نویسنده: سیدرضا نصری
// یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

بهترین بازی های فکری اندروید

در این مقاله قصد داریم بازی‌هایی را معرفی کنیم که در وهله اول ذهن بازیکن را هدف قرار می‌دهند و خواسته یا ناخواسته تاثیر مثبتی بر ذهن فرد خواهند گذاشت.

اکثر ما از فواید بازی‌های معما محور مطلع هستیم و می‌دانیم چه تاثری مثبتی ‌می‌توانند بر ذهن ما ایجاد کنند‌. سودوکو یکی از این بازی‌ها است که در فهرست ما نیز با نام Microsoft Sudoku جای گرفته است که فضای مناسبی را برای همه‌ی سطوح فراهم می‌کند. اگر چیزی فرار تر از یک چالش ساده می‌خواهید، طوری که شما را از ثانیه‌ی اول با معماهای خود محاصر کند.

بازی Samsara Room از استودیو Rusty Lake می‌تواند بازی مناسبی برای شما باشد. همچنین از بازی‌های متنوع و خوش ساخت دیگری در سبک پازل، مانند World of Goo و SpongeBob: Krusty Cook-Off نام برده‌ایم که هرکدام به‌نوعی می‌توانند یک تجربه‌ی فراموش نشدنی برای شما رقم بزنند. در ادامه با معرفی بهترین بازی های فکری اندروید همراه زومجی باشید.

به‌روزرسانی: این مطلب در تاریخ ۲۱ آبان ۱۴۰۲ با بازی‌های جدید به‌روز شده است.


بهترین بازی های فکری اندروید

بازی اندروید آمیرزا

۳۵- آمیرزا

  • سبک: فکری، حدس کلمه
  • استودیو: Brain Ladder Game Studio
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

بازی آمیرزا یکی از عناوین با کیفیت ایرانی در سبک حدس کلمه است که طی سال‌های اخیر میان کاربران ایرانی به شهرت بسیار زیادی رسیده است. بازی اندروید آمیرزا با فضا سازی ایرانی خود، سعی می‌کند تا پازل‌های با کیفیتی را با محوریت حدس کلمه ایجاد کند. گرافیک خوب، فضاسازی و صدا گذاری‌های جذاب، همگی حس و حال آشنا و جذابی از سنت‌های ایرانی را به مخاطب منتقل می‌کنند.

روند مراحل بازی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که گیمر در هر دور باید حروف مشخصی را درکنار هم قرار دهد تا درنهایت به یک کلمه‌ی معنا دار دست پیدا کند. بازی در ابتدا با چندین حرف کار خود را شروع می‌کند و سپس با ورود به سطوح بالاتر، تعداد حرف‌های هر مرحله را نیز افزایش می‌دهد. اگر به به‌دنبال یک بازی ایرانی با کیفیت در سبک فکری و حدس کلمه می‌گردید، بازی آمیرزا ممکن است که به شکل اعتیادآوری شما را مجذوب خود کند.

دانلود بازی فکری آمیرزا برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Golf Peaks

۳۴- Golf Peaks

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Afterburn
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۲.۹۹ دلار

در ابتدا باید اشاره کرد که بازی Golf Peaks قرار نیست که تجربه‌ی نزدیکی از ورزش گلف را به شما ارائه کند. درواقع استودیو Afterburn با الهام از ورزش گلف، منطق پازل‌های بازی خود را به شکل خلاقانه‌ای توجیه می‌کند تا مکانیزم‌های مراحل را قابل باور‌تر کند. روند بازی به‌گونه‌ای است که گیمر در هر مرحله باید از میان انواع ضرباتی که در اختیار دارد، یک راه را برای رساندن توپ به مقصد انتخاب کند. البته فقط یک راه درست وجود دارد که تنها با دقت و برنامه‌ریزی می‌توان به آن دست پیدا کرد.

با اینکه بازی اندروید Golf Peaks در ابتدا چندان سخت به نظر نمی‌رسد، اما بعد از اتمام چند بخش کلی، مراحل واقعا چالش برانگیزی را مقابلتان قرار می‌دهد. به‌خصوص وقتی ضربات و محیط‌های جدید پدیدار می‌شوند، مکانیزم‌های حل پازل‌ها هم تغییر کرده و دچار تحول‌های عمیقی می‌شوند. با اینکه بازی Golf Peaks با قیمت ۲.۹۹ دلار به فروش می‌رسد، اما در مقابل محتوای جذاب و متنوعی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. اگر به بازی‌های فکری و چالش برانگیز علاقه دارید، Golf Peaks می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما محسوب شود.

دانلود بازی فکری Golf Peaks برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید بازی I Love Hue Too

۳۳- I Love Hue Too

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Zut
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

استودیو Zut با ساخت I Love Hue Too یک ایده‌ی جذاب با محوریت رنگ‌ها را محور اصلی بازی خود قرار داده است تا قدرت دید شما را در زمینه‌ی تشخیص رنگ‌ها به چالش بکشد. پیش از هر چیزی باید گفت که بازی در به تصویر کشیدن فضای مراحل و رنگ بندی‌های هر پازل، عملکرد خوبی دارد و تناسب رنگ‌ها را در هر یک از سطوح خود به زیبایی حفظ می‌کند.

روند بازی اندروید I Love Hue Too به‌گونه‌ای دنبال می‌شود که بازیکن در هر مرحله باید تکه‌های پراکنده شده‌ی هر طیف رنگی را در جای درست خود قرار دهد؛ البته انجام این‌کار به دقت دیداری و شناخت درست از رنگ‌ها نیاز دارد. بازی I Love Hue Too ایده‌ی جالبی را هسته‌ی اصلی بازی خود قرار داده است و به شکل زیبایی هم آن را پیاده‌سازی می‌کند. در هر حال اگر به طیف‌های رنگی و پازل‌هایی با این سبک علاقه دارید، به هیچ‌وجه بازی I Love Hue Too را از دست ندهید.

دانلود بازی فکری I Love Hue Too برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Lost in Play

۳۲- Lost in Play

  • سبک: فکری، ماجراجویی
  • استودیو: Snapbreak
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

استودیو Snapbreak دست روی موضوعی گذاشته است که همه‌ی ما حس آشنا و نزدیکی به آن داریم‌. بازی Lost in Play غرق شدن در رویا و تخیل بازی‌های کودکی را به تصویر می‌کشد و سعی می‌کند تا یک بار دیگر برای ساعاتی هم که شده، دنیای احتمالا خفته‌ی کودکی ما را بیدار کند. بازی سفری پر ماجرا و شیرینی را برای مخاطب تدارک می‌بیند که علاوه‌بر تخیلی بودن، کاملا قابل درک و منطقی به نظر می‌رسد.

باید گفت که بازی اندروید Lost in Play پازل‌های واقعا جذاب و فکر شده‌ای را ارائه می‌کند. علاوه‌بر این، پازل‌ها به خوبی در دل داستان جای گرفته‌اند و نقش بسیار تاثیر گذاری را در جذاب‌تر شدن داستان ایفا می‌کنند. بازی Lost in Play از لحاظ بصری هم بسیار عالی کار شده است و انیمیشن‌های پر جزئیات و متنوعی را به تصویر می‌کشد. Lost in Play در حال حاضر جزو بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های فکری و ماجراجویی اندروید شمرده می‌شود که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید.

دانلود بازی فکری Lost in Play برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید و آیفون Underground Blossom

۳۱- Underground Blossom

  • سبک: فکری، ماجراجویی
  • استودیو: Rusty Lake
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۲.۹۹ دلار

سری بازی‌های استودیو Rusty Lake از جمله آثار منحصر‌به‌فرد و خاص در سبک فکری محسوب می‌شوند که تاکنون در قالب عناوین و داستان‌های مختلفی برای موبایل منتشر شده‌اند. بازی Underground Blossom محصول دیگری از این استودیو مشهور است که یک‌بار دیگر به روایت بخش جدیدی از زندگی عجیب و غریب خانواده‌ی وندربوم می‌پردازد. بازی همچنان از فرمول سابق خود پیروی می‌کند و یک روایت مرموز و حتی تا حدودی ترسناک را برای شما در تدارک می‌بیند.

بازی اندروید Underground Blossom سعی می‌کند تا در لابه‌لای پازل‌های عجیبی که در نظر گرفته است، مفاهیم و داستان عمیقی را منتقل کند‌؛ داستانی که قرار نیست اطلاعات خود را به‌راحتی و شفاف در اختیارتان قرار دهد و از همین‌رو، به‌نوعی شما را برای کشف آن‌ها ترغیب می‌کند. بازی Underground Blossom یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های استودیو راستی لیک در سبک فکری محسوب می‌شود که می‌توانید در موبایل به تجربه‌ی آن بپردازید.

دانلود بازی فکری Underground Blossom برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Papers, Please

۳۰- Papers, Please

  • سبک: فکری، نقش آفرینی، شبیه‌سازی
  • استودیو: 3909
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

Papers, Please به واسطه‌ی ایده‌ی خلاقانه‌ی خود، تاکنون بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و جزو بهترین بازی‌های فکری و شبیه‌سازی موبایل محسوب می‌شود. بازی اندروید Papers, Please بازیکن را در نقش یک بازرس پاسپورت قرار می‌دهد که باید در یک پایگاه مرزی به برسی مدارک مهاجران بپردازد. در این بین، تنش‌های میان کشور شخصیت اصلی بازی با کشور همسایه، باعث شده است تا روند پذیرش مهاجران به یک امر حساس و پر اهمیت تبدیل شود.

بازی Papers, Please در هر مرحله از شما می‌خواهد تا مدارک مربوط‌به هر فردی که قصد ورود به کشور را دارد، برسی کنید و در صورت وجود مشکل، مانع از ورود آن شوید. اما علاوه‌بر چک کردن اعتبار مدارک، باید دستوراتی که هربار به شما ابلاغ می‌شوند را هم در روند کار خود لحاظ کنید تا درنهایت با مشکلی مواجه نشوید. بازی Papers, Please از لحاظ گرافیک هنری نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و تصاویر زیبایی را به تصویر می‌کشد. بازی اندروید Papers, Please از نمونه بازی‌های موفق و با کیفیتی است که اگر سبک آن را دوست داشته باشید، بعید است که از روند آن خسته شوید.

دانلود بازی فکری Papers, Please برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Baba is you

۲۹- Baba is you

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Hempuli
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۶.۹۹ دلار

بازی‌هایی مانند Baba is you نشان می‌دهند که داشتن یک ایده‌ی ناب و متفاوت در گیم‌پلی، تا چه حد می‌تواند بر سایر زمینه‌هایی مانند گرافیک سایه بیندازد و به‌تنهایی گیمر را مجذوب خود کند. بازی اندروید Baba is you کاراکتری به نام Baba را در اختیارتان قرار می‌دهد و در هر مرحله از شما می‌خواهد تا خودتان را به پرچم یا به نقطه‌ای که برای برنده شدن مشخص شده است، برسانید. نکته‌ی جالب بازی اینجا است که گیمر می‌تواند بعضی از قوانین مهم بازی را آن‌گونه که می‌خواهد تغییر دهد.

جملاتی به‌صورت مستقل در محیط‌های هر مرحله قرار دارند که بعضی از قوانین کلیدی بازی را شرح می‌دهند. گیمر نیز باتوجه‌به شرایط هر سطح، می‌تواند کلمات اصلی هر یک از قوانین را با یکدیگر تعویض کند تا درنهایت موفق به حل معمای هر مرحله شود. با اینکه بازی Baba is you داستان یا گرافیک خاصی ندارد، اما با گیم‌پلی بسیار اعتیادآور خود، می‌تواند تجربه‌ی بی‌نظیری را در سبک فکری، برایتان رقم بزند. بازی Baba is you در پلی‌استور با قیمت ۶.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

دانلود بازی Baba is you برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

شخصیت‌ها و محیط برفی بازی Path of Giants

۲۸- Path of Giants

  • سبک: فکری
  • استودیو: Journey Bound Games Inc
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۳.۹۹ دلار

بازی Path of Giants ماجراجویی سه کاوشگر را در یک مسیر افسانه‌ای و پر پیچ و خم روایت می‌کند. مسیری که مدت‌ها پیش به موجودات باستانی تعلق داشته است و از از تله‌ها و معما‌های پیچیده پر شده است. از همین رو، گیمر باید با کنترل هر سه شخصیت، تمام تلاش خود را برای حل معما‌های هر مرحله به کار گیرد تا درنهایت به گنجینه‌ی نهایی نیز دست پیدا کند. با اینکه Path of Giants بیش از هرچیزی، روی ارائه یک گیم‌پلی عالی تمرکز دارد، اما در سایر زمینه‌ها نیز علکرد بسیار خوبی داشته است.

از طراحی زیبای محیط‌های کوهستانی گرفته تا فیزیک، موسیقی و انیمشین‌های عالی، همگی باعث شده‌اند تا با یک بازی با کیفیت مواجه باشیم که به طرز اعتیادآوری می‌تواند سرگرم کننده باشد. همچنین Path of Giants دارای اتمسفر منحصر‌به‌فرد و آرامش بخشی است که نمونه‌ی آن را در کمتر اثری می‌توان پیدا کرد‌. درنهایت می‌توان گفت که Path of Giants یک بازی عالی با کیفیت در سبک فکری است که می‌تواند طرفداران این ژانر را حسابی جذب خود کند. بازی اندروید Path of Giants در پلی‌استور با قیمت ۳.۹۹ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی Path of Giants برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

نمایان کردن سایه خرگوش در بازی Shadowmatic

۲۷- Shadowmatic

  • سبک: معمایی
  • استودیو: Triada Studio Games
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

احتمالا به واسطه‌ی انجام سایر بازی‌های شناخته شده‌ای مانند Resident Evil 7 با مینی گیم‌ها و معماهایی که بر پایه‌ی بازی با سایه‌ها طراحی شده‌اند، آشنایی دارید. حال بازی Shadowmatic به‌طور منحصر‌به‌فرد، قصد دارد تا به این‌گونه پازل‌های سایه محور بپردازد و چالش‌های سرگرم کننده‌ای را در این زمینه ارائه کند. بازی در هر مرحله یک جسم نامفهوم را در اختیار گیمر قرار می‌دهد تا با چرخاندن آن در جهت‌های مختلف مقابل نور، سایه‌ای از یک موجود یا یک جسم مشخص را شکل دهد.

باتوجه‌به سبک و گیم‌پلی بازی، کیفیت نورپردازی و طراحی اجسام از اهمیت بالایی برخودار است. در همین راستا باید گفت که بازی نیز در این زمینه‌ها عملکرد واقعا خوبی را ارائه می‌کند و نور پردازی و انمیشین‌های زیبایی را به تصویر می‌کشد. همچنین Shadowmatic از مراحل چالش برانگیزی بهره می‌برد و می‌تواند گیم‌پلی جذابی را پیش روی بازیکن قرار دهد. درنهایت اگر از طرفداران بازی با سایه‌ها و معما‌های مرتبط با آن هستید، Shadowmatic اثر خوش ساختی است که نباید تجربه‌ی آن را در اندروید از دست بدهید. بازی اندروید Shadowmatic هم‌اکنون در پلی‌استور به‌صورت رایگان در دسترس است.

دانلود بازی Shadowmatic برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

پل سازی و انفجار در بازی Bridge Constructor Portal

۲۶- Bridge Constructor Portal

  • سبک: فکری، شبیه‌سازی
  • استودیو: Headup
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

شبیه‌سازی طراحی پل، یکی از موضوعات پرکاربرد و محبوب در سری بازی‌های اندروید است که به‌طور معمول به خوبی توسط بازیکنان مورد استقبال قرار می‌گیرد. از همین رو، استودیو‌های مختلفی سعی کرده‌اند تا هربار تجربه‌ی متفاوت و جدیدی را در این سبک ارائه کنند. Headup یکی از استودیو‌های موفقی است که با ساخت Bridge Constructor Portal توانسته است تا تجربه‌ی جدید و در عین حال جذابی را در زمینه طراحی و ساخت پل ایجاد کند.

بازی Bridge Constructor Portal دارای ویژ‌گی‌های جذابی از جمله تغییر مکان به وسیله‌ی پورتال‌ها است که باعث شکل گیری طرح‌های خلاقانه و جالبی از مراحل شده است. همچنین بازی به خوبی از پتانسیل بالای ایده‌ی خود استفاده می‌کند و انواع مراحل را با چالش‌های متنوع، مقابل بازیکن قرار می‌دهد. Bridge Constructor Portal در زمینه‌های گرافیک و موسیقی نیز عملکرد خوبی دارد و می‌تواند کیفیت مناسبی را ارائه کند. درنهایت اگر به‌دنبال یک بازی فکری متفاوت و خلاقانه در زمینه‌ی پل‌سازی می‌گردید، بازی اندروید Bridge Constructor Portal از جمله آثار خوش ساختی است که می‌توانید روی اندروید تجربه کنید.

دانلود بازی Bridge Constructor Portal برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

محیط آزمایشگاهی بازی The Silent Age

۲۵- The Silent Age

  • سبک: ماجراجویی، فکری
  • استودیو: House on Fire
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

The Silent Age یک بازی فکری و ماجراجویی است که داستان فردی به نام جو را روایت می‌کند. جو طی اتفاقات عجیب و مرموزی که رخ می‌دهد، به یک ماشین زمان مجهز می‌شود که می‌تواند هر لحظه او را به آینده یا گذشته منتقل کند. The Silent Age در ابتدا اطلاعات اندکی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد و سوالات بسیاری را طرح می‌کند. اما با پیش‌برد داستان و حل پازل‌های مختلف، به مرور جواب‌ها نمایان می‌شوند و به همین ترتیب بازیکن نیز جواب‌های خود را دریافت می‌کند.

The Silent Age درواقع یک بازی در سبک اشاره و کلیک است که درکنار معما‌های چالش برانگیز خود، داستان عمیقی را روایت می‌کند. داستانی که به خوبی با معما‌های طرح شده در روند خود هم‌خوانی دارد و می‌تواند تجربه‌ی ایده‌آلی را به گیمر منتقل کند. همچنین بازی در بخش گرافیک و صداگذاری‌ها عمکلرد بسیار خوبی دارد و متناسب با شرایط مختلف، صدا‌ها و اهنگ‌های متنوعی را در نظر گرفته است. The Silent Age به واسطه‌ی اتمسفر و داستان گیرای خود، یکی از بهترین تجربه‌های سبک ماجراجویی و فکری شمرده می‌شود که می‌توانید روی پلتفرم‌های اندروید تجربه کنید. با اینکه بازی در پلی‌استور به‌صورت رایگان عرضه شده است، اما برای دسترسی به تمام محتوای آن، باید نسخه‌ی کامل بازی را خریداری کنید.

دانلود بازی The Silent Age برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Microsoft Sudoku

۲۴- Microsoft Sudoku

  • سبک: فکری
  • استودیو: Microsoft Corporation
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سودوکو جزو بهترین بازی‌های پازل محور است که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر حاظه‌ی شما ایجاد کند و همینطور در دراز مدت، از شما در مقابل آلزایمر محافظت کند. اما سودودکو از دید بعضی‌ها یا شاید خیلی‌ها، به‌عنوان یک بازی سخت و خسته کننده شناخته می‌شود. با اینکه شاید حتی یکبار هم آن را تجربه نکرده باشند.

اگر تا الان فرصت تجربه‌ی سودوکو را نداشته‌اید یا می‌خواهید با چالش‌های مختلفی از سودوکو دست‌وپنجه نرم کنید، بازی موبایل Microsoft Sudoku می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. همچنین در ادامه می‌توانید بازی موبایل Microsoft Sudoku را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید. Microsoft Sudoku یکی از بهترین بازی های فکری اندروید برای علاقمندان به بازی اندروید سودوکو است.

دانلود بازی فکری Microsoft Sudoku

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری Samsara Room

۲۳- Samsara Room

  • سبک: فکری، ماجراجویی
  • استودیو: Rusty Lake
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

Rusty Lake جزو استودیو‌ها محبوب در ساخت بازی‌های معما محور است که با ساخت آثار جذابی مانند Rusty Lake Paradise همیشه مخاطبان خود را سرگرم مراحل پیچیده‌ و جذاب خود می‌کند. این‌بار هم بازی Samsara Room مانند دیگر بازی‌های Rusty Lake شما را با سیستم اشاره و کلیک رو‌به رو می‌کند. بازیکن باید با تکان دادن اجسام موجود در اطراف خود راه گریز را پیدا کند. و همیشه جواب معما چیزی نیست که فورا به آن برسید و همه چی بستگی به هوش و دقت شما دارد. بازی اندروید و آیفون Samsara Room در طراحی مراحل هوشمندانه عمل می‌کند. به طوریکه گاهی جواب‌ها جایی قرار دارند که حتی شاید به آن فکر هم نکنید.

علاوه‌بر این اگر بازی‌های قبلی استودیوی Rusty Lake را تجربه کرده باشید حتما متوجه‌ی ایستراگ‌‌‌های بازی خواهید شد. بازی‌های Rusty Lake همیشه محبوبیت خاصی میان طرفداران سبک پازل دارد و بازی موبایل Samsara Room نیز بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان خود، دریافت کرده است. همچنین در ادامه می‌توانید بازی موبایل Samsara Room را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید. راستی لیک توانسته با حفظ عناصر مختلف در بازی‌های این مجموعه Samsara Room را به یکی از بهترین بازی های فکری اندروید تبدیل کند.

دانلود بازی فکری Samsara Room

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Prune

۲۲- Prune

  • سبک: فکری
  • استودیو: Joel McDonald
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۳.۹۹ دلار

بازی موبایل Prune یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های بشر را برای ما بازگو می‌کند. درخت‌کاری هدف اصلی بازی Prune است که در همه‌ی مراحل باید به آن بپردازید. شما باید دانه‌ای را در خاک بکارید و آن را حالت دهید تا در مسیر درست به رشد خود ادامه دهد تا درنهایت به نور برسد و شکوفا شود. شما با لمس صفحه می‌توانید شاخه‌هایی که به مسیر‌های اشتباه می‌روند را قطع کنید تا انرژی درخت صرف مسیر اشتباه نشود. بازی Prune که یکی از بهترین بازی های فکری اندروید در فهرست ما است موسیقی‌ آرامش بخشی دارد که با محیط و گرافیک خود نیز بسیار همخوانی دارد.

بازی موبایل Prune با چالش‌های ساده‌ای شروع می‌کند. اما با ورود به مراحل بالاتر با اضافه شدن موانع جدید، کار را برای شما سخت‌تر می‌کند. بازی موبایل Prune با وجود قیمت ۳.۹۹ دلاری خود، توانسته‌ است که بازیکنان زیادی را به خود جذب کند و در عین‌حال آن‌ها را راضی نگهدارد. در ادامه می‌توانید بازی موبایل Prune را از فروشگاه پلی‌استور خریداری و دانلود کنید.

دانلود بازی فکری Prune

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید World of Goo

۲۱- World of Goo

  • سبک: فکری
  • استودیو: 2D BOY
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

با اینکه سال‌ها از انتشار بازی موبایل World of Goo میگذرد، اما طراحی جذاب و دوست داشتنی آن، مانعِ کنار گذاشتن این بازی محبوب از این فهرست می‌شد. بازی World of Goo در دنیایی پر از موجودات سیاه رنگ و چسبناک جریان دارد که همه‌ی آن‌ها هدفی مشترک دارند که میخواهند با کمک به یکدیگر از محیط فرار کنند و خود را به یک لوله‌ی مشخص برسانند. با وجود قدیمی بودن بازی World of Goo نمی‌توانستیم از این بازی که یکی از بهترین بازی های فکری اندروید است عبور کنیم.

شما باید با چسباندن این موحودات به یکدیگر و ساختن انواع پل‌ها، باقی مانده‌ی آن‌ها را به لوله هدایت کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب بازی World of Goo مراحل متنوعی است که هرکدام در محیطی متفاوت شما را سرگرم می‌کند. بازی موبایل World of Goo با قیمت ۴.۹۹ دلاری خود توانسته است که رضایت خیلی از مخاطبان خود را جلب کند. در ادامه می‌توانید بازی‌ موبایل World of Goo را از فروشگاه پلی‌استور خریداری و دانلود کنید.

دانلود بازی فکری World of Goo

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید SpongeBob: Krusty Cook-Off

۲۰- SpongeBob: Krusty Cook-Off

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Tilting Point
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

بازی SpongeBob: Krusty Cook-off یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید است که شما را با شخصیت‌های دوست داشتنی مجوعه‌ی محبوب باب اسفنجی همراه می‌کند تا این‌بار، باب‌اسفنجی را در آشپزی همراهی کنید. ظاهر عکس‌های بازی شاید جلوه‌ی یک بازی کودکونه را داشته باشند.

اما مطمئن باشید که راه‌اندازی چند مشتری به‌صورت همزمان که هرکدام خواسته‌ی متفاوتی دارند کار ساده‌ای نیست. علاوه‌بر این شما باید در بازه‌ی زمانی کوتاهی سفارش‌ها را آماده کنید تا درنهایت با موفقیت مرحله را پشت سر بگذارید.

اگر همچنان فکر می‌کنید بازی باب اسفنجی نمی‌تواند چالش سختی برای شما ایجاد کند، کافی است که چند مرحله از آن‌را تجربه کنید. بازی موبایل SpongeBob: Krusty Cook-Off را می‌توان جزو بهترین بازی‌های ساخته شده از مجوعه‌ی باب اسفنجی دانست. در ادامه می‌توانید این بازی جذاب را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی فکری SpongeBob: Krusty Cook-off

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Love Poly

۱۹- Love Poly

  • سبک: فکری
  • استودیو: EYEWIND
  • مناسب برای همه‌ی سنین
  • قیمت: رایگان

بازی موبایل Love Poly برای بازیکنانی ساخته شده است که می‌خواهند به دور از هر محدودیت زمانی و در آرامش کامل به حل پازل‌ها بپردازند. بازی قطعات یک تصویر سه‌بعدی را در هر مرحله مقابل شما قرار می‌دهد و شما نیز باید با چرخاندن مداوم تصویر، درنهایت حالت صحیح آن را پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Help تصویر نهایی را مشاهده کنید.

با این وجود بازهم پیدا کردن حالت صحیح تصویر، کار ساده‌ای نخواهد بود. تصاویر بازی تشکیل شده از انوع میوه‌ها و حیوانات مختلف که شما باید آن‌ها را در مراحل مختلف تکیمیل کنید. می‌توانید بازی موبایل Love Poly را هم‌اکنون از پلی‌استور به‌صورت رایگان دریافت کنید. اگر به‌دنبال بهترین بازی فکری اندروید می‌گردید که حال و هوایی ساده داشته باشد Love Poly گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

دانلود بازی فکری Love Poly

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Mr Pumpkin 2

۱۸- Mr Pumpkin 2

  • سبک: فکری
  • استودیو: LilithGames
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۱.۹۹ دلار

بازی موبایل Mr Pumpkin 2 ساخته استودیوی Lilith Games با قرار دادن بازیکن در نقش آقای کدوتنبل، محیط‌هایی تشکیل شده از پازل‌های مختلف را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد. شما باید با جستجوی محیط اطراف خود، معما‌ها را حل کنید و داستان را از دید آقای کدوتنبل پیش ببرید. علاوه‌بر این شما می‌توانید با برقرار کردن دیالوگ‌هایی با NPC های بازی، سریع‌تر به حل معماها دست پیدا کنید.

حتی اگر به زبان انگلیسی هم مسلط نیستید، بازهم می‌توانید با جست و جو در محیط پازل‌ها را حل کنید. بازی موبایل Mr Pumpkin 2 از گرافیک ‌جذاب و محیط‌های متنوعی بهره می‌برد. همچنین طراحی‌ کاراکترها هم کمی حالت کمدی دارند که همین ظاهر عجیب کاراکتر‌ها به جذابیت بازی افزوده است. می‌توانید هم‌اکنون بازی اندروید Mr Pumpkin 2 را با قیمت ۱.۹۹ دلار از پلی‌استور خریداری و دانلود کنید. به‌خاطر معماهای پیچیده Mr Pumpkin 2‌ را می‌توانیم یکی از بهترین بازی های فکری اندروید بنامیم.

دانلود بازی اکشن Mr Pumpkin 2

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری Professor Layton and The Diabolical Box

۱۷- Professor Layton and The Diabolical Box

  • سبک: فکری، ماجراجویی
  • استودیو: LEVEL-5 Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۱۴.۹۹ دلار

مجموعه بازی‌های Professor Layton از جمله آثار محبوب کنسول‌های دستی شرکت نینتندو محسوب می‌شوند که برای سیستم‌عامل اندروید با رزولوشن HD پورت شده است. گیم‌پلی بازی پازل محور است؛ به طوری که با کلیک بر هر قسمت از محیط بازی، یک پازل برای بازیکن باز می‌شود. همچنین تعداد ۱۵۳ پازل در بازی تعبیه شده است که هرکدام چالش‌های مختلف و متنوعی را پیش‌روی بازیکن قرار می‌دهد.

داستان پروفسور لیتون و پیچیدگی معماهای او، بازی Professor Layton and The Diabolical Box را به یکی از بهترین بازی های فکری اندروید تبدیل کرده است. گیم‌پلی بازی موبایل Professor Layton and The Diabolical Box بسیار غنی و پرجزئیات طراحی شده است و می‌تواند توانایی ذهنی بازیکنان را به چالش بکشد. شما می‌تواتید این بازی را با قیمت ۱۴.۹۹ دلار از پلی استور خریداری و دانلود کنید.

دانلود بازی فکری Professor Layton and The Diabolical Box

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Mystic Pillars: A Story Based Puzzle

۱۶- Mystic Pillars: A Story Based Puzzle Game

  • سبک: فکری
  • استودیو: Holy Cow Games
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۳.۹۹ دلار

بازی موبایل Mystic Pillars شما را به سرزمین هند می‌برد تا داستان شهری را روایت کند که توسط ستون‌های عظیم محاصره شده‌ است. شما باید با حل پازل‌های مختلف، نجات بخش مردمان خود باشید و بار دیگر سرسبزی و نشاط به سرزمین‌های خود بازگردانید. بازیکن در هر مرحله با چند ستون مواجه خواهد شد که هرکدام عددی روی خود دارند. شما باید این اعداد را در چند حرکت محدود، مانند تصویر بالا صفحه شکل دهید تا ستون‌ها تخریب شوند. Mystic Pillars بی‌شک یکی از بهترین بازی های فکری اندروید است.

بازی داستان مرموز و جالبی دارد که اگر دیالوگ‌های کاراکتر‌ها را دنبال کنید، شما نیز درگیر داستان آن خواهید شد. می‌توانید هم‌اکنون بازی اندروید Mystic Pillars: A Story Based Puzzle Game را با قیمت ۳.۹۹ دلار از پلی‌استور خریداری و دانلود کنید.

دانلود بازی فکری Mystic Pillars: A Story Based Puzzle Game

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Dream Detective

۱۵- Dream Detective

  • سبک: فکری
  • استودیو: Century Games Pte. Ltd
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

بازی اندروید Dream Detective درباره کارآگاه اَلی است که در عصر سه‌شنبه خود را در سرزمین Dream می‌بیند و متوجه می‌شود زمان در این سرزمین ناپایدار است. او به مرور می‌فهمد که فردی مرموز در این سرزمین حضور دارد که رؤیاهای این سرزمین را می‌دزدد تا با استفاده از آن‌ها کریستال زمانی را بسازد و به قدرت کنترل این سرزمین برسد. و حال شما باید به‌عنوان قهرمان داستان وارد عمل شوید.

روند بازی به‌گونه‌ای است که بازیکن بعد از ورود به هر مرحله باید شروع کند به جستجوی اشیاء مشخص شده. همچنین بازی دارای سه درجه‌ی سختی Beginner و Detective و Ecpert است که به مرور، جستجوی اشیاء برای بازیکن سخت‌تر و چالش‌برانگیز می‌شود. هم‌اکنون می‌توانید بازی موبایل Dream Detective را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید. دریم دتکتیو با زنده کردن خاطرات، اکنون یکی از بهترین بازی های فکری اندروید است.

دانلود بازی فکری Dream Detective

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Heal: Pocket Edition

۱۴- Heal: Pocket Edition

  • سبک: فکری، ماجراجویی
  • استودیو: Jesse Makkonen
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

بازی موبایل Heal: Pocket Edition شما را در نقش یک پیرمرد عصا به‌دست، قرار می‌دهد. بازی از جایی شروع می‌شود که شما داخل یک اتاق روی یک صندلی به تنهای نشسته‌اید و پس از مدتی کوتاه بلند شده و می‌خواهید از مکان خارج شوید. چیزی که بازی را به‌شدت جذاب می‌کند، کاراکتر آن است که یک حس و حالی عجیبی را به همراه دارد. داستان پیرمرد تنهای ما یکی از بهترین بازی های فکری اندروید است.

گیم‌پلی بازی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی که باید خود کاراکتر را به‌صورت اشاره و کلیک کنترل کرده و بخش دیگر که باید معماها را حل کنید. بطورکلی بازی شامل ۷ مرحله است و باید در هرکدام از آن‌ها معماهایی که معمولا ترکیبی هستند را حل کنید و از هر در خارج شوید. شما هم‌اکنون می‌توانید بازی موبایل Heal: Pocket Edition را با قیمت ۴.۹۹ دلار از پلی‌استور خریداری و دانلود کنید.

دانلود بازی فکری Heal: Pocket Edition

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Johnny Bonasera 4

۱۳- Johnny Bonasera 4

  • سبک: فکری، ماجراجویی
  • استودیو: Rafael García
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۲.۴۹ دلار

ماجرای بازی Johnny Bonasera 4 از جایی روایت می‌شود که جانی بوناسرا پس از دزدیدن یک سفینه از Hangar 19، خود را به پایگاه موجودات بیگانه می‌رساند. در این پایگاه او باید به‌دنبال مادر خود و سایر انسان هایی که در آن‌جا زندانی شده‌اند بگردد و آن‌ها را نجات دهد. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک طراحی شده است و تقریبا تمامی اشیایی که در اتاق قرار دارند قابل استفاده هستند. با کلیک روی اشیای مختلف، اطلاعاتی از آن در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود.

سری جانی بوناسرا را می‌توانیم از جمله بهترین بازی های فکری اندروید بنامیم. بازیکن باید با به‌هم ربط دادن این وسایل، معماها را حل کرده و راهی برای فرار پیدا کند. بازی گرافیکی با مزه و دیالوگ‌های طنزی دارد که می‌تواند شما را سرگرم کند. بازی موبایل Johnny Bonasera 4 در پلی‌استور با قیمت ۲.۴۹ دلار در دسترس است.

دانلود بازی فکری Johnny Bonasera 4

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری ROOMS: The Toymaker

۱۲- ROOMS: The Toymaker's Mansion

  • سبک: فکری
  • استودیو: HandMade Game
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

در بازی ROOMS: The Toymaker's Mansion که یکی از بهترین بازی های فکری اندروید است درباره دختری به نام آن (Anne) است که به‌صورت تصادفی در یک عمارت مرموز حبس می‌شود. او تلاش می‌کند که از این عمارت خارج شود و در طول ماجرا متوجه می‌شود این عمارت متعلق به یک سازنده اسباب‌بازی بوده که مدت‌ها از دید همگان ناپدید شده است.

روند بازی به اینگونه است که در هر مرحله تعدادی اتاق وجود دارد که بازیکن باید Anne را با کشیدن اتاق‌ها به سمت یکدیگر، به در خروج اتاق برساند. موانع و دیوارهای گوناگونی در مراحل قرار گرفته است که این موارد چالش‌های اصلی حل پازل محسوب می‌شود. مراحل بازی به مرور سخت‌تر و چالش‌برانگیز می‌شوند و بازیکن نیاز به دقت و تمرکز بیشتر برای پیدا کردن مسیر خروج پیدا می‌کند. هم‌اکنون می‌توانید بازی ROOMS: The Toymaker's Mansion با قیمت ۴.۹۹ دلار از پلی‌استور خریداری و دانلود کنید. اگر به‌دنبال بهترین بازی های فکری اندروید پولی می‌گردید Rooms‌ را از دست ندهید.

دانلود بازی فکری ROOMS: The Toymaker's Mansion

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری Botanicula

۱۱- Botanicula

  • سبک: فکری، اکشن ماجراجویی
  • استودیو: Amanita Design
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

بازی موبایل Botanicula به‌صورت اشاره و کلیک طراحی شده است و داستان جنگلی را روایت می‌کند که توسط نوعی انگل آلوده شده است. حال، شما با کنترول پنج موجود کوچک و بامزه، باید از آخرین بذر درخت باقی مانده محافظت و آن را از جنگل خارج کنید. اما کار به این سادگی‌ها پیش نخواهد رفت و در راه باید مراقب انگل‌ها و تله‌های خطرناک نیز باشید.

بازی Botanicula که یکی از بهترین بازی های فکری اندروید است، از روایت داستان سرگرم‌کننده‌ای بهره می‌برد اما هیچ‌گونه دیالوگ قابل فهمی مابین شخصیت‌های Botanicula رد و بدل نخواهد شد؛ به‌جای آن کاراکترهای بازی با نوعی صدای جیر جیر اسرارآمیز در قالب حرکات و صحنه‌های سینمایی، داستان را روایت خواهند کرد. همچنین بازی از ابتدا تا انتها شامل انواع و اقسام پازل‌های سرگرم‌کننده و البته فوق‌العاده چالش‌برانگیزی خواهد بود که طی آن بازیکن را به انجام کارهایی چون پیدا کردن اشیا متفاوت یا کاوش محیط برای یافتن راه‌حلی مناسب مجبور خواهد کرد. شما می‌توانید هم‌اکنون بازی اندروید Botanicula را با قیمت ۴.۹۹ دلار از فروشگاه‌های پلی‌استور خریداری و دانلود کنید.

دانلود بازی فکری Botanicula

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Scribblenauts Unlimited

۱۰- Scribblenauts Unlimited

  • سبک: فکری
  • استودیو: Warner Bros. International Enterprises
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

داستان بازی Scrbblenauts Unlimited حول یک خانواده ۴۴ نفره می‌چرخد. والدین این خانواده قبل از به دنیا آمدن فرزند‌هایشان علاقه خاصی به ماجراجویی داشتند و تقریبا ماجراجویی‌های متعددی را انجام دادند و جواهرات و گنجینه‌های باارزشی زیادی را به‌دست آورده‌اند. حال پس از سال‌ها بچه‌های آن‌ها بزرگ شده‌اند و شما هم کنترل مکسول، یکی از ۴۲ فرزند خانواده را به‌دست می‌گیرید.

مجموعه Scrbblenauts که یکی از بهترین بازی های فکری اندروید است نه‌تنها در موبایل بلکه در کنسول‌‌های نینتندو نیز شناخته می‌شود. دنیای بازی از مناطق متعددی تشکیل شده است که برای دسترسی به هرکدام باید تعداد ستاره‌های مشخص‌شده را در منطقه قبلی به‌دست بیاورید. همچنین اساس بازی خیلی ساده است و تنها کاری که لازم است انجام دهید، توجه کردن به مشکلات به وجود آمده است. حال، شما یا به واسطه‌ی نوشتن یک صفت در دفتر اسرارآمیز خود یا نوشتن و ظاهر کردن یک خواسته، مشکلات را حل می‌کنید.

شما می‌توانید هم‌اکنون بازی اندروید Scribblenauts Unlimited را با قیمت ۴.۹۹ دلار از فروشگاه پلی‌استور خریداری و دانلود کنید. Scrbblenauts Unlimited که را که بی‌شک از جمله بهترین بازی های فکری اندروید است، از دست ندهید.

دانلود بازی فکری Scribblenauts Unlimited

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری Mekorama

۹- Mekorama

  • سبک: فکری
  • استودیو: Martin Magni
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

Mekorama اثری است که قبل از انجام هر کاری قصد دارد تا با موسیقی و اتمسفر خود، ذهن شما را کاملا غرق در آرامش کند. خب شاید بیشتر بازی‌های سبک پازل نیز چنین ماهیتی داشته باشند؛ اما Mekorama در این زمینه، تجربه‌ی متفاوتی به شما القاء خواهد کرد. بازی Mekorama وظیفه‌ی به ظاهر ساده‌ای را به شما محول می‌کند و از شما می‌خواهد تا ربات مشحضی را به خانه‌ی خود هدایت کنید. در ابتدا شاید گذشتن از مراحل اولیه چندان کار مشکلی نباشد، اما چیزی نمی‌گذارد که متوجه خواهید شد، هر یک از مراحل Mekorama زمان بیشتر را از شما طلب می‌کند.

همچنین خلاقیت، عنصری است که بازی بر آن استوار است و باعث شده است تا از Mekorama نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین آثار ساخته شده در سبک فکری، بلکه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های این سبک نیز یاد کرد. ویژگی دیگری که باعث شده است تا بازی Mekorama به کیفیت بسیار مناسبی در این سبک دست پیدا کند، ساخت مراحل توسط بازیکنان است که درکنار آن از قابلیت اشتراک‌گذاری با دیگران نیز بهره می‌برد. Mekorama هم‌اکنون به‌صورت رایگان در پلی‌استور در دسترس است.

دانلود بازی فکری Mekorama

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری Monument Valley 2

۸- Monument Valley 2

  • سبک: فکری
  • استودیو: ustwo games
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

مقاله‌ مرتبط:

نسخه‌ی اول Monument Valley یک اثر به یاد ماندنی و تأثیرگذار برای طرفداران سری بازی‌های پازل محور بود. Monument Valley 2 نیز با حفظ همان حس و حال نسخه‌ی پیشین، قصد دارد تا بار دیگر مخاطب خود را محو اتمسفر خاص خود کند. گرافیک و فضای هنری درکنار موسیقی گوش نواز، از ویژگی‌هایی است که باعث شده تا Monument Valley 2 جایگاه ویژه‌ای در سری آثار فکری داشته باشد. تنوع مراحل بازی نیز در سطح بسیار مناسبی قرار دارند وهر یک، شما را با چالش‌های متنوعی روبه رو خواهد کرد.

بازی شما را با Ro و دخترش همراه می‌کند تا مانند پرنسس آیدا در نسخه‌ی پیشین، قدم در راهروهای پر شده از معما‌های تامل برانگیز دنیای Monument Valley 2 بگذارید. اگر به بازی‌های سبک Puzzle علاقه دارید، Monument Valley 2 به خوبی می‌تواند شما را متقاعد کند تا از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی های فکری اندروید، یاد کنید. بازی با قیمت ۴.۹۹ دلار در پلی استور در دسترس است.

دانلود بازی فکری Monument Valley

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری The Room Three

۷- The Room Three

  • سبک: فکری
  • استودیو: Fireproof Games
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۳.۹۹ دلار

سری The Room از دیگر مجموعه بازی‌های موفقی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از بهترین‌های سبک فکری نیز محسوب می‌شود. The Room Three مسیری مشابه با نسخه‌های پیشین را دنبال می‌کند. اما این‌بار شاهد افزایش گرافیک و طراحی بسیار مناسب تری نسبت به گذشته هستیم. بازی هر بار شما را وارد مکانی می‌کند که پر شده از اسرار و معما‌های مختلفی که تنها شما وظیفه‌ی پرده برداشتن از آن‌ها را دارید. همچنین طراحی انواع معما‌های مختلف درکنار داستان پر رمز و راز بازی، همگی سعی می‌کنند تا مخاطب را به‌دنبال خود جذب کنند و در عین حال، بازی روند خسته کننده‌ای به خود نگیرد.

از دیگر ویژگی‌های مهم بازی The Room Three می‌توان به موسیقی آن اشاره کرد که به خوبی حس دلهره و هیجان را به بازیکن تزریق می‌کند؛ هرچند که مراحل بازی تنها در حل پازل‌ها خلاصه می‌شود. The Room Three با قیمت ۳.۹۹ دلاری خود موفق شده است که بازخورد‌های بسیار خوبی در پلی‌استور به‌دست آورد و موفقیت نسخه‌های پیشین را نیز تکرار کند.

دانلود بازی فکری The Room Three

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری Machinarium

۶- Machinarium

  • سبک: فکری، ماجراجویی
  • استودیو: Amanita Design
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

Machinarium ساخته‌ی استودیوی Amanita Design یک بازی شناخته شده برای طرفداران بازی‌های سبک پازل محسوب می‌شود که از خیلی جهات نه‌تنها یک اثر کامل و مناسب است، بلکه آنقدر عملکرد خوبی دارد که به‌راحتی می‌تواند در فهرست بهترین بازی های فکری اندروید جای گیرد. بازی Machinarium شما را با داستان پر فراز و نشیب یک ربات همراه می‌کند تا از شهری که در آن قرار دارد خارج شود. در طول مسیر با معما‌های مختلفی روبه رو خواهید شد که گاهی به میزان قابل‌توجه دشوار خواهند بود. همچنین موسیقی نیز از مهترین نقاط قوت بازی محسوب می‌شود که بار جنبه‌های مختلف بازی، مانند القاء حس هیجان به بازیکن را به دوش می‌کشد.

Machinarium از گرافیک بسیار خوبی بهره می‌برد و همین مسئله باعث شده است که هر بار گشت‌و‌گذار در محیط‌های بازی، حس و حال متفاوتی داشته باشد. بازی Machinarium در پلی استور، با قیمت ۴.۹۹ دلار در دسترس است.

دانلود بازی فکری Machinarium

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فکری Hitman GO

۵- Hitman GO

  • سبک: فکری، اکشن و ماجراجویی
  • استودیو: SQUARE ENIX LTD
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۵.۹۹ دلار

بازی Hitman GO شما را در نقش مامور ۴۷، کاراکتر مشهور مجموعه هیتمن قرار می‌دهد تا اهداف بازی را یکی پس از دیگری از بین ببرید. محیط و کاراکتر‌های بازی Hitman GO همه مانند مهره در محیط‌های مختلفی قرار دارند که ازطریق مسیر‌های خطی، به هم متصل هستند. شما باید با هدایت و انتخاب مسیر‌های صحیح سعی کنید که هدف مشخص شده را نابود کنید. علاوه‌بر این، بعضی ابزار شناخته شده سری آثار هیتمن نیز در بازی وجود دارد و می‌توانید جهت پیش برد اهداف خود از آن‌ها استفاده کنید.

با اینکه گیم‌پلی Hitman GO با دیگر سری بازی‌های کنسولی هیتمن کاملا متفاوت است، اما همچنان برای گذراندن مراحل نیاز به برنامه و استراتژی مناسبی خواهید داشت. بازی Hitman GO انتخاب خوبی برای طرفداران سری بازی‌های فکری است و همچنین می‌تواند حس و حال آشنایی برای بازیکنان قدیمی و دوست داران مامور 47 ایجاد کند. Hitman GO در پلی‌استور با قیمت ۵.۹۹ به فروش می‌رسد.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی فکری Hitman GO

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Sky: Children of the Light

۴- Sky: Children of the Light

  • سبک: فکری، نقش آفرینی
  • استودیو: thatgamecompany inc
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

استودیو thatgamecompany که پیش‌ از این با ساخت بازی‌های تحسین شده‌ای همچون Journey و Flower تا حد زیادی برای بسیاری از بازیکنان شناخته شده است؛ بازی موفق دیگری با نام Sky: Children of the Light را نیز در کارنامه‌ی درخشان خود دارد که نه‌تنها یکی از بهترین بازی‌های فکری، بلکه می‌توان آن را در معیاری فراتر هم قرار داد.

Sky: Children of the Light داستان سرزمینی را روایت می‌کند که دیگر امید و نشاط گذشته‌ی خود را از دست داده است و نیازمند قهرمان، یا به بیانی بهتر قهرمانانی است که نور و زندگی را به آن برگردانند. بازی در هفت دنیای مختلف جریان دارد که هرکدام به خوبی شما را در معماها و محیط‌های چشم نواز خود غرق می‌کنند. البته نباید موسیقی واقعا زیبا و در عین حال آرامش بخش بازی را نیز فراموش کنیم که تاثیر به‌سزایی در همراه کردن و افزایش کیفیت کلی تجربه‌ی بازیکن دارد. Sky: Children of the Light اثری با کیفیت و ایده‌آل برای طرفداران سری بازی‌های پازل محور شمرده می‌شود که می‌تواند بسیاری از انتظارات مخاطبان خود را در زمینه‌های مختلف برآورده کند.

دانلود بازی فکری Sky: Children of the Light برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Maze Machina

۳- Maze Machina

  • سبک: فکری، استراتژی
  • استودیو: Arnold Rauers
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

به‌طور کلی بازیکنان با اهداف متفاوتی به انتخاب بازی‌های موبایلی رجوع می‌کنند؛ یکی از این هدف‌ها که احتمالا جامعه وسیع‌تری را در بازی‌های فکری به خود اختصاص داده است، گذراندن زمان است. اما خب مزیتی که در بازی‌های فکری وجود دارد این است که پُر کردن وقت می‌تواند با تقویت ذهن و حافظه نیز همراه باشد. درواقع باید گفت که Maze Machina یک بازی تمام و کمال در این زمینه است و احتمالا طرفداران سری بازی‌های پازل محور را به خوبی شیفته‌ی خود می‌کند.

Maze Machina دارای مراحل سرگرم کننده و البته متنوعی است که هر بار با ارائه پازلی متفاوت، مانع استفاده از استراتژی‌های تکراری می‌شود. شما باید در نقش یک موش، سعی کنید تا از اتاق‌ها و پازل‌های طراحی شده توسط یک ماشین غول پیکر فرار کنید. همچنین ماشین‌ها و ویژگی‌های مختلفی برای هر یک از محیط‌های شطرنج گونه‌ی مراحل، طراحی شده است که هرکدام به‌نوعی بازیکن را یاری یا مانع از دستیابی آن به کلید خروجی می‌شوند. Maze Machina به واسطه‌ی مراحل درگیر کننده‌ی خود می‌تواند تجربه‌ی جذابی را از یک بازی فکری برای شما رقم بزند.

دانلود بازی فکری Maze Machina برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


معما‌ها و نمایی از مراحل بازی Brain Out

۲- ?Brain Out – Can you pass it

  • سبک: فکری
  • استودیو: Focus apps
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

در ابتدا باید گفت که بازی Brain Out به‌دنبال حاشیه یا تلفیق چندین سبک‌ مختلف در جهت زیبا سازی یا بهانه‌ای برای جذاب کردن پازل‌ها نیست؛ بلکه بازی سعی می‌کند تا وظیفه‌ی خود را که طرح معما‌ها و ایجاد فضایی سرگرم کننده برای به چالش کشیدن هوش شماست، به خوبی و بدون واسطه انجام دهد.

Brain Out در هر مرحله پُرسشی را مطرح می‌کند و تصاویری را مقابل شما قرار می‌دهد؛ بازیکن نیز باید تلاش کند تا با برسی و گاهی جابه‌جایی شکل‌های مقابل خود، پازل را رمز گشایی کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی، معماهای بیشمار متفاوتی است که هیچگاه حس و حال تکراری شدن به خود نمی‌گیرند و هربار از جنبه‌ی تازه‌ای هوش شما را به چالش می‌کشند. ?Brain Out – Can you pass it پیشنهادی عالی و مناسب برای بازیکنانی است که به‌معنی واقعی دنبال معما هستند و تنها می‌خواهند که در آرامش، وقت خود را صرف حل پازل‌های مختلف کنند. Brain Out در حال حاضر به‌صورت رایگان در پلی استور در دسترس است.

دانلود بازی فکری ?Brain Out – Can you pass it برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و فکری Infinity Loop

۱- Infinity Loop

  • سبک: فکری
  • استودیو: InfinityGames.io
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

Infinity Loop هم مانند Brain Out و بسیاری از بازی‌های پازل محور دیگر، هیچ‌گونه داستان یا محیط گرافیکی خاصی را به شما ارائه نمی‌کند؛ بلکه تنها سعی دارد تا با ایجاد مراحل مختلف و نسبتا متنوع خود، فضایی سرگرم کننده، چالش برانگیز و حتی گاها اعتیادآوری را برای شما خلق کند. ایده کلی بازی از اتصال یا انفصال چندین خط و شکل‌های هندسی مختلف با الگوریتم خاصی، سرچشمه می‌گیرد.

به‌طور کلی Infinity Loop از سه حالت مختلف تشکیل شده است که هرکدام متناسب با نوع آن، شیوه‌ی خاصی از معما‌ها را مقابل شما قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال در حالت Dark Mode رشته‌ای از اشکال مختلف مقابلتان قرار می‌گیرد که تنها با چرخناندن هر کدام باید سعی کنید تا هیچ یک اتصالی باهم نداشته باشند. بازی در ابتدا به نظر ساده است، اما با عبور از هر مرحله، رفته رفته شرایط پیچیده‌تر شده و مراحل بیش‌ازپیش شما را درگیر خود خواهند کرد. Infinity Loop مناسب آن دسته از بازیکنانی است که صرفا به‌دنبال ماهیت اصلی بازی‌های پازل محور هستند و تنها می‌خواهند تا در آرامش و به دور از هیجان‌های مختلف، از یک بازی معمایی با کیفیت لذت ببرند.

دانلود بازی فکری Infinity Loop برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Machinarium

پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های فکری 2023 کدام‌ها هستند؟

    درکنار بازی‌هایی مانند Lost in Play و Underground Blossom که بسیار مورد استقبال بازیکنان قرار گرفته‌اند، بازی‌هایی نظیر I Love Hue Too، بازی Turn It On! Free، بازی Yokai Dungeon و بازی Imago از دیگر گزینه‌های ارزشمند و با کیفیت در سبک فکری محسوب می‌شوند.

  • آیا بازی های فکری اندروید روی گوشی‌های ۳ تا ۸ میلیون‌ تومان اجرا می‌شوند؟

    تمام بازی‌های اشاره شده در فهرست بهترین بازی های فکری اندروید روی گوشی‌های سه تا هشت میلیون تومان اجرا می‌شوند. برخلاف بازی‌های اکشن بازی های پازل چندان به تراشه گرافیکی قدرتمندی برای اجرا نیاز ندارند.

  • پرطرفدارترین بازی های اندروید کدام‌ها هستند؟

    به‌دلیل تعدد بازی های فکری موبایل نمی‌توانیم راهنمای تمامی بازی‌ها را در اینترنت پیدا کنیم. بااین‌حال اگر بازی‌های بزرگ با دانلود چند میلیونی مانند The Room یا Machinarium را تجربه کنید می‌توانید به‌راحتی با جست‌وجو در یوتیوب به راه‌حل عبور از معماها دسترسی پیدا کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده