// یکشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی انیمیشن کوتاه Fur of Flying

انیمیشن کوتاه Fur of Flying تلاش می کند با استفاده از شخصیت های آشنا کایوت و رود رانر و داستانی تقریبا تکراری، که در شکل و شمایل جدیدی جریان دارد، لحظات لذت بخشی را خلق کند.

شخصیت‌های وایل ای کایوت و رود رانر را می‌توان شناخته شده‌ترین شخصیت‌های لونی تونز معرفی کرد. این دو شخصیت که در بین مخاطبین ایرانی با نام کایوت و میگ میگ شناخته می‌شوند، قدمتی ۶۸ ساله داشته و اولین حضورشان به انیمیشن Fast and Furry-ous، محصول سال ۱۹۴۹ باز‌می‌گردد. خلق این دو شخصیت را چاک جونز بر‌عهده داشته است. وی که یکی از کارگردانان و انیمیشن‌سازان مطرح تاریخ است، به‌واسطه ساخت انیمیشن‌های لونی تونز و مری ملودیز که از بین شخصیت‌های آن‌ها می‌توان به باگز بانی و دافی داک اشاره کرد، برای علاقه‌مندان انیمیشن نامی آشنا است. شخصیت‌های مذکور با هدف شوخی با انیمیشن‌های معمول خلق شده‌اند، اما نهایتا توانستند هویت مستقل خود را پیدا کرده و بیش از آثار هم‌رده و هم سبک مورد توجه قرار بگیرد. کایوت و رود رانر در آثار متعددی حضور داشته‌اند که بالغ بر ۴۸ انیمیشن کوتاه که عموما بین ۶ تا ۷ دقیقه بوده، یک انیمیشن تلویزیونی ۲۶ دقیقه‌ای و یک لایو اکشن بلند با مدت ۹۱ دقیقه هستند. از حیث فیلم‌نامه و داستان، مجموعه انیمیشن‌های Wile E. Coyote و Road Runner از داستانی یک خطی و بسیار ساده که در اغلب ‌آن‌ها تکرار می‌شود، بهره می‌برند. اما به‌واسطه تزریق خلاقیت، اتفاقاتی را به وجود می‌آورند که از لحاظ طنز‌آمیز بودن در درجه بالایی قرار می‌گیرند. انیمیشن‌های کایوت و رود رانر همانند بسیاری از انیمیشن‌های کلاسیک از جمله تام و جری از Running Gag به بهترین شکل استفاده می‌کنند و با استفاده از المان‌های کمدی اسلپ‌استیک، رخ‌داد‌های اغراق شده اما کمیک ایجاد می‌کنند که برای هر بیننده‌ای با هر سلیقه‌ای تماشایی خواهد بود. انیمیشن کوتاه Fur of Flying از اصول و قواعد مجموعه انیمیشن‌های کایوت و رود رانر تخطی نمی‌کند، اما در کنار حفظ ویژگی‌های خاص خود، در قالب نو و ظاهری تازه، داستانی کلیشه‌ای ولی مفرح را روایت می‌کند.

انیمیشن کوتاه Fur of Flying

انیمیشن کوتاه Fur of Flying با داستانی پیچیده و چند لایه رو‌به‌رو نبوده و در عوض با ساده‌ترین شکل آن را مشاهده می‌کنیم. مانند انیمیشن‌های قبلی Wile E. Coyote و Road Runner، کایوت قصد شکار رود رانر را دارد و برای انجام آن دست به کار‌های عجیب و غریب می‌زند. یکی از کار‌ها ساخت یک وسیله پرنده با ترکیب پنکه سقفی، موتور، کلاه ایمنی و دوچرخه است. تعقیب و گریز کایوت و رود رانر با استفاده از وسیله‌ای که چندان قابل کنترل نیست، آنطور که به نظر می‌رسد ساده نبوده و اتفاقات مختلفی برای کایوت به وقوع می‌پیوندند که سراسر طنز‌آمیز و خنده‌دار هستند.

متیو او‌کالاهان، کارگردان اثر، انیمیشن‌سازی با تجربه است که با کمپانی‌های متعدد و در سمت‌های مختلف همکاری داشته است

متیو اوکالاهان کارگردانی انیمیشن کوتاه Fur of Flying را بر عهده داشته است. وی تجربه‌ای ۳۲ ساله در حوزه انیمیشن داشته و با کمپانی‌ها و استودیو‌های مختلفی همکاری داشته است. او تا‌کنون سمت‌های مختلفی از جمله انیماتور (انیمیشن‌های Asterix in America)، طراح شخصیت (فیلم The Pagemaster) و طراح استوری‌برد (انیمیشن The Secret Life of Pets) را تجربه کرده است. همچنین متیو او‌کالاهان به عنوان نویسنده در هفت انیمیشن کوتاه و سریال تلویزیونی حضور داشته و در کنار انیمیشن کوتاه Fur of Flying، کارگردان آثاری از جمله Open Season 2 ،Life with Louie ،Mickey's Twice Upon a Christmas و Coyote Falls نیز بوده است. تام شپرد که در کارنامه کاری‌اش کارگردانی ۲۰ اپیزود Robot Chicken و نویسندگی انیمیشن‌های تلویزیونی What's New, Scooby-Doo، Back at the Barnyard و Kung Fu Panda: Legends of Awesomeness مشاهده می‌شود، نویسنده انیمیشن کوتاه Fur of Flying بوده است. این انیمیشن کوتاه همراه با انیمیشن Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole در سینما‌ها اکران شده و DVD و بلو‌-‌ری آن نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفت. همچنین DVD‌های Looney Tunes Super Stars' Road Runner and Wile E. Coyote: Supergenius Hijinks و Looney Tunes: Rabbits Run حاوی انیمیشن مذکور هستند.

انیمیشن کوتاه Fur of Flying

هر‌چند ظاهر انیمیشن متفاوت از قبل است، اما همچنان حس و حال آثار کلاسیک را در خود دارد

همانطور که اشاره شد انیمیشن کوتاه Fur of Flying متفاوت‌تر از همیشه بوده و در مسیر متفاوتی با آثار قبلی کایوت و رود رانر قرار گرفته است. بر‌خلاف انیمیشن‌های پیشین که به صورت دو بعدی طراحی شده بودند، انیمیشن کوتاه ذکر شده با استفاده از تکنینک‌های CGI ساخته شده است. یکی از نگرانی‌هایی که مخاطبین انیمیشن‌های دو بعدی دارند، این است که نسخه سه بعدی و CGI هیچ نشانی از منشا خود نداشته باشند. برای مثال به عنوان یکی از طرفداران سر‌سخت انیمیشن TMNT، محصول سال ۲۰۰۳، به هیچ عنوان نمی‌توانم آثار جدید لاک پشت‌های نینجا را تحمل کنم. پیش از مشاهده انیمیشن کوتاه Fur of Flying نیز این نگرانی وجود داشت که ویژگی‌های خاص کایوت و میگ میگ  به دلیل همگامی با فناوری‌های روز فراموش شوند. خوشبختانه این دو شخصیت همچنان اصالت وجود‌یشان را حفظ کرده و المان‌های آشنای مجموعه در جای جای اثر مشاهده می‌شود. موشکی که رفتار عجیب و غریب از خود نشان می‌دهد یا از کار افتادن وسیله پرنده کایوت، تنها دو مورد از اتفاقاتی هستند که بارها در مجموعه انیمیشن‌های Wile E. Coyote و Road Runner آن‌ها را مشاهده کرده‌ایم. انیمیشن کوتاه Fur of Flying نه تنها به عنوان یک انیمیشن کایوت و رود رانر قابل قبول است، بلکه به عنوان یک انیمیشن CGI نیز بدون نقص عمل می‌کند. رنگ‌بندی با فضای و مکان انیمیشن تطابق دارد و پس‌زمینه با اینکه المان‌های کم‌تعدادی در آن‌ مشاهده می‌شود اما از گرافیکی مناسبی بهره می‌برد. همچنین به عنوان انیمیشنی که دود و آتش یکی از بخش‌های جدا‌نشدنی آن بوده، طراحی آن‌ها کاملا واقع‌گرایانه است.

انیمیشن کوتاه Fur of Flying

در طراحی کایوت و رود رانر به هیچ عنوان نمی‌توان تفاوتی با آثار کلاسیک مشاهده کرد و در کنار پیشرفت‌های مختلف، همچنان آثار گذشته را تداعی می‌کنند

رود رانر و کایوت در انیمیشن کوتاه Fur of Flying از لحاظ ظاهر هیچ تفاوتی با انیمیشن‌های کلاسیک و دو‌بعدی مجموعه ندارند. بلکه سازندگان با بهبود طراحی آن‌ها تلاش کرده‌اند به انیمیشن‌های مدرن نزدیک شوند. از خز کایوت تا پر‌های رود رانر همگی در عین سادگی، در حد و اندازه‌های انیمیشن‌های سه‌بعدی ظاهر می‌شوند و در این بخش کمتر می‌توان به اثر ایراد گرفت. بدون دیالوگ بودن همچنان یکی از مشخصه‌های انیمیشن‌های Wile E. Coyote و Road Runner است و انیمیشن کوتاه Fur of Flying نیز از این قانون پیروی می‌کند. با این وجود که هر از گاهی از رود رانر همان صدای مشهورش شنیده می‌شود، اما کایوت در تمام طول انیمیشن از زبان بدن استفاده می‌کند. در این انیمیشن شاهد حالت‌های چهره کایوت در واکنش به اتفاقات مختلف هستیم که همانند گذشته بخشی از بار طنز انیمیشن را به دوش می‌کشند. این حالت‌ها اگر چه کمی اغراق شده هستند، وجودشان به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی انیمیشن‌های کلاسیک، لازم و حیاتی بوده است که در انیمیشن ذکر شده به بهترین شکل یپاده‌سازی شده‌اند. همچنین در کنار جلوه‌های صوتی که از آثار پیشین الهام گرفته شده‌اند، موسیقی نقش موثری در انیمیشن بازی می‌کند. موسیقی ارکسترال انیمیشن در تار و پود جریان داده و نمی‌توان از بطن اثر جدا کرد. این امر از آن جا نشات که موسیقی به عنوان یک شخصیت مستقل در رخداد‌ها حضور دارد، به اتفاقات در جریان واکنش نشان می‌دهد و همگام با آن‌ها تغییر می‌کند. کریستوفر لنرتز که سابقه آهنگ‌سازی برای آثاری همچون بازی‌های Mass Effect 3 و Medal of Honor: Pacific Assault، سریال‌های Agent Carter و Supernatural و فیلم‌ها و انیمیشن‌های Smurfs: The Lost Village ،Hop و Cats & Dogs: The Revenge of Kitty Galore را دارد، وظیفه ساخت موسیقی انیمیشن کوتاه Fur of Flying را بر عهده داشته است.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

انیمیشن کوتاه Fur of Flying کوتاه‌تر از آثار کلاسیک بوده، مثل همیشه قابل پیش‌بینی است و ظرافت‌های انیمیشن‌های امروزی در آن دیده نمی‌شود، اما این موارد باعث نمی‌شود که لقب «انیمیشن ضعیف» را به آن بدهیم، بلکه اگر معیار را انیمیشن‌های کایوت و رود رانر قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که با یکی از برترین‌های این دست از انیمیشن‌ها رو‌به‌رو هستیم. انیمیشنی که تمام ویژگی‌ها خاص و منحصر‌به‌فرد مجموعه Wile E. Coyote و Road Runner را یک‌جا داشته و در عین حال از پیشرفت‌های صنعت انیمیشن استفاده می‌کند، ریشه‌های خود را فراموش نمی‌کند، اما تماما در مسیر گذشته قدم بر‌نمی‌دارد. اگر کودکی‌تان را با انیمیشن‌های میگ میگ پر کرده باشید، مطمئنا از تماشای انیمیشن کوتاه Fur of Flying لذت خواهید برد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده