// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot

انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot با استفاده از شخصیت‌های اصلی مجموعه و معرفی شخصیت‌های جدید، داستانی را پدید می‌آورد که تمامی مخاطبین از تماشای آن لذت خواهند برد.

سری انیمیشن‌های Toy Story (داستان اسباب بازی‌ها)، محصول مشترک استودیو پیکسار و کمپانی والت دیزنی که با اکران اولین انیمیشن آن در سال ۱۹۹۵ آغاز شد، در کنار تمامی القاب مختلف و جوایز متعدد نظیر بیست و چهارمین مجموعه پر‌فروش جهان، پنجمین مجموعه انیمیشنی پر‌فروش تاریخ و اسکار بهترین انیمیشن بلند برای انیمیشن Toy Story 3، با خلق داستان‌هایی که علاوه بر حفظ اصالت، هسته و هدف آثار پویا‌نمایی، همواره از طریق درون‌مایه‌های متفاوت در کنار ویژگی‌های منخصر‌به‌فرد خود، توانسته است طیف گسترده‌ای از تماشا‌گران کم سن و سال تا مخاطبین بزرگ‌سال، از دنبال‌کنندگان سر‌سخت حوزه سینما تا منتقدین را جذب کند. مجموعه داستان اسباب بازی‌ها به مانند برخی از سری‌های مشهور استودیو Pixar Animation Studios و کمپانی Walt Disney Pictures تنها به پرده سینما محدود نشده و در فرم‌هایی دیگری از جمله انیمیشن کوتاه و محتوای تلویزیونی در دسترس قرار گرفته است. Toy Story That Time Forgot یکی از همین آثار غیر سینمایی است که در فضایی تقریبا جدید، داستان تازه‌ای را روایت می‌کند.

داستان این انیمیشن پس از اتفاقات انیمیشن Toy Story 3 رخ می‌دهد، جایی که اسباب بازی‌های مشهور مجموعه از جمله وودی و باز زندگی جدید خود را در کنار بانی آغاز کرده‌اند. تریکسی از این جهت که بانی هیچ‌گاه او را به عنوان یک دایناسور نمی‌شناسد، ناراحت است. بانی که قرار است به خانه دوستش، میسون برود، اسباب بازی‌های وودی، باز لایت‌یر، رکس، تریکسی و انجل کیتی را با خود به همراه می‌برد. اما پس از آنکه کنسول بازی میسون را می‌بیند، اسباب بازی‌های خود را کاملا فراموش می‌کند. اسباب بازی‌های بانی خیلی زود متوجه می‌شوند که اتاق بازی توسط مجموعه اسباب بازی‌های Battlesaurs احاطه شده است. بر‌خورد دایناسور‌های میسون با اسباب بازی‌های بانی اتفاقات مختلفی را رقم می‌زنند که داستان انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot را تشکیل می‌دهد.

انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot

کارگردان این انیمیشن یعنی دیوید پورسل سابقه نسبتا طولانی در حوزه انیمیشن و بازی‌های ویدیویی دارد

این انیمیشن کوتاه ۲۲ دقیقه‌ای که در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۴ (۱۱ آذر ۱۳۹۳) از شبکه ای‌بی‌سی (ABC) معتلق به کمپانی تابعه Disney–ABC Television Group پخش شد، توسط دیوید پورسل کارگردانی شده است. همچنین وی به عنوان نویسنده در تیم تولید این انیمیشن حضور داشته است. کارنامه کاری این هنر‌مند پر است از آثار مشهور و محبوب و سمت‌های مختلفی که او از انجام آن‌ها بر آمده است. دیوید پورسل همراه با کسب تجربه در حوزه انیمیشن، سال‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی به فعالیت پرداخته است. از بین بازی‌های ویدیویی که دیوید پورسل در ساخت آن‌ها نقش داشته می‌توان به The Secret of Monkey Island ،Loom ،Monkey Island 2: LeChuck's Revenge و سری بازی‌های Sam and Max اشاره کرد. همچنین انیمیشن‌های The Legend of Mor'du ،Brave و Cars، دیوید پورسل را در تیم سازنده خود داشته‌اند.

انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot

انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot از لحاظ ویژگی‌های ظاهری با آثاری که در سینماها اکران شده‌اند، تفاوتی ندارد

جلوه‌های بصری انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot در حد و اندازه‌های آثار بلند سینمایی ظاهر می‌شود و هیچ دست کمی از آن‌ها ندارد. در نتیجه شخصیت‌های این انیمیشن بدون هیچ کم و کاستی، دقیقا از همان سطح گرافیکی بهره می‌برند که روی پرده سینما مشاهده کرده‌ایم. سطح جزئیات شخصیت‌ها و المان‌های محیطی در بهترین حالت خود قرار دارند. در حالی که آثار اصلی سری داستان اسباب بازی‌ها روی شخصیت‌های اصلی یعنی باز و وودی تمرکز دارد، اما این انیمیشن کوتاه به شخصیت‌های فرعی خصوصا تریکسی می‌پردازد و دو شخصیت ذکر شده تنها در سکانس‌های محدودی حضور دارند. این ویژگی باعث شده که انیمیشن کوتاه حس و حال تازه و جدیدی داشته باشد و داستان به دره تکرار سقوط نکند. مدت زمان بالا به انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot فرصت داده است که داستان خود را با ریتم آرام و به مرور روایت کرده و از هر‌گونه شلختگی دوری کند. این انیمیشن هیچگاه به یک سبک قانع نمی‌شود و همواره در حال گذر از ژانر‌های متفاوت است. گاهی موزیکال می‌شود و گاهی حماسی، گاهی فلسفی می‌شود و گاهی طنز‌آمیز. همچنین هر از گاهی یک ایستر اگ به نمایش می‌گذارد که نشان می‌دهد سازندگان آن از آثار بزرگ سینما و احوال صنعت بازی‌های ویدیویی آگاه هستند. جای‌گیری مناسب دوربین، ثبت تصاویر از زوایای مختلف و متحرک‌سازی بی‌نقص در کنار داستان و طراحی بدون اشکال و خاطره‌انگیز، اثری را پدید آورده است که هر علاقه‌مند به حوزه انیمیشن را مجذوب خود خواهد کرد.

انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot

بخش صوتی انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت اثر است که آهنگ‌ساز و صدا‌پیشه‌ها نقش بسزایی در آن دارند

استودیو پیکسار در مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب بازی‌ها نشان داده است که در انتقال احساسات به شخصیت‌های انتروپومورفیک (انسان‌انگاری) بسیار چیره‌دست و حرفه‌ای است. اسباب بازی‌های حیوانی و غیر انسانی به همان اندازه در بروز حس و حال خود موفق هستند که شخصیت‌هایی نظیر باز و وودی با المان‌های چهره‌ای انسان‌-‌مانندشان اقدام به انجام آن می‌کنند. مایکل جاکینو،‌ آهنگ‌سازی انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot را بر‌عهده داشته است که پیش از این به‌واسطه معرفی انیمیشن کوتاه La Luna با کار‌نامه کاری او آشنا شدیم. او که رابطه نزدیکی با کمپانی والت دیزنی و استودیو پیکسار دارد، در هفت انیمشین تولید شده توسط آن‌ها به ساخت موسیقی پرداخته است که در بین این آثار انیمیشن‌های The Incredibles ،Ratatouille و Up به دلیل نامزد شدن در جشنواره‌های مختلف از جمله گرمی، اسکار و بفتا جزء برگ‌های زرین فعالیت‌های هنری وی هستند. اما نقطه قوت این انیمیشن نه به موسیقی گوش‌نواز و منحصر به‌فرد خلاصه می‌شود و نه به جلوه‌های صوتی پر تعداد و دقیق، بلکه باید آن را در صدا‌پیشه‌ها جستجو کرد. باز‌گشت هنر‌مندانی همچون تیم آلن، تام هنکس، کریستین شال و والاس شاون که همواره با سری داستان اسباب بازی‌ها همراه بوده‌اند، نه تنها برای مخاطبین با‌سابقه این مجموعه لذت‌بخش خواهد بود، بلکه باعث شده است که در این بخش کمترین اشکالی را بتوان به انیمیشن گرفت. استودیو پورسل که صداپیشگی در انیمیشن‌های مجموعه Cars و انیمیشن کوتاه Borrowed Time را در کار‌نامه داشته، در این بخش نیز حضور فعال دارد.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

بازی‌های ویدیویی سرگرمی بی‌نهایت جذاب و لذت‌بخش است که علاقه به آن کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. اما وابستگی بیش از اندازه به آن در سنین پایین طبعات جبران نا‌پذیری همچون قهر کودکان از اجتماع، از بین رفتن قوه تخیل و مشکلات جسمی را پدید می‌آورد که در کنار کودکی، بزرگسالی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. پس چه بهتر که اجازه دهیم فرزندان وقت خود را به بازیگوشی و خیال‌پردازی بگذارنند تا کنترلر‌ها را در دست بگیرند. همچنین باید از تبدیل شدن گیم به ابزاری بیش از سرگرمی جلوگیری کنیم. تشویق کودکان به بازی‌های سنتی و خلق ماجراجویی با استفاده از اسباب بازی‌ها و قوه تخیل، هدفی است که انیمیشن کوتاه Toy Story That Time Forgot آن‌ را دنبال می‌کند که با موفقیت به آن دست پیدا کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده