// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۱

فروش 2DS در ایالات متحده افزایشی ۵۰۰ درصدی داشته است

شرکت نینتندو تازه‌ترین آمار پیرامون عملکرد فروش سخت‌افزارها و بازی‌ها در ماه آگوست ۲۰۱۶ را برای ایالات متحده منتشر کرده است. کنسول نینتندو 2DS‌ بهترین عملکرد را در ماه گذشته داشته است.

با اتمام ماه آگوست اکنون نینتندو نیز در کنار سایر شرکت‌های فعال در صنعت بازی تازه‌ترین آمار فروش کنسول‌های خود را به اشتراک گذاشته است. در ابتدای لیست شاهد حضور نینتندو 2DS با ۵۰۰ درصد افزایش فروش نسبت به آگوست ۲۰۱۵ هستیم. طبق گفته‌ نینتندو این افزایش فروش چشمگیر به دنبال سیاست کاهش قیمت کنسول 2DS تا ۸۰ دلار از ماه می بوده است. در این گزارش همچنین به «هیجان پیرامون نام تجاری پوکمون» اشاره شده که بدون شک ارجاعی به موفقیت بازی پوکمون گو (Pokemon GO) محسوب می‌شود.

Nintendo 2DS

در سایر کنسول‌ها مانند نینتندو 3DS نیز شاهد بهبود در عملکرد فروش بوده‌ایم. این کنسول در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۸۳ درصدی داشته است. نکته مهم در رابطه با آمار فروش 3DS، عدم محاسبه میزان فروش دستگاه New Galaxy New Nintendo 3DS XL است که بعد از زمان تنظیم گزارش عرضه شده است.

در زمینه نرم‌افزار نیز بازی‌های first-party کنسول 3DS افزایشی فروش ۵۷ درصدی را در هر دو نوع فیزیکی و فروش دیجیتالی نشان می‌دهد. نینتندو همچنین از بازی Pokemon Omega Ruby and Alpha Sapphire نام برده است که پس از گذشت ۲ سال از زمان عرضه در جایگاه ۹ و ۱۰ برای فروش در ماه آگوست قرار دارد.

علاوه بر کنسول‌های دستی، نینتندو از افزایش ۳۰ درصدی فروش Wii U خبر داده، هرچند این کمپانی ژاپنی هیچگونه ارقامی را به اشتراک نگذاشته است. نینتندو NX، نسل بعدی کنسول‌های این شرکت در ماه مارس ۲۰۱۷ منتشر می‌شود. با توجه به گزارش‌های منتشر شده، کنسول جدید در ماه اکتبر (‌مهر تا آبان) امسال رونمایی خواهد شد.

کنسول ایکس‌باکس وان در ماه آگوست در صدر پرفروش‌ترین‌های کنسول قرار گرفت، به طور کلی، مجموع مخارج صورت گرفته برروی سخت افزار ۱۷۸ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۶ درصدی فروش هستیم. فروش ایکس‌باکس وان و 3DS در جریان ماه آگوست افزایش داشته، هرچند این افزایش برای جبران کاهش در هزینه بازیکنان روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و Wii U کافی نبوده است.

از سوی دیگر بازی Madden NFL 17 پرفروش‌ترین بازی ویدیویی در ماه آگوست ۲۰۱۶ در ایالات متحده بوده است. شما می‌توانید لیست کامل برترین‌های ماه آگوست را در زومجی مطالعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده