نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۱

دلیل عدم وجود قابلیت پخش بلو ری 4K در پلی استیشن 4 پرو از زبان سونی

چند روز پیش پلی‌استیشن 4 پرو با قابلیت‌های 4K توسط سونی معرفی شد. این کنسول توانایی پخش دیسک‌های بلو ری 4K را نخواهد داشت. حال سونی دلیل قرار ندادن قابلیت پخش‌ بلو ری 4K را در این کنسول توضیح داده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

پلی‌استیشن 4 پرو با اینکه کنسول بسیار قدرتمندی است، با این حال توانایی پخش دیسک‌های بلو ری 4K را نخواهد داشت. Sony بر این باور است که دنیای تکنولوژی در حال فاصله گرفتن از رسانه‌های فیزیکی است و به همین دلیل این قابلیت را در پلی‌استیشن 4 پرو قرار نداده است. اندرو هاوس،‌ رئیس بخش پلی‌استیشن سونی در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت گاردین انجام داد، در این‌باره گفت:

با اینکه رسانه فیزیکی در صنعت بازی بسیار مهم است و کماکان بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بازی‌های خود را به صورت فیزیکی تهیه کنند، این مسئله درباره ویدیو صدق نمی‌کند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ویدیوهای خود را از طریق سرویس‌های استریم تماشا کنند. پس از انجام بازی، تماشا کردن ویدیو، بیشترین کاری است که کاربران ما با کنسول خود انجام می‌دهند به همین دلیل ما تاکید و تمرکز بیشتری برروی این قسمت گذاشته‌ایم.

در ادامه هاوس افزود که این امکان وجود ندارد که از طریق یک بروزرسانی نرم‌افزاری این قابلیت را به کنسول پلی‌استیشن 4 پرو اضافه کرد. در جریان رویداد نشست پلی‌استیشن که سونی از دو کنسول جدید رونمایی کرد، از ادامه همکاری خود با سرویس استریم نت‌فلیکس صحبت و اعلام کرد محتوای 4K این سرویس برروی پلی‌استیشن 4 پرو نیز قابل تماشا است. وی در ادامه صحبت‌های خود در این مراسم، افزود که تا انتهای سال ۲۰۱۶، در حدود ۶ هزار ساعت محتوای 4K برروی Netflix برای کنسول پلی‌استیشن 4 پرو قرار خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که آیا این کنسول از محتوای 4K سرویس‌هایی مانند آمازون نیز پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.


منبع MCVUK
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده