// یکشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۳

راهنمای جامع بازی Total War: Warhammer - قسمت اول

پس از انتشار بازی Total War: Warhammer، می‌توانید راهنمای جامع آن را برای اولین بار در بین وب‌سایت‌های ایرانی، در زومجی دنبال کنید و به بازی اشراف کامل پیدا کنید.

بازی Total War: Warhammer، محصول استودیو کریتیو اسمبلی، به عنوان اولین بازی از سه‌گانه‌ای با همین نام است و می‌توان آن را به عنوان یکی از سخت‌‌ترین بازی‌های این روزها از لحاظ مکانیزم‌ها و کاربردهای داخل بازی و همچنین دشواری‌های بازی با هر نژاد، دانست. از اینرو می‌توانید راهنمای جامع و تقریبا کامل بازی Total War: Warhammer را برای اولین بار در زومجی دنبال کنید و با دید کامل نسبت به این بازی از اجرای آن بیش از پیش لذت ببرید. قابل ذکر است که به دلیل پیچیدگی و وسعت بسیار بالای این بازی، بخش‌های اول، دوم و سوم این راهنما به معرفی و توضیح کاربردهای دکمه‌ها، منوها و مکانیزم‌های کمپین، دیپلماسی، شخصی‌سازی قهرمانان، نبردها و مواردی از این دست می‌پردازد و از قسمت چهارم می‌توانید راهنمای بازی با هر یک از نژادهای این بازی جذاب را مشاهده کنید. تلاش شده به بهترین شکل تمامی قسمت‌ها آن پوشش داده شود و تقریبا کاربرد تمامی مکانیزم‌های بازی بیان شود تا بدین واسطه بتوانیم برای شما مرجعی آموزشی به شکلی کامل و به زبانی ساده تهیه کرده باشیم. برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

کمپین مپ بازی Total War: Warhammer

نقشه‌ی این نسخه از سری توتال وار به عنوان تنها بخشی از دنیای بزرگ وارهمر، بسیار بزرگ و پر جزییات است و همانند ظاهر پُر زرق و برقش، دکمه‌ها و منوهای زیادی را در خود جای داده که می‌توانید طبق تصویر زیر و شماره‌های درج شده در آن، کاربرد هر یک و توضیح مختصری در مورد آن را در پایین تصویر مشاهده کنید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

  • ۱: Menu - منوی بازی
  • ۲: Chat - برای چت کردن با سایر بازیکنان در بخش چندنفره
  • ۳: Game Guide - کامل‌ترین راهنمای تصویری بازی در مورد ساختمان‌ها، نیروها و ... که در نسخه‌های قبلی توتال‌وار با عنوان Encyclopedia شناخته می‌شد (نیاز به اینترنت دارد)
  • ۴: Advisor - راهنمای سخنگوی بازی که بصورت یک فرد ظاهر شده و در مورد بخش‌هایی که روی آنها کلیک شده توضیح می‌دهد
  • ۵: Help Pages - راهنمای مختصر بازی بصورت بخش بخش و بدون نیاز به اینترنت که بصورت نوشتاری نشان داده می‌شود
  • ۶: Spell Browser - نمایش تصویری کاربرد هریک از شاخه‌های جادوگری و جادوهای تمامی نژادها
  • ۷: Treasury - میزان سکه‌ی داخل خزانه‌ی شما
  • ۸: Predicted Income - میزان سکه‌ای که در تُرن‌ بعدی به خزانه‌ی شما اضافه خواهد شد
  • ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲: Current Events - رخدادهای حال حاضر، که بسته به نوع نژادی که در حال بازی با آن هستید متغیر است و پس از رسیدن به ترن‌های مشخصی از بازی اتفاق افتاده و تاثیرات به خصوصی (گاه منفی و گاه مثبت) بر قلمرو و نیروهای شما می‌گذارد. برخی از این رخدادها بصورت گزینه‌های انتخابی مطرح می‌شوند که با انتخاب هر کدام نتیجه‌ی متفاوتی رقم خواهد خورد.
برخی از رخدادها کارایی نیروهای نظامی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند
  • بطور مثال یکی از این رخدادها هنگام نزدیک شدن به ترن‌های نهایی بازی و ورود جنگجویان Chaos رخ خواهد داد که باعث ایجاد فساد کی-آس (Chaos Corruption) به میزان ۲ درصد در تمامی استان‌های نقشه خواهد شد و اگر زود به آن رسیدگی نشود تبدیل به یکی از نگرانی‌های شما خواهد شد!
  • ۱۳: Missions - Quests - ماموریت‌ها و مراحل بازی که در طول آن به شما نشان داده خواهد شد و بسته به نژاد و لرد افسانه‌ای که در حال بازی با آن هستید، در صورت انجام هر یک موجب رسیدن به یک هدف خاص یا پاداش‌هایی قابل توجه خواهد شد. برخی از ماموریت‌ها نیازمند رفتن به نقاط دوردستی از نقشه هستند (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۲)
  • ۱۴: Events - نمایش رخدادهای فعال و لحظه‌ای شما، شامل رخدادهای پیش‌تر ذکر شده و همچنین موارد جزیی‌تر مانند تکمیل شدن ساخت یک ساختمان یا نیروها (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۳)
  • ۱۵: Forces - نمایش تمامی نیروهای شما بر روی نقشه و جزییات هریک از آنها، شامل ارتش‌ها و مامور‌های شما (Agents)
  • ۱۶: Provinces - نمایش تمامی استان‌ها و شهرهای نقشه و تفکیک شهرهای شما از سایر شهرها (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۴)
  • ۱۷: Known Factions - نمایش کشورها و نژادهای رویت شده توسط شما (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۵)
  • ۱۸: Strategic Overview - نمایش نقشه، شهرها، ارتش‌ها، منابع و بسیاری موارد دیگر بصورت دید از بالا و با جزییاتی بسیار کامل‌تر (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۶)
  • ۱۹: Diplomacy - بخش دیپلماسی و مذاکره‌ی بازی (به دلیل گستردگی، جزییات بیشتر در قسمت دوم)
  • ۲۰: Faction Summary - اطلاعات کاملی از فکشن شما، مانند شهرها و ارتش‌های متعلق به شما و بسیاری موارد دیگر (جزییات بیشتر در تصویرهای شماره‌ی ۷، ۸ و ۹)
  • ۲۱: Treasury - نمایش جزییات و ورود و خروج‌های مالی خزانه‌ی شما (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۱۰)
  • ۲۲: Technology - درخت تکنولوژی که بسته به نژاد شما، کم یا پر شاخ و برگ است و برای ساخت یا باز کردن اکثر ساختمان‌ها و نیروها به آنها نیاز دارید (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۱۱)
  • ۲۳: Objectives - اهداف و ماموریت‌های اصلی شما برای رسیدن به پیروزی نهایی (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۱۲)

Missions - Quests - ماموریت‌ها

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، هر ماموریت بازی بسته به نژاد و لرد افسانه‌ای شما متفاوت بوده و در صورت انجام، پاداشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد:

آموزش بازی Total War: Warhammer

Events - رخداد‌ها

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، رخدادها می‌توانند به رخدادهای دوره‌ای و بر اساس اتفاقی خاص و همچنین تکمیل شدن ساخت یک بنا، آماده شدن نیروها و مواردی از این دست باشند که در زیر شاخه‌های بخش خود، مانند «Hero Activities Vs. Armies» قرار می‌گیرند:

آموزش بازی Total War: Warhammer

Provinces - استان‌ها

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تمامی استان‌های تحت کنترل شما نمایش داده شده است. نمایش تصویر پرچم کشور شما در کنار نام هر استان نشان دهنده‌ی کنترل تمامی شهرهای آن استان توسط شماست و نمایش آیکونی شبیه به قلعه‌ای شکسته که در تصویر نیز قابل مشاهده است، نشان دهنده‌ی کنترل برخی از شهرهای آن استان توسط شماست.

آموزش بازی Total War: Warhammer

  • ۱: Public Order - نشان دهنده‌ی میزان رضایت‌مندی جمعیت آن استان از شماست. همچنین فلش کنار این علامت نیز نشان دهنده‌ی افرایش یا کاهش رضایت‌مندی در ترن‌های بعدی است (در مورد رضایت‌مندی و معیارهای آن در قسمت سوم به تفصیل توضیح داده خواهد شد)
  • ۲: Income - نشان دهنده‌ی میزان درآمد شما از هر استان است

Known Factions - کشورهای شناخته شده

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تمامی کشورهای شناخته شده توسط شما در این منو قابل مشاهده هستند و برخی از جزییات روابط شما با آن کشور نیز قابل رویت است. منظور از کشورهای شناخته شده آن دسته از کشورهایی هستند که توسط نیروهای شما روی نقشه‌ی اصلی رویت و از حالت «Unkown» خارج شده‌اند. شما در ابتدای بازی تنها کشورهای اطراف خود را می‌توانید ببینید. در مورد روابط بین کشورها در بخش دیپلماسی واقع در قسمت دوم، توضیحات کامل داده خواهد شد:

آموزش بازی Total War: Warhammer

Strategic Overview - دید استراتژیک

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در دید استراتژیک می‌توانید بطور کلی نگاهی به نقشه‌ی بازی، شهرها و استان‌های تحت کنترل شما و سایر کشورها، منابع هر استان و بسیاری موارد دیگر بیاندازید. توضیحات منوها و انواع نمایش این بخش در قسمت دیپلماسی بطور مفصل داده خواهد شد:

آموزش بازی Total War: Warhammer

Faction Summary - خلاصه‌ای از اطلاعات کشور شما

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این منو می‌توانید خلاصه‌ای از تمامی اطلاعات فکشن خود را مشاهده کنید و حال و هوای کشور خود را بسنجید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

این منو از سه بخش تشکیل شده که اطلاعات زیربخش «Summary» را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • ۱: به ترتیب از بالا به پایین نام پایتخت شما، تعداد استان‌های تحت کنترل، تعداد شهرهای تحت کنترل، دارایی شما در خزانه و میزان سکه‌ای که در ترن بعد به خزانه‌ی شما اضافه خواهد شد
  • ۲: افکت‌ها و رخدادهایی که باعث تاثیرگذاری بر کشور شما و گاهی تمامی کشورهای بازی می‌شوند. پیش‌تر در این مورد توضیحات لازم داده شد
  • ۳: نشان دهنده‌ی تعداد ارتش‌ها، جادوگران و مامورین (Agent) کشور شما. تعداد ارتش‌ها به معنی تعداد سربازان شما نیست و تنها گروه‌های اصلی را که نیروهای شما در آن‌ها قرار می‌گیرند نشان می‌دهد که در اینجا ۴ ارتش هستند. بخش زیرین یعنی «Diplomacy» نیز در قسمت دوم راهنما به تفصیل توضیح داده خواهد شد

در قسمت بعدی این منو یعنی «Records» می‌توانید پنجره‌ی زیر را مشاهده کنید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

در این قسمت می‌توانید قلمروی خود و دیگران بر روی نقشه را مشاهده کنید و با استفاده از ابزار مدیایی که در زیر آن قسمت تعبیه شده می‌توانید متصرفات خود را در طول زمان و ترن‌های پیشین مشاهده کنید. در پایین‌ترین قسمت نیز اطلاعاتی شامل نام لرد افسانه‌ای شما، نام پایتخت و سایر مواردی که در منوی قبلی نیز گفته شده بود، وجود دارند.

  • ۱: در منوی «Event Feed» می‌توانید تمامی رخداد‌های بازی را از ابتدا تا آن لحظه مشاهده و مرور کنید. حتی می‌توانید محل رخ دادن آنها را بر روی نقشه و نیز ترن وقوع آنها را مشاهده کنید. بطور مثال در اینجا اعلان جنگی بین دو قبیله‌‌ای که نام آنها به رنگ قرمز داخل کادر نوشته شده، در ترن ۶۲ و در محل مشخص شده بر روی نقشه رخ داده است
  • ۲: با انتخاب هر یک از رخدادها و فشردن این دکمه، تمامی رخدادهای مشابه آن رخداد جدا شده و در مجموعه‌ای کلی مرتب می‌شوند
  • ۳: با فشردن این دکمه می توانید پیام آن رخداد را بطور کامل مشاهده کنید
  • ۴: برای پاک کردن یک دسته از رخدادها از این لیست
  • ۵: با فشردن این کلید با صفحه‌ای مانند زیر مواجه می‌شوید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

در اینجا شما می‌توانید تمامی رخدادهایی که را تمایل دارید در پنجره‌ی قبلی نمایش داده شوند در شاخه‌های اصلی خود مشاهده و انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید لیست و شاخه‌های بسیار کاملی از رخدادهای بازی وجود دارند که می‌توانید به هر شکل که تمایل دارید آنها را تنظیم کنید. دو دکمه نیز برای ذخیره سازی این اطلاعات وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید. تمامی این قسمت همانطور که از نامش یعنی «Records» پیداست تنها جهت مروری بر اتفاقات گذشته در بازی و استفاده‌ی احتمالی از آنهاست و هیچ‌گونه‌ تاثیر یا استفاده‌ای در روند بازی ندارد.

آخرین سربرگ این منو نیز به نمایش جزییات ریز‌تر و کامل‌تری در مورد کشور شما و سایر کشورهای بازی می‌پردازد:

آموزش بازی Total War: Warhammer

همانطور که مشاهده می‌کنید، اطلاعات بسیاری در این قسمت وجود دارد. از تعداد شهرهای تصرف شده و از دست رفته‌ی شما گرفته تا مراحل تکمیل شده و منابع تحت کنترل شما و بسیاری موارد دیگر. همچنین مواردی مانند تعداد کشورهای شناخته شده در بازی، تعدادی کشورهایی که مستعمره شده‌اند (توسط هر کسی) و تقریبا هر اطلاعاتی که به آن نیاز داشته باشید در این قسمت موجود است.

Treasury - خزانه

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این منو نیز از سه قسمت تشکیل شده که قسمت اول مهم‌ترین بخش آن است:

آموزش بازی Total War: Warhammer

  • ۱: مقدار سکه‌ای که در هر ترن بصورت پیش‌فرض به شما داده می‌شود و با توجه به افزایش قدرت شما و جلوتر رفتن در طول زمان، ممکن است افزایش یابد
  • ۲: میزان درآمد شما در هر ترن و بدست آمده از مواردی همچون درآمد ساختمان‌ها، معادن طلا و سایر منابع، غارت شهرها و استان‌ها. در کنترل هر شهر گزینه‌ای وجود دارد مبنی بر «پول گرفتن با اجبار از اهالی آن» که تقریبا شبیه به سیستم مالیات در نسخه‌های قبلی توتال‌وار است و در صورت تیک خوردن مقدار قابل توجهی سکه را در هر ترن به خزانه‌ی شما اضافه می‌کند.
غارت کردن استان‌ها باعث خراب شدن رابطه‌ی شما با کشور کنترل کننده‌ی آن استان می‌شود
  • البته این سیستم طبیعتا باعث نارضایتی نیز می‌شود که باید کنترل شود و البته می‌توان هر استان را نیز از پرداخت این مبلغ معاف کرد. توضیحات تکمیلی در این مورد در قسمت سوم داده خواهد شد
  • ۳: مجموع درآمدهای شما در هر ترن
  • ۴: میزان سکه‌ای که در ترن بعد به خزانه‌ی شما اضافه خواهد شد و حاصل تفریق مخارج از درآمدهای شما در هر ترن است
  • ۵: میزان حقوقی که ارتش شما در هر ترن از خزانه‌ی شما دریافت می‌کند
  • ۶: مجموع مخارج شما در هر ترن

در قسمت‌های دیگر نیز اطلاعات ریزتری از درآمدها و مخارج شما وجود دارد که به دلیل واضح بودن از توضیح آنها خودداری می‌کنیم.

Technology - درخت تکنولوژی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این قسمت می‌توانید تمامی تکنولوژی‌هایی را که برای ساخت نیرو و مواردی از این دست به آنها نیاز دارید مشاهده کنید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

بسته به نژادی که با آن بازی می‌کنید، درخت تکنولوژی می‌تواند کم یا پر شاخ و برگ باشد. بطور مثال درخت تکنولوژی پوست‌سبزها را در بالا مشاهده می‌کنید. تکنولوژی نقش بسیار حیاتی در پیشرفت و قدرت کشور شما دارد. بطوری که برخی نیروها برای تعلیم دیدن و ساخته شدن نیازمند رسیدن به یک تکنولوژی خاص هستند یا برخی ساختمان‌ها نیز به همین ترتیب. روند کار بدین شکل است که شما با انتخاب تکنولوژی که حس می‌کنید در اولویت است، باید منتظر تکمیل شدن آن در طی چندین ترن باشید. ترن‌های مورد نیاز هر تکنولوژی نیز بستگی به نژاد و اهمیت آن تکنولوژی دارد.

  • ۱: برخی تکنولوژی‌ها برای تکمیل شدن نیازمند ساخته شدن یک ساختمان هستند. مانند موردی که علامت‌گذاری شده است. برعکس، برخی ساختمان‌ها نیز برای ساخته شدن نیازمند تکمیل شدن یک تکنولوژی هستند
  • ۲: هر تکنولوژی در صورت تکمیل شدن نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. بطور مثال تکنولوژی علامت‌گذاری شده باعث افزایش زره برای دسته‌ای خاص از نیروهای شما می‌شود. پس تکمیل کردن هر یک از این تکنولوژی‌ها را به نسبت نیاز خود در اولویت قرار دهید!

Objectives - اهداف و ماموریت‌ها

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مراحل و ماموریت‌هایی که برای پایان کمپین بازی و رسیدن به پیروزی به آنها نیاز دارید، در این قسمت نوشته شده‌اند:

آموزش بازی Total War: Warhammer

در این منو ماموریت‌هایی که شما بسته به نژاد خود باید انجام دهید، در دو قسمت «Victory Conditions» و «Chapter Objectives» وجود دارند.

  • ۱: در این قسمت می‌توانید شرایط اصلی مورد نیاز برای رسیدن به پیروزی نهایی را مشاهده کنید. پیروزی نهایی، خود به دو شیوه بدست می‌آید که در شماره‌‌های ۳ و ۴ توضیح داده خواهد شد. بطور مثال برای رسیدن به پیروزی نهایی، یکی از کارهایی که هر نژاد به نحوی باید انجام دهد، از بین بردن کامل یک یا چند کشور خاص است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این کشورها برای نژاد پوست‌سبزها نوشته شده‌اند
  • ۲: این قسمت مراحل دوره‌ای را به شما نشان می‌دهد. مراحل دوره‌ای مراحلی هستند که در صورت انجام دادن، پاداشی برای شما در بر خواهند داشت. اما اگر در زمان تعیین شده آنها را انجام ندهید، باطل خواهند شد
یکی از اهداف مشترک هر نژاد از بین بردن قدرتمندترین لرد Chaos به نام Archaon است
  • ۳: این قسمت شرایط پیروزی در حالت «کمپین کوتاه» را نشان می‌دهد
  • ۴: این قسمت شرایط پیروزی در حالت «کمپین طولانی» را نشان می‌دهد. تفاوت این دو کمپین در طول و تعداد ماموریت‌های مورد نیاز آنهاست و کاملا مساله‌ای سلیقه‌‌ای است. ممکن است شما دوست داشته باشید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازی را به اتمام برسانید یا اینکه آن را بسیار طولانی کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب هر یک از این دو، یک امر ذهنی است و لازم نیست کار خاصی برای انتخاب آنها انجام دهید. با رسیدن به شرایط پیروزی کوتاه، بازی به شما پیامی خواهد داد مبنی بر اینکه کمپین به پایان رسیده است، آیا مایل هستید ادامه دهید؟ اگر شما مایل به ادامه و رسیدن به پیروزی طولانی هستید می‌توانید به بازی ادامه دهید

در قسمت بعدی آموزش جامع بازی Total War: Warhammer به بررسی و توضیح مفصل بخش دیپلماسی - مذاکرات خواهیم پرداخت. در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل در روند فهم راهنما، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده