// پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

از بازی Pokémon Go به صورت رسمی شکایت شد

یک خانواده آمریکایی به دلیل مزاحمت‌های بازیکنانی که با هدف جمع‌آوری پوکمون در بازی Pokémon Go به پارک نزدیک محل زندگی و منزل آن‌ها می‌آیند، از سازندگان این بازی شکایت کرده‌اند.

بازی Pokémon Go که از زمان عرضه در ماه گذشته میلادی توانست با سود سرشاری که بدست آورده کسب و کار کمپانی نینتندو، استودیو نیانتیک لبز و برند پوکمون را بیش از پیش رونق ببخشد، همواره با حواشی مختلفی اعم از کشف جسد توسط بازیکنان در حین بازی، شلیک یک شهروند به بازیکنان، به قتل رسیدن یک نوجوان ۱۸ ساله و مسدود شدن در ایران روبه‌رو بوده است. حال در تازه‌ترین حاشیه‌ای که گریبان‌گیر این بازی شده است، اسکات و جیمی دادیچ ساکن شهر سنت کلایر شورز، ایالت میشیگان به دلیل مزاحمت‌های ایجاد شده توسط بازیکنان از سازندگان بازی Pokémon Go به دادگاه فدرال کالیفرنیا شکایت کرده‌اند.

هدف خانواده دادیچ از شکایت برعلیه بازی Pokémon Go، مجاب کردن استودیو نیانیتک لبز نسبت به قرار دادن پوکمون در املاک خصوصی تنها در صورت رضایت صاحب ملک است. همچنین خواسته این خانواده پرداخت بخشی از درآمدهای این بازی به صاحبان املاکی است که پذیرای تعدادی زیادی از بازیکنان هستند. در دادخواست خانواده دادیچ آمده است که بازی Pokémon Go در حدود ۳۰ میلیون بار دانلود شده و بیش از ۳۵ میلیون دلار درآمد داشته است. اما میزان حقیقی دانلود و درآمد بیش از ارقام اعلام شده در دادخواست اسکات و جیمی دادیچ است. برطبق آمار اعلام شده استودیو نیانتیک لبز بازی Pokémon Go در حدود ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده و آمارهای رسمی حاکی از درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری این بازی در ماه اول انتشار هستند.

در متن شکایت خانواده دادیچ آمده است که اعضای این خانواده از پرسه زدن بازیکنان Pokémon Go بر روی چمن‌های منزل‌شان، نگاه کردن به داخل خانه از پنجره‌ها و در برخی موارد توهین به این خانواده خسته شده‌اند و حتی در هنگام نشستن در ایوان خانه احساس امنیت نمی‌کنند. منزل خانواده دادیچ روبروی پارکی قرار دارد که یک Pokemon ‌Gym بوده و چندین PokeStop در نزدیکی آن وجود دارد. در متن دادخواست آمده است:

متهمان پرونده نسبت به عواقب قابل پیش‌بینی قرار دادن پوکمون‌ها در دنیای واقعی بدون کسب اجازه از صاحبان املاک، آشکارا بی‌اعتنا بوده‌اند. 

پیش از این نیز خانه‌ای در ماساچوست که پیش از تغییر کاربری به منزل مسکونی، از آن به عنوان کلیسا استفاده می‌شده است، به عنوان Pokemon ‌Gym ثبت شده و بازیکنان زیادی را به این محل کشانده بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده