نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰

بررسی بازی Super Mario Odyssey از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Super Mario Odyssey خبر از یک بازی شاهکار دیگر روی نینتندو سوییچ می‌دهند. 

در اینکه سری سوپر ماریو برای نینتندو، کنسول‌های این شرکت و کلا صنعت بازی‌های ویدیویی اثر بسیار مهمی است، شکی نیست. بازی‌های این مجموعه تقریبا همیشه آثار فوق‌العاده‌ای بودند و در زمان خود، جزو محبوب‌ترین بازی‌ها به شمار می‌رفتند. پس از عرضه کنسول نینتندو سوییچ، خیلی‌ها منتظر بودند تا نینتندو جدید‌ترین نسخه از سری ماریو را برای کنسول جدید خود منتشر کند و با اینکه این کنسول بازی‌های فوق‌العاده‌ای مثل The Legend of Zelda: Breath of the Wild یا Mario Kart 8 Deluxe را تا به امروز داشته، اما همیشه جای خالی یک نسخه پلتفرمر از سوپر ماریو روی آن احساس می‌شد. 

نینتندو با علم به این موضوع، Super Mario Odyssey را برای کنسول جدیدش معرفی کرد؛ بازی‌ای که یک اثر پلتفرمر سه‌بعدی است و در آن با شخصیت محبوب ماریو، لوله‌کش دوست‌داشتنی نینتندو، همراه می‌شویم. Super Mario Odyssey با اینکه حس و حال همیشگی سری سوپر ماریو را حفظ کرده، یک سری ویژگی‌های جدید و جذاب هم دارد. برای مثال، در این بازی محیط فقط محدود به سرزمین قارچ‌ها نیست و شاهد محیط‌های متنوع و متفاوتی هستیم. از طرف دیگر، یکی از ویژگی‌های جالب بازی، تاثیر بسیار مثبت کلاه شخصیت ماریو است که به نوعی یک هویت منحصر‌به‌فرد دارد و با استفاده از آن، می‌توانید مثلا برای خودتان سکو بسازید یا کارهای دیگری انجام دهید که باعث پیشروی شما در بازی می‌شوند. برای آشنایی بیش‌تر با این اثر، می‌توانید پیش نمایش بازی Super Mario Odyssey را در زومجی بخوانید.

در حالی که Super Mario Odyssey فردا رسما منتشر می‌شود، امروز نمره‌های این بازی توسط سایت‌های معتبر دنیا منتشر شده‌اند که در یک کلام، خبر از یک شاهکار واقعی می‌دهند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Super Mario Odyssey و نمره‌های آن داشته باشیم:

Super Mario Odyssey

  • سازنده و ناشر: نینتندو 
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • سبک: پلتفرمر
  • تاریخ انتشار: ۵ آبان

بازی Super Mario Odyssey

ویدیو گیمر: ۱۰۰ از ۱۰۰

آنچه که در مورد Super Mario Odyssey برای خود من عجیب است، این است که چطور پس از انتشار نسخه‌های زیادی از سری سوپر ماریو، چگونه یک نسخه جدید از این بازی می‌تواند تا این حد جذاب و نوآورانه باشد. کلاه ماریو یک ایده عالی است، جهان بازی به شکلی فوق‌العاده طراحی شده و در یک کلام، Super Mario Odyssey یک شاهکار به معنی واقعی است. 

گاردین: ۱۰۰ از ۱۰۰

هویت مستقل کلاه سوپر ماریو می‌توانست یک ایراد برای بازی باشد، اما سازندگان با ایده‌های عالی خود توانسته‌اند این کلاه را به یک ویژگی کاملا مثبت برای بازی تبدیل کنند که لذت و هیجان اولین تجربه واقعی سوپر ماریو روی نینتندو سوییچ را افزایش می‌دهد. 

آی‌جی‌ان: ۱۰۰ از ۱۰۰

قدمت سری بازی‌های ماریو تقریبا با قدمت کنسول‌های بازی برابر است، اما خوشبختانه در هر نسخه، این سری پیشرفت زیادی نسبت به قبل می‌کند و خیلی کم پیش می‌آید که شاهد تجربه‌ای تکراری باشیم. Super Mario Odyssey هم دقیقا این شرایط را دارد و شاهد ایده‌های نو و جدیدی در بازی هستیم. Super Mario Odyssey شامل شخصیت‌های دوست‌داشتنی و جهان زیبای همیشگی این مجموعه است و از طرف دیگر، المان‌های پلتفرمر بازی هم در بهترین شرایط هستند و به مرور زمان، مکانیزم‌های جدیدی را در بازی شاهد هستیم که همه این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا جدید‌ترین نسخه سوپر ماریو یک شاهکار واقعی باشد.

گیم‌اسپات: ۱۰۰ از ۱۰۰

جدید‌ترین نسخه سری ماریو، عالی، لذت‌بخش و سرشار از ایده‌های جدید است. این بازی ثابت می‌کند که نینتندو می‌تواند همیشه تجربه‌ای به مراتب فراتر از انتظارات ما ارائه کند. در یک کلام، Super Mario Odyssey یک شاهکار دیگر مخصوص کنسول نینتندو سوییچ است. 

تلگراف: ۱۰۰ از ۱۰۰

آنچه که Super Mario Odyssey را به تجربه‌ای عالی تبدیل کرده، این است که بازی همواره ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کند. تنوع بالا در پوشش‌ها، محیط‌ها و موارد دیگر از جمله این ویژگی‌ها هستند. Super Mario Odyssey ثابت می‌کند که نینتندو کاملا ساخت یک بازی سرگرم‌کننده را بلد است و می‌داند که چطور یک تجربه کاملا بی‌نقص ارائه کند. 

گیم‌اینفورمر: ۹۸ از ۱۰۰

اگر یک سری مشکلات جزئی را کنار بگذاریم، Super Mario Odyssey یک لذت واقعی است که حتی می‌توان آن را جزو بهترین نسخه‌های سه‌بعدی سری سوپر ماریو دانست. البته من شخصا Super Mario Galaxy را بهترین نسخه سه‌بعدی این مجموعه می‌دانم، اما Super Mario Odyssey هم با فاصله خیلی کمی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

پالی‌گان: ۹۵ از ۱۰۰

با اینکه شخصیت ماریو عمری تقریبا ۴۰ ساله در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد، اما هنوز هم کاراکتری شدیدا محبوب به حساب می‌آید که طرفداران انتظار زیادی از نسخه جدید آن دارند و خب Super Mario Odyssey هم یک نسخه عالی از این مجموعه به شمار می‌رود. این بازی قطعا آخرین نسخه مجموعه ماریو نیست، اما بدون شک یکی از بهترین‌های مجموعه است. 

دیستراکتوید: ۹۵ از ۱۰۰

نینتندو چند وقتی است که بازی‌های فوق‌العاده‌ای را منتشر می‌کند و Super Mario Odyssey هم از این قاعده مستثنی نیست و یک تجربه عالی است. 

نمره های Super Mario Odyssey

نمره های Super Mario Odyssey


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده