// شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

گزارش: کنسول نینتندو NX از کارتریج استفاده خواهد کرد

وال استریت ژورنال با استناد به گفته منابع آگاه، اعلام کرده است که کنسول نینتندو NX از کارتریج به عنوان فضای ذخیره‌سازی بازی‌های خود استفاده خواهد کرد.

صبح امروز وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه و نزدیک به کمپانی نینتندو گزارشی مبنی بر استفاده از کارتریج در جدیدترین کنسول این کمپانی به جای دیسک‌های اپتیکال منتشر کرد. در متن گزارش وال استریت ژورنال آمده است:

فعالان و ناظران بر صنعت بازی‌های ویدیویی بر این باور هستند که استفاده از کارتریج در کنسول نسل بعدی نینتندو تصمیم درستی است، زیرا این کمپانی طیف وسیع‌تری از بازیکنان نسبت به سونی و مایکروسافت را هدف قرار داده است. طرفداران بازی‌های کمپانی نینتندو شامل افراد کم سن و سالی است که ممکن است دیسک‌ها را خط بیاندازند. اما در مقابل صدمه زدن به کارتریج‌ها نسبت به دیسک‌ها، دشوارتر است. همچنین در صورت استفاده از کارتریج، بازی‌ها سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، کپی کردن آن سخت‌تر خواهد بود و تولید انبوه آن‌ها سریع‌تر از دیسک‌ها انجام می‌شود. 

انتشار بازی‌های پلتفرم نسل بعدی نینتندو در قالب کارتریج برای اولین‌بار به واسطه گزارش وب‌سایت یوروگیمر در مرداد ماه رسانه‌ای شد. در گزارش وب‌سایت یوروگیمر به این نکته اشاره شده است که استفاده از کارتریج تنها راه برای اجرای بازی‌های کنسول نینتندو NX نخواهد بود زیرا این امکان خرید دیجیتالی بازی بر روی این کنسول وجود خواهد داشت. پیش از این در کنار فاش شدن جزئیات جدیدی از کنسول نینتندو NX و اعلام پشتیبانی این کنسول از موتورهای آنریل و یونیتی و عدم وجود قفل منطقه‌ای، خبرهایی از پتنت جدیدی مربوط به کنترلر این کنسول با قابلیت D-Pad جداشونده و امکان استفاده از حرکات دست در این کنسول منتشر شد. 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده