نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

بن افلک از فضای متفاوت فیلم Justice League سخن گفت

بن افلک و گل گدوت، بازیگران فیلم Justice League کمپانی دی‌سی، از فضای متفاوت این اثر با دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی سخن گفتند.

بن افلک، ستاره فیلم Justice League (لیگ عدالت)، در سخنان جدید خود راجع به فیلم ابرقهرمانی کمپانی دی‌سی بدین موضوع اشاره داشت که لحن روایی و فضای کلی فیلم جدید با دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی دی سی بسیار متفاوت است. کمتر از دو ماه دیگر فیلم Justice League روی پرده سینما اکران می‌شود و سرانجام طرفداران می‌توانند شخصیت‌های مورد علاقه خود را در کنار هم ببینند. شش شخصیت معروف دنیای سینمایی دی‌سی در این فیلم حضور دارند و بازیگران معروفی نیز ایفاگر نقش این ۶ ابرقهرمان هستند. در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش زن شگفت انگیز، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردن) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد. می‌توان گفت که اطلاعات چندانی از کلیت داستان فیلم جدید به بیرون درز نکرده است؛ گرچه می‌دانیم که صحنه مبارزه پایانی فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) قرار است در فیلم جدید حداقل به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی داستان در نظر گرفته شود.  

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از طرفداران و منتقدان، فضای تیره‌وتار فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice را نپسندیدند و به هیچ عنوان از دنیایی که زک اسنایدر خلق کرده بود خوششان نیامد. این موضوع در مورد فیلم Man of Steel (مرد پولادین) نیز صدق می‌کرد و زک اسنایدر با آن فیلم بود که فضای جدید دنیای سینمایی دی‌سی را تعریف کرد. حال در راستای همین موضوع، بن افلک و گل گدوت، دو بازیگر اصلی فیلم Justice League، در مورد فیلم جدید دنیای سینمایی دی‌سی گفتند که این فیلم فضایی کاملاً متفاوت با فیلم‌های پیشین کمپانی دی‌سی خواهد داشت.

Batman-II

بن افلک فضای جدید را مربوط به وجود شخصیت‌های مختلف و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری متفاوت آن‌ها دانست. صحبت‌های بن افلک با مجله Geek در مورد فیلم Justice League را با هم می‌خوانیم:

فیلم Justice League در لحن روایی و فضای کلی تغییر بسیار بزرگی داشته است و دلیل این موضوع نیز وجود شخصیت‌های مختلفی است که هر کدام خصلت‌ها و ویژگی‌های رفتاری متفاوتی دارند و همین تفاوت‌ها سبب شد که شوخی‌های بیشتر و صحنه‌های خنده‌دارتری را در فیلم شاهد باشیم. در مورد شخصیت بروس وین باید بگویم که وی مجبور بود تعامل بیشتر و بهتری با دیگر افراد گروه داشته باشد؛ چون به آن‌ها نیاز دارد و از طرفی جدی بودن خطر در کمین را نیز فراموش نکرده است. می‌توان گفت که شخصیت بتمن با وجود شوق و هیجان فلش، مهربانی و خونگرمی دایانا و حتی شوخی‌ها و سربه‌سر گذاشتن‌های آکوامن، بسیار انسانی‌تر یا بهتر بگویم منعطف‌تر شده است.

شخصیت بتمن با وجود شوق و هیجان فلش، مهربانی و خونگرمی دایانا و حتی شوخی‌ها و سربه‌سر گذاشتن‌های آکوامن، بسیار انسانی‌تر یا بهتر بگویم منعطف‌تر شده است   

البته این گفته‌ها بدین معنا نیست که در فیلم جدید، گروه قهرمانان با شرایط دشوار و سخت روبه‌رو نخواهند شد، ولی در چهارچوب مأموریت‌های خود ملزم به همکاری و ارتباط بیشتر با یکدیگر هستند و خب همان‌طور که بن افلک گفت، تفاوت شخصیتی و رفتاری اعضای گروه صحنه‌های بامزه‌ای را نیز به وجود آورده است. گل گدوت نیز در رابطه با فضای متفاوت فیلم Justice League چنین گفت:

هدف اعضای تیم مشخص و کاملاً جدی است. هدف نهایی آن‌ها نجات دادن جهان است، ولی خب زمانی که این شخصیت‌های متفاوت سعی می‌کنند در کنار یکدیگر کار کنند و با هم همکاری داشته باشند، آنگاه صحنه‌های بامزه‌ و خنده‌داری را نیز شاهد هستیم. برخی از اعضای لیگ عدالت تجربه بیشتری دارند و برخی دیگر خب هیچ‌گونه تجربه‌ای ندارند و نتیجه برخورد این افراد هم باعث ایجاد صحنه‌های خنده‌دار و دست انداختن‌ها و شوخی‌های دوستانه‌ای می‌شود که مطمئنم تماشاچیان از دیدن این صحنه‌ها بسیار لذت خواهند برد.  

JL

باید گفت که در کنار هم قرار گرفتن برخی از مشهورترین ابرقهرمانان دی‌سی و وجود فضایی نه‌چندان تاریک در کلیت داستان، سبب شده است که بسیاری از طرفداران، فیلم Justice League را با فیلم The Avengers (انتقام‌جویان) کمپانی مارول مقایسه کنند؛ مخصوصاً اینکه کارگردانی دو فیلم ابتدایی مجموعه The Avengers نیز بر عهده جاس ویدون بوده است. پس از مشکلات خانوادگی ریز و درشتی که گریبانگیر زک اسنایدر شد، این کارگردان تصمیم به ترک پروژه Justice League گرفت و سازندگان جاس ویدون را جایگزین وی کردند. جاس ویدون تغییرات کمی در این فیلم اعمال نکرد و حتی برخی از صحنه‌ها را دوباره فیلمبرداری کرد و آهنگساز فیلم را نیز تغییر داد. با اینکه اکثر بازیگران فیلم Justice League در آخرین گفته‌های خود به این موضوع تأکید داشتند که باید این فیلم را فیلم زک اسنایدر دانست، ولی خب نمی‌توان منکر تأثیر تغییرات جاس ویدون بود. بن افلک، گل گدوت و جاناتان کیمبل سیمونز از جمله بازیگرانی بودند که فیلم جدید را در مجموع فیلم زک اسنایدر می‌دانستند و ازرا میلر و جیسون موموآ نیز بسیار از همکاری با زک اسنایدر خوشحال و در واقع هیجان‌زده بودند. جالب است بدانید که جاناتان کیمبل سیمونز فیلم Justice League را تا اندازه‌ای فیلمی شاد خوانده است.

فضای متفاوت و روشن‌تر فیلم Justice League چندان ازرا میلر را متعجب نساخته است و طبق گفته وی، زک اسنایدر در تمام طول پروژه این هدف را در ذهن داشته است. ازرا میلر گفت که برای اولین مرتبه در دفتر زک اسنایدر به این موضوع پی برد. زک اسنایدر به میلر گفته بود که مردم به خاطر اینکه زیاد فیلم‌هایی با فضای تیره‌وتار می‌سازم از دست من عصبانی هستند و تصمیم دارم Justice League را از این دنیای تاریک بیرون بکشم.

چندی پیش نیز پوسترهایی جدید از فیلم Justice League منتشر شد و تریلر رسمی جدید این فیلم هم امروز پخش شده است.

فیلم Justice League قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما برود.  


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده