نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲

نارضایتی نینتندو نسبت به سود حاصل از بازی موبایل Super Mario Run

بازی موبایل Super Mario Run تاکنون ۲۰۰ میلیون بار دانلود شده است اما کمپانی نینتندو اعلام کرد سود حاصل از آن قابل قبول نیست!

از آخرین بار که در ماه آوریل سال جاری اعلام شد انتظار می‌رود به‌زودی بازی Super Mario Run به میزان دانلود ۱۵۰ میلیون واحد برسد، این اثر تاکنون در سراسر دنیا بیش از ۲۰۰ میلیون بار روی تلفن‌های هوشمند دانلود شده است. این تعداد دانلود واقعا مقدار زیادی است اما آنطور که به‌نظر می‌رسد کمپانی نینتندو هنوز به این بازی به عنوان یک موفقیت مالی نگاه نمی‌کند. در بخشی از گزارش درآمد کمپانی، نینتندو اعلام کرد بازی اندروید و بازی آيفون Super Mario Run هنوز به میزان قابل قبولی از سوددهی نرسیده است. این موضوع نظرات نینتندو در بیانه‌ی ماه جولای مبنی بر عدم موفقیت مالی در حد انتظار بازی Super Mario Run را دنبال می‌کند. 

علی‌رقم این موضوع، کمپانی نینتندو اعلام کرد ساخت و انتشار بازی Super Mario Run به آنها کمک کرده است تا موارد بسیاری را در مورد بازی‌سازی برای موبایل یاد بگیرند و دانش آن برای دیگر پروژه‌های موبایل این کمپانی در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش، نینتندو در یک شفاف سازی اعلام کرد میزان دانلود‌های مربوط به بازی Super Mario Run در کشور خانه‌ی این کمپانی (ژاپن)، تنها ۱۰ درصد یا ۲۰ میلیون از کل دانلودها در سراسر دنیا را تشکیل داده است. نینتندو اضافه کرد هدف آنها همراه با بازی Super Mario Run ساخت یک اپلیکیشن معین از ماریو برای دستگاه‌های هوشمند است.  به عنوان قسمتی از تلاش برای محقق شدن این موضوع، نینتندو با انتشار آپدیت ۳.۰، حالت‌، استیج و کاراکترهای جدیدی را به بازی Super Mario Run در ماه گذشه اضافه کرد. کمپانی در این رابطه چنین گفت:

ما همچنین کمپین‌هایی مانند قیمت‌های پیشنهادی ویژه در زمان محدود به مناسبت انتشار نسخه جدید را راه‌اندازی کردیم تا توجه بیشتری را نسبت به این بازی جلب کنیم، اگرچه هنوز به میزان قابل قبولی سوددهی از بازی موبایل Super Mario Run در این بازه‌ی زمانی دست نیافته‌ایم اما موارد بسیاری را در رابطه با توسعه و استقرار بازی‌های ویدئویی روی دستگاه‌های موبایل یاد گرفتیم که می‌خواهیم از آنها در جهت پیشرفت برای حرکت به جلو و بازی‌های آینده خود استفاده کنیم.

لازم به ذکر است نینتندو اسلایدی را مبنی بر بازگشت بازیکن‌های Super Mario Run پس از انتشار آپدیت ماه سپتامبر آن نمایش داد. همانطور که در نمودار تصویر بالا هم مشاهده میکنید بخش روند کاربران هفته (Weekly User Trend) پس از انتظار این اپدیت به‌طرز چشم‌گیری صعود داشته است. 

بازی موبایل Super Mario Run به صورت رایگان برای اندروید و iOS از طریق مارکت‌های گوگل پلی و اپ استور در دسترس قرار دارد و پیش از آنکه برای باز کردن کلیه‌ی مراحل، بازی از شما ۱۰ دلار را طلب کند، اجازه می‌دهد تعدادی از مراحل آن را به‌رایگان تجربه کنید.

دانلود بازی موبایل Super Mario Run


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده