نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸

اندرو هاوس: رقیب اصلی پلی استیشن 4 پرو پی سی است نه ایکس باکس وان

اندرو هاوس، رییس بخش سرکرمی‌های سونی، اخیرا اعلام کرده که رقیب اصلی پلی‌استیشن 4 پرو رایانه‌های شخصی است نه کنسول ایکس‌باکس وان. با زومجی همراه باشید.

سونی در حالی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را در جریان نشست پلی‌استیشن معرفی کرد که همه آن را رقیبی برای کنسول میان‌نسلی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس اسکورپیو می‌دانند. با این حال اندرو هاوس، رییس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، اخیرا طی مصاحبه‌ای که با سایت گاردین داشته اعلام کرده که این کنسول برای رقابت با رایانه‌های شخصی طراحی شده است. وی در مصاحبه خود اعلام کرد که طراحی این کنسول ۴۰۰ دلاری، پیش از آنکه حتی زمزمه‌های ساخت اسکورپیو به گوش برسد، توسط سونی آغاز شده بود و این کمپانی ژاپنی در مورد این کنسول از مایکروسافت تقلید نکرده است.

هاوس همچنین اعلام کرده که نه ایکس‌باکس اسکورپیو و نه ایکس‌باکس وان S، که بر خلاف پلی‌استیشن 4 پرو از درایو بلو-ری 4K بهره می‌برد، رقیب اصلی کنسول میان‌نسلی سونی نیستند و این کنسول تنها با هدف رقابت با رایانه‌های شخصی ساخته شده است. به همین دلیل هم هاوس گفته که پلی‌استیشن 4 پرو می‌تواند مانع از کوچ کردن گیمر‌ها به پی‌سی برای تجربه بازی‌ها با رزولوشن 4K شود.

سونی همچنین اخیرا اعلام کرده که دلیل نبود درایو بلو-ری 4K این است که علاقه‌مندان به تماشای فیلم بیش‌تر سرویس‌های استریم چون نت‌فلیکس را ترجیح می‌دهند و به همین دلیل هم کاربرد دیسک‌های فیزیکی در این زمینه، بر خلاف بازی‌های ویدیویی، روز به روز کم‌تر و کم‌تر می‌شود.

نظر شما در مورد صحبت‌های هاوس چیست؟


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده