نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

فیلم Parasite به پر فروش‌ترین فیلم خارجی آمریکا در سال ۲۰۱۹ تبدیل شد

فیلم Parasite در ادامه عملکرد موفق خود توانست لقب پر فروش‌ترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۹ آمریکای شمالی را نیز دریافت کند.

مقاله مرتبط

ماه خرداد امسال بود که فیلم Parasite (انگل) به کارگردانی بونگ جون-هو، موفق شد جایزه نخل طلای هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن را به‌دست بیاورد تا موفقیتی بزرگ در کارنامه این کارگردان با سابقه و سینمای کره جنوبی ثبت شود. اکران محدود این فیلم تحسین شده از ماه مهر امسال با ثبت یک افتتاحیه قوی در تنها ۳ سالن سینما کارش را در آمریکای شمالی آغاز کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم انگل به موفقیت دیگری در گیشه دست پیدا کرده است. با افزایش تعداد سالن‌های سینما، فیلم Parasite در پنجمین آخر هفته اکرانش موفق شد ۲.۵۵۲ میلیون دلار دیگر در ۶۰۳ سالن سینما فروش کند تا با افزایش فروش خود تا بیش از ۱۱.۲ میلیون دلار، به پر فروش‌ترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۹ در گیشه‌های آمریکای شمالی تبدیل شود. پیش از این، فیلم No Manches Frida 2 که یک فیلم کمدی مکزیکی و اسپانیایی زبان است، با فروش ۹.۲۷ میلیون دلار در ماه مارس، پر فروش‌ترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۹ در آمریکای شمالی بوده است. پاول درگرابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه‌ای Comscore به ورایتی گفت:

فیلم Parasite از ابتدا مورد توجه عموم قرار گرفته است. این فیلم از شرکت Neon از ابتدا سرعتی آرام، اما بادوام را داشت و سود زیادی را برای تهیه کنندگانش به‌همراه آورده است. انگل یکی از جالب‌ترین و غیر قال پیش بینی‌ترین فیلم‌های سال است که به یکی از فیلم‌هایی که باید در این فصل حتما دید نیز تبدیل شده است.

Parasite

علاوه‌بر عملکرد درخشان در گیشه، فیلم Parasite توانسته نظر مثبت و تحسین منتقدان و تماشاگران را نیز به‌دست بیاورد و از هم‌اکنون شانس اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی سال و حتی حضور در بخش‌های دیگر مثل بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و حتی بهترین فیلم سال در رقابت اسکار نیز است. همچنین فیلم Parasite بیش از ۹۵.۵ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده تا این فیلم در مجموع بیش از ۱۰۶.۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده باشد.

بونگ جون-هو، کارگردان آثار تحسین شده‌ای چون فیلم Memories of Murder (خاطرات قتل)، فیلم The Host (میزبان)، فیلم Mother (مادر)، فیلم Snowpiercer (برف شکن) و فیلم Okja (اوکجا)، وظیفه کارگردانی فیلم انگل را بر عهده داشته است. سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، جانگ های-جین،، چوی وو-شیک و پارک سو-دام، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Parasite حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. 


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده