// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

قانون گذاران کالیفرنیا در پی ممنوعیت انجام بازی Pokemon Go در حین رانندگی

قانون‌گذاران ایالت کالیفرنیا قصد دارند قانون ممنوعیت ارسال پیام در حین رانندگی را گسترش داده و به نوعی انجام بازی Pokemon Go را نیز شامل این قانون کنند. با زومجی همراه باشید.

بازی Pokemon Go تاکنون مسبب دو سانحه رانندگی (برخورد با درخت و ماشین پلیس پارک شده) و یک تصادف منجر به مرگ شده است. به همین دلیل قانون‌گذاران ایالت کالیفرنیا در شورای ایالتی طرح پیشنهادی لایحه‌ای را برای فرماندار جری براون ارسال کرده‌اند که در آن به گسترش قانون ممنوعیت ارسال پیام در حین رانندگی که دربرگیرنده ممنوعیت انجام بازی‌های موبایل خواهد بود، اشاره شده است.

بیل کوئرک در اظهاراتش به لس‌آنجلس تایمز گفته که «زمان آن فرا رسیده که قانون ممنوعیت ارسال پیام در هنگام رانندگی با زمان بروز شود». وی در ادامه گفته است که به واسطه لایحه ارائه شده استفاده از هر دستگاهی پرتابلی که باعث حواس پرتی راننده شود، ممنوع خواهد شد و تصویب آن را «قدم مهمی در راه کاهش تصادفات، صدمات و مرگ‌های ناشی از حواس پرتی راننده» توصیف می‌کند:

این لایحه جدید ضعف‌های قانون ممنوعیت فعلی را که اجرای قوانین را برای مجریان قانون دشوار می‌کند، رفع خواهد کرد. در سال ۲۰۱۴، دادگاه استیناف کالیفرنیا اعلام کرد که ممنوعیت فعلی تنها رانندگان را از در دست گرفتن گوشی موبایل در هنگام مکالمات، منع می‌کند.

روز گذشته Japan Times گزارش داد فردی که به دلیل بازی Pokemon Go باتری گوشی‌اش خالی شده و قصد داشته در حین رانندگی گوشی خود را شارژ کند با دوچرخه‌سواری ۲۰ ساله تصادف کرده که فرد مضروب پس از گذشت دو هفته جان سپرده است. بر طبق اعلام Japan Times، آمارهای رسمی خبر از ثبت ۷۹ مورد تصادف دوچرخه و ماشین مرتبط با بازی Pokemon Go از زمان انتشار، می‌دهند. این در حالی است که دولت ژاپن پیش از انتشار این بازی اخطارهایی را در رابطه با آن منتشر کرده بود. همچنین بازی Pokemon Go در قالب پیام‌هایی نسبت به توجه به محیط اطراف در حین بازی به بازیکنان هشدار می‌دهد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده