نویسنده: wood patch
// سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

بازی Mass Effect: Andromeda حالت واقعیت مجازی نخواهد داشت

به‌نظر می‌رسد که استودیوی بایوور قصدی برای اضافه کردن حالت مخصوص واقعیت مجازی به بازی Mass Effect: Andromeda ندارد.

مایک گمبل، تهیه کننده بازی مورد انتظار Mass Effect: Andromeda، در جریان جدیترین مصاحبه خود تأیید کرد که ساخته جدید بایوور از هدست‌های واقعیت مجازی پشتیبانی نخواهد کرد؛ هرچند که شاید در آینده و در قسمت‌های بعدی سری، Mass Effect را بالاخره بتوانیم با طعم واقعیت مجازی هم بچشیم!

بایوور چندین سال است که مشغول ساخت و توسعه Mass Effect: Andromeda با پیچیدگی‌های خاص این سری بوده؛ بنابراین اکنون که بازی به بازه پایانی ساخت خود رسیده است، رفتن به‌سوی واقعیت مجازی اندکی غیر معقول خواهد بود. شاید با خود بگویید که امکان دارد بایوور از طریق یک بروزرسانی بزرگ این حالت را به بازی نهایی اضافه کند، اما طبق گفته‌های مایک گمبل، Mass Effect: Andromeda هرگز به سمت فراهم آوردن تجربه واقعیت مجازی برای بازیکنان نخواهد رفت. 

مقاله مرتبط

از آن‌جا که بازی‌های سری Mass Effect به علت فضا و تم اصلی‌ خود گزینه هیجان‌انگیزی برای تجربه هدست‌های واقعیت مجازی به‌شمار می‌روند، بایوور هنوز هم می‌تواند از ظرفیت‌های مجموعه استفاده کند. برای مثال؛ استودیوهای راک‌استدی و 2K گیمز، برای دارندگان هدست‌های VR، بازی‌های مخصوص Batman: Arkham VR و NBA 2KVR را عرضه کرده‌اند. اگرچه محتوای این دو ساخته بسیار محدود و بازی‌های کاملی محسوب نمی‌شوند، اما برای کسانی که به‌دنبال تجربه یک لذت ناب و کم‌نظیر می‌گردند، این دو بازی گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند. بنابراین بایوور نیز می‌تواند درست همانند راک‌استدی و 2K گیمز، با عرضه نسخه‌های خاصی از بازی خود، دل طرفداران بازی‌های واقعیت‌ مجازی را به‌دست آورد.

در حال حاضر، علت اصلی پرهیز سازنده‌های بزرگ بازی‌های ویدیویی از رفتن به سمت فناوری واقعیت مجازی، تعداد و فروش کم هدست‌های VR در بازارهای جهانی است. این در حالی است که تحلیل‌گران انتظار دارند که وضعیت ساکن و کم‌شتاب کنونی نمودارهای مرتبط با فروش‌ سخت‌افزارهای VR، در طول سه سال آتی با رشد چشمگیری مواجه شود و تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیون دستگاه برسد. پس با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که به‌زودی باید شاهد تغییر رویکرد استودیوهای بازی‌سازی معروف برای به چنگ گرفتن صنعت تولید محتوای واقعیت مجازی باشیم. 

همه ما سری Mass Effect را با زاویه دید سوم‌شخص و المان کم‌نظیر گیم‌پلی آن به یاد می‌آوریم و به همین دلیل، تجربه اول‌شخص بازی با هدست‌های واقعیت مجازی، یک تجربه جدید و جالب به‌نظر می‌رسد.

|

Mass Effect: Andromeda شما را به کهکشان عظیم آندرومدا و ماجراهای جدید دست و پنجه نرم کردن نژاد انسان با سایر نژادها بر روی گستره وسیعی از سیارات خواهد برد. وسایل نقلیه جدید و کاربردی، اکنون به یاری شما در اکتشافات بین سیاره‌ای شتافته‌اند و المان‌های جدید گیم‌پلی در کنار مکانیزم‌های پایبند به ریشه‌های سری، قرار است که ابزار شما در مسیر همراه شدن با روایت داستانی جدید بازی باشند. 

Mass Effect Andromeda قرار است در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه شود. شما می‌توانید جزییاتی از مراحل فرعی این بازی و همچنین سفینه تمپست را نیز در زومجی بخوانید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده