// سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

گزارش مالی کمپانی نینتندو منتشر شد

کمپانی نینتندو گزارش مالی خود در بازه زمانی ۶ ماهه منتهی ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) را منتشر کرد.

کمپانی نینتندو در سال میلادی جاری دستاورد‌های مختلفی را به دست آورده است. از طرفی توانست جدیدترین کنسولش یعنی نینتندو سوییچ را در بازار‌های جهانی عرضه کند که بازیکنان بسیاری را جذب کرد و از طرف دیگر بازی‌های موفقی همچون Mario Kart 8 Deluxe ،Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild را که مورد تحسین منتقدین قرار گرفتند، به دست مخاطبین پر‌تعداد رساند. حال طبق جدیدترین گزارش فروش، این کمپانی گزارش مالی خود در نیمه اول سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرده است.

در جدید‌ترین گزارش مالی کمپانی Nintendo اعلام شده است فروش خالص این کمپانی مبلغ ۳۷۴۰۴۱ میلیون ین بوده که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱۷۳.۴ درصد رشد داشته است. همچنین در این گزارش به سود عملیاتی ۳۹۹۶۱ میلیون ین کمپانی مذکور اشاره شده است. در ادامه این کمپانی ژاپنی گزارش مفصلی از عملکرد بازی‌ها و کنسول‌های خود منتشر کرده که به شرح زیر است:

در دوره ۶ ماهه منتهی به ۴۰ سپتامبر ۲۰۱۷، بازی Splatoon 2 که در ماه جولای منتشر شد، در کشور ژاپن و دیگر مناطق دنیا مورد استقبال گسترده قرار گرفته و ۳.۶۱ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. علاوه بر این بازی‌های Mario Kart 8 Deluxe و ARMS که در ماه‌های آوریل و ژوئن در دسترس قرار گرفتند نیز موفق عمل کرده‌اند. همچنین تعداد ۴.۸۹ میلیون دستگاه از کنسول نینتندو سوییچ و ۲۲.۰۲ میلیون نسخه از بازی‌های این کنسول به فروش رسیده‌اند.

به دلیل عرضه جهانی کنسول New Nintendo 2DS XL در ماه‌های ژوئن و جولای، فروش کنسول‌های خانواده Nintendo 3DS افزایش یافته است. در بخش سخت افزار، کمپانی نینتندو توانسته تعداد ۲.۸۶ میلیون دستگاه از کنسول‌های دستی خود را به فروش برساند که پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. اما میزان فروش این کمپانی در بخش بازی‌های ویدیویی به میزان ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده و به رقم ۱۳.۸۲ میلیون نسخه رسیده است. عملکرد موفق بازی‌های Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia و Metroid: Samus Returns قادر به جلوگیری از این افت فروش نبوده‌ است. همچنین کنسول Super NES Classic Edition که در ماه سپتامبر عرضه شد، فروش موفقی را تجربه کرده است.

کمپانی نینتندو با عرضه Amiibo‌های بازی Splatoon، در جهت گسترش این دست از آیتم‌ها حرکت کرده است. میزان فروش مجسمه‌ها و کارت‌های آمیبو به ترتیب ۵.۱۰ میلیون و ۲.۸۰ میلیون نسخه اعلام شده است. فروش دیجیتالی به‌واسطه بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ افزایش یافته و در‌آمد کمپانی نینتندو از این بخش با ۵۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به مبلغ ۲۲.۸ میلیارد ین رسیده است.

بازی‌های موبایل Super Mario Run و Fire Emblem Heroes که در سال مالی گذشته عرضه شده‌اند، همچنان مورد توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار دارند. در‌آمد‌های حاصل از بازی‌های موبایل و IP‌ها مبلغ ۱۷.۹ میلیارد ین اعلام شده است که این رقم با افزایش ۴۲۶ درصدی رو‌به‌رو شده است. با استناد به تمامی موارد ذکر شده، مجموع در‌آمد کمپانی نینتندو مبلغ ۳۷۴ میلیارد ین بوده که ۷۲.۸ درصد این رقم، معادل ۲۷۲.۳ میلیارد ین مربوط به بازار‌های خارج از ژاپن است. همچنین سود عملیاتی ۳۹.۹ میلیارد ین، سود عادی ۶۹.۵ میلیارد ین و سود قابل دریافت از سوی مالکین کمپانی مادر ۱.۵ میلیارد ین اعلام شده است.

در پایان کمپانی نینتندو برنامه‌های خود برای کل سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۸ (۱۱ فروردین ۱۳۹۷) را اعلام کرده است که به این شرح است:

کمپانی نینتندو قصد دارد در ماه اکتبر بازی Super Mario Odyssey را در کشور ژاپن و دیگر مناطق عرضه کند. همچنین بازی Xenoblade Chronicles 2 در ماه دسامبر عرضه خواهد شد. در ماه‌های آتی نیز بازی‌های بزرگی از استودیو‌ها و کمپانی‌های مختلف روی کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار می‌گیرند.

این کمپانی رنگ‌های جدید و طرح‌های ویژه‌ای برای کنسول New Nintendo 2DS XL داشته و بازی‌های جدیدی از جمله بازی‌های Pokémon Ultra Sun و Pokémon Ultra Moon در ماه نوامبر روی این کنسول منتشر خواهد شد.

بازی موبایل Animal Crossing: Pocket Camp که در تاریخ ۲۵ اکتبر در استرالیا منتشر شده، در اواخر ماه نوامبر در دیگر کشور‌های جهان عرضه خواهد شد


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده