نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

بونگ جون هو کارگردان Parasite در حال تولید یک فیلم اکشن ترسناک است

بونگ جون هو در حال کار روی دو پروژه‌ی جدید است که یکی از آن‌ها اثری اکشن ترسناک خواهد بود.

این روزها کمتر کارگردان کره‌ای را می‌توان پیدا کرد که معروفیتی در حد بونگ جون هو داشته باشد؛ نویسنده و کارگردان فیلم انگل (Parasite) که هرچند تا پیش از اکران این فیلم هم آثار جذاب و باکیفیتی ساخته بود، ولی به‌لطف موفقیت‌های کم‌نظیر انگل توانست محبوبیت خود را چندین و چند برابر کند. این کارگردان ۵۰ ساله در حال حاضر روی دو پروژه کار می‌کند که تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

بونگ جون هو به‌تازگی در گفتگویی با ورایتی به توضیحاتی پیرامون دو اثر جدید خود پرداخته است که یکی از آن‌ها یک فیلم ترسناک به زبان کره‌ای خواهد بود که درکنار استفاده از ویژگی‌های ژانر وحشت، المان‌های اکشن هم در آن وجود خواهد داشت. فیلم دیگر هم به زبان انگلیسی و براساس ماجرایی واقعی تولید می‌شود:

داستان فیلم کره‌ای در سئول رخ می‌دهد و المان‌های خاص و منحصربفردی از سبک‌های ترسناک و اکشن در آن وجود خواهد داشت. در مجموع معرفی سبک فیلم‌های من کار دشواری است و در مورد این فیلم هم نمی‌توانم سبک دقیق آن را توضیح دهم.

پروژه‌ی دیگر من که به زبان انگلیسی تولید می‌شود هم یک اثر درام است که برپایه‌ی ماجرایی واقعی ساخته می‌شود که در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. تا پیش از پایان کار روی فیلمنامه‌ی آن نمی‌توانم توضیح زیادی در مورد این فیلم بدهم، ولی نیمی از آن در آمریکا و نیمی هم در انگلیس جریان دارد.

یکی از اولین آثار جون هو که در سطح جهان دیده شد و معروفیت او را به‌دنبال داشت، درام جنایی خاطرات قتل (Memories of Murder) بود. بعد از آن نوبت به فیلم میزبان (The Host) رسید که در سال ۲۰۰۶ اکران شد و توانست به‌عنوان یک فیلم ترسناک کره‌ای موفقیت‌های زیادی کسب کند. سپس فیلم مادر (Mother) از او اکران شد که جوایز زیادی کسب کرد و بعد هم فیلم برف‌شکن (Snowpiercer) از این کارگردان اهل کره‌جنوبی به نمایش درآمد؛ اولین فیلم انگلیسی‌زبان او که افرادی چون کریس ایوانز، تیلدا سوینتن و اکتاویا اسپنسر در آن حضور داشتند.

سال ۲۰۱۷ هم شاهد نمایش فیلم اوکجا (Okja) از جون هو بودیم که آن را با همکاری نتفلیکس (Netflix) آماده کرده بود و نظر مثبت منتقدان را به‌دنبال داشت. و درنهایت جدیدترین اثر این کارگردان یعنی انگل که از همان اولین روزهای نمایش خود با موفقیت‌های چشم‌گیری همراه بود و علاوه‌بر کسب جوایز مختلف مثل نخل طلای جشنواره کن و تحسین و تمجید توسط منتقدان، به فروشی فراتر از انتظار رسید و لقب پرفروش‌ترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۹ آمریکا را به خود اختصاص داد و احتمالاً به اولین فیلم کره‌ای نامزد اسکار تبدیل می‌شود و شانس زیادی هم برای کسب این جایزه دارد. اکنون باید دید پروژه‌های بعدی جون هو به چه سمت و سویی می‌روند و آیا می‌توانند موفقیت انگل را تکرار کنند یا خیر.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده