// یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰

معرفی انیمیشن کوتاه Puss in Boots: the Three Diablos

انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos در قالب یکی از شخصیت‌های تثبیت شده تاریخ انیمیشن، تلاش می‌کند در مدتی کوتاه داستانی لذت‌بخش را روایت کند.

استودیو انیمیشن دریم ورکس با اکران انیمیشن Shrek در سال ۲۰۰۱ توانست با کسب در‌آمد بسیار بالا و دریافت جایزه اسکار، جایگاه خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالان حوزه انیمیشن و رقیب استودیو پیکسار ثابت کند. این انیمیشن با داستان نامتعارف و شخصیت‌های منحصر‌به‌فرد خود نه تنها توانست مخاطبین کم سن و سال، بلکه با درون‌مایه‌ها و شوخی‌های بزرگ‌سالانه این طیف از بینندگان را نیز جذب کند. دنباله این انیمیشن یعنی انیمیشن Shrek 2 در کنار تمامی موفقیت‌ها و دستاورد‌هایش، شخصیت جدیدی را معرفی کرد. این شخصیت که گریه چکمه‌پوش یا Puss in Boots نام دارد و از افسانه‌های اروپایی اقتباس شده است، در کنار شخصیت‌های شرک، دانکی و فیونا ماجراجویی‌های متعددی را پدید آوردند. محبوبیت این شخصیت باعث شد که یک سال پس از اکران انیمیشن Shrek Forever After که لقب «چهارمین انیمیشن بلند سری شرک» را یدک می‌کشد، انیمیشن تکی گربه چکمه‌پوش به عنوان انیمیشن فرعی مجموعه Shrek در سال ۲۰۱۱ اکران شده و در کنار نامزدی اسکار بهترین انیمیشن، فروشی بیش از چهار برابر بودجه‌اش را تجربه کند. علاوه بر انیمیشن بلند، شخصیت Puss in Boots در قالب محتوای اپیزودیک در دسترس مخاطبین قرار گرفته. این سریال انیمیشنی که The Adventures of Puss in Boots نام دارد، در طی پنج فصل و ۶۵ اپیزود از نت‌فلیکس پخش شد. همچنین همراه با انیمیشن Puss in Boots یک بازی ویدیویی نیز توسط کمپانی THQ روی پلتفرم‌های ایکس باکس 360 ،پلی استیشن 3 ،Wii و Nintendo DS و با پشتیبانی از Playstation Move و Kinect عرضه شد. آثار کوتاه حوزه‌ای است که شخصیت گربه چکمه‌پوش به‌واسطه انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos وارد آن شده است. این انیمیشن نه تنها تمامی مشخصه‌های داستانی مجموعه شرک را در خود دارد، بلکه با داستانی پر اشکال اما عامه‌پسند اکثر مخاطبین را جذب خواهد کرد.

انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos

پس از اتفاقات انیمیشن Puss in Boots، گربه چکمه‌پوش بر سر اینکه قهرمان است یا یک یاغی دچار شک و تردید شده است. اما درست زمانی که سوار بر اسب نام خود را فریاد می‌زند، توسط شوالیه‌های ایتالیایی دستگیر می‌شود. این اتفاق به ورود گربه چکمه‌پوش به قصر شاهزاده الساندرا بلاگومبا منجر می‌شود. شاهزاده که جواهر تاجش یعنی یاقوت قلب آتش از او ربوده شده است، گربه چکمه‌پوش را برای پیدا کردن آن استخدام می‌کند. در ادامه مشخص می‌شود که یک دزد فرانسوی به نام «نجواگر» دزدی جواهر را بر‌عهده داشته است و شوالیه‌ها توانسته‌اند سه همدست او را دستگیر کنند. با ورود گربه چکمه‌پوش به زندان معلوم می‌شود این سه زندانی که نام «شیاطین» روی آن‌ها گذاشته شده است، سه گربه کوچک هستند. قول آزادی در صورت پیدا شدن یاقوت و همکاری «شیاطین» با گربه چکمه‌پوش اتفاقات مختلفی را پدید می‌آورد که سراسر هیجان‌انگیز و طنز‌آمیز خواهند بود.

انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos در قالب دی‌وی‌دی و بلوری انیمیشن Puss in Boots منتشر شد

انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos به عنوان محصول مشترک استودیو DreamWorks Animation و کمپانی پخش تلویزیونی ان‌بی‌سی‌یونیورسال (به اختصار NUTD)، یکی از انیمیشن‌سازان با‌سابقه هالیوود یعنی رامان هوی را به عنوان کارگردان در تیم تولید خود داشته است. او سال‌ها در حوزه انیمیشن فعالیت داشته و به عنوان انیماتور در پروژه‌های مختلفی از جمله Shrek the Halls ،Madagascar ،Shrek 2 و Shrek 4-D حضور داشته است. همچنین وی کارگردانی فیلم‌ها و انیمیشن‌های Monster Hunt ،Donkey's Christmas Shrektacular ،Scared Shrekless ،Kung Fu Panda: Secrets of the Furious Five و Shrek the Third را نیز بر‌عهده داشته است. جدید‌ترین اثر رامان هوی فیلم سینمایی Monster Hunt 2 است که در مراحل پس از تولید قرار داشته و در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶) اکران خواهد شد. تام ویلر، نویسنده فیلم‌های انیمیشنی و سریال‌های The LEGO Ninjago Movie ،Puss in Boots ،The Cape ،Empire و Surface، فیلم‌نامه انیمیشن کوتاه گربه چکمه‌پوش: سه شیطان را نوشته است.

انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos

به دلیل شناخت مخاطبین نسبت به گربه چکمه‌پوش و تمرکز روی خلق لحظات کمدی، شخصیت‌پردازی به کلی فراموش شده است

چه از علاقه‌مندان به انیمیشن‌های استودیو دریم‌ورکس انیمیشن یعنی سری پاندای کنگ‌فو‌کار، ماداگاسکار، شرک و چگونه اژدهای خود را تربیت کنید، باشید و چه از ماجراجویی‌های گربه چکمه‌پوش لذت ببرید، انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos بدون هیچ شکی مورد استقبال شما قرار خواهد گرفت. این اثر بیش از آنکه به دنبال شخصیت‌پردازی و معرفی شخصیت‌های به‌یاد‌ماندنی مانند آثار کوتاه استودیو پیکسار و کمپانی دیزنی از جمله انیمشین‌های کوتاه Lou، Piper و Presto باشد، تلاش کرده است عناصر طنز را به تک تک سکانس‌ها اضافه کند. این ویژگی باعث شده است که در سکانس‌هایی همچون تلاش گربه چکمه‌پوش برای فرار از زندان سه شیطان و به رخ کشیدن چشم‌ها توسط چهار گربه داستان، خنده روی لب مخاطب آورده شود. با این حال هیچ‌یک از شخصیت‌های جدید از شاهزاد و نجواگر گرفته تا شیاطین آن‌طور که باید و شاید مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند. حتی مبارزه با آنتا‌گونیست اثر که به هیچ‌عنوان با زمینه‌چینی‌های انجام شده همخوانی ندارد، نیز چنان ساده و به دور از هر‌گونه خلاقیت طراحی شده است که به کیفیت کلی انیمیشن صدمه وارد می‌کند. نقطه قوت انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos علاوه بر موقعیت‌سازی‌های کمدی و طنز‌های کلامی و رفتاری، تنها به شخصیت گربه چکمه‌پوش و ریزه‌کاری‌های او ختم می‌شود. این شخصیت چنان بدون نقص و عالی ظاهر می‌شود که می‌توان تمام اشکالات داستان و روایت را به او بخشید. زمانی که رفتارش به سرعت تغییر می‌کند، از ترس به دیوار پنجه می‌کشد و برای گربه‌ها اسم انتخاب می‌کند، همگی نشان از شخصیت‌پردازی مناسب او در انیمیشن‌های مجموعه شرک و انیمیشن Puss in Boots دارند.

انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos

شخصیت‌پردازی و طراحی بدون اشکال گربه چکمه‌پوش در کنار صداپیشگی عالی آنتونیو باندراس باعث شده است که در کنار تمامی اشکالات، انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos اثری ارزشمند و قابل تماشا است

از نظر ابعاد فنی و هنری می‌توان گفت انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos همان چیزی است که پیش از این مشاهده کرده‌ایم. طراحی شخصیت‌های انسانی دقیقا از اصولی پیروی می‌کند که در انیمیشن‌های شرک معرفی و به کار برده شده‌اند؛ سر‌هایی بیش از اندازه بزرگ که با بدنشان تناسب ندارد. قرار گرفتن در بین آثار کوتاه باعث نمی‌شود که این انیمیشن از حیث طراحی ضعیف‌تر و ساده‌تر از انیمیشن‌های بلند باشد، بلکه در تمامی سکانس‌های انیمیشن می‌توانید دقت سازندگان در طراحی اجزای محیطی را مشاهده کنید. از قصر گرفته تا زندان و بیابان، تمامی محیط به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. گربه چکمه‌پوش مثل قبل پرجزئیات و واقع‌گرایانه طراحی شده است و می‌توان گفت نسبت به انیمیشن‌های گذشته پیشرفت‌هایی نیز داشته است. با این حال سه شیطان قدری ساده و با حداقل جزئیات به نظر می‌رسند. رامان هوی تمام تلاش خود را به کار بسته است که از تکنیک‌های تصویر‌برداری به نحو احسن استفاده کند. بهترین نمود این ویژگی را می‌توان در سکانس‌های زندان مشاهده کرد؛ جایی که با نور‌پردازی مناسب و تکنیک‌هایی نظیر زاویه پایین، فضایی ترسناک و دلهره‌آور پدید می‌آید. اصلی‌ترین برگ برنده انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos در بخش صوتی، بهره‌گیری از آنتونیو باندراس به عنوان صدا‌پیشه گربه چکمه‌پوش است. این هنرمند پیش از این ثابت کرده بود که بهترین گزینه برای شخصیت مذکور است و این بار نیز همچون گذشته عالی عمل کرده است. علاوه بر باندراس، دیگر صداپیشگان این انیمیشن اعم از گیلز مارینی، کریس میلر، والت دورن و شارلوت نیوهاوس علی‌رغم حضور نسبتا کوتاه به خوبی از پس نقش خود بر‌آمده‌اند. در این بین نباید از موسیقی زیبای هنری جکمن و متیو مارجیسون که در پروژه‌های Monsters vs. Aliens ،X-Men: First Class ،Puss in Boots و Kingsman: The Golden Circle نیز به عنوان آهنگ‌ساز حضور داشته‌اند، چشم‌پوشی کرد. موسیقی که در مواقعی آرام می‌شود، برخی اوقات حماسی و هر از گاهی از سبک خاص کشور اسپانیا بهره می‌برد.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

انیمیشن کوتاه Puss in Boots: The Three Diablos نه داستانی پرطنش و هیجان‌انگیز دارد و نه شخصیت‌های منحصر‌به‌فرد و با پتانسیلی را معرفی می‌کند که بتوان انتظار استفاده از آن‌ها در آثار بعدی را داشت، اما در کنار تمام این ضعف‌ها به دلیل حضور شخصیت گربه چکمه‌پوش که همواره جالب‌توجه و بی‌نقص ظاهر می‌شود، می‌توان این انیمیشن را در دسته اثار کوتاهی قرار داد که حدقل یک بار با آن را تماشا کرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده