نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

سودهی بیشتر بازی موبایل Fire Emblem Heroes نسبت به بازی Super Mario Run

بازی Fire Emblem Heroes نسبت به بازی Super Mario Run سود بیشتری عاید نینتندو کرده است.

با وجود اینکه تعداد بازیکنان بازی Super Mario Run حدود ۱۰ برابر بیشتر از بازی Fire Emblem Heroes است، این بازی آنلاین موبایل به عملکرد بهتر خود در مقایسه با بازی موبایل ماریو ادامه می‌دهد. طبق گزارش تاکاشی موچیزوکی، خبرنگار Wall Street Journal، کمپانی نینتندو در جلسه گزارش مالی اخیر خود به خبرنگاران گفته است که فروش بازی Super Mario Run همچنان روند آرامی دارد.

موچیزوکی می‌گوید که نینتندو موفق به کسب درآمد ۲۰ میلیارد ین از بازی‌های موبایلی خود شده است. با وجود اینکه بازی Super Mario Run هم‌اکنون حدود ۱۵۰ میلیون بار دانلود شده است، همچنان برای تشویق کاربران رایگان خود به خرید نسخه پولی تقلا می‌کند. موچیزوکی پس از انتشار گزارش مالی پایان سال نینتندو نوشته است:

نینتندو گفته است که همچنان به هدف خود جهت خرید بازی Super Mario Run توسط ۱۰ درصد از افراد دانلود کننده نرسیده است.

نینتندو همچنین از سختی مجاب کردن دارندگان موبایل برای خرید نسخه پولی بازی Super Mario Run که ۹.۹۹ دلار قیمت دارد گفته است. نینتندو برای تشویق کاربران، فرصت آزمایش نسخه پولی بازی را افزایش داده، محتوای جدید عرضه کرده و عناصر کلیدی گیم‌پلی بازی را بهبود داده است، اما به نظر می‌رسد که همچنان هم مردم راضی به خرید بازی Super Mario Run نیستند.

در ماه مارس، تاتسومی کیمیشیما، مدیر کمپانی، گفت که بازی Super Mario Run انتظارات را برآورده نکرده است، اما تاکید کرد که کمپانی همچنان به استفاده از ماژول تجاری بازی‌های ویژه موبایل ادامه می‌دهد.

super-mario-run

از سوی دیگر، بازی رایگان موبایل کمپانی یعنی بازی Fire Emblem Heroes، عملکرد خوبی داشته است. این بازی آیفون و اندورید در حال حاضر صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های اپ استور iOS بوده و نینتندو به طور قابل توجه‌ای برای بازی بروزرسانی محتوا فراهم کرده است.

توضیح ساده‌ای برای دلیل موفقیت بیشتر بازی Fire Emblem Heroes نسبت به بازی Super Mario Run، آن هم با وجود تعداد بازیکن بسیار کمتر وجود دارد. بازی Fire Emblem Heroes از سیستم پرداخت درون برنامه استفاده می‌کند که روش متداول‌ قیمت‌گذاری در بازی‌های موبایل است. با وجود اینکه می‌توان بدون پرداخت هیچگونه مبلغی به تجربه بازی پرداخت، بسیاری از بازیکنان مشتاق به دریافت آیتم‌های ویژه شخصیت‌ها هستند و به همین ترتیب برای بازی خرج می‌کنند.

با وجود اینکه نظر منتقدین معمولا تاثیر چندانی در بازار بازی‌های موبایل ندارد، اما خوب است بدانید که واکنش منتقدان نسبت به بازی Fire Emblem Heroes بسیار بهتر از بازی Super Mario Run بوده است.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده