نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۲

بهترین بازی ورزشی سال ۲۰۱۵

امسال هم به سنت چند سال اخیر، شاخه ورزشی کمپانی الکترونیک آرتز باز هم نسخه جدیدی از مجموعه محبوب فیفا را روانه کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی‌ کرد. تاکید بسیار زیاد این استودیو بر روی این مساله که نسخه جدید فیفا به جای تغییرات بنیادین، دچار بهبود‌هایی‌ در زمینه‌های مختلف شده، باعث شد که کمی‌ پیش از انتشار برخی‌ طرفداران نسبت به نسخه جدید فیفا بدبین باشند.

مقالات مرتبط

اما انتشار بازی نشان داد که EA Sports تصمیم درستی‌ اتخاذ کرده و با بهتر کردن نقاط قوت نسخه پیشین و از بین بردن یا کم کردن نکات منفی‌ آن‌، یک بازی بسیار بهتر نسبت به فیفا ۱۵ را در اختیار طرفداران قرار داده است. البته این مساله به این معنی نبود که بازی، خالی‌ از نوآوری باشد. اضافه کردن فوتبال بانوان هرچند به صورت محدود، قابلیت دریبل زدن با حرکات بدن، بخش جدیدی به نام درفت مود در آلتیمیت تیم و فیزیک و انیمیشن‌های بهتر به علاوه خریداری لیسانس کامل پخش تلویزیونی بوندسلیگای آلمان (چنین اقدامی را آنها با لیگ برتر انگلستان در سال گذشته انجام داده بودند)، بهبود‌هایی‌ در بخش کریر مود و چندین و چند نوآوری و ویژگی‌های کوچک و بزرگ، همه قابلیت‌هایی‌ بودند که با اینکه در نگاه اول خیلی به چشم نمی‌آمدند، اما تغییراتی اساسی را در بازی ایجاد کرده بودند. به طور مثال اضافه کردن بخش تمرینات اختصاصی در کریر مود یکی از مواردی بود که طرفداران سال‌ها بود آن را از EA Sports درخواست می‌کردند و امسال آنها نشان دادند که به طرفداران گوش می‌دهند.

دانلود ویدیو با کیفیت 360p | دانلود ویدیو با کیفیت HD 720p

یک نکته جالب درباره نسخه فیفای امسال، این بود که EA Sports هم به بازیکنان بخش آفلا‌ین و هم به کسانی‌ که فقط بخش آنلاین و آلتیمت تیم را تجربه می‌کنند، به یک اندازه توجه کرده بود و با افزودن ریزه‌کاری‌های مختلف، هر دو دسته را راضی‌ نگاه داشته بود. با تمام این تفاسیر، امسال در بخش ورزشی فیفا برای به دست آوردن مقام اول کار چندان ساده‌ای در پیش نداشت. از طرفی‌ Pro Evolution Soccer، رقیب سرسخت و همیشگی‌ این مجموعه پس از طی‌ کردن دوران رکود خود، با قدرت هرچه تمام‌تر به میادین بازگشت و به همگان نشان داد که کماکان رقیبی جدی برای این مجموعه به حساب می‌آید و این نکته را به فیفا یادآوری کرد که این مجموعه اگر می‌خواهد سال آینده دوباره این مقام را کسب کند، باید در فیفا ۱۷، تغییراتی اساسی‌ و بنیادی ایجاد کند.

از طرف دیگر، NBA 2K16، مجموعه سالانه بسکتبال تو کی‌ اسپورتز نیز امسال فراتر از حد انتظار عمل کرد. هرچند که هر ساله این بازی توانسته بود نظر مثبت منتقدین و بازیکنان را به خود جلب کند اما امسال، این بازی توانست بسیار فراتر از حد انتظارات عمل کند. گرافیک خیره کنند و گیم‌پلی اعتیادآور باعث شده بود که وجود این بازی باز هم کار را برای فیفا سخت‌تر کند و شاید اگر ورزش فوتبال اینقدر محبوب نبود، NBA 2K16 به راحتی‌ می‌توانست جایگاه اول را از آن‌ خود کند. به این بازی‌ها، باید بازی فوق‌العاده جالب Rocket League، ساخته استودیو سایانیکس را هم اضافه کنیم. این استودیو ثابت کرد که برای دیده شدن در ژانری که به مدت چندین سال در انحصار ۳،۴ بازی بوده، لازم نیست که میلیون‌ها دلار هزینه کرد و گاهی با یک ایده جالبی که خوب پیاده‌سازی شود، می‌توان یک محصول سرگرم کننده و خوب ساخت.

با اینکه امسال فیفا جایزه بهترین بازی ورزشی زومجی را دریافت کرد اما به نظر می‌رسد EA Sports سال آینده برای تکرار این موفقیت،‌ سال سختی را پیشروی خود خواهد داشت. این بازی توانست در بررسی اختصاصی زومجی نمره ۸.۵ را دریافت کند.


حالا نوبت شما است تا بهترین بازی ورزشی سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده