// دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

شایعه: معماری نسل بعدی پردازنده های گرافیکی انویدیا Ampere نام دارد

طبق شایعاتی که به‌تازگی منتشر شده است، کمپانی Nvidia احتمالا نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود را با معماری جدیدی به نام Ampere طراحی و تولید خواهد کرد.

تنها حدود هفت هفته تا رویداد CES 2018 باقی مانده است و به نظر نمی‌رسد کمپانی Nvidia در این رویداد به معرفی نسل بعدی GPU اقدام کند. اما طبق شایعاتی که به‌تازگی مطرح شده است، این کمپانی احتمالا در رویداد GTC 2018 به معرفی نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود خواهد پرداخت که با معماری جدیدی با نام Ampere شناخته می‌شوند.

هنوز اطلاعاتی در مورد معماری Ampere از سوی انویدیا منتشر نشده است، اما یک وب‌سایت آلمانی ادعا کرده است که از طریق یک منبع آگاه اطلاعاتی را به‌دست آورده است که کمپانی انویدیا حداقل برای طراحی و تولید کارت‌های گرافیکی Geforce از معماری Pascal به معماری Ampere کوچ خواهد کرد و این احتمالا به موفقیت بیش از پیش کارت‌های گرافیکی سری ۱۰ این کمپانی منجر خواهد شد. طبق ادعای این منبع، معماری Ampere در مقایسه با معماری Pascal به‌شدت متفاوت و قدرتمند‌تر خواهد بود.

بنابراین حداقل تا رویداد GTC 2018 باید منتظر ماند تا این شایعات رنگ واقعیت به خود بگیرند و پس از آن پردازنده‌های گرافیکی Geforce با استفاده از معماری Ampere طراحی شوند و به تولید انبوه برسند. بد نیست بدانید اخیرا کمپانی انویدیا قیمت و تاریخ عرضه کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 Ti را اعلام کرده است. علاوه بر این، کمپانی MSI نیز مدل‌های مختلفی از کارت گرافیک Nvidia Geforce GTX 1070 Ti را معرفی کرده است که همگی آنها با استفاده از معماری Pascal ساخته شده‌اند.


منبع Hardocp
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده