نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

بخش چندنفره بازی Batman: The Telltale Series فقط به صورت Local اجرا می‌ شود

چندی پیش استودیو تل‌تیل گمیز اعلام کرد که بازی Batman: The Telltale Series آنها از بخش چندنفره پشتیبانی می‌کند. حال این کمپانی اطلاعات تازه‌ای از این بخش بازی ارائه داده است. با زومجی همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین خبرها درباره بازی جدید استودیو Telltale Games، یعنی Batman: The Telltale Series، این بود که این بازی دارای بخش چندنفره است. البته این بخش مانند آنچه که ما در بازی‌های دیگر تجربه کرده‌ایم نخواهد بود بلکه بخش چندنفره بازی به این صورت کار می‌کند که کسانی که در حال تماشای بازی کردن شما هستند، می‌توانند در تصمیماتی که شما در طول بازی می‌گیرید، دخالت داشته باشند. نحوه کار این بخش هم به این صورت است که گیمر، یک لینک به گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های شخصی کسانی که در حال تماشای بازی هستند می‌فرستد و آنها می‌توانند گیمر را در تصمیم‌گیری‌های مختلف همراهی کنند. این مسئله باعث شده بود که بسیاری انتظار این را داشته باشند که بازی خود را برروی اینترنت و از طریق سرویس‌هایی مانند توییچ استریم کنند و کسانی که در حال تماشای آن استریم هستند، به آنها در تصمیم‌گیری‌ها کمک کنند. اما این بخش از بازی که با نام Crowd Play شناخته می‌شود، فقط مختص کسانی است که در یک مکان در حال تماشای بازی کردن شما هستند.

تل‌تیل گیمز، با انتشار پستی در بلاگ رسمی خود این خبر را اعلام کرد و گفت با اینکه این بخش از بازی تا بیش از ۲ هزار نفر را پشتیبانی می‌کند، اما این قابلیت فقط برای کسانی در دسترس خواهد بود که در یک مکان جمع شده‌اند و در حال تماشا کردن بازی دوستشان هستند. دلیل اصلی این مسئله نیز از سوی تل‌تیل، تاخیر زیاد آن ذکر شده است. بنا به گفته این استودیو، تاخیری که در استریم کردن بازی وجود دارد، باعث می‌شود که عملا این قابلیت از بازی برای کسانی که در حال تماشای استریم آن هستند، غیر قابل پیاده‌سازی باشد:

Crowd Play برای استفاده در سرویس‌های استریم مانند توییچ طراحی نشده است زیرا این سرویس‌ها دارای تاخیرهایی هستند و به همین دلیل کسانی که در حال تماشای بازی هستند، با تاخیری چند ثانیه‌ای بازی را می‌بینند و به همین دلیل نمی‌توانند در تصمیم‌گیری‌های بازی مشارکت داشته باشند.

با این حال تل‌تیل در ادامه این پست نوشت که آنها در حال رفع این مشکل هستند:

ما به صورت نزدیکی در حال کار کردن با سرویس‌های استریم هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم اما این ویژگی در زمان انتشار بازی وجود نخواهد داشت. در حال حاضر، برای استفاده از قابلیت Crowd Play، تمام کسانی که می‌خواهند در تصمیم‌گیری‌های شرکت داشته باشند، باید در یک اتاق باشند و به نمایشگری که بازی برروی آن در حال اجرا است، دید فیزیکی داشته باشند. 

اپیزود اول بازی Batman: The Telltale Series در تاریخ ۲ آگوست (۱۲ مرداد) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل منتشر خواهد شد اما قابلیت Crowd Play روی دستگاه‌های موبایل وجود نخواهد داشت. تل‌تیل برنامه دارد که تمام قسمت‌های بازی را تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ عرضه کند اما چندی پیش این کمپانی اعلام کرده بود که آنها هرگز به دلیل عرضه کردن سریع قسمت‌های بعدی بازی، کیفیت آن را فدا نخواهند کرد. این کمپانی همچنین چندی پیش اعلام کرد که تمام بازی‌های بعدی آنها از قابلیت Crowd Play پشتیبانی خواهند کرد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده