// جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۹

پرفروش ترین بازی‌های آگوست در آمریکا

گروه NPD لیستی از پرفروش‌ترین بازی‌های ماه آگوست را در آمریکا منتشر کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

گروه NPD آمار فروش نسخه‌های دیجیتالی و فیزیکی بازی‌ها در ماه آگوست در کشور آمریکا را منتشر کرد. سه بازی پرفروش ماه گذشته Madden NFL 17، No Mans Sky و Deus Ex: Mankind Divided هستند. NPD مدتی است که بازی‌ها را بر اساس میزان فروش آن‌ها بر حسب دلار رتبه‌بندی می‌کند و دیگر ملاک این گروه تعداد نسخه‌های فروخته شده نیست.

در رتبه دوم بازی No Mans Sky را مشاهده می‌کنیم که البته میزان فروش دیجیتالی آن در فروش کلی لحاظ نشده است. دو بازی پرفروش ماه جولای یعنی Grand Theft Auto V و Overwatch هر دو با سه پله سقوط در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

Lego Star Wars: The Force Awakens که در جایگاه سوم پرفروشترین بازی ماه جولای بود به جایگاه هشتم سقوط کرده و  Rainbox Six Siege هم در جایگاه ششم و Call Of Duty: Black Ops 3 نیز در جایگاه هفتم قرار دارند. در نهایت هم Minecraft و Destiny: The Taken King در جایگاه نهم و دهم ماه آگوست قرار دارند.

ماه گذشته، هزینه‌ای که کاربران برای بازی‌ها صرف کرده‌اند، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. سم ناجی، یکی از تحلیلگران ان‌پی‌دی، دلیل این اتفاق را عرضه بازی‌های جدیدی مانند No Mans Sky و Deus Ex: Mankind Divided می‌داند. فروش بازی‌های جدید آگوست ۲۰۱۶ سه برابر نسبت به آگوست سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. ناجی اعلام کرد که صرف هزینه کاربران بازی Madden NFL 17 نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

Madden NFL 17 پرفروش‌ترین بازی ماه آگوست ۲۰۱۶ است. با این حال میزان هزینه کاربران برای این بازی در مقایسه با Madden NFL 16 در بازه مشابه سال گذشته، ۳ درصد کاهش داشت.

best selling game

در بخش هزینه کاربران در سخت‌افزار، ایکس‌باکس وان در دو ماه اخیر از پلی‌استیشن 4 عملکرد بهتری داشته که یکی از دلایل این امر هم عرضه ایکس‌باکس وان S بود؛ کنسولی که یک سوم از میزان فروش را به خود اختصای داده است.

مایک نیکولاس، مدیر بخش بازاریابی ایکس‌باکس وان، در بیانیه مایکروسافت گفت:

از ذوق و شوق طرفداران برای بازی‌های جدید ایکس‌باکس‌وان و عرضه ایکس باکس وان S سپاس‌گزار هستیم، ایکس‌باکس‌‌ وان S تنها کنسولی است که دارای درایو بلو-ری 4K، قابلیت تماشا ویدیو آنلاین با کیفیت 4K و قابلیت HDR برای بازی و ویدیو است که در این تعطیلات در دسترس است، ایکس باکس وان پرفروش‌ترین کنسول در ماه آگوست در ایلات متحده است.

پلی‌استیشن 4 پرو که آبان ماه عرضه می‌شود دارای درایو بلو-ری 4K نخواهد بود.

 لیست پرفروش‌ترین بازی‌های آگوست در آمریکا

۱. Madden NFL 17

۲. No Mans Sky

۳. Deus Ex: Mankind Divided

۴. Grand Theft Auto V

۵. Overwatch

۶. Rainbow Six Siege

۷. Call of Duty: Black Ops III

۸. Lego Star Wars: The Force Awakens 

۹. Mincraft

۱۰. Destiny: The Taken King 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده