بهترین بازی نینتندو سوییچ سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین بازی نینتندو سوییچ سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در ادامه معرفی بهترین‌های سال ۲۰۱۹ از بازی برتر کنسول نینتندو سوییچ گفته‌ایم. همراه زومجی باشید.

۲۰۱۹ را می‌توان یکی از سال‌های هیجان‌انگیز و پربار برای کاربران نینتندو سوییچ دانست. در سال جاری و مخصوصا ماه تابستان، بازی‌های انحصاری متعددی برای کنسول هیبریدی نینتندو منتشر شد که هرکدام از آن‌ها تجربه‌ی متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. به رسم هر سال و شاخه بهترین بازی های نینتندو سوییچ به‌سراغ معرفی نامزدها و بهترین بازی این بخش خواهیم رفت؛ آثاری که هرکدام از آن‌ها تجربه‌ای غنی و لذت بخش را در اختیار مخاطب قرار داده است. در ادامه می‌توانید ویدیو این بخش را تماشا کنید تا بعد مفصل به سراغ نامزد‌ها و برنده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Pokemon

Pokemon Sword and Shield

در آبان ماه بازی Pokemon Sword and Shield در دسترس کاربران نینتندو سوییچ قرار گرفت. ساختار بازی به‌گونه‌ای است که بازیکن در نقش یک مربی پوکمون قرار می‌گیرد و باید با جمع‌آوری پوکمون‌های مختلف، مقام اول لیگ قهرمانی پوکمون را از آن خود کند. یکی از ویژگی‌هایی که Pokemon Sword and Shield را به‌عنوان یک بازی نقش آفرینی به محصولی با کیفیت و سرگرم کننده تبدیل کرده، وجود ۸۱ پوکمون جدید است. همچنین این نسخه ویژگی‌های جدیدی نظیر Raidهای کوآپ را در دسترس مخاطبان قرار داده است که می‌توانید درکنار دوستان خود لحظات سرگرم کننده و هیجان‌انگیزی را کسب کنید. در طول بازی و زمانی‌که پوکمون‌های مختلفی را جمع‌آوری می‌کنید، باید ازطریق کمپ با پوکمون خود در ارتباط باشید و مشغول بازی کردن و غذا پختن شوید. طراحی خاص و منحصربه‌فرد فعالیت بازی سبب شده تا فعالیت‌ها فرعی و وقت گذراندن‌های شما با پوکمون‌ها به یکی از سرگرم کننده‌ترین کارها در Pokemon Sword and Shield تبدیل شود.

Fire Emblem

Fire Emblem: Three Houses

Fire Emblem یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های نینتندو به‌حساب می‌آید که آنطور که باید و شاید بین مخاطبان مخصوصا کاربران ایرانی شناخته شده نیست، زیرا اکثر نسخه‌های این مجموعه روی کنسول نینتندو 3DS عرضه شده است. بااین‌حال Fire Emblem: Three Houses را می‌توان یک نسخه متفاوت در سری فایر امبلم دانست؛ محصولی که به‌خوبی توانسته است دنباله‌رو بازی‌هایی مثل Persona 5 باشد و جان تازه‌ای به نقش‌آفرینی شرقی دهد. بااینکه Fire Emblem: Three Houses یک بازی نقش‌آفرینی است، اما المان‌های استراتژی حضور پررنگی در بازی دارند. در طول مبارزات چینش درست تیم در نقاط مختلف میدان نبرد و استفاده از مهارت‌های شاگردان کلاس، مهم‌ترین ویژگی است که باید به آن توجه داشته باشید. جهان بازی فقط به مبارزه کردن ختم نمی‌شود، بلکه باید شاگردان کلاس خود را هم مدیریت کنید.

درواقع Three Houses به دو قسمت مجزا تبدیل شده است. اولین قسمت بازیکن را در نقش یک پروفسور قرار می‌دهد که باید با اهمیت دادن و تدریس به شاگردان خود، آن‌ها را به یک مبارز عالی تبدیل کنید. این در حالی است که قسمت دوم بازی شامل نبردها و مشاهده تلاش‌هایی است که برای شاگردان خود انجام داده‌اید. درکنار این موارد، وجود چهار خط داستانی که هرکدام از آن‌ها تجربه‌ای کاملا جدید را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد، از دیگر ویژگی‌هایی است که Fire Emblem: Three Houses را به یک بازی استراتژی/نقش‌آفرینی بی‌نظیر و یکی از بازی‌های انحصاری برتر نینتندو سوییچ تبدیل کرده است که می‌تواند ساعت‌ها یا ماه‌ها شما را سرگرم کند.

Luigis Mansion

Luigi’s Mansion 3

نینتندو جزو آن دسته از شرکت‌هایی است که همیشه می‌داند مجموعه‌های خود را به چه شکل خلق کند که اکثر یا تمام نسخه‌های آن سرگرم کننده و متنوع ظاهر شوند. یکی از موارد جالب در میان مجموعه‌های حول ماریو و لوئيجی، این است که همیشه ماریو کاراکتر اول داستان است و از لوئیجی به‌عنوان یک شخصیت فرعی یاد می‌شود. این در حالی است که در Luigi’s Mansion همه چیز فرق می‌کند. در این سری بازیکن هدایت لوئیجی را برعهده می‌گیرد که روح‌های سرگردان را از بین ببرد. Luigi’s Mansion 3 ادامه دهنده راه دو نسخه پیشین به‌عنوان یک بازی سرگرم کننده است که ازطریق ساده‌ترین مکانیسم‌ها، بهترین تجربه را در دسترس بازیکن قرار می‌دهد. یکی از مشکلاتی که نسخه‌های پیشین داست، این بود که با تمام سرگرم کننده بودن خود، محتوای کمی را در اختیار بازیکن قرار می‌داد. این در حالی است که لوئیجیز منشن 3 دارای ۱۷ طبقه است که هرکدام از آن‌ها تجربه‌ی متفاوتی را در دسترس شما قرار می‌دهد.

ازاین‌رو حس یکنواختی به هیچ‌وجه به بازیکن دست نمی‌دهد. درکنار این مورد، می‌توان به‌طراحی باس‌ فایت‌های بازی و معماها هم اشاره کرد. درگذشته گوئیجی تنها برای حالت کوآپ بازی مورد استفاده قرار می‌گیرفت. این در حالی است که در Luigi’s Mansion 3، گوئیجی یکی از مکانیسم‌های اصلی گیم‌پلی و حل معماها است که می‌توانید از او استفاده کنید. همچنین برای نبرد با باس‌ها هم می‌تواند کمک حال شما باشد. از Luigi’s Mansion 3 هم می‌توان‌به عنوان یک بازی خانوادگی یاد کرد و درکنار یکی از دوستان یا اعضای خانواده، آن را تجربه کنید و از ساختار بامزه و متفاوت آن نسبت‌به سایر انحصاری‌های نینتندو سوییچ لذت ببرید.

Super Mario Maker 2

Super Mario Maker 2

بازی Super Mario Maker در زمان عرضه خود روی نینتندو Wii U توانست به یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر تبدیل شود. بازیکنان در جریان این بازی می‌توانستند مراحل مخصوص‌به خود را طراحی و آن‌ها را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارند. شاید آن زمان هیچ یک از کاربران فکر نمی‌کرد که روزی با عرضه کنسول بعدی نینتندو، ادامه سوپر ماریو میکر هم ساخته شود. موردی که باعث جذابیت Super Mario Maker 2 شده، وجود المان‌های متعدد در بخش طراحی مراحل است. نسخه پیشین موارد بسیاری را در اختیار مخاطب قرار می‌داد اما این نسخه سعی کرده به‌واسطه‌ی ساختار محیطی متفاوت، المان‌های بیشتری را در دسترس قرار دهد. این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند تا بازیکن در بازی آزادی عمل متعددی داشته باشد و بتواند مراحل متنوع‌تری را بسازد.

به‌عبارتی اگر می‌خواهید ذهن خلاق خود را پرورش دهید و سطوح جدیدی را برای یک بازی پلتفرمر خلق کنید، سوپر ماریو میکر 2 بهترین گزینه برای شما است. از مراحل ساده و جذاب گرفته تا مراحل دشواری که حسابی بازیکن را به‌چالش می‌کشد، از مواردی است که در گوشه‌وکنار Super Mario Maker 2 می‌توانید آن را مشاهده کنید که انجام آن‌ها تجربه‌ی متفاوتی را ارائه می‌دهد. همچنین وجود بخش آموزشی برای این دسته از بازی‌ها مورد مهمی است تا کاربر به‌خوبی بتواند با سازوکار بازی آشنا شود. Super Mario Maker 2 دارای بخش آموزشی کاملی است که تمامی مکانیسم‌ها و ویژگی‌های گیم‌پلی را به‌صورت کامل به شما یاد می‌دهد.

Legend of Zelda

The Legend of Zelda: Link’s Awakening

تابه‌حال به معنی کلمه ریمیک دقت کرده‌اید؟ به چه دسته از بازی‌هایی ریمیک گفته می‌شود؟ معمولا برای ما بازی‌هایی در نقش یک ریمیک ظاهر می‌شوند که نسخه اصلی خود را با ظاهری جدید به‌تصویر بکشند. برای مثال Resident Evil 2 Remake را می‌توان نمونه خوبی برای این گفته دانست. این در حالی است که نینتندو و ایجی آئونوما با ساخت ریمیک The Legend of Zelda: Link’s Awakening، معنای متفاوتی از ریمیک و بازسازی را به‌مخاطبان نشان دادند. اگر نسخه اصلی و نسخه بازسازی شده را درکنار یکدیگر قرار دهید، متوجه می‌شوید که بیش از نیمی از محتوای بازی یکسان است و تنها تغییرات اعمال شده، به جلوه‌های بصری و رابط کاربری بازی ختم می‌شود. البته نینتندو از ویژگی‌های جدیدی برای سیاه‌چاله‌های بازی استفاده کرده است تا بتواند درکنار ارائه یک تجربه‌ی نام‌ آشنا برای کاربران قدیمی، تجربه‌ای جدید هم در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وجود معماهای سرگرم کننده و سیاه‌چال‌های چالش‌برانگیز، از مواردی است که The Legend of Zelda: Link’s Awakening را به بازی برتر سوییچ در سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی تبدیل کرده است. البته نباید منکر داستان‌سرایی فوق‌العاده بشیم که در نوع خود کم‌نظیر است. ایجی آئونوما در یکی از گفت‌وگوهای خود گفته بود یکی از دغدغه‌های او برای ساخت نسخه بازسازی شده Link’s Awakening، این بود است که تا آن‌جایی که ممکن است، روی بازی تغییرات جدید اعمال نشوند. به‌عبارتی او قصد داشته است بازی اصلی را با کم‌ترین، اما کاربردی‌ترین تغییرات در اختیار مخاطبان قرار دهد تا از آن لذت ببرند. یکی دیگر از نکات جالب بازی، این است که آئونوما در ساخت نسخه اصلی دخیل نبوده و به‌عنوان یک بازیکن و طرفدار، آن‌ را تجربه کرده است. این در حالی است که اکثر کاربران و هواداران نینتندو سوییچ او را به ساخت نسخه‌های اخیر The Legend of Zelda و همچنین The Legend of Zelda: Ocarina of Time افسانه‌ای می‌شناسند.

بااین‌حال وی به‌خوبی توانسته است وظیفه خود را در بازسازی Link’s Awakening انجام دهد و شاهد مفهوم و معنی جدیدی از یک بازی بازسازی شده هستیم. محصولی که در نگاه اول، تفاوتی با نسخه اصلی ندارد، اما با تجربه‌ی آن متوجه می‌شوید که The Legend of Zelda: Link’s Awakening با تمام شباهت‌های خود، یک تجربه‌ی جدید و دوست داشتنی است؛ تجربه‌ای که می‌توانید از ثانیه‌به‌ثانیه آن لذت ببرید و در آینده از آن به نیکی یاد کنید.

بنابراین بازی برتر سال ۲۰۱۹ از دید زومجی به شرح زیر است. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • The Legend of Zelda: Link’s Awakening
  • Super Mario Maker 2
  • Luigi’s Mansion 3
  • Fire Emblem: Three Houses
  • Pokemon Sword and Shield

نظرسنجی بهترین بازی سوییچ با برتری The Legend of Zelda: Link’s Awakening به پایان رسید که نتایج در ادامه قابل مشاهده است:

سوییچ

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده