// چهار شنبه, ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

گزارش باکس آفیس: آغاز اکران فیلم جدید کریس پرت و جنیفر لارنس و آتش‌بازی بی‌توقف Rogue One

همراه گزارش باکس آفیس و بررسی پرفروش‌ترین فیلم‌های دنیا باشید.

|

این هفته مصادف بود با روز کریسمس و این یعنی شاهد عرضه‌ی هزمان چندین فیلم قابل‌توجه و موردانتظار بودیم. از «آواز بخوان» (Sing)، انیمیشن جدید استودیوی ایلومینیشن گرفته تا «مسافران» (The Passengers)، فیلم جدید کریس پرت و جنیفر لارنس. اما قبل از فیلم‌های جدید بگذارید با «روگ وان» (Rogue One) شروع کنیم که این هفته نشان داد شاید در حد «نیرو برمی‌خیزد» بزرگ نباشد، اما کماکان خیلی موفق‌تر از بسیاری از بلاک‌باسترهای معمول سینما ظاهر شده است. به‌طوری که تحلیلگران فکر می‌کنند بهتر است بی‌خیال مقایسه کردن آن با «نیرو برمی‌خیزد» شویم. چرا که «روگ وان» در حال دست‌یابی به اعداد و ارقامی است که با هر استانداردی که حساب کنیم، فک‌انداز هستند. اولین اسپین‌آف سینمایی مجموعه‌ی «جنگ ستارگان» در جریان روزهای جمعه تا یکشنبه ۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخت که ۵۸ درصد کمتر از افتتاحیه‌ی ۱۵۵ میلیون دلاری‌اش است. افت فروش هفته‌ی دوم «روگ وان» شاید کمی بیشتر از فیلم‌هایی مثل «من افسانه‌ام»، «هابیت: سفری غیرمنتظره»، «هابیت: برهوت اسماگ»، «جیغ ۲» و «ترون: میراث» باشد، اما تحلیلگران فکر می‌کنند این موضوع مهم نیست. چون ساخته‌ی گرت ادوادز درست بعد از ۱۱ روزی که از آغاز نمایشش گذشته، به زودی از مرز ۳۰۰ میلیون دلار درآمد خانگی عبور می‌کند.

این در حالی است که درآمد ۲۶ میلیون دلاری فیلم در روز کریسمس، بعد از درآمد ۴۹ میلیون دلاری «نیرو برمی‌خیزد» در رده‌ی دوم بهترین درآمد روز کریسمس تاریخ قرار می‌گیرد. یک پله پایین‌تر از «روگ وان»، درآمد ۲۴/۶ میلیون دلاری فیلم «شرلوک هولمز» قرار گرفته است. همچنین فروش ۲۸۶ میلیون دلاری «روگ وان» در طول ۱۰ روز، آن را در جایگاه هشتم بهترین‌های این شاخه قرار می‌دهد. این وسط، درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری فیلم در طول ۱۱ روز، آن را در رده‌ی ششم سریع‌ترین فیلم‌های تاریخ که به این رقم دست پیدا کرده‌اند قرار می‌دهد. پنج فیلم برتر «اونجرز: دوران اولتران» (۳۱۸/۸ میلیون)، «شوالیه‌ی تاریکی» (۳۲۴/۹ میلیون)، «اونجرز» (۳۸۰ میلیون)، «دنیای ژوراسیک» (۴۱۴ میلیون) و «نیرو برمی‌خیزد» (۵۷۱ میلیون) هستند.

Batman-V-Superman-Unused-Superman-poster

در این میان تحلیلگران فکر می‌کنند «روگ وان» به خاطر تعطیلی مدارس، حداقل یک هفته‌ی دیگر هم فروش‌های بزرگ‌تر از حد معمولی را تجربه خواهد کرد. تمام اینها در حالی است که فیلم به زودی در حالی که فقط کمتر از ۱۴ روز از اکرانش گذشته، از مجموع درآمد خانگی ۳۲۵ میلیون دلاری «جوخه‌ی انتحار» و ۳۳۰ میلیون دلاری «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» عبور خواهد کرد و همچنین تا قبل از پایان این هفته، «روگ وان» رکوردهای فروش تمام فیلم‌های «هری پاتر»، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» را پشت سر می‌گذارد و آماده‌ی عبور از رکورد دو قسمت اول «هانگر گیمز» می‌شود. همیشه اکران فیلم یک هفته قبل از هفته‌ی کریسمس به معنای به جیب زدن یک‌عالمه پول است و دقیقا چنین اتفاقی دارد برای «روگ وان» می‌افتد و این حرکت در حال تبدیل کردن اسپین‌آف «جنگ ستارگان» به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخِ گیشه‌ی خانگی است. نهایتا تحلیلگران فروش خانگی نهایی ۵۰۰ میلیون دلاری «روگ وان» را پیش‌بینی می‌کنند. این فیلم تاکنون بیش از ۵۵۵ میلیون دلار از سرتاسر دنیا کسب کرده است.

در میان تازه‌اکران‌های جدید اما «آواز بخوان» بهترین عملکرد را از خود نشان داد. محصول کمپانی یونیورسال ۱۴/۳ میلیون دلار در روز کریسمس به دست آورد، ۳۵ میلیون دلار در جریان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌اش فروخت و مجموع درآمد چهارشنبه تا دوشنبه‌اش هم ۷۷ میلیون دلار برآورد می‌شود. افتتاحیه‌ای که برابر با پیش‌بینی‌های کارشناسان است. این در حالی است که وقتی یک انیمیشن ۷۵ میلیون دلاری، در طول ۶ روز ۷۷ میلیون دلار کسب می‌کند، فارق از پیش‌بینی‌ها، با یک موفقیت عالی سروکار داریم. حالا تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که «آواز بخوان» از اینجا به بعد کجا می‌رود. آیا اکران فیلم در ماه دسامبر و افتتاحیه‌ی قوی‌اش به این معناست که باید انتظار فروشی در حد «من نفرت‌انگیز» (۲۵۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰) را داشته باشیم. یا این افتتاحیه به معنای اکرانی به همین قدرت نیست و فیلم کارش را نزدیک به «لوراکس» (۲۱۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۲) به پایان می‌رساند. «آواز بخوان» همچنین ۵۴ میلیون دلار از بازارهای خارجی کسب کرد و مجموع درآمد جهانی‌اش را به ۱۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رساند.

Batman-V-Superman-Unused-Superman-poster

تازه‌اکران بعدی این هفته که در حد انتظارات ظاهر نشد، «مسافران» بود. با این حال سونی موفق شد با کسب ۳۰ میلیون دلار در جریان افتتاحیه‌ی ۶ روزه‌ی فیلمش، آبروداری کند. این تریلر علمی‌-تخیلی ۱۱۰ میلیون دلاری که کریس پرت و جنیفر لارنس را به عنوان بازیگران اصلی‌اش دارد، در روز کریسمس ۷ و نیم میلیون دلار فروخت و در جریان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌اش ۲۳ میلیون دلار کسب کرد. تحلیلگرانِ خوش‌بین فکر می‌کنند شاید این رقم فوق‌العاده‌ای نباشد، اما «مسافران» بعد از اتمام هفته‌ی کریسمس که معمولا فیلم‌های خانوادگی در آن روی بورس هستند، شانس این را دارد تا توسط استقبالِ مخاطبان بزرگ‌سال در شرایط بهتری قرار بگیرد. با تمام اینها تاریخ در رابطه با «دختری با خالکوبی اژدها» (که آن هم یک فیلم‌ بزرگ‌سالانه‌ی غیرمرسوم بود که توسط سونی در جریان کریسمس اکران شد) نشان می‌دهد که «مسافران» پتانسیل عبور از درآمد خانگی ۱۰۰ میلیون دلار را دارد. ناگفته نماند که تحلیلگران امیدوارند که مخاطبان بین‌المللی هم به خاطر قدرت ستاره‌ای و علمی‌-تخیلی‌بودن آن به کمکش بشتابند. این یک موفقیت تمام‌عیار نیست، اما بزرگ‌ترین مشکل این فیلم تقصیر بودجه‌ی بالای خودش است.

بعد از یک انیمیشن و یک فیلم علمی‌-تخیلی، حالا نوبت یک کمدی است. «چرا اون؟» (Why Him)، محصول کمپانی فاکس قرن بیستم است که با بودجه‌ی ۳۸ میلیون دلار ساخته شده. این کمدی که نام جیمز فرانکو و برایان کرنستون در میان بازیگرانش به چشم می‌خورد، در جریان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌اش ۱۱ میلیون دلار فروخت و به مجموع درآمد ۱۶ میلیون و ۷۱۵ هزار دلار در چارچوب تعطیلات دست پیدا کرد. شاید «چرا اون؟» رقیب‌های سرسختی داشته باشد، اما با این حال می‌توان انتظار داشت که فیلم خودش را به بالای ۵۰ میلیون دلار بکشد.

Batman-V-Superman-Unused-Superman-poster

دیگر اکران جدید کمپانی فاکس در هفته‌ی کریسمس، «فرقه اساسین» (Assassin’s Creed) است که ضعیف‌تر از بقیه‌ی تازه‌اکران‌ها ظاهر شد. این فیلم ویدیو گیمی در جریان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌اش ۱۰/۲ میلیون دلار فروخت و به مجموع درآمد چهارشنبه تا یکشنبه‌ی ۲۲/۴ میلیون دلار دست پیدا کرد. راستش را بخواهید اگرچه این شروع فاجعه‌باری نیست، اما کارشناسان فکر می‌کنند نباید انتظار داشته باشیم که فیلم در هفته‌های آینده در جدول دوام بیاورد. مخصوصا با توجه به اینکه این تنها اکران گسترده‌ی این هفته بود که فروش روز کریسمسش کمتر از بقیه بود (۴/۳ میلیون دلار).

بعد از این همه بلاک‌باستر، این هفته بدون فیلم‌های مستقلِ هنری هم نبود. آخرین تازه‌اکران مهم هفته، درام «حصارها» (Fences) با بازی دنزل واشنگتن و وایولا دیویس بود که بعد از ۱۰ هفته که از اکران محدودش می‌گذرد، بالاخره تغداد سینماهایش را به دو هزار و ۲۲۳تا افزایش داد. فیلم در روز افتتاحیه‌اش ۶ میلیون و ۶۸۸ هزار دلار کسب کرد که آن را در جایگاه سوم بهترین درآمد روز کریسمس سال قرار می‌دهد. راستش را بخواهید پیش‌بینی عملکرد این فیلم در طولانی‌مدت سخت است. در مقایسه می‌توان به «جوی» (Joy) اشاره کرد که ۶/۹ میلیون دلار در روز کریسمس فروخت و کارش را با کسب ۵۶ میلیون دلار به پایان رساند. با توجه به درآمد فوق‌العاده‌ی «حصارها» و اینکه فیلم حضور پررنگی در اسکار خواهد داشت، اما می‌توان آینده‌ی درخشانی را برای آن پیش‌بینی کرد. «حصارها» تاکنون ۱۱ میلیون و ۵۲۸ هزار دلار در خزانه دارد.

در زمینه‌ی فیلم‌های قدیمی جدول اما باید از «لالالند» (La La Land) بگویم که استودیوی لاینزگیت تعداد سینماهایش را به ۷۳۳تا سالن افزایش داد. این موزیکال بسیار تحسین‌شده و پرسروصدا که اِما استون و رایان گاسلینگ رابه عنوان ستاره‌های اصلی‌اش دارد، در جریان روزهای تعطیل جمعه تا دوشنبه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کسب کرد و مجموع درآمد خانگی‌اش را به ۱۷ و نیم میلیون دلار رساند. تحلیلگران فکر می‌کنند آتیش‌بازی این فیلم تازه شروع شده و باید چشم به راه آغاز اکران گسترده‌ی فیلم از روز ۶ ژانویه سال بعد باشیم.

استودیوی فاکس قرن بیستم به «فرقه اساسین» و «حصارها» راضی نشد و درام زندگینامه‌ای «اشخاص پنهان» (Hidden Figures) ‌را هم در روز یکشنبه در ۲۵ سینما اکران کرد. «اشخاص پنهان» ۵۱۵ هزار و ۴۹۹ دلار در این روز فروخت و مجموع فروش دو روزه‌ی یکشنبه و دوشنبه‌اش ۹۵۵ هزار دلار تخمین زده می‌شود. این رقم خیلی خوبی برای فیلم عامه‌پسندی است که به نظر می‌رسد به محض آغاز اکران گسترده‌اش از ششم ژانویه قرار است به موفقیت بزرگی تبدیل شود. این در حالی بود که کمپانی پارامونت هم «سکوت» (Silence)، جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی را در روز جمعه در چهار سینما اکران کرد و موفق به کسب ۱۳۱ هزار دلار از روزهای جمعه تا یکشنبه و ۱۸۰ هزار دلار از تعطیلات جمعه تا دوشنبه شد. کارشناسان فکر می‌کنند که هر اتفاقی ممکن است برای «سکوت» بیافتد. چون اگرچه با فیلم خوبی طرف هستیم، اما همزمان این فیلمی است که امکان دارد بعضی‌ها نخواهند سرگرمی‌ سینمایی‌شان را به تماشای آن اختصاص بدهند. البته بخش قابل‌توجه‌ای از موفقیت تجاری این فیلم به مورد توجه قرار گرفتن اندرو گارفیلد، آدام درایور یا لیام نیسن در اسکار بستگی دارد. پارامونت در روز ششم ژانویه و سیزدهم همان ماه به تعداد سینماهای این فیلم می‌افزاید.

حالا که بحث اکران مدعیان فصل جوایز گرم است، بگذارید از آغاز اکران فیلم «شیر» (Lion) بگویم که یکشنبه در ۵۰۰ سالن روی پرده رفت. این فیلم که دِو پاتال، رونی مارا و نیکول کیدمن را جزو بازیگرانش دارد، ۷۲۲ هزار دلار در روز افتتاحیه‌اش فروخت و ۷۵۸ هزار دلار هم در روز دوشنبه کسب کرد. «شیر» تمام ویژگی‌های یک درام عالی مورد پسند عموم تماشاگران را دارد، اما اگر می‌خواهد شانسی برای دیده شدن در میان این همه فیلم‌های کلاس بالا داشته باشد، به توجه‌ی اسکار نیاز دارد. «هیولایی صدا می‌کند» (A Monster Calls) یکی دیگر از اکران‌های محدود این هفته بود که در چهار سینما روی پرده رفت و در جریان تعطیلات ۴۲ هزار و ۱۷۰ دلار کسب کرد. این شروع معرکه‌ای نیست، اما باید صبر کرد و دید آیا فیلم با آغاز اکران نیمه‌گسترده‌اش در روز ۶ ژانویه‌ی سال بعد می‌تواند بهتر از این ظاهر شود یا نه. این درام فانتزی تا حالا ۳۰ میلیون دلار از بازارهای خارجی کسب کرده. پس، بله در سوددهی این فیلم شکی نیست! در نهایت آخرین تازه‌اکران این هفته درام گنگستری بن افلک، «در شب زندگی کن» (Live By Night) است که روز یکشنبه در چهار سینما اکران شد. محصول کمپانی برادران وارنر که سیزدهم ژانویه نمایش گسترده‌اش را کلید می‌زند، در روز افتتاحیه‌اش ۳۳ هزار دلار فروخت و ۲۳ هزار دلار هم دوشنبه به جیب زد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Rogue One: A Star Wars Story۶۴/۳ میلیون دلار
۲Sing۳۵/۲ میلیون دلار
۳Passengers۱۴/۸ میلیون دلار
۴Why Him۱۱ میلیون دلار
۵Assassin's Creed۱۰/۲ میلیون دلار
۶Moana۷/۴ میلیون دلار
۷Fences۶/۶ میلیون دلار
۸La La Land۵/۷ میلیون دلار
۹Office Christmas Party۵/۱ میلیون دلار
۱۰Collateral Beauty۴/۲ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

مسافران

The Passengers

این فیلم عاشقانه‌ی علمی‌-تخیلی به کارگردانی مورتن تیلدام، به دختری به اسم آرورا (جنیفر لارنس) و پسری به اسم جیم (کریس پرت) می‌پردازد که هر دو مسافرانِ فضاپیمایی هستند که در حال انتقال آنها به سیاره‌ای جدید است. مشکل وقتی پدیدار می‌شود که کپسول‌های خوابِ مصنوعی‌شان، آنها را به‌طرز مرموزی ۹۰ سال قبل از اینکه به مقصدشان برسند بیدار می‌کنند. آرورا و جیم با یکدیگر همراه می‌شوند تا سر از این مشکل در بیاورند و در همین حین به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. اما یک تهدید وجود دارد و آن هم نابودی احتمالی فضاپیما و چرایی بیدار شدن زودهنگام آنهاست. «مسافران» یکی از موردانتظارترین فیلم‌های این فصل بود. مخصوصا با توجه به اینکه انتخاب دو بازیگر مشهور و محبوب و قرار دادن آنها در ماجرایی بزرگ، چیزی است که امروزه در دوران اکشن‌ها و ابرقهرمان‌ها و انفجار‌ها نمونه‌اش را نمی‌بینیم. اگرچه خبری از ستایش گسترده‌ای که انتظارش را از گردهمایی این کارگردان و بازیگران می‌کشیدیم نیست، اما اکثر منتقدان «مسافران» را در بدترین حالت یکی از بهترین فیلم‌های پاپ‌کورنی این اواخر توصیف کرده‌اند که باید دیده شود. و البته عده‌ای حسابی به آن تاخته‌اند و باور دارند که فیلم پیام‌های غیرانسانی باورنکردنی‌ای دارد.

جیمز براردینلی که سه ستاره به فیلم داده می‌نویسد: «مشکلات فیلم در جریان پرده‌ی نهایی‌اش از راه می‌رسند. جایی که تبعیت از کلیشه‌های فیلم‌های پرخرج، "مسافران" را به تجربه‌ی ضعیف‌تری نسبت به چیزی که در ابتدا نویدش را می‌داد تبدیل می‌کند... بخش‌های از پایان‌بندی فیلم علاوه‌بر شتاب‌زدگی، غیرمتقاعدکننده هم هستند... "مسافران" فیلم عجیبی است، اما سوالات و بحث‌های اخلاقی مرکزی‌اش درگیرکننده هستند و داستان به حد کافی دارای مضمون است که تاثیر طولانی‌مدتی از خودش برجای بگذارد. مشکلات به کنار، این سفری است که ارزش همراهی را دارد». میک لاسال از سایت سن فرانسیسکو کرانیکل که فیلم را دوست داشته می‌آورد: «یک غافلگیری دلپذیر. چیزی که در ابتدا به نظر می‌رسید یک فیلم علمی‌-تخیلی دیگر است، یکی از معدود درام‌های عاشقانه‌ی امسال از آب درآمد که از قضا بر روی یک فضاپیما جریان دارد». منتقد سایت ورج که از فیلم راضی نیست می‌نویسد: «" مسافران" با وجود تمام زیبایی‌های تصویری و بازی‌های قابل‌توجه‌اش، فیلمی سرشار از فرصت‌های از دست رفته است. فیلم تمام تلاشش را می‌کند تا از راه‌های اشتباهی قصه‌ای عمیقا انسانی روایت کند. اما در عوض، درس‌های کاملا غیرانسانی‌ای را منتقل می‌کند». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۴۱ است.

 

آواز بخوان

Sing

«آواز بخوان» به کارگردانی گرت جنینگز درباره‌ی باستر مون (متیو مک‌کانهی)، یک کوآلای شیک‌پوش است که صاحب تئاتری است که زمانی باشکوه و پررفت و آمد بوده است و این روزها به بن‌بست خورده است. باستر که آدم مثبت‌اندیشی است تصمیم می‌گیرد تا تئاترش را به روزهای اوج گذشته برگرداند و او می‌خواهد این کار را از طریق برگزاری و تهیه‌ی بزرگ‌ترین مسابقه‌ی آوازخوانی انجام دهد. پنج آوازخوانِ برتر شامل یک موش (سث مک‌فارلین)، یک فیل نوجوانِ کمرو و خجالتی (توری کلی)، یک خوک مادر (ریس ویترسپون) که باید از ۲۵‌تا از بچه‌هایش مراقبت کند، یک گوریل گنگستر جوان (تارون اجرتون) که به دنبال راهی برای فرار از دست جرم‌های خانواده‌اش می‌گردد و در نهایت یک جوجه‌تیغی (اسکارلت جوهانسون) که می‌خواهد از دست نامزدِ مغرورش خلاص شود و تکی خوانندگی کند، می‌شود.

منتقد ورایتی که از فیلم راضی است می‌نویسد: «با اینکه در خرده‌پیرنگ‌های فیلم نمی‌توان درس‌های عمیقی از زندگی پیدا کرد، اما جنینگز و گروه بازیگرانش علاوه‌بر اینکه موفق به ارائه‌ی مقدار بی‌وقفه‌ای از خنده می‌شوند، به یکی از اصول اصلی ایلومینیشن هم احترام می‌گذارند: مسخره بودن عیبی ندارد». جیمز براردینلی که سه ستاره به فیلم داده می‌آورد: «"آواز بخوان"، آخرین انیمیشن بزرگ ۲۰۱۶ را می‌توان با شش کلمه توصیف کرد: ساندترک‌های عالی، داستان و تصاویر کلیشه‌ای... اکثر انرژی خلاقانه‌ی "آواز بخوان" به خاطر ترانه‌های موسیقی‌‌اش است و خوشبختانه فیلم در این زمینه می‌درخشد. اما در مقایسه با فیلمی طرفیم که نمی‌تواند به مصاف با سنگین‌وزن‌هایی مثل "زوتوپیا"، "موآنا"، "دوری" یا حتی فیلم دیده‌نشده اما فوق‌العاده‌ای مثل "کوبو" برود». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۶۰ است.

 

فرقه اساسین

Assassin’s Creed

«فرقه اساسین» درباره‌ی تکنولوژی انقلابی و پیشرفته‌ای است که به استفاده‌کنندگان از آن اجازه‌ی دسترسی به خاطرات موجود در ژن‌های فرد که از نیاکانش باقی مانده است را می‌دهد. کالوم لینچ (مایکل فاسبندر) یکی از کسانی است که توسط کمپانی مرموزی انتخاب می‌شود تا خاطراتِ یکی از نیاکانش که در اسپانیای قرن پانزدهم زندگی می‌کرده است را زندگی کند. خیلی زود کالوم متوجه می‌شود که او عضو فرقه‌ای به اسم اساسین‌هاست که باید با پریدن از روی پشت‌بام‌ها و فرو کردن تیغ‌های مخفی‌اش در گلوی ملت، دشمنانشان را نابود کند. «فرقه‌ اساسین» به این دلیل فیلم موردانتظاری، مخصوصا برای گیمرها بود که همه باور داشتند این به همان فیلمی تبدیل می‌شود که طلسم فیلم‌های ویدیو گیمی ضعیف را می‌شکند. اما همان‌طور که قبلا صحبت کردیم، اصلا این‌طور نیست.

جیمز براردینلی که دو ستاره به فیلم داده می‌نویسند: «متاسفانه مثل بسیاری از پروژه‌های دیگر، "پتانسیل" به "کیفیت" ترجمه نشده است... خالی از احساس، از لحاظ روایی غیرمنجسم و نهایتا اعصاب‌خردکن. این فیلم به عنوان مثال دیگری از این حقیقت تبدیل می‌شود که چقدر ساختن یک فیلم جریان اصلی خوب از روی یک بازی کامپیوتری پرطرفدار سخت است». منتقد اینترتینمنت ویکلی که فوق‌العاده از فیلم بدش می‌آید می‌نویسد: «"وارکرفت" اولین تلاش شکست‌خورده‌ی سال ۲۰۱۶ برای تبدیل کردن یک مجموعه ویدیو گیمی به یک مجموعه سینمایی بود. البته اگر "فیلم پرندگان خشمگین" که مطمئنا تاکنون فراموشش کرده‌اید یا "راچت و کلنک" که تاکنون اسمش به گوش‌تان نخورده است را به حساب نیاوریم. حالا "فرقه اساسین" را داریم که "وارکرفت" در مقابل آن خوب است». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۳۶ است.

 گزارش باکس آفیس هفته‌ی گذشته


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده