هر آن چه که از بازی Mass Effect Andromeda می دانیم
پس از عرضه سه نسخه فوقالعاده سری Mass Effect، بسیاری از افرادی که این بازی را تجربه کردند، عمیقا عاشق دنیای این اثر شدند. از فرمانده شپرد گرفته تا روابط دوستانه بین هم تیمی ها و خدمه، ایجاد دشمنان مختلف، حوادثی که در کهکشان رخ میدهد و هر چیز دیگری که با تصمیم بازیکنان شکل گرفت، واقعا به یاد ماندنی بودند. ترکیب تمامی این عناصر مختلف بازی باعث شد تا Mass Effect به موفقیتی دست پیدا کند که میلیونها نفر عاشق آن شوند، اما حالا آن سهگانه به یادماندنی به پایان رسیده است و همه چیز باید از اول شروع شود. حال در جدیدترین نسخه از سری Mass Effect، ما داستان کاپیتان شپرد را به کلی پشت سر میگذاریم و ۶۰۰ سال بعد به کهکشان کشف نشده آندرومدا سفر خواهیم کرد، جایی که در آن با سیارههای جدید، تمدنهای جدید و رمز و رازهای جدیدی برای اکتشاف رو به رو خواهیم شد که البته در این سفر، با چهرهها و دشمنانی جدید نیز آشنا می شویم؛ شما قرار است افسانهای جدید را آغاز کنید که سرنوشت انسانها را رقم خواهد زد.
درست در بازه زمانی حوادث Mass Effect 2، عملا هیچ شخصی نمیدانست که دشمن بزرگی به نام ریپرها در حال پیشروی و حمله به انسانها هستند. بدون آگاهی از این جنگ قریب الوقوع، نژادهای مختلف به طور صلح آمیزی در کنار هم زندگی میکردند. در این آرامشی که در کهکشان راه شیری برقرار بود، گروهی از چند نژاد مختلف سعی داشتند تا با نگاهی به آینده، به فکر زندگی مردم باشند و در نتیجه با تلاشهای قابل توجه خود گروهی به نام Andromeda Initiative را تشکیل دادند.
هدف از تشکیل این گروه یافتن خانهای جدید خارج از کهکشان راه شیری است. چنین حرکتی شامل ساخت چهار کشتی عظیم الجثه فضایی میشد تا بتوان در صورت یافتن مکانی جدید، انسانها را به این منطقه منتقل کرد. هر یک از این کشتیها برای نژادهای مختلفی طراحی شده بودند. طبق تحقیقات انجام شده، به نظر میرسد که کهکشان اندرومدا شامل چندین سیاره میشود که جو و اتمسفر آنها قابل زندگی کردن هستند. هدف این گروه یافتن این سیارهها است و برای پی بردن به قابل سکونت بودن آنها، باید به خوبی روی این سیارهها تحقیق شود. این اقدام توسط چهار راه یاب که در بازی به نام Pathfinderها خوانده میشوند رهبری خواهند شد، هر یک از آنها نیز از نژادی مختلف هستند که به لطف همین امر قابلیتهای متفاوتی را شامل میشوند. داستان بازی از جایی شروع می شود که گروه اکتشاف بازی پس از ۶۰۰ سال سفر از کهکشان راه شیری به کهکشان اندرومدا، چشمان خود را باز می کنند و خود را در دنیایی جدید میبینند.
با این که بازی Mass Effect Andromeda چهارمین نسخه از این سری محبوب به شمار میرود، اما اعضای استودیو بایوور این بازی را یک اثر جدید میدانند. تکنولوژیهای جدید، کاراکترهای کاملا جدید، اشتیاق برای روایت یک داستان کاملا متفاوت و تمام راههای جدیدی که نسبت به سهگانه Mass Effect وجود دارد، باعث شده تا این نسخه کاملا یک شروع تازه به شمار برود. اولین قدمی که تیم سازنده باید برای این شروع تازه برمیداشت، خلق یک قهرمان جدید بود. در سهگانه Mass Effect، این کاپیتان شپرد بود که جذابیت بازی را دوچندان میکرد و درست از همان لحظه که اولین قسمت بازی آغاز میشد، شپرد به خودی خود یک قهرمان بود و به این نیاز نداشت که به دست شما تبدیل به یک قهرمان شود. اما در بازی Mass Effect Andromeda، شما در نقش یک شخصی قرار میگیرید که باید او را تبدیل به یک قهرمان کنید.
کاپیتان شپرد همان ابتدای راه یک قهرمان بود، اما این شما هستید که باید کاراکتر جدید را به یک قهرمان تبدیل کنید
هنگامی که بازی آغاز میشود، دو انتخاب دارید، اسکات و سارا، دوقلوهای خانواده رایدر (Ryder) که قرار است یکی از آنها توسط شما به یک قهرمان تبدیل شود. بدون توجه به این که کدام یک از این دو کاراکتر را انتخاب میکنید، رایدرها خواهر و برادری جوان خواهند بود که از تجربه کمی در ایجاد روابط با دیگران برخوردار هستند. آنها گروهی کوچک از همراهان را در اختیار دارند و سفر به کهکشان اندرومدا اولین ماجراجویی بزرگ آنها خواهد بود. شاید بخش اعظمی از سهگانه گذشته مربوط به نجات دنیا توسط کاپیتان شپرد و یارانش بود، اما در این نسخه، علاوه بر مبارزات با اسلحه یا ایجاد رابطه بین کاراکترهای دنیای بازی، شما یک کاوشگر هستید، یک ماجراجو که باید در مسائل مختلف و در شرایط مختلف مهارتهای خود را نشان دهید؛ حال این مهارت چه میخواهد سیاست در مذاکرات باشد یا استفاده از اسلحه در مبارزات.
مسئله مهم در مورد Mass Effect Andromeda این است که قرار نیست با این داستان و به دستگیری کنترل یک ماجراجوی جوان که باید به دنبال سکونتگاهی برای انسانها باشد، یک سهگانه جدید آغاز شود. سازندگان سعی دارند تا داستان بازی Andromeda را جوری طراحی کنند تا هنگامی که به پایان ماجرا رسیدید، احساس کامل بودن و به پایان رسیدن فصلهایی که پشت سر گذاشتهاید را داشته باشید، نه این که برای پاسخ بسیاری از سوالهای خود منتظر نسخههای بعدی باشیم. البته به پایان رساندن این قسمت از بازی به این معنا نیست که باید به کلی با Mass Effect خداحافظی کنیم، اما در عین حال که بازی سوالها و داستان اصلی Andromeda را به پایان خواهد رساند، در انتها با خود خواهید پرسید که خب یعنی در قسمت بعد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ باید منتظر چه حوادثی باشیم، آیا باز هم با خانواده رایدرها رو به رو میشویم؟ و بسیاری از این سوالاتی که شما را تا قسمت بعدی Mass Effect منتظر میگذارد؛ در پایان بازی Mass Effect Andromeda یک سورپرایز منتظرتان خواهد بود.
بخش مبارزات سری Mass Effect، از کامبت سیستم گرفته تا گانپلی، شاید در قسمت اول این سهگانه به آن صورت قوی کار نشده بود، اما در نسخه آخر این بازی، شاهد الهام گیری هر چی بیشتر Mass Effect 3 از Gears of War 3 بودیم و سیستم کاورگیری این بازی نیز نقش مهمی در گیمپلی بازی ایفا میکرد. همچنین این بازی دارای دو حالت مبارزات بود، یکی برای بخش تک نفره که حالتی کندتر داشت و یکی برای بخش آنلاین همکاری که دارای روندی سریعتر بود. در Mass Effect Andromeda علاوه بر دیگر بخشهای بازی که حالتی ماجراجویانه به خود گرفتهاند، بخش مبارزات نیز دست خوش تغییراتی شده و قدمی بزرگ به سمت جلو برداشته است. در این قسمت دیگر خبری از آن دو دستگی بین مبارزات در گیمپلی نیستیم و مبارزات بسیار روانتر شدهاند. حال بازیکنان با در دست گرفتن کنترل کاراکتر، مخصوصا در درگیریها، متوجه تحرک و پویایی هر چه بیشتر نسبت به نسخههای قبلی میشوند و دیگر خبری از محدودیتها نیست. همچنین تمامی قابلیتها وقدرتهایی که در اختیار کاراکتر بازی است خیلی راحت و قابل دسترستر از قبل شدهاند.
مبارزات و کاورگیریها از آن حالت خشک سهگانه قبل درآمدند و بسیار پویاتر شدهاند
کاورگیری نیز از آن حالت خشک نسخههای قبل خارج شده است و همه چیز روانتر پیش میرود. به خاطر داشته باشید که Mass Effect Andromeda هنوز هم در کنار این که یک بازی نقشآفرینی غنی خواهد بود، سیستم مبارزات بر اساس کاورگیری را نیز حفظ کرده است. سیستم حرکات کاراکتر نیز حالا بیشتر حول محور جت پکی که در لباس مخصوص کاراکترها وجود دارد میچرخد و چیزی شبیه به اسپارتانهای Halo شده است، البته کندتر از آنها. به کمک این جت پکها حالا سیستم حرکتی، کاورگیری و درگیریها بسیار پویاتر به نظر میرسند. بگذارید این موضوع را واضحتر بگوییم: کاکتری که در Mass Effect Andromeda کنترلش را در دست خواهید گرفت، یک ماجراجو شبیه به نیتن دریک است که همانند او حرکت میکند و تقریبا مثل او کاور میگیرد و با دشمنان درگیر میشود؛ البته با سبک و سیاق سری Mass Effect. حالا او را مجهز به جتپکهای مسترچیف و البته باز هم با در نظر گرفتن سبک و سیاق Mass Effect تصور کنید. همه چیز بسیار پویا و روان شده و خیلی راحت قادر هستید در میادین مبارزه استراتژی خود را پیاده کنید.
برای ایجاد حس استراتژی و حوادث جذاب، برخی المانها نیز به سری Mass Effect آمدهاند. یکی از آنها را میتوان تخریبپذیر بودن سنگرها نام برد. شاید برخی از مناطق بازی و برخی از سنگرها آن قدر محکم باشند که خراب نشوند، اما بسیاری از کاورها در دنیای Andromeda تخریب پذیر هستند و قادر نیستید مدت زمان زیادی را در آن سپری کنید. شاید با خود بگویید که سیستم مبارزات Andromeda سعی دارد تا بیشتر شبیه به دیگر بازیها شود. اما سازنده بازی سعی کرده تا به این بخش از بازی هویت و اصالت منحصر به فردی بدهد. یکی از این هویتهای مهم سری Mass Effect دستور دادن به همراهان خود است. شما همچنان در Andromeda قادر خواهید بود تا به هم تیمیهای خود دستور حمله بدهید، چه بسا که این همراهان نیز دست خوش تغییراتی شدهاند و عکسالعملهایی بسیار پویاتر از خود نشان میدهند.
درست است که بخش مبارزات و درگیریها متحول شده و از عناصر جدیدی بهره میبرد، اما به این معنا نیست که بخش نقشآفرینی بازی کمرنگتر شده است. پروسهای که در طول بازی پشت سر خواهید گذاشت این آزادی را به شما میدهد تا سبک بازی و قابلیتهای خاص خود را داشته باشید و این دقیقا همان چیزی است که بازی Mass Effect Andromeda را بسیار متنوع و تغییرپذیر میکند.
دیگر خبری از آن کلاسبندی منسوخ گذشته نیست و هر طور که بخواهید میتوان با کاکتر بازی پیشرفت کرد
اگر طرفدار پر و پاقرص سری Mass Effect باشید، بزرگترین تغییری که در بازی Andromeda متوجه خواهید شد، حذف سیستم سنتی کلاسها است. حال به جای این که در بخش ساخت کاراکتر خود کلاسهایی مثل Infiltrator یا Soldier را انتخاب کنید، شما در شطرنجی از تمامی قابلیتهای انواع کلاسها رو به رو خواهید شد که همه مهره ها دست خودتان است. اگر قصد دارید تبدیل به کاراکتری شوید که ترکیبی از همه کلاسها و قابلیتها باشد هیچ چیز جلوی شما را نمیگیرد. اگر دوست دارید به کاراکتری مهاجم تبدیل شوید که از تکنولوژی و قابلیتهای مختلف تهاجمی استفاده میکند، باز هم هیچ چیز جلوی شما را نمیگیرد. از همان ابتدا که کنترل کاراکتر رایدر را در دست میگیرید، بازی تماما سعی دارد تا بدون این که شما را مجبور کند فقط در یک کلاس بازی را به پایان برسانید، تمامی قابلیتهای هر کلاس را برای شما آزاد بگذارد تا هر جور که دوست دارید بازی را پیش ببرید.
البته درست است که این بخش تماما دست خوش آزادی عمل شده است، اما اگر بخواهید تنها در یک زمینه و کلاس کاراکتر خود را رشد دهید و تمام قابلیتهای خود را بسازید، کاملا آزاد هستید. جالب است بدانید که قادر خواهید بود امتیازاتی که برای یک قابلیت میپردازید را پس بگیرید و آن را برای قابلیتی دیگر خرج کنید. چنین ویژگی مثبتی به بازیکنان اجازه میدهد تا به جای این که از چندین کاراکتر برای چشیدن طعم کلاسها و قابلیتها استفاده کنند، تنها با یک کاراکتر تمامی ویژگیهای موجود در بخش کلاسها را تست کنند.
قابلیت شخصیسازی رایدرها تنها به بخش اسکیل پوینتها یا همان قابلیتها ختم نمیشد. به طور مستقیم نیز میتوان برای سر، سینه، شانهها و پا زره قرار داد و همچنین میتوان موقعیت قرارگیری کاراکتر را نیز تغییر دهید. چنین امکانی برای نسخههای گذشته Mass Effect با درجه محدودتری وجود داشت، اما تاثیر این ویژگی در بازی Andromeda بسیار بیشتر به چشم میآید. البته سازندگان بازی نیز سعی کردهاند تا توجه بسیار بیشتری به بخش بصری بازی داشته باشند اما این را در نظر داشته باشید که برخی از زرهها و تکنولوژیهای موجود شباهت زیادی به نسخههای قبل دارند. با این که حوادث بازی اندرومدا چندین قرن بعد از وقایع سهگانه رخ میدهد، زرهها، اسلحهها و وسایل نقلیه حسی آشنا دارند. برای مثال شما هنوز اسلحههایی مانند Avneger یا اسنایپر Black Widow را در بازی مشاهده خواهید کرد. همچنین تنوع مبارزات تن به تن به لطف ابزاری مانند شمشیر پیشرفته یا چکش گسترش یافته است. به هر حال بازی ۶۰۰ سال پس از وقایع نسخه گذشته رخ میدهد و خیلی از موارد به خودی خود تغییر میکنند.
یکی از اتفاقاتی که در Mass Effect Andromeda با آن رو به رو خواهید شد، بیگانگانی هستند که در این کهکشان سکونت دارند، به طوری که این بیگانگان حتی برای کاراکترهای خود بازی نیز ناآشنا هستند. در سهگانه اصلی سری Mass Effect، بسیاری از اتفاقات از قبل رخ داده بودند و بسیاری از نژادها و بیگانگان نیز برای کاراکترها و دنیای بازی آشنا بودند. به نوعی سازندگان بخشی از آشنایی و اولین رویارویی با بیگانگان را در این سهگانه کنار گذاشته بودند. اما در بازی Andromeda این خبرها نیست و همه چیز برای شما، کاراکتر اصلی بازی و تک تک همراهانتان غریب خواهند بود. اطلاعات زیادی در مورد نژادها و بیگانگان مختلف در دسترس نیست، اما تصاویری از اولین بیگانه خارج از کهکشان راه شیری منتشر شده که KETT نام دارند. سازنده بازی سعی کرده تا این بیگانگان موجوداتی شوم باشند و نه فقط یک مشت موجود زشت. استودیو بایوور در تلاش است تا داستان پشت پرده این بیگانگان بسیار عمیقتر باشد و به همین دلیل، بدون در نظر گرفتن این که آنها چقدر زشت یا ترسناک هستند، سعی کنید تا حس همدردی خود را با گفت و گو با آنها بیان کنید.
همانطور که متوجه شدید، پروژه اندرومدا از بازه زمانی Mass Effect 2 آغاز میشود و خانواده رایدرها از آن زمان تا به حال، چیزی حدود ۶۰۰ سال برای رسیدن به کهکشان اندرومدا در سفر بودهاند؛ هنگامی که آنها به مقصد میرسند شرایط با چیزی که انتظار داشتند بسیار فرق دارد. اعضای تیم به جای اینکه در موقعیتی مناسب قرار بگیرند، وارد اتمسفری نامناسب با ابرهایی از انرژیهای خطرناک میشوند. بایوور سعی کرده تا سناریو بازی در کنار حس ماجراجویانه خود کمی هم ترسناک و تاریک به نظر برسد، اما با چشم پوشی بر تمامی اتفاقات عجیبی که در طول راه منتظرتان هستند، لحظه لحظه بازی سعی دارد به شما یادآوری کند که شما یک کاوشگر هستید، شخصی که به دنبال عناصر و المانهایی برای زندگی بشریت است.
همچنین برای افرادی که سهگانه قبل را به پایان رساندهاند، بازی فکر و ذهن شما را پر از سوالهای تمام نشدنی خواهد کرد. این که در طول این ۶۰۰ سال چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ نژاد KETT از کجا آمدهاند و هدفشان چیست؟ آیا نژادهای آشنا و غریب مختلفی را در اندرومدا خواهیم دید؟ خوشبختانه بازی سعی ندارد جواب این سوالات را در طول چندین و چند قسمت بدهد، بلکه با پیش روی در داستان بازی به جوابهای خود خواهید رسید. هدف اصلی رایدرها و یارانشان، یافتن دنیایی جدید برای ادامه زندگی بشریت است. این روح و روان اکتشاف در هسته اصلی بازی Mass Effect Andromeda است که آن را نسبت به قبل کاملا متفاوت میکند.
Mass Effect Andromeda بزرگترین اثر استودیو بایوور خواهد بود
در کهکشان اندرومدا سیارههایی وسیع وجود دارند که شامل مستعمرات، مکانهایی ویران شده، مواد معدنی ناشناخته و بسیاری از دیگر المانهایی هستند که برای اولین بار با آنها رو به رو خواهیم شد. دنیای بازی بسیار بزرگ است و بیشتر از هر بازی دیگر بایوور محتوای مختلف در خود جای داده است. باید به خاطر داشت که Mass Effect Andromeda یک بازی سندباکس نیست، بلکه استودیو بایوور سعی دارد تا یک بازی جهان باز، اما با سبک و سیاق خاص سری Mass Effect بسازد. این بازی عظیمترین نقشهها را در بین بازیهای بایوور دارد. راههای بسیار مختلف، سیارههایی که به صورت اختیاری میتوان در آنها فرود آمد و به گشت و گذار پرداخت و بسیاری از منابع و مناطقی که در طول بازی با آنها رو به رو خواهید شد.
برای هر چه لذتبخشتر شدن گشت و گذار در سیارههای وسیع، وسیله نقلیهای به نام نومَد «Nomad» در اختیار خواهید داشت. نومد به عنوان یک ماشین فضایی که قرار است از انواع و اقسام مناطق با پستی و بلندیهای فراوان عبور کند، حس راضی کنندهای در هنگام رانندگی خواهد داشت. در حقیقت جالب است بدانید که اعضای تیم بازی Need For Speed برای طراحی هر چه بهتر گیمپلی رانندگی نومد با استودیو بایوور همکاری داشتهاند و با نگاهی به جزییات ماشین نومد یک سری ریزه کاریهایی که فقط از دست مکانیکها دنیای گیم برمیآید روی آن پیاده کردند. حال با ایجاد این تغییرات، نومد میتواند به راحتی و با جذابیت بسیار بالای خود در مناطق مختلف حرکت کند. البته این ماشین هیچ اسلحه خاصی به همراه ندارد، اما قابلیت شخصیسازی ظاهر آن حس مالکیت بیشتری را برای این ماشین ایجاد کرده است.
کاپیتان شپرد را که کنار بگذاریم، کشتی فضایی نورماندی یکی از المانهای بسیار مهم سهگانه Mass Effect بود. اما این بار در بازی Andromeda خبری از نورماندی نیست و کشتی فضایی تمپست جای آن را گرفته است. یکی از مهمترین اهداف طراحی این کشتی فضایی نزدیک بودن زبان طراحی آن به نورماندی بود، چرا که این کشتی فضایی بسیار محبوب بود و بازیکنان اصلا دلشان نمیخواهد با کشتیی بسیار سطح پایین تر از آن رو به رو شوند. البته این حرف تنها در مورد ظاهر قضیه صدق میکند. کشتی فضایی تمپست کوچکتر و سریعتر از کشتیهای فضایی دیگر است. همچنین اگر به خاطر داشته باشید، برای حرکت و گشت و گذار بین طبقات کشتی نورماندی، باید هر بار بارگذاریهای مختلف و خسته کنندهای را تحمل میکردیم. اما در کشتی فضایی تمپست این خبرها نیست و خیلی سریع میتوانید به گوشه و کنار مختلف آن سر بزنید.
به عنوان کاپیتان کشتی، از گاراژی که نومد در آن پارک شده است، تا اقامتگاه راهیابها و هم تیمیها قابل بازدید هستند. البته مرکز این کشتی که در وسط آن نقشه کهکشان قرار دارد نیز در این نسخه فراموش نشده است و حتی به شکلی پویاتر در بازی قرار گرفته شدهاند تا به راحتی و به شکلی جذابتر بتوان بین سیارهها سفر کرد. البته در این بازی به صورت دستی نمیتوانید بین سیارهها در فضا سفر کنید، اما به این صورت هم نیست که یک سیاره را انتخاب کنید، بازی دو دقیقه فقط بارگذاری شود و سپس خود را در مقصد ببینید. همه چیز این بار به هم متصل است و تک تک اتفاقات، از سفر کردن تا فرود آمدن را مشاهده خواهید کرد.
اگر تمامی جنبههای گیمپلی و طراحی بخشهای مختلف اثری به نام Mass Effect را کنار بگذاریم، متوجه خواهیم شد که مهمترین المان این سری چیزی نیست جز داستان پردازی و روابط شخصیتهای بازی با یکدیگر. به قول سازنده بازی، مردم عاشق شخصیتهایی خواهند شد که همیشه در ذهنشان ماندگار شوند، چیزی که در سهگانه اصلی Mass Effect به خوبی متوجه آن شدیم. بنابراین بایوور سعی دارد تا با استفاده از قوانین طراحی کاراکترهای سهگانه اصلی، کاراکترهای جدید Andromeda را خلق کنند. حال بایوور این وعده را به طرفداران این سری داده است که شما به عنوان کاپیتان کشتی قادر هستید تا با خدمه و تیم همراه خود رابطهای بسیار عمیقتر از گذشته برقرار کنید.
یکی از قابل توجهترین روابط درون بازی Andromeda مربوط به خانواده رایدرها میشود. همانطور که میدانید، شما یکی از خواهر و برادر رایدر را انتخاب میکنید. هر کدام را که انتخاب کنید، دیگر کاراکتر بازی به دلیل اختلال در بیداری، بسیار دیرتر از سایر کاراکترها چشمانش را باز میکند. اما با این حال، زمانی که او وارد خط داستانی میشود، همچنان میتوانید رابطه بسیار عمیقی با او داشته باشید. البته لازم به ذکر است که خواهر یا برادر شما در این بازی قادر نیست در تیم 4 نفره اکتشافی شما شرکت کند و تنها در بخش اصلی داستانی قرار دارد. در چندین بخش حساس بازی شما حتما باید با خواهر یا برادر خود به صحبت بپردازید، اما در کنار این بخشهای اصلی، قسمتهای فرعی زیادی وجود دارند که میتوانید رابطه خود را با او پیچیدهتر کنید. همچنین صحبت با او این اجازه را به شما خواهد داد تا اطلاعات زیادی در مورد کاراکترها، بخصوص خانواده رایدر کسب کنید.
دیگر همتیمیهای شما نیز داستانهای منحصر به فرد خود را خواهند داشت. بخش ماموریتهای وفاداری «Loyalty Missions» از بازی Mass Effect 2 به Andromeda اضافه شدهاند و به واسطه این بخش، روابط کاراکترها، داستان و هر اتفاق دیگر بین کاراکترهای مختلف بازی جذابتر و پیچیدهتر خواهند شد. در حال حاضر دو کاراکتر به نامهای لیام و پیبی به عنوان همراهان در بازی معرفی شدهاند. هر یک از کاراکترها دارای کوئستهای مخصوص به خود هستند تا هم بیشتر با آنها آشنا شوید و هم نوع روابط خود را با آنها شکل دهید. Mass Effect Andromeda یک بازی در مورد قهرمان است که سعی دارد نژادهای مختلف بشر را نجات دهد اما باید به خاطر داشته باشید که بدون اعضای تیم و خدمه کارتان بسیار سخت خواهد بود. پس باید با آنها رابطه برقرار کنید و آنها را به خوبی بشناسید. البته میتوان به تنهایی داستان بازی را پیش برد، اما مطمئنا دوست ندارید شاخ و برگهای داستانی بازی را همراه با دیگر کاراکترها از دست بدهید.
درست است که بایوور اعلام کرده بازی Andromeda یک سهگانه نخواهد بود، اما این نسخه قرار است درهای جدیدی برای این سری باز کند و بایوور از این راه دنیای Mass Effect را گسترش دهد. البته هیچ چیز از آینده این بازی مشخص نیست، اما همین بازی Andromeda قرار است ساعات بسیار زیادی شما را پای کهکشان عظیم بازی میخکوب کند. حتی اگر بازی را به پایان برسانید، Mass Effect Andromeda آن قدر داستان و شخصیتهای جذاب و پیچیدهای خواهد داشت که بارها و بارها به وسیله قابلیت +New Game راهها و شرایط مختلف بازی را تجربه کنید. با توجه به گفته سازندگان بازی، قرار است پایان بازی Andromeda یک سورپرایز برای بازیکنان باشد. Andromeda تفاوتهای زیادی نسبت به سهگانه قبل دارد، بنابراین پایان و اتفاقاتی که در بازی خواهد افتاد نیز غیر قابل پیشینی خواهند بود.