بهترین بازی های نینتندو سوییچ که باید تجربه کنید

بهترین بازی های نینتندو سوییچ که باید تجربه کنید

یکشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹

با گذشت سه سال از زمان عرضه نینتندو سوییچ بازی‌های مختلفی برای این کنسول منتشر شده‌اند که در این مقاله قصد داریم ۴۰ بازی برتر آن‌ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید چیزی تا عرضه کنسول‌های نسل نهمی باقی نمانده است و جامعه بزرگی منتظر هستند تا ببینند دو شرکت سونی و مایکروسافت قرار است این نسل را چگونه آغاز کنند. درکنار هیاهویی که برای این دو غول صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد شده است، اما شرکت نینتندو و کنسول سوییچ قرار گرفته است که همچنان در گوشه‌ای فارغ از تمامی این سر و صداها کار خود را ادامه می‌دهند. کنسولی که در سال ۲۰۱۷ به‌صورت جهانی منتشر شد و با رویکردی متفاوت از دیگر پلتفرم‌ها پا به دنیای این صنعت گذاشت. نینتندو در سال ۲۰۱۲ کنسول نه‌چندان موفق Wii U را عرضه کرده بود و شاید پنج سال از تیره‌ترین دوران خود را سپری کرد، اما آن‌ها در سال ۲۰۱۷ با عرضه کنسول هیبریدی سوییچ و با ارائه قابلیت‌های مختلف و جذاب آن نوید یک دستگاه خانوادگی و دوست‌داشتنی را دادند.

از زمان عرضه این کنسول شاهد انتشار نسخه‌های جدیدی از برترین مجموعه‌های تاریخ نینتندو همانند ماریو، زلدا و انیمال کراسینگ بوده‌ایم که هرکدام از آن‌ها به نوبه خود کلاس درس بازی‌سازی برای بازی‌سازان بوده‌اند و جامعه وسیعی از گیمرها و منتقدان را به تحسین وا داشته‌اند. درحالی‌که اکثر سازندگان روی پلتفرم‌های دیگر تمرکز خود را روی ارائه بازی‌هایی با گرافیک بصری عالی قرار داده‌اند، بازی‌های نینتندو سوییچ بیشتر روی مواردی همچون گیم‌پلی، روایت داستانی و گرافیک هنری قرار داده‌اند و ثابت کرده‌اند که تعریف یک بازی ویدیویی صرفا در ارائه گرافیک خوب نیست.


نینتندو سوییچ و تجهیزات جانبی مختلف آن هرکدام می‌توانند تجربه خاص و لذت‌بخشی را در اختیار مخاطبان قرار دهند و اگر از حق هم نگذریم این حس نوستالژیک بودن بازی‌های آن هم مزید بر علت می‌شود تا بیش‌ازپیش از بازی‌های آن لذت ببریم. با تمامی این اوصاف، در این مقاله تصمیم گرفتیم که این‌بار باتوجه‌به اینکه به‌زودی دوره نسل نهم آغاز می‌شود و حتی با وجود اینکه چندسالی از عمر مفید سوییچ باقی مانده است، بهترین بازی های نینتندو سوییچ را براساس فهرست و رده‌بندی وب‌سایت متاکریتیک به شما معرفی کنیم. اما قبل از هرچیز شما را به دیدن یک آیتم ویدیویی که در آن ده بازی برتر این فهرست را معرفی کرده‌ایم، دعوت می‌کنیم. فقط در نظر داشته باشید که نقد نسخه سوییچ دو بازی Hades و Ori and the Will of the Wisps پس از ضبط ویدیو زیر در متاکریتیک ثبت شده و به همین دلیل در ویدیو اشاره‌ای به آن‌ها نشده است. با این حال در فهرست متنی، ترتیب بازی‌ها کاملا منطبق بر نمره متا است:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

لینک در The Legend of Zelda: Link

۴۰- بازی The Legend of Zelda: Link's Awakening

  • سازنده و ناشر: گرِزو / نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

بازی بعدی این فهرست به یکی از جدیدترین نسخه‌های سری محبوب افسانه زلدا یعنی The Legend of Zelda: Link's Awakening اختصاص دارد که درواقع نسخه بازسازی شده از اثری شگفت‌انگیز به‌شمار می‌رود که ابتدا در سال ۱۹۹۳ منتشر شده بود. در جریان داستان بازی لینک حین یک سفر دریایی گرفتار طوفانی سهمگین شده و پس از یک رعدوبرق کورکننده، خود را در ساحل جزیره‌ای به‌نام کوهولنت پیدا می‌کند. در ساحل این جزیره دخترکی به‌نام مارین، لینک را پیدا می‌کند و او را با خود نزد اهالی جزیره می‌برد. در جریان بازی متوجه می‌شوید که لینک برای خارج شدن از جزیره راهی عجیب پیش‌رو دارد و آن هم بیدار کردن «ماهی باد» یا همان Wind Fish از یک خواب طولانی است. در این بین وارد می‌توانید وارد دانجن‌های بازی شوید و با دشمنان مختلف مبارزه کنید. سازندگان تلاش کرده‌اند تا حد امکان در طراحی مراحل به نسخه اصلی وفادار باشند و در بین راه هم معماها و پازل‌های بسیار دشوار و چالش‌برانگیزی را هم پیش‌روی شما قرار داده‌اند.

طراحی شخصیت‌ها و محیط‌های بازی به‌صورت کارتونی انجام گرفته است و ساعت‌ها می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید. در بازی حالت جدیدی به‌نام Chamber Dungeon قرار گرفته است که بازیکنان به‌وسیله آن می‌توانند دانجن‌های مختلفی را طراحی کرده و آن‌ها را با استفاده از مجسمه‌های آمیبو با دوستان خود به اشتراک بگذارید. درست است که The Legend of Zelda: Link's Awakening شاید از لحاظ گرافیک فنی حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما با ارائه گیم‌پلی‌ای سرگرم‌کننده و معماهای ریز و درشت به اثری تبدیل شده است که مخاطب خود را می‌تواند به‌خوبی سرگرم کند.


شخصیت اصلی بازی Enter the Gungeon

۳۹- بازی Enter the Gungeon

  • سازنده و ناشر: داج‌ رول / دیوالور دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شوتم‌آپ، روگ‌لایک
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

Enter the Gungeon یک بازی روگ‌لایک هیجان‌انگیز از استودیو داج رول است که در جریان آن بازیکنان وارد سیاه‌چاله‌هایی به‌نام Gungeon می‌شوند و با در اختیار گرفتن سلاح‌های مختلف باید با دشمنان پیش روی خود مبارزه کنند. بازیکنان در ابتدای بازی باید قهرمان خود را از بین چهار شخصیت اصلی که هرکدام توانایی‌ها و مهارت‌های مختلفی دارند، انتخاب کنند و سپس با وارد شدن به اتاق‌های مختلف، با سلاح‌های گوناگون خود به جان دشمنانی که به‌صورت مداوم و تصادفی ظاهر می‌شوند، بیافتند. سازندگان المان‌های گیم‌پلی مختلفی را در بازی قرار داده‌اند که باعث می‌شود تجربه بازی از حالت یکنواختی خارج شود.

شما می‌توانید از گلوله‌ها جاخالی دهید و حتی از میزهای اطراف خود برای محافظت دربرابر حملات دشمن استفاده کنید. سازندگان بیش از ۳۰۰ نوع سلاح مختلف را در بازی گنجانده‌اند که هرکدام با ترکیب‌های مختلف می‌توانند قدرت کشندگی مرگ‌باری را در اختیار شما قرار دهند. در پایان هر مرحله هم با باس‌فایت‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید که بازی در ازای از بین‌ بردن آن‌ها جایزه‌های مختلفی را به شما می‌دهد. گرافیک بازی به‌صورت پیکسلی و با دوربینی از نمای بالا به پایین است، اما بدون شک پس از تجربه چندساعته این بازی متوجه می‌شوید که این نوع گرافیک دقیقا همان چیزی است که باید باشد.


مبارزات در بازی Guacamelee! 2

۳۸- بازی Guacamelee! 2

  • سازنده و ناشر: درینک‌باکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مترویدوانیا، پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

Guacamelee! 2 یک اثر مترویدوانیا و سرگرم‌کننده از استودیو درینک‌باکس است که وقایع هفت سال پس از نسخه اول مجموعه را دنبال می‌کند. خوآن، لوچادر داستان بازی حالا با لوپیتا دختر ال پرزیدنته ازدواج کرده و صاحب دو فرزند دختر و پسر شده است. او پس از اتفاقات نسخه اول حالا ماسک جادویی خود را کنار گذاشته و دور از هیاهو در حال گذراندن زندگی آرام خود است. اما این آرامش چندان پابرجا نیست و با ظاهر شدن پورتال‌های مختلف در آسمان شهر، باری دیگر خوآن باید وارد ماجراجویی بزرگ شود. دشمن اصلی خوآن در این بازی یک لوچادر به‌نام سالوادور است که قصد دارد تا با جمع کردن سه ریلیک افسانه‌ای به قدرتی عظیم برای سلطه بر دنیا دست پیدا کند. بازیکنان در گوآکا میله ۲ می‌توانند همانند نسخه اول از سبک‌های مبارزه مختلف خوآن برای از بردن دشمنان استفاده کنند.

چهار قدرت ویژه این شخصیت با چهار رنگ مختلف باری دیگر به بازی بازگشته‌اند و این‌بار شما می‌توانید آن‌ها را ارتقا هم دهید. علاوه‌بر آن، حالت مرغی یا همان Pollo این‌بار با جزئیات بسیار بیشتری بازگشته است و شما در آن حالت به توانایی‌ها و مهارت‌های جدیدی همانند لیز خوردن روی زمین یا بال زدن برای سقوط آرام دست پیدا می‌کنید. دنیای بازی رنگارنگ و بسیار شلوغ است و سازندگان جزئیات فراوانی را در بخش انیمیشن حملات و طراحی دشمنان طراحی کرده‌اند. بدون شک این موارد گفته شده درکنار موسیقی هیجان‌انگیز آن باعث شده است تا این بازی به اثری سرگرم‌کننده تبدیل شود.


مبارزه گوکو در DRAGON BALL FighterZ

۳۷- بازی DRAGON BALL FighterZ

  • سازنده و ناشر: آرک سیستم ورکز / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مبارزه‌ای
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

بازی‌های مبارزه‌ای همیشه طرفداران به‌خصوص خود را داشته‌اند و همیشه با ارائه المان‌های جدیدی در گیم‌پلی خود جانی دوباره به این سبک بخشیده‌اند. در این بین استودیو باندای نامکو این‌بار با الهام از سری انیمه محبوب دراگون‌ بال دست به خلق اثری زده است که با ارائه خط داستانی جدید در این مجموعه، یک بازی مبارزه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز را هم در اختیار مخاطبان قرار دهد. Dragon Ball FighterZ این‌بار با ارائه سیستم مبارزه‌ای کلاسیک به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در هر نبرد سه شخصیت مختلف را انتخاب کنند. شما می‌توانید از دو کاراکتر دیگر برای اجرای حرکات کمبو استفاده کنید و ضربات به‌مراتب قدرتمندتری را به حریفان خود وارد بیاورید. همچنین در طول مبارزات با پر شدن نوار انرژی، می‌توانید یک حرکت ویژه روی دشمن خود پیاده کنید که مشاهده انیمیشن‌های آن بسیار لذت‌بخش است.

سازندگان در این بازی یک شخصیت شرور جدید به‌نام اندروید ۲۱ به مجموعه دراگون بال معرفی کرده‌اند که باعث می‌شود خط داستانی بازی تا حدودی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده شود. درکنار موارد گفته شده، شخصیت‌ها و محیط‌های بازی به‌زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده و انیمیشن‌های مبارزات هم لذت خاصی را به تجربه بازی اضافه کرده است. Dragon Ball FighterZ را می‌توان یک اقتباس خوب از این انیمه محبوب ژاپنی قلمداد کرد که علاقه‌مندان آثار مبارزه‌ای هم می‌توانند از بازی کردن آن لذت ببرند.


باس فایت Astral Chain

۳۶- بازی Astral Chain

  • سازنده و ناشر: پلاتینیوم‌ گیمز / نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

بدون شک پلاتینیوم‌ گیمز را باید استاد ساخت بازی‌های سبک هک اند اسلش بنامیم. آن‌ها در جدیدترین بازی خود یعنی استرال چین، سرنوشت زمینی را روایت می‌کنند که در حال نابودی است و انسان‌ها هم برای زنده ماندن در آن جزیره‌ای به‌نام The Ark را ایجاد کرده‌اند. پس از مدتی دشمنانی به‌نام کیمرا (Chimera) به زمینیان حمله کرده و در جریان آن از انسان‌ها شکست می‌خورند. پس از این ماجرا، انسان‌ها به‌کمک قدرتی که از کیمرا به‌دست آورده‌اند، ارتشی به‌نام لیجن را ایجاد می‌کنند که توانایی‌های فوق بشری دارند. شخصیت اصلی از همان ابتدا مهارت‌های چندانی ندارد و باید با پیش‌روی در بازی به تکامل برسد. در مجموع پنج نوع لیجن مختلف در بازی قرار داده شده است که درواقع هرکدام نقش یک کلاس مبارزه‌ای را بازی ایفا می‌کنند. ترکیب نوع ضربات لیجن‌ها با سلاح‌های شخصیت اصلی به تنوع و جذاب‌تر شدن گیم‌پلی بازی کمک بسیاری می‌کند که همین موضوع از جمله نکات مثبتی Astral Chain به‌شمار می‌رود.

سازندگان سه نوع سلاح مختلف را دراختیار بازیکنان قرار داده‌اند که ادغام آن‌ها با لیجن‌ها شیوه‌های مبارزه جدید و قدرتمندی را ایجاد می‌کند که در مقابله با دشمنان حسابی به کارتان می‌آید. شما با انجام دادن مأموریت‌های اصلی و جانبی بازی مقداری XP به‌دست می‌آورید که می‌توانید به‌وسیله آن صاحب پول داخل بازی شوید. با به‌دست آوردن پول شما قادر خواهید بود که سلاح‌های خود را ارتقا دهید و با قدرت به‌مراتب بیشتری در مقابل هیولاهای بازی قرار گیرید. همانند دیگر آثار استودیو پلاتینیوم گیمز، موسیقی بازی به‌شدت گوش‌نواز است و با مراحل و مبارزات آن در هارمونی کاملی قرار دارد. بدون شک استرال چین به‌واسطه گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیز خود شایستگی قرار گرفتن در فهرست بهترین بازی های نینتندو سوییچ را دارد.


باس فایت کلاون در بازی کاپ هد

۳۵- بازی Cuphead

  • سازنده و ناشر: MDHR
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: شوتم‌ آپ
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

Cuphead یک بازی شوتم‌ آپ فوق‌العاده جذاب و لذت‌بخش از استودیو MDHR است که با الهام از کارتون‌های دهه ۳۰ میلادی، تجربه‌ای را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که در عین چالش‌برانگیز بودن می‌تواند مدت‌ها آن‌ها را سرگرم کند. درواقع سازندگان در این بازی از گیم‌پلی و موسیقی گرفته تا نحوه روایت داستانی و طراحی مراحل، یک اثر هنری با نقاشی‌های خاطره‌انگیز را پیش‌روی مخاطبان خود قرار داده‌اند. داستان بازی درباره دو شخصیت اصلی یعنی کاپ‌هد و ماگ‌من است که پس از دور شدن از خانه خود وارد یک کازینو می‌شوند. این دو پس از پیروزی در بازی‌های مختلف و مغرور شدن تصمیم می‌گیرند با خود شیطان که صاحب کازینو هم هست، در یک بازی بر سر روح خود شرط‌بندی کنند. طبیعتا کاپ‌هد و ماگ‌هد بازی را به شیطان می‌بازند و شیطان هم در ازای بخشیدن روح آن‌ها، مأموریت بازپس گرفتن بدهی‌های خود را از موجودات مختلف به این دو شخصیت دوست‌داشتنی محول می‌کند.

حال بازی از این‌جا شروع می‌شود و شما باید برای روبه‌رو شدن با دشمنان ریز و درشت خود را آماده کنید. سیستم کنترلی بازی بسیار ساده است و شخصیت‌ها در نمای دوبعدی در چند جهت اصلی حرکت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از انگشتان خود به‌سمت دشمنان شلیک کرده و در برخی مواقع علاوه‌بر آن از ضربات با قدرت ویژه‌ای هم استفاده کنند. باس‌فایت‌های بازی هرکدام مینی‌گیم‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند و شکست دادن آن‌ها مطمئنا برای‌تان کار ساده‌ای نخواهد بود. پس اگر به‌دنبال یک بازی شوتم‌آپ کلاسیک و درعین حال چالش‌برانگیز می‌گردید، بد نیست نگاهی هم به کاپ‌هد بیاندازید. می‌توانید بررسی بازی کاپهد را در زومجی بخوانید.


مزرعه کشاورزی در بازی دره استاردو

۳۴- بازی Stardew Valley

  • سازنده و ناشر: کانسرند ایپ
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شبیه‌سازی، نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

تاکنون بازی‌های شبیه‌سازی زندگی متعددی برای پلتفرم‌های گوناگون منتشر شده است که هرکدام با ارائه المان‌های مختلفی تلاش کرده‌اند تا اثری سرگرم‌کننده را در اختیار بازیکنان قرار دهند. Stardew Valley یکی از این بازی‌ها است که درواقع یک شبیه‌ساز کشاورزی به‌شمار می‌رود و تا مدت‌ها می‌تواند شما در دنیای پرجزئیات خود سرگرم‌ کند. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی یک روز در اوج غرق شدن در زندگی روزمره و کارمندی،‌ نامه‌ای را از جانب پدربزرگ خود دریافت می‌کند. نامه‌ای که در آن به زمینی زراعی در یک روستا اشاره می‌کند و ظاهرا از این به بعد وظیفه مدیریت آن به شما سپرده شده است. مزرعه‌ای که پس از وارد شدن به آن با زمینی پر از علف هرز و انواع سنگ‌ و درختچه روبه‌رو می‌شوید. با آماده کردن این زمین برای زراعت، تازه کار شما آغاز می‌شود و باید با خرید تجهیزات کشاورزی، خود را برای یک زندگی جدید آماده کنید.

سازندگان علاوه‌بر زمین زراعی، به شما اجازه می‌دهند که در جای‌جای دهکده فعالیت‌های مختلفی را تجربه کنید. فعالیت‌هایی همانند شرکت در رویدادها و مراسم‌های مختلف، ماهی‌گیری و حتی ایجاد رابطه با اعضای دره استاردو تنها بخشی از محتویات سرگرم‌کننده این بازی هستند. بازی از سیستم چرخه شبانه‌روز استفاده می‌کند که باعث تغییر فصل‌های سال می‌شود. جالب است بدانید که آمدن فصل‌های مختلف می‌تواند روی کیفیت محصول‌های شما تأثیر مستقیم بگذارد و حتی در برخی مواقع چالش‌هایی را هم ایجاد کند. گرافیک بازی به‌صورت پیکسل آرتی است و با ارائه رنگ‌پردازی‌های متنوع باعث لذت‌بخش‌تر شدن تجربه خود شده است. درمجموع Stardew Valley اثری با گیم‌پلی عمیق و درگیرکننده است که می‌تواند ساعت‌ها و روزها شما را سرگرم خود کند.


نفوذ به زمین در Cave Story+

۳۳- بازی Cave Story Plus

  • سازنده و ناشر: نیکالیس / اکشن پلتفرمر
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

Cave Story+ یک بازی پلتفرمر با المان‌های مترویدوانیا است که ماجرای آن درباره رباتی به‌نام Quote است که پس از بیدار شدن دچار فراموشی شده است و باید برای بازیابی حافظه‌اش، راه خروج غاری را که درون آن قرار گرفته است، پیدا کند. با پیش‌روی در بازی و به‌دست آوردن کریستال‌های مثلثی‌شکل، بازیکنان می‌توانند توانایی‌ها و سلاح‌ها خود را ارتقا دهند و مبارزه با دشمنان را برای خود راحت‌تر کنند. بازی همچنین معماهای مختلفی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که حل کردن هرکدام از آن‌ها می‌تواند به‌نحوی چالش‌برانگیز باشد. Quote می‌تواند با شخصیت‌های غیرقابل بازی صحبت کرده و درباره دنیایی که درون آن قرار گرفته است، اطلاعات مختلف را به‌دست آورد. سازندگان برای طراحی بازی خود از گرافیک پیکسلی بهره گرفته‌اند و در عین سادگی، جزئیات مختلفی را پیش‌روی بازیکنان قرار داده‌اند.

نسخه پلاس این بازی شامل تمامی حالت‌های اضافی‌ای است که تاکنون برای آن منتشر شده است و شما به‌واسطه آن می‌توانید مرحله اختصاصی Wind Fortress را هم تجربه کنید. Cave Story+ در عین سادگی اثری ارزشمند است که موفق شده در بین بهترین بازی‌های این فهرست قرار گیرد.


شلیک کشتی فضایی در ایکاروگا

۳۲- بازی Ikaruga

  • سازنده و ناشر: ترِژر / نیکالیس
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شوتم آپ
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

Ikaruga یک بازی شوتم‌آپ هیجان‌انگیز از استودیو ژاپنی Treasure است که به‌نحوی دنباله معنوی بازی Radiant Silvergun به‌شمار می‌رود. داستان بازی حول خلبانی شورشی به‌نام شینرا (Shinra) دنبال می‌شود که با استفاده از جنگنده‌ای مخصوص به‌نام ایکاروگا باید به جنگ دشمنان متعدد خود برود. از مشخصه‌های اصلی این بازی و سیستم قطب سیاه و سفید آن است که به‌واسطه آن سفینه شما می‌تواند بین این دو قطب تغییر حالت داده و نبرد را براساس رنگ خود پیش ببرد. گیم‌پلی بازی بدین شکل است که بازیکنان می‌توانند در طول بازی با زدن یک دکمه بین دو قطب سیاه و سفید جابه‌جا شوند و این‌کار باعث می‌شود تا گلوله‌های دشمنان هم‌رنگ خود را جذب کرده و از گلوله‌های دشمنان رنگ مخالف آسیب جدی‌تری ببینند.

درواقع سازندگان هیچ پاورآپ دیگری در بازی قرار نداده‌اند و صرفا با استفاده از همین مکانیزم، دست به خلق گیم‌پلی‌ای جذاب و هیجان‌انگیز زده‌اند. در مجموع پنج استیج مختلف در بازی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند به‌صورت یک‌نفره یا دونفره آن‌ها را روی سه درجه سختی مختلف تجربه کنند. بازی از گرافیک چشم‌نوازی بهره می‌برد و درکنار موسیقی‌های لذت‌بخش خود به اثری سرگرم‌کننده تبدیل شده است. پس اگر به‌دنبال یک اثر شوتم ‌آپ هیجان‌انگیز با گیم‌پلی‌ای کلاسیک هستید، ایکاروگا را از دست ندهید.


دشمنان بازی SteamWorld Dig 2

۳۱- بازی SteamWorld Dig 2

  • سازنده و ناشر: ایمیج اند فورم
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

SteamWorld Dig 2 یکی دیگر نسخه‌های مجموعه استیم‌ورلد است که باری دیگر بازیکنان را به دنیای فانتزی و زیبای خود می‌برد. بازیکنان اما این‌بار در نقش رباتی به‌نام دوروتی (Dorothy) قرار می‌گیرند که به‌دنبال راستی (Rusty) قهرمان اصلی نسخه قبل مجموعه می‌گردد. داستان بازی درواقع اتفاق‌های بین دو نسخه SteamWorld Dig و SteamWorld Heist را روایت می‌کند که در جریان آن پس از ناپدید شدن راستی، دورتوی با همراهی فِن (Fen) راهی شهر معدنی ال ماشینو (El Machino) می‌شود. بازیکنان در جای‌جای بازی باید برای رسیدن به منابع مختلف در زیر زمین کند‌وکاو کنند و در بین راه با دشمنان مختلف روبه‌رو شوند. با پیش‌روی در بازی دوروتی توانایی‌ها و سلاح‌هایی همچون بمب‌های فشاری، قلاب و یک دست پنوماتیکی به‌دست می‌آورد که به‌کمک آن‌ها می‌تواند به مکان‌های جدید و مختلفی از بازی وارد شود و در آن‌ها گشت‌وگذار کند.

بازی به شما اجازه می‌دهد تمامی منابعی را که در مراحل مختلف به‌دست می‌آورید در بخش هاب آن تبادل کنید. شما همچنین در بخش هاب بازی می‌توانید مواردی همچون نوار سلامت، سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهید. گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی است و طراحی بصری آن از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. پس اگر به‌دنبال یک اثر ماجراجویی سرگرم‌کننده و در عین حال لذت‌بخش می‌گردید، فرصت را از دست ندهید و استیم‌ورلد دیگ ۲ را تجربه کنید.


دنیای A Short Hike

۳۰- بازی A Short Hike

  • سازنده و ناشر: adamgryu
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: ماجراجویی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

A Short Hike یک بازی کوتاه و جذاب از توسعه‌دهنده‌ای کانادایی است که به‌سادگی هر‌چه تمام‌تر مخاطب خود را درگیر یک ماجراجویی کوتاه و سرگرم‌کننده می‌کند. در این بازی شما در نقش پرنده‌ای به‌نام کلِیر (Claire) قرار می‌گیرید که برای رفتن نزد خاله خود به پارک ایالتی Hawk Peak سفر می‌کند. کلیر که منتظر تماس مهمی است، متوجه می‌شود که موبایل او در خانه خاله‌اش آنتن نمی‌دهد و برای خط دادن گوشی خود باید به نوک قله نزدیک کوه منطقه صعود کند. شاید در نگاه اول داستان بازی کمی ساده‌انگارانه به‌نظر برسد، اما همین کوه‌نوردی به‌ظاهر ساده کلیر، باعث می‌شود او در مسیر خود با افراد مختلف دیگری آشنا شود که سرنوشت هرکدام به‌نحوی با او گره بخورد. درواقع در بین راه متوجه می‌شوید که برای ادامه دادن مسیر خود به پرهایی طلایی نیاز دارید و به‌دست آوردن این پرها کار چندان ساده‌ای هم نیست.

بازی فعالیت‌ها و مأموریت‌های فرعی متعددی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که از بین آن‌ها می‌توان به شنا کردن، پرواز کردن و ماهی‌گیری اشاره کرد که هرکدام با یک موسیقی منحصربه‌فرد تجربه‌ای لذت‌بخش را به‌شما منتقل می‌کنند. A Short Hike ابتدا در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم پی‌سی منتشر شده بود و حالا دارندگان کنسول نینتندو سوییچ هم می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند.


نبردهای بازی دیابلو ۳

۲۹- بازی Diablo III: Eternal Collection

  • سازنده و ناشر: بلیزارد
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

مگر می‌شود از علاقه‌مندان بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک با آن دوربین ایزومتریک جذاب‌شان باشید و نامی هم از دیابلو نشنیده باشید؟ مجموعه‌ای که اولین‌بار کار خود را در سال ۱۹۹۷ با اولین نسخه خود آغاز کرد و با نسخه سوم به اوج رسید. داستان بازی دیابلو ۳ حدود ۲۰ سال پس از ماجراهای نسخه دوم رخ می‌دهد و به‌واسطه آن بازیکنان باری دیگر به جهان تیره و تاریک Sanctuary پا می‌گذارند. سازندگان در این نسخه پنج کلاس مختلف را قرار داده‌اند که هرکدام از توانایی‌ها و مهارت‌های مختلفی بهره می‌برند. به‌عنوان مثال کلاس Demon Hunter سیستم مبرزات از راه دور را در اختیار شما قرار می‌دهد و به وسیله آن می‌توانید برای دشمنان تله بگذارید. در این نسخه شاهد حضور وسایل جانبی و زره‌های بیشتری هستیم که شما را حسابی سرگرم‌ ارتقای شخصیت اصلی می‌کند.

همانند نسخه‌های پیشین، طلا یکی از منابع بسیار مهم بازی به‌شمار می‌رود و برای به‌دست آوردن آن باید ساعت‌ها در سیاه‌چاله‌های مختلف بازی به گشت‌وگذار بپردازید. درکنار موارد گفته شده گرافیک بصری فوق‌العاده و موسیقی گوش‌نواز از جمله مواردی هستد که این بازی را به اثری شایسته و لذت‌بخش تبدیل کرده‌اند. Diablo III: Eternal Collection شامل تمامی بسته‌های الحاقی نسخه سوم این مجموعه است که تجربه‌ای کامل و فوق‌العاده لذت‌بخش از این بازی را در اختیارتان قرار می‌دهد. پس اگر تاکنون فرصت تجربه این بازی را از دست داده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم همین الان برای تهیه آن دست به‌کار شوید و هرچه زودتر خود را به طبقات مختلف جهنم برسانید!


محیط بازی داون‌ول

۲۸- بازی Downwell

  • سازنده و ناشر: ماپین / دیوالور دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

مقاله مرتبط:

داون‌ول یا «پایین چاه» یک بازی اعتیادآور از استودیو ماپین است که در آن شما باید تا جایی که می‌توانید در اعماق زمین پایین بروید! سبک بازی Downwell به روگ‌لایک شباهت زیادی دارد و بازیکنان پس از هر بار کشته شدن با چیدمان جدیدی از مراحل روبه‌رو می‌شوند و تقریبا تمامی آیتم‌ها و ارتقاهایی که در جریان بازی قبلی خود به‌دست آورده بودند، با مرگ‌شان از دست می‌رود. طراحی مراحل بازی به بهترین شکل ممکن انجام گرفته است و سازنده‌گان از تمامی فضای محدود در دسترس خود استفاده کامل را کرده‌اند.

گیم‌پلی Downwell بسیار بالانس شده است و در طول مسیر روبه‌پایین، سلاح‌ها درکنار فواید و قدرت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهند، همیشه یک نقطه ضعف خاص دارند. با این روش بازیکنان دیگر کل بازی را با یک سلاح خاص به‌اتمام نمی‌رسانند و همواره مجبور می‌شوند از تجهیزات مختلفی برای ازبین‌بردن دشمن‌ها استفاده کنند. داون‌ول شاید در نگاه اول گرافیکی پیکسلی و بسیار ساده داشته باشد، اما مطمئن باشید تجربه آن به‌یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازی‌های شما تبدیل می‌شود.


محیط ساخت مراحل بازی سوپر ماریو میکر ۲

۲۷- بازی Super Mario Maker 2

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

سوپر ماریو میکر ۲ یکی از دیگر از بازی‌های مجموعه محبوب ماریو است که در آن بازیکنان در جریان آن قادر هستند تا خود مراحل مختلف این سری را طراحی کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. درواقع نینتندو ایده ساخت مراحل را ابتدا در نسخه اول این بازی پیاده کرده بود و حالا در نسخه دوم با اضافه کردن امکانات جدید و بخش داستانی، تجربه‌ای به مراتب کامل‌تر و سرگرم‌کننده‌تر را در اختیار بازیکنان قرار داده است. در داستان بازی شخصیت ماریو به‌تا‌زگی و به‌همراه Toadها روند ساخت یک قصر برای شاهزاده پیچ را به‌اتمام رسانده است و طی ماجراهایی تمامی زحمات آن‌ها از بین می‌رود. حال ماریو باید باری دیگر با جمع‌آوری پول و به پایان رساندن مراحل مختلف بازی، قصر را بازسازی کند.

بازیکنان درواقع به‌واسطه بخش داستانی بازی، با مکانیزم‌های مختلف ساخت مراحل آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه به معماری بی‌رحم برای دنیای ماریو تبدیل شوند. سازندگان المان‌های بازی‌های مختلف مجموعه ماریو را در این بازی قرار داده‌اند و شما در هر زمان می‌توانید نسخه آیتم‌ها را تغییر دهید. اگر از علاقه‌مندان مجموعه محبوب ماریو هستید و با نسخه‌های مختلف آن خاطره دارید، Super Mario Maker 2 می‌تواند فرصت خوبی در اختیارتان قرار دهد تا به‌واسطه آن مراحلی را در دنیای این بازی طراحی کنید که رد کردن‌شان همانند شکست شاخ غول باشد!


تاب سواری در بازی What remains of edith finch

۲۶- بازی What Remains of Edith Finch

  • سازنده و ناشر: جاینت اسپرو / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: ماجراجویی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

What Remains of Edith Finch اثری ماجراجویی و سرگرم‌کننده از استودیو جاینت اسپرو است که در جریان آن بازیکنان در نقش دختری به‌نام ایدث قرار می‌گیرند که تنها بازمانده خانواده فینچ به‌شمار می‌رود. بازی شامل مینی‌گیم‌های مختلفی است که ایدث باید در هرکدام از اتاق‌های عمارت خانوادگی خود با حل کردن و معماهای آن‌ها، خاطرات مختلفی را از اعضای خانواده خود پیدا کند. طراحی مراحل بازی بسیار شگفت‌انگیز است و همیشه شما را غافل‌گیر می‌کند. موسیقی‌های انتخاب‌ شده برای مراحل بازی بسیار گوش‌نواز هستند و به اثرگذاری فضای بازی به‌شدت کمک کرده‌اند. به‌نحوی که برای هرکدام از مراحل و هرکدام از اعضای خانواده فینچ موسیقی متفاوتی را می‌شنویم که کاملا با تم آن‌‌ها همخوانی دارد.

فضای بازی به‌شدت خاص و سورئال است و ممکن است هر کسی نتواند با آن به‌خوبی ارتباط برقرار کند. درواقع همین نحوه روایت بازی است که آن را به اثری خاص تبدیل کرده است و باعث شده تا What Remains of Edith Finch در زمره بهترین بازی‌های ماجراجویی سال‌های اخیر و کنسول نینتندو سوییچ قرار گیرد.


محیط بازی Hyper Light Drifter

۲۵- بازی Hyper Light Drifter

  • سازنده و ناشر: هارت ماشین / پورت شده توسط استودیو ابی‌لایت
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

Hyper Light Drifter یک بازی اکشن نقش‌آفرینی از استودیو هارت ماشین است که با الهام از بازی The Legend of Zelda: A Link of the Past و با ارائه گرافیکی پیکسل‌آرتی تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. در این بازی شما در نقش شخصیتی به‌نام دریفتر  (Drifter) قرار می‌گیرید که به‌ تکنولوژی‌ای خاص که سال‌ها توسط ساکنان دنیای بازی فراموش شده است، دست پیدا می‌کند. دریفتر در این بازی یک شمشیر انرژی مخصوص در دست دارد که به‌وسیله آن می‌تواند با دشمنان خود مبارزه کند. او همچنین می‌تواند قدرت سلاح‌ و توانایی‌های هجومی خود را افزایش دهد و رفته‌رفته خود را برای مقابله با دشمنان قوی‌تر آماده کند. در این بازی به‌جای آن‌که به‌شکل سنتی در محیط‌های مختلف به‌دنبال مهمات بگردید، می‌توانید با ضربه زدن به دشمنان و اشیا مختلف بازی آن‌ها را توسط شمشیر انرژی خود جذب کنید.

در طول بازی شما شاهد حضور هیولاهای قدرتمند و بی‌شماری هستیم که لازم است بازیکنان برای روبه‌رو شدن با آن‌ها به تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلف روی بیاورند. گرافیک بازی شاید در نگاه اول شما را یاد آثار کنسول NES بیاندازد، اما واقعیت این است که سازندگان در بخش گرافیک هنری بازی جزئیات فراوانی را گنجانده‌اند که به تجربه لذت‌بخش‌تر شدن بازی کمک شایانی کرده است. در مجموع این بازی با روایت داستانی عجیب و گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز خود کاری می‌کند که ساعت‌ها بدون آن‌که متوجه گذشت زمان شوید، در دنیای آن غرق شده و از کشتن دشمنان لذت ببرید.


آماتراسو در Okami

۲۴- بازی Okami HD

  • سازنده و ناشر: کلاور / کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

نسخه ریمستر اوکامی حالا پس از سال‌ها بازگشته است تا باری دیگر بازیکنان را در دنیای زیبا و لذت‌بخش خود غرق کند. داستان Okami HD درباره آماتراسو الهه خورشید است که در قالب گرگی به‌نام اوکامی به زمین پا گذاشته است تا سرزمینی را که تحت طلسم موجود شیطان‌صفت به‌نام اوروچی درآمده است، آزاد کند. در این بین هنرمندی به‌نام ایسان او را همراهی می‌کند و این دو درکنار هم تلاش می‌کنند تا در مقابل نیروهای شیطانی مقابله کنند. در طول بازی فعالیت‌های جانبی فراوانی وجود دارد که با انجام آن‌ها هیچ‌وقت دچار یکنواختی نمی‌شوید. استفاده از قلم مخصوص بازی برای حل کردن برخی از معماها هم بسیار لذت‌بخش است و طراحی فوق‌العاده مراحل هم به‌شدت به تجربه معرکه این بازی کمک کرده است.

همچنین بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی را می‌توان طراحی هنری زیبای دنیای آن قلمداد کرد که همانند یک نقاشی یک هنرمند مشهور شما را وارد دنیایی رنگارنگ و خیره‌کننده می‌کند. سازندگان در نسخه HD بازی با شما اجازه می‌دهند تا آن را تا رزولوشن 4K هم تجربه کنید که به‌خوبی حس‌وحال بازی را به شما منتقل می‌کند. Okami HD موفق شد از وب‌سایت زومجی نمره عالی ۹ را دریافت کند و در فهرست بهترین بازی های نینتندو سوییچ قرار گیرد. پس اگر می‌خواهید یک اثری هنری ناب و فوق‌العاده لذت‌بخش را تجربه کنید، به‌شما توصیه می‌کنیم که بازی اوکامی را از دست ندهید.


شخصیت های اصلی Fire Emblem: Three Houses

۲۳- بازی Fire Emblem: Three Houses

  • سازنده و ناشر: اینتلیجنت سیستمز و کوئی تکمو / نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: استراتژی نوبتی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

بازی بعدی این فهرست به آخرین نسخه از مجموعه محبوب فایر امبلم اختصاص دارد که در سال ۲۰۱۹ به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شد. Fire Emblem: Three Houses روایت‌گر سه خط داستانی مختلف است که هرکدام جذابیت‌های خاص خود را دارند و درکنار هم داستان بازی را کامل می‌کنند. در ابتدای بازی شاهد زندگی مزدوری به‌نام بیلِث (Byleth) در سرزمین Foldan هستیم که پدرش او را به آکادمی نظامی Church of Seiros می‌فرستد و در آن‌جا او به‌عنوان یک استاد مشغول آموزش شاگردان یکی از سه امپراطوری جهان بازی می‌شود. انتخاب‌ها و تصمیم‌های شما در روند بازی تأثیرگذار است و درواقع شما را با یکی از چهار پایان مختلف آن روبه‌رو می‌کنند. شخصیت‌پردازی بازی به‌گونه‌ای است که خود شما تصمیم می‌گیرید کاراکترهای بازی چه رویکردی در دنیای بازی داشته باشند و ممکن است تصمیم‌های شما یک شخصیت مثبت را در بازی به یک کاراکتر منفی تبدیل کند.

درواقع شما استاد یک آکادمی نظامی هستید و باید به شاگردهای خود جنگیدن و مهارت‌های مختلف را آموزش دهید. گیم‌پلی بازی در طول روزهای ماه اتفاق می‌افتد. به‌نحوی که اوایل هر هفته به برگزاری کلاس‌ها و آخر هفته‌ها هم به تعامل با شخصیت‌های بازی اخصاص پیدا می‌کند. در بازی شاهد فعالیت‌های مختلفی هستیم که با انجام هرکدام از مأموریت‌های فرعی آن‌ها به آیتم‌های مختلفی دسترسی پیدا می‌کنید. کلاس‌های بازی بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید به‌واسطه آن‌ها توانایی‌ها و مهارت‌های شخصیت‌های اصلی را مطابق با نحوه مبارزه خود ارتقا دهید. همچنین نباید از گرافیک کارتونی و زیبای بازی هم غافل شویم که درکنار مبارزات نوبتی آن، اثری را خلق کرده‌اند که بدون شک یکی از بهترین بازی های نینتندو سوییچ لقب می‌گیرد.


محیط شطرنجی Into the Breach

۲۲- بازی Into the Breach

  • سازنده و ناشر: سابسِت گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: استراتژی نوبتی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

Into the Breach یک بازی استراتژی نوبتی از دو بازی‌ساز به‌نام‌های جاستین ما و متیو دیویس است که در جریان آن یک سری موجود فضایی به‌نام Vek به سیاره زمین حمله کرده و آسیب‌های زیادی به‌آن می‌رسانند. حال بازیکنان با قرار گرفتن در نقش یک سری سرباز آزموده از آینده به گذشته سفر می‌کنند تا سوار بر ربات‌های غول‌آسای خود در مقابل Vekها ایستادگی کرده و آن‌ها را نابود کنند. بازی داستان خاصی ندارد و بیشتر تلاش می‌کند به‌واسطه گیم‌پلی خود تجربه‌ای سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطب قرار دهد. درواقع هدف اصلی شما در بازی رفتن به جزیره‌های مختلف و محافظت از مردم در مقابل Vekها است که سازندگان این کار را با گیم‌پلی‌ای به‌شدت جذاب و درگیرکننده در پیش‌روی شما قرار داده‌اند. برای این‌کار شما وارد صفحه‌ای شطرنجی‌شکل می‌شوید که درون آن درکنار نیروهای شما و دشمن، المان‌های محیطی همانند کوه و جنگل و غیره حضور دارند. در هر نوبت شما قادر هستید تا نیرو‌های‌تان را در محدوده‌ای مشخص حرکت دهید و در نوبتی مشخص به‌سمت دشمنان خود شلیک کنید.

از نکات جالب توجه بازی چیدمان تصادفی محیط شطرنجی‌شکل آن است که باعث می‌شود گیم‌پلی بازی متنوع‌ و غیرقابل پیش‌بینی شود. البته هدف شما در بازی تنها نابودی دشمنان نیست و در عین حال باید مواظب منابع انرژی و انسان‌های بی‌گناهی که در بازی قرار گرفته‌اند هم باشید. بازی به شما اجازه می‌دهد نیروهای منتخب خود را از میان تعداد شخصیت بسیار زیادی انتخاب کنید که هرکدام از این نیروها ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی دارند. سازندگان برای بازی خود از گرافیک پیکسلی ساده‌ای بهره گرفته‌اند که در عین حال از جزئیات مناسبی هم برخوردار است. البته که در بخش موسیقی و صداگذاری هم شاهد تجربه‌ای به‌یادماندنی هستیم که کنار موارد دیگر تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای‌تان رقم می‌زند.


باس فایت Xenoblade Chronicles

۲۱- بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

  • سازنده و ناشر: مونولیث سافت / نیننتندو
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition نسخه ریمستر اثری است که ابتدا در سال ۲۰۱۰ برای کنسول نینتندو Wii منتشر شده بود و حالا علاوه‌بر بهبودهای متعدد در بخش‌های گیم‌پلی و گرافیک، با اضافه شدن یک بخش داستانی جدید در اختیار کاربران کنسول نینتندو سوییچ قرار گرفته است. در جریان داستان بازی شاهد نبرد همیشگی اهالی مکانیس و بایونیس هستیم. نبردی که کفه ترازوی آن به‌واسطه قهرمان منطقه کلونی یعنی دانبان و شمشیر فوق‌العاده او یعنی مونادو به‌سمت بایونیس‌ها سنگینی می‌کند. بازی از روایت داستانی بسیار خوبی بهره می‌برد که در جریان آن شاهد پیچش‌های مختلف داستانی و یک جمع‌بندی عالی در انتهای بازی هستیم که باعث می‌شود زنوبلید کرونیکلز از لحاظ داستانی تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و در عین‌حال سرگرم‌کننده باشد. درکنار داستان عالی، سازندگان در بخش شخصیت‌پردازی هم کار خود را به خوبی انجام داده‌اند و درکنار قهرمانان اصلی بازی شاهد شخصیت‌های منفی و خاکستری دیگری هستیم که هرکدام داستانی برای تعریف کردن دارند.

در طول بازی باید به مهارت‌های هرکدام از کاراکترها توجه داشته باشید و آن‌ها را به‌نحوی در بازی خود چینش کنید که بهترین ترکیب ممکن ایجاد شود. این سیستم چینش مخصوصا در مراحل جلوتر بازی خودنمایی می‌کند. به‌نحوی‌که ممکن است با دشمنانی روبه‌رو شوید که سطح بسیار بالاتری از شما دارند، اما با ترکیب مناسب تیم شما در مبارزه‌ به پیروزی برسد. شما همچنین قادر هستید مهارت‌های Passive هر کاراکتر را که شامل سه بخش مختلف می‌شود، بهبود بخشید و توانایی‌های کاراکترهای بازی را بهتر کنید. بدون شک گرافیک هنری زنوبلید کرونیکلز پس از گذشت ۱۰ سال و به‌واسطه ریمستر استودیو مونولیث سافت بسیار چشم‌نواز و لذت‌بخش است.


تصویر هنری بازی دد سلز

۲۰- بازی Dead Cells

  • سازنده و ناشر: موشن تویین
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: روگ‌لایک، مترویدوانیا
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

Dead Cells یکی از بهترین بازی‌های پیکسلی و روگ‌لایک چندسال اخیر است که استودیو موشن تویین وظیفه توسعه آن را به‌عهده داشته است. سازندگان در دد سلز داستان خود را به‌شکل مستقیم برای شما روایت نمی‌کنند و صرفا به‌واسطه نوشته یا نشانه‌هایی که در اقسام نقاط مختلف پیدا می‌کنید باید از اتفاق‌های جهان آن سر دربیاورید. در این بازی مرگ یکی از دردآورترین اتفاق‌هایی است که بارها با آن مواجه می‌شوید. بازی به‌شکل بی‌رحمانه‌ای در هر بار مردن شما را به ابتدای مرحله بازمی‌گرداند و هرچه Cells را هم که به‌دست آورده بودید، از شما می‌گیرد. در میانه را فروشگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید با استفاده از Cellهای به‌دست آمده، برای خود آیتم‌ها و قدرت‌های جدید آزاد کنید. سازندگان درواقع به‌واسطه همین توانایی‌ها و قابلیت‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا بازی را از یکنواختی خارج کرده و کمی مرگ را برای‌تان کم‌تر دردناک کنند.

به‌عنوان مثال قابلیتی را می‌توانید فعال کنید که به‌واسطه آن پس از هربار مردن، به‌جای شروع به یک شمشیر معمولی، به‌صورت تصادفی سلاحی خاص در اختیارتان قرار گیرد که بعضا ممکن است بسیار قدرتمند هم باشد. بازی در اقسام نقاط مختلف محیط خود Cellهای متعددی را مخفی کرده است که همین موضوع گشت‌وگذر در زیر و بم این بازی را لذت‌بخش می‌کند. دد سلز موفق شد به‌واسطه گیم‌پلی شدیدا اعتیادآور و ارزش تکرار بسیار بالای خود در بررسی زومجی نمره فوق‌العاده ۹.۵ را دریافت کند.


اُری در آغوش نارو در بازی Ori and the Blind Forest

۱۹- بازی Ori and the Blind Forest: Definitive Edition

  • سازنده و ناشر: مون استودیوز / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

بازی بعدی این فهرست را به یک اثر هنری دیگر اختصاص داده‌ایم که در تک‌تک لحظات آن می‌توانید با دنیای آن ارتباط برقرار کرده و از زیبایی‌های بصری فوق‌العاده‌اش لذت ببرید. «اُری و جنگل تاریک» روایت‌گر داستان زندگی دو دوست به‌نام‌های اُری و سِین را روایت می‌کند که چگونه سرنوشت‌شان به یکدیگر گره خورده است. در بازی Ori and the Blind Forest: Definitive Edition شما کنترل شخصیت اُری را به‌عهده می‌گیرید و باید معماهای مختلف را حل کرده و از سکوهای مختلفی که پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد بپرید. در طول بازی دشمنان متعددی در روبه‌روی شما ظاهر می‌شوند که مبارزه با هرکدام از آن‌ها می‌تواند به‌نحوی چالش‌برانگیز باشد.

سازندگان در بازی سیستم ارتقای شخصیتی را قرار داده‌اند که به‌واسطه آن می‌توانید در سه بخش مختلف مهارت‌های جدیدی همانند بالا رفتن از دیوار و حتی پرش‌های بلندتر را برای اُری آزاد کنید. گرافیک دوبعدی بازی بسیار چشم‌نواز است و درکنار موسیقی‌های لذت‌بخش خود به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و مجذوب‌کننده‌ترین بازی‌های پلتفرم سوییچ تبدیل شده است.


شوالیه شخصیت اصلی Hollow Knight

۱۸- بازی Hollow Knight

  • سازنده و ناشر: تیم چری
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی، مترویدوانیا
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

Hollow Knight اثری مترویدوانیا از یک تیم سه‌نفره استرالیایی است که در جریان آن یک شوالیه با ورود به پادشاهی قدیمی حشرات، متوجه می‌شود نفرینی قدیمی گریبان‌گیر شهر شده است و حال او باید برای کشف دلیل این اتفاق وارد ماجراجویی‌های مختلفی شود. سازندگان برای روایت داستانی هالو نایت از سری سولز الهام گرفته‌اند و موفق شده‌اند تا شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای را در اثر خود قرار دهند. داستان‌سرایی این بازی به زیبایی هرچه تمام‌تر مواردی همچون اسطوره‌های باستانی و عشق و نفرت را در خود جای داده است و یکی از اثرگذارترین لحظات بازی‌های ویدیویی را در سال‌های اخیر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. شما در طول بازی می‌توانید با پیدا کردن سنگ‌هایی به‌نام Charm و تکه‌هایی باستانی توانایی‌ها و سلاح‌های خود را ارتقا دهید. همچنین می‌توانید با کشتن دشمنان و جمع‌آوری پول درون بازی، به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده و آیتم‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

حشرات هر منطقه منحصربه‌فرد هستند و در هر بخش شما را با چالشی جدید روبه‌رو می‌کنند. در طول مراحل آیتم‌های مختلفی مخفی شده‌اند که ممکن است اوایل بازی به علت نداشتن برخی توانایی‌های خاص همانند چسبیدن به دیوار یا پرش دوگانه نتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. سازندگان از همین‌طریق با پیشرفت در بازی و به‌دست آوردن مهارت‌های جدید شما را تشویق می‌کنند به بخش‌های مراحل قبلی هم سر بزنید و باری دیگر آن‌ها را تجربه کنید. درکنار گرافیک چشم‌نواز، سازندگان به‌خوبی قوانین فیزیک را در بازی خود پیاده کرده‌اند که باعث لذت‌بخش‌تر شدن هالو نایت شده است.


شخصیت اصلی Bastion

۱۷- بازی Bastion

  • سازنده و ناشر: سوپرجاینت گیمز / برادران وارنر
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

بازی بعدی این فهرست یک اثر اکشن نقش‌آفرینی با گرافیکی دوبعدی است که در جریان آن بازیکنان در نقش پسرکی قرار می‌گیرند که باید در دنیایی فانتزی و زیبا با انواع و اقسام دشمنان مختلف مبارزه کند. بازی Bastion درواقع توسط یک راوی روایت می‌شود و به‌نوعی ما داستان را از زبان او می‌شنویم. در داستان بازی پس از وقوع یک رویداد فاجعه‌آمیز، شهری به‌نام سِیلاندیا (Caelondia) به تعدادی قطعات شناور تبدیل می‌شود. بازیکنان در این بازی کنترل پسرکی را که Kid نامیده می‌شوند، به‌عهده می‌گیرند و وظیفه پیدا می‌کنند تا پس از رسیدن به منطقه Bastion، هسته‌های مختلف را از سراسر دنیا جمع‌آوری کرده تا به‌وسیله آن‌ها باری دیگر سیلاندریا را زنده کنند. دوربین بازی به‌صورت ایزومتریک است و بازیکنان به‌واسطه آن روی آیتم‌ها و اجزای مختلف تسلط کامل پیدا می‌کنند. Kid درکنار دو سلاح خود می‌تواند به‌صورت محدود از حملات مخصوصی در مبارزات استفاده کند.

سازندگان در بخش طراحی مراحل تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند. مراحل بازی در محیط‌های مختلفی همانند شهر، جنگل و باتلاق رخ می‌دهد و همواره شاهد طراحی‌های بصری بسیار زیبایی بین آن‌ها هستید. درواقع سازندگان بازی را همانند یک بوم نقاشی پیش‌روی شما قرار داده‌اند که ساعت‌ها از مشاهده زیبایی‌های آن خسته نمی‌شوید. بین مراحل بازی بازیکنان به Bastion سفر می‌کنند و در آن‌جا با استفاده از قطعاتی که به‌دست آورده‌اند، متریال‌های مختلف خریداری کرده و سلاح‌های خود را ارتقا دهند. درست است که بازی Bastion اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شده بود، اما هنوز هم از جمله آثار باکیفیت و لذت‌بخش برای علاقه‌مندان سبک نقش‌آفرینی به‌شمار می‌رود.


دورهمی شخصیت های انیمال کراسینگ نیو هورایزن

۱۶- بازی Animal Crossing: New Horizons

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شبیه‌ساز زندگی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

رتبه شانزدهم بهترین بازی های نینتندو سوییچ چیزی نیست جز Animal Crossing: New Horizons یکی از جدیدترین آثار شرکت نینتندو و آخرین نسخه از مجموعه محبوب انیمال کراسینگ که به‌تازگی دراختیار دارندگان این کنسول قرار گرفته است. در این بازی شما در نقش کودکی قرار می‌گیرید که به جزیره‌ای که ساکنانش حیوانات هستند وارد می‌شوید. پس از انتخاب جزیره با شخصیت‌های معروف و دوست‌داشتنی این مجموعه همانند تام نوک و ایزابل روبه‌رو می‌شوید و خود را برای یک زندگی جدید در این دهکده آماده می‌کنید. از نکات جالب توجه این بازی، مکانیزم زمان واقعی آن است که به‌واسطه آن سازندگان دنیای بازی را با اوقات دنیای واقعی شما هماهنگ کرده‌اند. به‌عنوان مثال اگر شب‌هنگام وارد بازی شوید، متوجه می‌شوید که دنیای بازی هم در شب اتفاق می‌افتد و به‌شکل مشابه اگر از پنجره خانه خود در حال تماشای غروب آفتاب باشید، در بازی هم خورشید در حال غروب کردن است. این سیستم از این لحاظ حائز اهمیت است که برخی از مأموریت‌های بازی و برخی از المان‌های آن تنها در زمان‌هایی خاص اتفاق می‌افتند و شما را مجبور می‌کند مثلا صبح اول وقت بیدار شوید و برای یافتن آیتم مورد نظر در بازی گشت‌وگذار کنید.

از دیگر ویژگی‌های جدید نیو هورایزن می‌توان به نوک فُن اشاره کرد که درواقع دستگاه موبایل شما در بازی به‌شمار می‌رود. شما به‌واسطه این ابزار می‌توانید اهداف روز خود را مشاهده کنید، امتیاز کسب کرده و حتی از جای‌جای بازی تصاویر به‌یادماندنی و زیبا را ثبت کنید. سازندگان در این نسخه درکنار واحد پول همیشگی سری یعنی Bells واحدی جدید به‌نام نوک‌مایل هم قرار داده‌اند تا بازیکنان به‌وسیله آن‌ها آیتم‌های مختلف را خریداری کنند. سیستم ساخت‌و‌ساز بازی هم به‌شدت گسترده است و به شما اجازه می‌دهد آیتم‌های مختلفی همانند بیل و چوب ماهیگیری گرفته تا دکوراسیون منزل را به‌وسیله آن بسازید. جزئیات بی‌شمار بازی Animal Crossing: New Horizons محتوای بسیار ارزشمندی را دراختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند.


شوالیه بیلی

۱۵- بازی Shovel Knight: Treasure Trove

  • سازنده و ناشر: یات کلاب گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

Shovel Knight: Treasure Trove یک بازی اکشن و پلتفرمر از استودیو یات کلاب گیمز است که در جریان آن بازیکنان در نقش شوالیه‌ای قرار می‌گیرند که باید هشت شوالیه محفل The Order of No Quarter را از میان برداشته و در مقابل افسونگری قرار گیرند که دنیا را نفرین کرده است. در طول داستان بازی شوالیه بیلی به همراه دوست خود یعنی شوالیه محافظ به برچ تقدیر می‌رسند، اما به‌واسطه یک طلسم، شوالیه محافظ ناپدید می‌شود و حالا شوالیه بیلی باید به‌تنهایی ماجراجویی‌ پیش‌روی خود را انجام دهد. دنیای بازی به‌نحوی است که برای رسیدن به هشت شوالیه موردنظر باید مراحل را یکی‌یکی انتخاب کرده و با پشت سر گذاشتن آن‌ها، مسیر را برای خود هموار کنید. همانند آثار مشابه این سبک بازی‌ها با انجام مراحل جانبی، شما آیتم‌های مختلف و پول درون بازی را به‌دست می‌آورید که به‌واسطه آن‌ها می‌توانید آیتم‌های مختلف را خریداری کنید.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید سلاح اصلی این شوالیه برای مقابله با دشمنان کوچک و بزرگ بازی تنها یک بیل است و البته که سازندگان یک سری قابلیت ویژه هم در اختیار این شوالیه قرار داده‌اند که استفاده به‌موقع و درست از آن‌ها می‌تواند در بسیاری از موارد جان شما را نجات دهد. گرافیک بازی به‌صورت ۸ بیتی و پیکسلی است و حسابی حس و حال نوستالژیک را به‌شما منتقل می‌کند. اوج خلاقیت سازندگان را در بخش موسیقی بازی می‌توان یافت که مهم‌ترین رکن اساسی را تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید این بازی را روی کنسول سوییچ خود در هر لحظه و هر مکان به‌تنهایی یا به‌همراه دوستان خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید.


محیط بازی SteamWorld Heist

۱۴- بازی SteamWorld Heist: Ultimate Edition

  • سازنده و ناشر: ایمیج اند فورم گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: استراتژی نوبتی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

در فهرست بهترین بازی های نینتندو سوییچ، یک نسخه دیگر از مجموعه استیم‌ورلد قرار گرفته است که نشان می‌دهد استودیو ایمیج اند فورم گیمز تا چه اندازه کار خود را در ساخت آثار استراتژی باکیفیت خوب بلد است. SteamWorld Heist: Ultimate Edition یک بازی دوبعدی شوتر نوبتی است که درواقع سومین نسخه از مجموعه SteamWorld به‌شمار می‌رود که در جریان آن بازیکنان کنترل یک دزد دریایی به‌نام کاپیتان پایپر فارادی (Captain Piper Faraday) را به‌عهده می‌گیرند و باید پس از جمع‌کردن خدمه‌ای از ربات‌ها وارد یک ماجراجویی فضایی شوند. هدف بازیکنان در این بازی درواقع سوار شدن به کشتی‌های فضایی دشمن، غارت کردن و از بین دشمنانی است که در مقابل‌شان قرار می‌گیرند. نسخه اولیه این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۵ برای کنسول نینتندو 3DS منتشر شده بود و در سال ۲۰۱۷ تحت عنوان Ultimate Edition با محتویات اضافی همانند شخصیت‌ها و پوشش‌های جدید و قابلیت پشتیبانی از کنترلرهای لمسی سوییچ برای این کنسول منتشر شد.

گیم‌پلی بازی به‌صورت سایداسکرولینگ است و بیشتر از آن‌که بر پای شانس چیده شده باشد، به مهارت شما بستگی دارد. در طول بازی بازیکنان قادر هستند تا خدمه رباتی خود را ارتقا دهند و سلاح‌ها پوشش‌های مختلف برای آن‌ها خریداری کنند. درمجموع اگر می‌خواهید یک بازی استراتژی دوبعدی سرگرم‌کننده و درعین‌حال باکیفیت را تجربه کنید، به شما توصیه می‌کنیم که بازی SteamWorld Heist: Ultimate Edition را از دست ندهید.


سونیک در بازی Sonic Mania Plus

۱۳- بازی Sonic Mania Plus

  • سازنده و ناشر: پاگودا وِست / سگا
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

Sonic Mania Plus را می‌توان تجلی بازی‌های قدیمی و کلاسیک دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی نامید که در آن زمان بازیکنان با کنترل شخصیت دوست‌داشتنی سونیک با سرعت مسیر پیش‌روی خود را طی کرده و همزمان به جمع‌آوری حلقه‌های طلایی معروف مجموعه می‌پرداختند. این بازی دقیقا حال و هوای نسخه‌های قدیمی این مجموعه را در خود جای داده است؛ از گرافیک پیکسلی و گیم‌پلی گرفته تا موسیقی و صداگذاری شخصیت‌ها همگی باری دیگر درکنار هم جمع شده‌اند تا اثری را خلق کنند که بعضا نفس‌تان را حبس کند. همانند بازی‌های همیشگی سونیک، درصورتی که در طول مسیر حلقه‌های مختلف را جمع‌آوری کرده‌ باشید، از باختن در مقابل ضربه خوردن از دشمنان مصون هستید و حتی با جمع کردن ۱۰۰ حلقه پشت سر هم بازی به‌عنوان جایزه یک جان اضافی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. در بخش موسیقی سازندگان این‌بار هم سنگ تمام گذاشته‌اند و قطعه‌های دلنشین و خاطره‌انگیز مجموعه را درکنار موسیقی‌های جدید با تم‌های عربی و نیمه‌وسترن  دراختیار بازیکنان قرار داده‌اند که شنیدن آن‌ها به لذت تجربه بازی افزوده می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جدید گیم‌پلی می‌توان به توانایی Drop dash اشاره کرد که به‌وسیله آن سونیک پس از فرود آمدن روی زمین بلافاصله به قالب توپ‌مانندش می‌رود و می‌تواند با سرعت مسیر خود را طی کند که بعضا می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. گیم‌پلی بازی بسیار دشوار است و سازندگان در جای‌جای مراحل تیغه‌ها و پرت‌گاه‌هایی را پیش‌روی شما قرار داده‌اند تا طعم شکست را بارها بچشید. در این بازی همانند همیشه دشمن اصلی شما دکتر اگمن است و علاوه‌بر آن در هر مرحله شاهد باس‌فایت‌های بسیار جذابی هستیم که درواقع هرکدام یک مینی‌گیم را درون خود جای داده‌اند. سازندگان در نسخه Plus محتویات بیشتر همانند شخصیت‌های جدید قابل بازی، حالت Encore Mode و حالت رقابتی چهار نفره را اضافه کرده‌اند که باعث شده است این بازی بیش‌ازپیش به تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده تبدیل شود.


شخصیت اصلی دراگون کوئست ۱۱

۱۲- بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition

  • سازنده و ناشر: اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

رتبه دوازدهم فهرست بهترین بازی های نینتندو سوییچ به آخرین نسخه از مجموعه به‌یادماندنی و پرطرفدار دراگون کوئست تعلق دارد. بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition درواقع نسخه بهبود یافته یازدهمین بازی این سری به‌شمار می‌رود که باری دیگر بازیکنان را وارد جهان فانتزی و تخیلی این مجموعه می‌کند. وقایع این بازی در سرزمین Erdrea رخ می‌دهد و اتفاقات آن با حمله ارتشی از هیولاها به سرزمین امپراطوری Dundrasil آغاز می‌شود. شخصیت اصلی در زمان حمله نوزاد بوده است و ازطریق رودخانه به‌دست پیرمردی به‌نام چالکی (Chalky) در روستای Cobblestone می‌افتد. در ادامه شخصیت اصلی پس از بزرگ شدن هویت اصلی خود را متوجه شده و پس از آشنایی با شخصیت‌های مختلف خود را برای ماجراجویی‌های متعدد آماده می‌کند. گیم‌پلی بازی از المان‌های نسخه‌های پیشین این مجموعه پیروی می‌کند و بازیکنان باید در جریان آن در جهان بازی به ‌گشت‌وگذار بپردازند و با هیولاهای مختلف مبارزه کنند.

از ویژگی‌های جالب توجه نسخه یازدهم اضافه شدن قابلیت Pep Power است که در حین نبرد، توانایی‌های جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که به‌واسطه آن‌ها ضربات قدرتمند‌تری را به دشمنان وارد کنند. شما بازی را می‌توانید به‌همراه دیگر شخصیت‌های مجموعه پیش ببرید و سازندگان با دراختیار قرار دادن درخت مهارت منحصربه‌فرد برای هرکدام از شخصیت‌ها به شما اجازه می‌دهند توانایی‌های قهرمانان خود را افزایش دهید. موسیقی‌های بازی هم هرکدام لذت خاصی دارند که سازندگان تلاش کرده‌اند با قرار دادن برخی قطعات قدیمی، حسی نوستالژیک را برای طرفدارن مجموعه رقم بزنند. شاید گرافیک فنی بازی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، اما در بخش هنری و انیمیشن‌ کاراکترها، سازندگان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا علاوه‌بر وفاداری به حالت سنتی مجموعه، بازیکنان جدیدتر را هم مجذوب خود کنند.


انسان‌ها در مجاورت شیشه در بازی Inside

۱۱- بازی Inside

  • سازنده و ناشر: پلی‌دد
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: پازل پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

در جایگاه یازدهم بهترین بازی های نینتندو سوییچ، آخرین ساخته استودیو پلی‌دد یعنی Inside قرار گرفته است. اینساید درباره زندگی پسری است که در یک دنیای آخرالزمانی در تلاش است تا از دست افراد یک سازمان مرموز فرار کند. شما از همان ابتدا بی‌هیچ مقدمه‌ای وارد بازی می‌شوید و باید از دست افرادی که شما را تعقیب می‌کنند، جان سالم به‌در ببرید. در طول بازی شاهد المان‌های مختلف معمایی و پلتفرمر هستیم که در جریان آن بازیکنان باید با استفاده از عوامل محیطی راه فرار خود را هموار کرده و در مسیر پیش‌رو حرکت کنند. یکی از المان‌های گیم‌پلی بازی استفاده از یک کلاهی مخصوص است که به‌وسیله آن قادر هستید یک سری انسان بخت‌برگشته را کنترل کنید. درواقع سازمانی که در آن قرار دارید با استفاده از همین کلاه‌ها انسان‌ها را به کنترل خود در آورده‌اند و شما کسی بوده‌اید که از دست آن‌ها جان سالم به‌در برده‌اید.

همانند لیمبو، قوانین فیزیک نقش پررنگی در گیم‌پلی بازی دارد و سازندگان از همین‌طریق مکانیزم‌های مختلفی برای حل معماها را پیش‌وی شما قرار داده‌اند. رنگ‌پردازی بازی تیره و تاریک است و حسابی درکنار موسیقی خود حس‌وحال اتمسفریک منحصر‌به‌فردی را به کاربران انتقال می‌دهد. در مجموع اینساید اثری است که شاید تمام کردن آن تنها چندساعت زمان ببرد، اما درک کامل داستان و محتوای آن به تجربه چندباره آن نیاز داشته باشد.


ماریو در حال رانندگی در ماریو کارت ۸

۱۰- بازی Mario Kart 8 Deluxe

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: کارت ریسینگ
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

ماریو کارت ۸ دیلاکس نسخه بهبود یافته اثری ریسینگ است که پیش از این تنها دارندگان کنسول Wii U می‌توانستند آن را تجربه کنند و حالا به‌همراه تمامی بسته‌های الحاقی و حالت‌های بازی جدید در اختیار صاحبان کنسول نینتندو سوییچ قرار گرفته است. سازندگان در این نسخه ویژگی‌های هدایت و گاز خودکار را قرار داده‌اند تا مخاطبان کم‌ سن‌وسال هم بتوانند از تجربه Mario Kart 8 Deluxe به‌طور کامل لذت ببرند. در طول مسیر مسابقه بازی جعبه‌های مختلفی را پیش‌روی‌تان قرار می‌دهد که با رد شدن از روی آن‌ها، توانایی‌های منحصربه‌فرد و ویژه‌ای را به‌دست می‌آورید. درواقع استفاده به‌موقع از این آیتم‌ها است که تا ثانیه‌های آخر مسابقه، برنده یا بازنده را مشخص می‌کند. درکنار بخش تک‌نفره، قابلیت‌های چندنفره آفلاین و آنلاین این بازی قرار دارد که بدنه اصلی آن را تشکیل می‌دهد و به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانند با دوستان خود این بازی را تجربه و از آن لذت ببرند.

بخش چندنفره بازی هم به‌صورت آفلاین و اسپلیت اسکرین و هم به‌صورت آنلاین قابل تجربه است و ساعت‌ها می‌تواند شما و دوستان‌تان را سرگرم خود کند. سازندگان ۴۲ شخصیت قابل بازی را در Mario Kart 8 Deluxe قرار داده‌اند که درکنار تنوع بسیار بالای پیست‌های مسابقه تجربه‌ای فوق‌العاده لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. درکنار موارد گفته شده، موسیقی‌های لذت‌بخش و صداگذاری فوق‌العاده شخصیت‌ای بازی را داریم که با اتمسفر کلی بازی هم‌خوانی کامل دارند. درمجموع ماریو کارت ۸ دیلاکس یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ منتشر شده روی کنسول سوییچ است که با ارائه گیم‌پلی‌ای روان و درعین حال هیجان‌انگیز می‌تواند به اثری خاطره‌انگیز برای علاقه‌مندان این سبک و اعضای خانواده تبدیل شود.


نشانه گیری بایونتا در Bayonetta 2

۹- بازی Bayonetta 2

  • سازنده و ناشر: پلاتینوم گیمز / نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن، هک اند اسلش
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

بایونتا ۲ یک بازی اکشن ماجرایی و هک اند اسلش از استودیو نام‌آشنای پلاتینوم گیمز است که در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان دنباله نسخه اول آن منتشر شد. بازیکنان در این بازی باری دیگر در نقش بایونتا قرار می‌گیرند تا با ترکیب انواع سلاح‌های از نزدیک و دوربرد به نبرد فرشتگان و شیاطین بروند. المان‌های گیم‌پلی مختلف بازی به اشکال مختلف شما را همراه این شخصیت‌ دوست‌داشتنی می‌کنند تا از تک‌تک لحظات آن لذت ببرید. به‌عنوان مثال جاخالی دادن از حملات دشمن در ثانیه‌های آخر، حالت Witch Time را فعال می‌کند که به واسطه آن سرعت دشمنان در اطرفا بایونتا کند می‌شود و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به شکلی اساسی به جان دشمنان خود بیافتند. در این نسخه باری دیگر شخصی‌سازی سلاح‌ها بازگشته‌اند تا بازیکنان ترکیبی از اسلحه‌های جدید را برای دستان و پاهای بایونتا فراهم آورند. سازندگان در این نسخه یک المان گیم‌پلی جدید به‌نام Umbran Climax قرار داده‌اند که زمانی‌که نوار جادوی بازیکنان پر شود، می‌توانند از آن استفاده کنند. بیشتر وقایع داستان بازی بایونتا ۲ در کوه مقدس و تخیلی Fimbulventr و شهر نزدیک Naotun رخ می‌دهد که هر دوی آن‌ها در سرزمین میانه قرار گرفته‌اند. بایونتا این‌بار برای نجات دوستش جین (Jeanne) به کوه سفر می‌کند تا Gates of Hell را پیدا کند.

تنوع باس‌ها در بازی بایونتا ۲ بسیار زیاد است و سازندگان برای هرکدام از آن‌ها انیمیشن‌های مختلفی طراحی کرده‌اند که به متنوع شدن بازی کمک بسیاری کرده است. سازندگان علاوه‌بر سیستم کنترلی سنتی، با بهره گرفتن از ویژگی صفحه لمسی سوییچ، سیستم کنترلی لمسی را در بازی قرار داده‌اند که به بازیکنان اجازه می‌دهد تمامی بازی را با این سیستم کنترلی تجربه کنند. مبارزات بازی بسیار روان هستند و از سرعت بسیار بالایی هم برخوردار هستند که درواقع شناسه یک اثر هک اند اسلش درست و حسابی به‌شمار می‌روند. بایونتا ۲ یکی از بهترین بازی‌های هک اند اسلش منتشر شده در نسل کنونی به‌شمار می‌رود که تجربه آن را تمامی علاقه‌مندان این سبک توصیه می‌کنیم. جالب است بدانید که پلاتینوم گیمز پس از عرضه موفق این بازی، هر دو نسخه را در قالب یک مجموعه به‌نام Bayonetta + Bayonetta 2 روانه بازار کرد که اتفاقا با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شد و صرفا ما به‌دلیل وجود نسخه دوم در رتبه هفت بهترین بازی های نینتندو سوییچ از اشاره به آن خودداری کرده‌ایم.


زگرئوس در مقابل در شروع  فرار از آندرورلد در Hades

۸- بازی Hades

  • سازنده و ناشر: سوپر جاینت گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن ماجرایی، روگ‌لایک
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

Hades جدیدترین ساخته استودیو سوپر جاینت گیمز اثری است که ثابت می‌کند چرا بازی‌های روگ‌لایک هنوز هم که هنوزه می‌توانند در بین فهرست بهترین بازی‌های یک پلتفرم قرار گیرند. اثری که از جهات مختلف یک بازی کامل به‌شمار می‌رود و سازندگان به‌خوبی مخاطبان خود را به‌واسطه گیم‌پلی درگیرکننده، روایت داستانی جذاب و مبارزات نفس‌گیر آن، ساعت‌ها مجذوب خود می‌کنند. داستان Hades درباره شخصیتی به‌نام زگرئوس است که پس از خسته شدن از زندگی در آندرورلد برخلاف مخالفت پدرش هیدس، تصمیم می‌گیرد به کوه المپ سفر کند. داستانی که روایت آن در مرگ‌های شما و آشنایی‌تان با شخصیت‌های مختلف بازی پنهان شده است و این شما هستید که برای کشف اجزای مختلف آن باید به آب و آتش بزنید.

همان‌طور که گفته شد، Hades یک بازی روگ‌لایک است و شما با هربار مردن به ابتدای بازی بازگردانده می‌شوید. البته که همین مردن‌ها شما را در نقشه‌های مختلف و تصادفی جدید بازی قرار می‌دهد و باعث می‌شود به هیچ وجه از تجربه آن خسته نشوید. بازی به‌شدت مهارت‌محور است و صرفا به‌دست آوردن سلاح‌ها و آیتم‌ها قدرتمند، پیروزی شما بر دشمنان را تضمین نمی‌کند. بدون شک تمامی موارد گفته شده درکنار جلوه‌های بصری زیبا و فانتزی Hades آن را به اثری لذت‌بخش و در عین حال چالش‌برانگیز برای تمامی مخاطبان تبدیل کرده است که تجربه آن این‌ روزها ضروری احساس می‌شود.


مدلین در بازی سلست

۷- بازی Celeste

  • سازنده و ناشر: مت‌میک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

بدون شک بازی سلست ساخته استودیو مت‌میک گیمز یکی از به‌یادماندنی‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین آثاری است که در سال‌های اخیر منتشر شده است و دارندگان کنسول نینتندو سوییچ هم می‌توانند آن را روی دستگاه‌های خود تجربه کنند. اثری پلتفرمر با گرافیک پیکسل آرتی که در جریان آن بازیکنان با قرار گرفتن در نقش دختری به‌نام مدلین وظیفه پیدا می‌کنند که از کوهی بلند به‌نام سلست بالا بروند. داستان کلی بازی به‌همین سادگی به‌نظر می‌رسد، اما وقتی آن را از نزدیک تجربه کنید، متوجه جزئیات بسیار و شخصیت‌پردازی عالی کاراکترهای آن می‌شود. به‌صورتی‌که در طول مسیر به‌هنگام صعود به این کوه دشوار شما با شخصیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که سازندگان برای هرکدام پیش‌زمینه داستانی متفاوتی قرار داده‌اند.

همان‌طور که گفته شد گرافیک بازی به‌صورت پیکسلی است، اما سازندگان آن‌چنان در خلق دنیای سلست حساسیت نشان داده‌اند که در جای‌جای جهان بازی، می‌توانید از جزئیات فوق‌العاده آن شگفت‌زده شوید. گیم‌پلی بازی بدین صورت است که باید با انجام حرکات‌های پلتفرمینگ همانند پرش و دش کردن از روی موانع خطرناکی که پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد عبور کرده و از کوه بالا بروید. البته اشتباه نکنید، بازی به‌هیچ وجه ساده نیست و با کمی تجربه سلست، مرگ یکی از همراهان همیشگی شما می‌شود. پس اگر از به‌چالش کشیده شدن ابایی ندارید و می‌خواهید یک بازی به‌شدت دشوار را تجربه کنید، Celeste را از دست ندهید.


دانکی کونگ در بازی سوپر اسمش بروز آلتیمیت

۶- بازی Super Smash Bros. Ultimate

  • سازنده و ناشر: باندای نامکو / نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مبارزه‌ای
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

ششمین بازی برتر نینتندو سوییچ، یک اثر خوش‌ساخت و خاطره‌انگیز دیگر از شرکت ژاپنی نینتندو به نام Super Smash Bros. Ultimate است که بازیکنان به واسطه آن با قرار گرفتن در نقش کاراکترهای مختلف بازی‌های ویدیویی می‌توانند با یکدیگر به مبارزه بپردازند. از نکات جالب توجه بازی Super Smash Bros. Ultimate می‌توان به بخش داستانی آن اشاره کرد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند. در داستان بازی هیولایی به‌نام Galeem تمامی کاراکترهای محبوب این مجموعه را با شلیک نوری به تسخیر خود در می‌آورد و در این بازی شخصیت محبوب ماساهیرو ساکورای یعنی کِربی از آن جان سالم به‌در می‌برد و حالا بازیکنان باید با قرار گرفتن در نقش کربی برای نجات دوستان خود تلاش کنند. نقشه و دنیای بازی بسیار گسترده و بزرگ است و بدون شک از طراحی هنری جذابی هم بهره برده است. تمامی کاراکترهای بازی از همان ابتدا در دسترس نیستند و برای به‌دست آوردن آن‌ها باید چالش‌های مختلف را پشت سر بگذارید. از سویی دیگر سازندگان بخش‌های مختلف نقشه از ابتدا مخفی کرده‌اند و برای آزادسازی آن‌ها باید معماهای مختلفی را که‌ پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد، حل کنید. در مجموع در این بازی ۷۴ کاراکتر قرار داده شده است که هرکدام از طراحی منحصربه‌فرد و پرجزئیاتی بهره می‌برد.

پیش از وارد شدن به هر مرحله باید از اسپریت مناسب برای مبارزات پیش‌رو استفاده کنید. به‌عنوان مثال ممکن است حریفی پیش‌روی‌تان قرار گیرد که قدرت هجومی بسیار بالایی داشته باشد، به‌همین دلیل باید اسپریت دفاعی خود را تنظیم کنید تا بتوانید در مبارزه شکست نخورید. از نکات جالب توجه بخش رقابت‌های چندنفره کاهش میزان آسیب‌پذیری شخصیت‌ها با افزایش مبارزات بازی است. یعنی اگر تعداد مبارزان از ۲ نفر بیشتر شود، میزان آسیب کاراکترها به‌نحوی کاهش پیدا می‌کند که رقابت طولانی‌تر شود. طراحی گرافیکی شخصیت‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر انجام گرفته است و از سویی دیگر سازندگان در بخش موسیقی هم سنگ تمام گذاشته‌اند و با ۸۵۰ قطعه موسیقی از بازی‌ها و شخصیت‌های مختلف دنیای بازی‌های ویدیویی همانند ماریو و زلدا تجربه‌ای فوق‌العاده و لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند.


دنیای بازی آندرتیل

۵- بازی Undertale

  • سازنده و ناشر: توبی فاکس / 4-8
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

مقاله مرتبط:

شاید کم‌تر کسی انتظارش را داشته باشد که در رتبه پنجمین بازی برتر نینتندو سوییچ، یک بازی مستقل از یک توسعه‌دهنده به‌نام توبی فاکس قرار گرفته باشد. Undertale اثری نقش‌آفرینی با گرافیک پیکسل آرتی است که در جریان آن بازیکنان کنترل کودکی را به‌عهده می‌گیرند که پس از بالا رفتن از یک کوه به درون یک گودال عمیق سقوط می‌کند. این کودک پس از سقوط درون سرزمینی جدید که ساکنان آن را هیولاها تشکیل داده‌اند، بیدار شده و متوجه وجود یک تمدن ناشناخته در دل زمین می‌شود. تمدنی که هیولاهای ساکن آن زندگی مدرن و آپارتمانی دارند، دوست دارند ستاره تلویزیون شوند و در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت کنند. در طول بازی شما با شخصیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و از مصاحبه با آن‌ها لذت ببرید. البته که همه این هیولاها رفتاری دوستانه ندارند و با برخی از آن‌ها باید وارد مبارزه شوید. سیستم مبارزه بازی به‌نحوی است که شما می‌توانید به‌جای کشتن هیولا، با آن‌ها وارد مذاکره شوید و از جان‌شان گذشت کنید.

سیستم مبارزات بازی به‌شکل خلاقانه‌ای طراحی شده است، به‌نحوی که در پایین صفحه در یک جعبه شما باید کنترل قلب خود را به‌عهده گیرید و از حملات دشمنان که به‌سمت قلب شما حرکت می‌کنند جاخالی دهید. بخش دیگر بازی آندرتیل به معماهای آن اختصاص دارد که صرفا برای دست گذاشتن روی احساسات شما طراحی شده‌اند. درکنار موارد گفته شده، موسیقی لذت‌بخش و درخور مراحل بازی مخصوصا بخش باس‌فایت‌ها را نباید فراموش کرد که نشان می‌دهد توبی فاکس چگونه یک‌تنه از پس طراحی یک بازی تمام کمال به‌خوبی هرچه تمام‌تر برآمده است. درمجموع به شما توصیه می‌کنیم که بازی به‌ظاهر ساده آندرتیل را به‌هیج وجه دست‌کم نگیرید و اگر می‌توانید با گرافیک پیکسلی آن کنار بیایید، همین الان آن را تجربه کنید تا متوجه شوید یک بازی ویدیویی چگونه می‌تواند در عین سادگی، سرگرم‌کننده باشد.


اُری و کو در بازی Ori and the Will of the Wisps

۴- بازی Ori and the Will of the Wisps

  • سازنده و ناشر: مون استودیوز / iam8bit
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

نسخه دوم ماجراهای اُری با نام Ori and the Will of the Wisps پس از چند ماه گذشت از زمان انتشار اولیه روی پلتفرم ایکس باکس وان و ویندوز بالاخره برای کنسول‌ نینتندو سوییچ هم منتشر شد تا مخاطبان بیشتری قادر به تجربه این اثر هنری لذت‌بخش باشند. داستان بازی پس از ماجراهای نسخه اول آغاز می‌شود. اُری حالا باید جغدی کوچک به‌نام کو را برای پرواز آموزش دهد و او را برای وارد شدن به دنیای بزرگ بیرون آماده کند. اما با رخ دادن یک حادثه و جدایی این دو، همه‌چیز به‌هم می‌ریزد و حالا شما باید با قرار گرفتن در نقش اُری برای پیدا کردن کو وارد ماجراجویی‌های مختلف شوید.

سازندگان در این بازی تمامی ویژگی‌های مثبت نسخه اول را از جهات مختلف بهبود داده و تجربه‌ای به‌مراتب لذت‌بخش‌تر و سرگرم‌کننده‌تر را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند. در بخش درخت مهارت بازی شاهد حضور سه دسته‌بندی کلی هستیم که هرکدام با تمرکز روی جنبه متفاوتی از مهارت‌های اُری، توانایی‌های جدیدی را به شما ارائه می‌دهند. به‌نحوی‌که برخی از این مهارت‌ها به شما اجازه وارد شدن به بخش‌های جدید از سرزمین بازی را می‌دهند و از این طریق می‌توانید به آیتم‌های متعدد بهتری دسترسی پیدا کنید. تیم مون استودیوز در بخش گرافیک هنری این‌بار هم سنگ تمام گذاشته و با استفاده از موتور گرافیکی یونیتی و با ارائه دادن حال و هوای چهار فصل سال، تجربه‌ای به‌یاد ماندنی را در بازی خود خلق کرده است. در مجموع Ori and the Will of the Wisps از آن‌ دسته بازی‌های پلتفرمری است که تجربه آن را به تمامی علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم.


شخصیت‌های بازی دیوینیتی اوریجینال سین 2

۳- بازی Divinity: Original Sin II – Definitive Edition

  • سازنده و ناشر: لارین / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: نقش آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

بله! حضور بازی Divinity: Original Sin II – Definitive Edition در رتبه سوم بهترین بازی های نینتندو سوییچ شاید کمی غیرمنتظره باشد. اما واقعیت این است که استودیو لارین با اوریحینال سین ۲ دست به خلق اثری زده است که روی هر کنسولی جزو بازی‌های برتر بوده و کاربران مختلفی از تجربه آن لذت برده‌اند. داستان بازی در جهان فانتزی Rivellon و پس از وقایع نسخه اول رخ می‌دهد. ساکنان منطقه Rivellon از نوعی انرژی به‌نام Source استفاده می‌کنند و افرادی به‌نام Sourcerers می‌توانند با استفاده از این منابع انرژی، طلسم‌های مختلف اجرا کرده و همزمان هم توانایی‌های مبارزه خود را ارتقا دهند. در این بین The Seven Gods of Rivellon از بخشی از قدرت Source خود دست کشیده‌اند و آن را درون شخصی به‌نام Lucian وارد کرده‌اند که به‌نوعی ناجی بشریت به‌شمار می‌رود. داستان بازی پس از مرگ Lucian و با حمله‌ور شدن موجودات درون Void به جامعه انسانی آغاز می‌شود و بازیکنان هم باید با قرار گرفتن در نقش یک Sourcerer از سرزمین خود محافظت کنند.

شخصیت‌های از پیش‌ساخته بسیاری در بازی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند قهرمان خود را بین آن‌ها انتخاب کرده یا حتی یک قهرمان جدید برای خود بسازند و داستان را با او پیش ببرند. سیستم مبارزات اوریجینال سین ۲ هم به‌صورت نوبتی است و طبیعتا همواره باید درحال برنامه‌ریزی برای تک‌تک حملات خود باشید. درکنار تمامی موارد گفته شده، این بازی از گرافیک فنی نسبتا خوبی روی کنسول سوییچ برخوردار است که باعث شده تجربه‌ای ماندگار و به‌یادماندنی را برای‌تان رقم بزند.


پرتاب کلاه ماریو در Super Mario Odyssey

۲- بازی Super Mario Odyssey

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: پلتفرمر، اکشن نقش آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۷

رتبه دوم بهترین بازی های نینتندو سوییچ را بازی Super Mario Odyssey با متای ۹۷ به‌خود اختصاص داده است. در این بازی شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی ماریو باری دیگر بازگشته است تا پس از سقوط به پادشاهی کلاه، به همراه شخصیت جدید کَپی (Cappy) برای نجات پرنسس پیچ از دست باوزر تلاش کند. بازی بدون شک چه از لحاظ گیم‌پلی و چه از لحاظ محتوایی در سطحی به‌مراتب بالاتر از نمونه‌های مشابه خود قرار می‌گیرد و می‌تواند ساعت‌ها شما را پای خود میخکوب می‌کند. ماریو در این بازی سوار بر کشتی هوایی خود یعنی اودیسی می‌شود و برای نجات پرنسس پیچ به پادشاهی‌های مختلف سفر می‌کند. هر کدام از سرزمین‌های بازی شخصیت‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند و آیتم‌های مجزایی را می‌توانید در آن‌ها جمع‌آوری کنید. اصلی‌ترین المان این بازی کلاه ماریو است که به‌واسطه آن می‌توانید ذهن و کنترل حرکات دشمنان و شخصیت‌های مختلف را در دست گیرید. علاوه‌بر کلاه ماریو، شما می‌توانید از توانایی‌های Cappy هم برای پیش بردن بازی استفاده کنید.

کَپی می‌تواند علاوه‌بر موجودات زنده، اشیا را هم حرکت دهد و همین موارد باعث ایجاد المان‌های گیم‌پلی جذابی در بازی شده‌ است. دنیاهای بازی سوپر ماریو اودیسی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. تنوع پوشش گیاهی هر منطقه، تنوع آب‌و‌هوا و تأثیر باران یا یخ روی حرکت ماریو از جمله موارد ریزی هستند که نیننتندو در طراحی بازی در نظر گرفته است و باعث لذت‌بخش‌تر شدن تجربه این بازی شده‌ است. درکنار موارد گفته شده، صداگذاری و موسیقی لذت‌بخش مجموعه ماریو را داریم که باعث می‌شود این بازی به یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی منتشر شده در سال‌های اخیر تبدیل شود.


زلدا در The Legend of Zelda: Breath of the Wild

۱- بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۷

درنهایت در جایگاه نخست فهرست بهترین بازی های نینتندو سوییچ، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild قرار گرفته است که به‌ جرأت می‌توان آن را جزو بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ قلمداد کرد. در جریان این بازی لینک به‌تازگی از یک خواب ۱۰۰ ساله بیدار شده و حافظه خود را از دست داده است. لینک با پیرمردی آشنا می‌شود که خود را روح پادشاه Rhoam معرفی می‌کند. پیرمرد توضیح می‌دهد که در این سال‌ها گنون در قطعه هایرول محبوس بوده و در طول این مدت بسیار قدرتمند گشته است. حال لینک باید قبل از آن‌که گنون آزاد شده و دنیا را نابود کند، برای همیشه دنیا را از دست او نجات دهد. سازندگان سرزمین هایرول را با جزئیات بسیار فراوانی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند. در جای‌جای دنیای بازی اتفاقی در حال رخ دادن است و همواره از میزان پویایی آن شگفت‌‌زده خواهید شد.

گرافیک بازی دقیقا همان چیزی است که باید باشد و نورپردازی‌های چشم‌نواز و جلوه‌های بصری فوق‌العاده آن تا حدی زیبا هستند که ساعت‌ها شما را محو خود می‌کنند. شما از هر ابزاری می‌توانید به‌عنوان سلاح خود استفاده کنید و قابلیت ساخت‌وساز بازی به‌خوبی مهارت‌ها و توانایی‌های شما را در مقابل دشمنان بالانس می‌کند. در مجموع The Legend of Zelda: Breath of the Wild اثری است تجربه آن برای هر شخصی که یک کنسول سوییچ در خانه دارد، بسیار ضروری و واجب است!

در انتها نوبت به شما کاربران عزیز زومجی می‌رسد که پس از مطالعه مقاله نظرات خود را راجع به کنسول نینتندو سوییچ و بازی‌هایی که در این سه سال برای آن منتشر شده‌اند، درمیان بگذارید. به‌نظر شما کدام بازی‌ها شایستگی قرار گرفتن در رتبه‌های برتر این فهرست را داشتند؟

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده