نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

سونی: پلی استیشن 4 پرو می تواند مانع کوچ کردن گیمرها به پی سی شود

چهارشنبه شب، سونی از کنسول جدید و قدرتمند پلی‌استیشن 4 پرو رونمایی کرد و حال این شرکت اعلام کرده است که امیدوار است این کنسول باعث شود گیمرها برای تجربه بازی‌ها با گرافیک بالاتر به رایانه‌های شخصی کوچ نکنند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

یکی از دلایلی که سونی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را معرفی کرد، این بود که گیمرها برای تجربه بازی‌ها با گرافیک بهتر، درون اکوسیستم پلی‌استیشن باقی بمانند و به رایانه‌های شخصی کوچ نکنند. اندرو هاوس، مدیر بخش پلی‌استیشن Sony اخیرا در مصاحبه‌ای این مسئله را اعلام کرد و افزود:

من پس از دیدن داده‌های مختلف، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. این داده‌ها اعلام می‌کرد که در میان عمر یک نسل از کنسول‌ها، گیمرها برای اینکه گرافیک بهتری را تجربه کنند، به رایانه‌های شخصی مهاجرت می‌کنند زیرا تنها مکانی که می‌تواند این قابلیت را برای آنها فراهم کند، پی‌سی است. قصد ما از معرفی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو این بود که با ارائه بهترین گرافیک و بهترین رزولوشن، این دسته از افراد را درون اکوسیستم خود نگه داریم.

کنسول پلی‌استیشن 4 پرو، نسبت به پلی‌استیشن معمولی بسیار قدرتمندتر است. این کنسول دارای قدرت گرافیکی برابر ۴/۲ ترافلاپس خواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که عرضه این کنسول و کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو در سال ۲۰۱۷، چه تاثیری برروی دنیای گیم خواهد داشت و آیا این کنسول‌ها باعث می‌شوند که گیمرها در میان نسل کنسول‌ها به پی‌سی مهاجرت نکنند یا خیر.

کنسول پلی‌استیشن 4 پرو ماه آبان و با قیمت ۴۰۰ دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر، کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷ (تقریبا یک سال دیگر) عرضه خواهد شد با این حال مایکروسافت قیمت این کنسول ۶ ترافلاپسی را اعلام نکرده است اما نمی‌توان انتظار داشت که این کنسول، ارزان باشد. چندی پیش، مایکروسافت اعلام کرده بود که این کنسول، قوی‌ترین کنسولی است که تا به حال ساخته شده است.  


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده