// یکشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰

معرفی انیمیشن کوتاه Lou

انیمیشن کوتاه Lou به‌واسطه تر‌کیب عناصر فانتزی و خیال با رگه‌های اجتماعی و جدید‌ترین فناوری‌های حوزه انیمیشن، می‌تواند تمامی علاقه‌مندان به این هنر را جذب کند.

در دنیای امروز عدم رعایت حقوق دیگران یکی از معضلات اجتماعی است که زندگی افراد بسیاری فارغ از نژاد و کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به‌واسطه این حقیقت که روی تاریک انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد، جنگ‌ها و انقلاب‌های متعددی رخ داده است. انقلاب‌های کبیر فرانسه و ۱۹۱۷ روسیه تنها دو مورد از این دست انقلاب‌ها هستند که توسط توده مردم و بر ضد حکومت‌های استبدادی، نظام‌ ناعادلانه، فساد و دیگر عواملی که حقوق اقشار مختلف را پایمال می‌کردند، انجام شدند. اما نادیده گرفته شدن حقوق افراد ضعیف و بی‌دفاع تنها به بزرگسالان و عرصه سیاست محدود نمی‌شود. یکی از حوزه‌هایی که این رفتار نا‌پسند در آن وجود دارد، نظام آموزشی است. در مدارس مختلف همواره افرادی حضور دارند که به‌واسطه ویژگی‌هایی همچون سن بالا یا قدرت بدنی بیشتر، شیوه قلدری را در پیش گرفته و شرایط را برای دیگر دانش آموزان سخت می‌کنند. با این وجود که بسیاری از افراد موفق حال حاضر چنین وضعیتی را پشت سر گذاشته‌ و از آن به عنوان انگیزه‌ای برای پیشرفت استفاده کرده‌اند، اما برای همگان شرایط یکسان نیست و ترک تحصیل و افسرده شدن کوچک‌ترین صدمات چنین تجربیاتی در دوران تحصیل است. با این وجود که قلدر‌ها نقش تاثیر‌گذاری در شکل‌گیری شخصیت محصلین دارند، اما نمی‌توان تنها آن‌ها را در بروز رفتار‌های غلطشان مقصر دانست. عوامل مختلفی باعث می‌شود که این دانش‌آموزان سعی کنند با زور‌گویی خود را به اثبات بر‌سانند. تنها بودن، نادیده گرفته شدن، مشکلات خانوادگی، تلاش برای جا دادن خود در بین دیگر دانش آموزان و تجربیات تلخ تعدادی از این عوامل هستند که در ایجاد یک شخصیت قلدر نقش به‌سزایی دارند. انیمیشن کوتاه Lou سعی می‌کند با به تصویر کشیدن یکی از این افراد، ریشه‌های چنین رفتار‌هایی را پیدا کرده و در صدد رفع آن‌ها قدم بردارد.

انیمیشن کوتاه Lou

انیمیشن کوتاه Lou در یک مهد‌کودک جریان دارد که جعبه اشیای گمشده آن محل زندگی موجودی به نام لو است که از اشیای فراموش شده ساخته شده است. هر روز که مهد‌کودک تعطیل می‌شود لو هر آنچه که کودکان جا گذاشته‌اند مانند توپ و کنسول بازی را جمع‌آوری کرده و روز بعد به شکلی آن‌ها را به صاحبانشان باز‌می‌گرداند. اما این روند زمانی مختل می‌شود که یک قلدر به نام جی جی شروع به گرفتن اسباب‌بازی دیگران با استفاده از زور و شوخی‌های نه‌چندان جالب کرده و وسایل را در کوله‌پشتی‌اش قرار می‌دهد. لو که از این کار او خشمگین است، پس از بازگشت کودکان به داخل مهد‌کودک، کوله‌پشتی جی جی را به صورت مخفیانه بر‌می‌دارد. از این مرحله است که نبرد لو و جی جی آغاز می‌شود. رو‌یا‌رویی طنز‌آمیز و جالب‌توجه این دو شخصیت که یکی از آن‌ها عجیب و غریب بوده و دیگری حکم یک آنتا‌گونیست را دارد، لحظات مفرح و لذت‌بخشی را پدید می‌آورد.

دیو مالینز علاوه بر انیمیشن در حوزه‌های سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی نیز فعالیت داشته است

انیمیشن کوتاه Lou اولین تجربه کارگردانی و نویسندگی دیو مالینز، از فعالان با‌سابقه حوزه انیمیشن است. اولین همکاری این هنر‌مند با استودیو پیکسار به یکی از بر‌ترین آثار این استودیو یعنی انیمیشن Monsters, Inc باز‌می‌گردد. وی که در این اثر سمت انیماتور را داشته است، در تیم تولید برخی دیگر از انیمیشن‌های استودیو Pixar از جمله Finding Nemo ،The Incredibles ،One Man Band ،Cars و Ratatouille در سمتی مشابه حضور داشته است. به مانند دیگر انیمیشن‌های کوتاه استودیو پیکسار که همراه با یک انیمیشن بلند در سینما‌ها به نمایش در‌ می‌آیند، انیمیشن کوتاه لو در کنار انیمیشن Cars 3 در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) اکران شد. دیو مالینز در رابطه با قلدر‌ها گفته است که به اعتقاد او «این افراد معمولا به این دلیل که بی دست و پا و جوان بوده و توانایی تشخیص درست و غلط را ندارند، چنین رفتار‌هایی را از خود بروز می‌دهد. همچنین به شکل عجیبی احساس می‌کنند که نامرئی هستند و کسی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد». اما راهکاری که مالینز برای رفع معضل قلدر‌ها معرفی کرده «شناخت انگیزه‌های آن‌ها» است. هدفی که باعث شد دیو مالینز دست به ساخت انیمیشن کوتاه Lou بزند، آموختن این درس زندگی که «شادی حقیقی در بخشیدن است» عنوان شده است.

انیمیشن کوتاه Lou

استودیو پیکسار با انیمیشن کوتاه Piper ثابت کرد که آثار کوتاه این استودیو می‌توانند کیفیتی در حد و اندازه‌های انیمیشن‌های بلند یا حتی بهتر از آن‌ها داشته باشند

زمانی که قصد داریم یک انیمیشن از استودیو پیکسار را بررسی یا معرفی کنیم، صحبت از جلوه‌های بصری امری تقریبا بیهوده است، زیرا این دست از انیمیشن‌ها در اغلب موارد از لحاظ جلوه‌های بصری در بهترین حالت ممکن قرار دارند و کمتر ایرادی می‌توان به آن‌ها گرفت. این استودیو نشان داده است که دقیقا به همان اندازه به آثار کوتاهش اهمیت می‌دهد که انیمیشن‌های بلند از آن بر‌خوردار هستند. انیمیشن کوتاه Lou نیز از این قاعده مستثی نیست و عملا نمی‌توان تفاوتی بین این اثر و دیگر انیمیشن‌های پیکسار پیدا کرد. با این وجود که محیط این انیمیشن کوتاه ثابت بوده و توسط درختان احاطه شده است، اما این مورد باعث نشده که تیم سازنده در تنوع بخشیدن یا طراحی دقیق المان‌های متعدد آن کم‌کاری کنند. برای اینکه به عمق دقت و طراحی بی‌نظیر اثر پی ببرید کافی است نگاهی به وسایل بازی حیاط مهد‌کودک و محیط سبز آن بیاندازید. با تمام ویژگی‌های مثبت جلوه‌های بصری و داستانی، آنچه که باعث می‌شود انیمیشن کوتاه Lou را نه یک اثر عادی، بلکه یک انیمیشن انقلابی بدانیم. نحوه طراحی شخصیت لو و متحرک‌سازی آن است. همانطور که اشاره شد لو از اشیای مختلف همچون توپ بیسبال، لباس، شال گردن و ماشین اسباب‌بازی ساخته شده و تمامی این موارد در کنار هم هستند که لو را شکل می‌دهند. نحوه قرار گرفتن این اشیا که در بخش‌های مختلف تغییر پیدا می‌کنند چنان با دقت و ظرافت طراحی شده‌اند که تنها می‌توان تیم سازنده را تحسین کرد. بهترین نمونه برای این بخش در نیمه انیمیشن به نمایش در می‌آید؛ جایی که اعضای سازنده لو از یکدیگر جدا شده و با شکلی متفاوت‌تر از همیشه جمع شده و به دنبال جی جی می‌روند. اگر این ویژگی را به سکانس‌های تعقیب و گریز لو و جی جی که در واقع یک کمدی اسلپ استیک است، اضافه کنیم، به محصولی دست پیدا می‌کنیم که بیش از هر اثر دیگر استودیو پیکسار خلاقانه و نو‌آورانه ظاهر می‌شود.

انیمیشن کوتاه Lou

حضور آهنگ‌ساز باسابقه، کریستوف بک باعث شده است که موسیقی انیمیشن کوتاه Lou زیبا و در عین حال هماهنگ با اثر باشد

از ابعاد مختلف و تحسین‌برانگیز شخصیت لو گفتیم، اما ویژگی که نباید از آن چشم‌پوشی کرد، انتقال احساس به این شخصیت نا‌متعارف است. هر چه نبود چنین ویژگی در شخصیت‌های انسانی یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود، القای حس و حال به شخصیتی که از چند شی عادی و بی‌جان تشکیل شده، امری فوق‌العاده و بی‌نظیر است. لو در واقع نمایشگاهی از احساس است؛ عصبانی می‌شود، می‌خندد و می‌ترسد و تمام این موارد را به شکل‌های متفاوتی همچون تغییر در شکل لباس یا باز کردن کتاب انجام می‌دهد. از بخش‌های بصری انیمیشن بگذریم، به جلوه‌های صوتی می‌رسیم که به مانند بخش قبل عملکردی بی‌نقص دارند. جک برایت در انیمیشن کوتاه Lou به عنوان صدا‌پیشه حضور دارد. علاقه‌مندان به انیمیشن‌های کمپانی دیزنی و پیکسار مسلما به‌واسطه صداپیشگی شخصیت اسپات در انیمیشن The Good Dinosaur با این هنرمند جوان آشنا هستند. کریستوف بک که در کارنامه کاری‌اش آهنگ‌سازی انیمیشن‌های Paperman ،Frozen و Trolls مشاهده می‌شود، ساخت آهنگ‌های انیمیشن کوتاه Lou را بر‌عهده داشته است. او در این اثر هیچگاه به یک ساز محدود نبوده و همزمان با تغییر رخداد‌های داستان ساز مورد استفاده را نیز تغییر می‌دهد. برای مثال در سکانس‌های سریع و هیجان‌انگیز تعقیب و گریز لو و جی جی از ساز‌های کوبه‌ای استفاده شده و در دقایق پایانی از ویالون بهره گرفته می‌شود.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

انیمیشن کوتاه Lou می‌خنداند، نقد کرده و نهایتا در جهت اصلاح تلاش می‌کند، اما با این وجود که روایت داستانی با شباهت‌هایی به دوران تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان و پایان‌بندی غیر‌منتظره اثر که هم پایان خوش بوده و هم غم‌انگیز، نقاط قوت این انیمیشن هستند، اما مهم‌ترین دستاورد آن خلق شخصیتی ترانسفورمر‌-‌مانند است که نه از روبات به ماشین، بلکه از اشیای بی‌جان به موجودی زنده تبدیل می‌شود. لو چنان جذاب و عالی ظاهر می‌شود که در عرض چند دقیقه هر تماشاگری را شیفته خود می‌کند. استودیو پیکسار گنجینه‌ای بزرگ از شخصیت‌های به‌یاد‌ماندنی و منحصر‌به‌فرد است، اما اکثر آن‌ها مربوط به آثار بلند این استودیو هستند. حال بدون کوچک‌ترین شک و شبه‌ای می‌توان لو را به این گنجینه اضافه و آن را در کنار باز لایتیر، وودی، مایک و ماتر قرار داد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده