نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

زوم‌کست: همه چیز در مورد خرید ۷۰ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

به‌مناسبت خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به قیمت ۷۰ میلیارد دلار، در این قسمت از زوم‌کست به تحلیل ابعاد مختلف این اقدام پرداختیم. همراه زومجی باشید.

خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، آن هم با رقم بسیار زیاد ۷۰ میلیارد دلار، اتفاقی کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه در دنیای بازی‌های ویدیویی به‌حساب می‌آید. برای درک ابعاد این اتفاق، همین بس که خرید اکتیویژن بلیزارد، گران‌ترین خرید تاریخ شرکت مایکروسافت (کل مایکروسافت و نه فقط بخش گیمینگ آن) تا به امروز بوده است و رقم پرداخت‌شده، تقریبا ۹ برابر مبلغی است که مایکروسافت برای خرید زنیمکس، شرکت مادر بتسدا، هزینه کرده بود!

طبیعتا چنین اتفاقی، به‌دلیل اینکه اکتیویژن بلیزارد مالک IP‌های بسیار بزرگ و پردرآمدی از کال آو دیوتی گرفته تا وارکرفت، استارکرفت، دیابلو و تعداد زیادی بازی مشهور دیگر است، تاثیر زیادی در آینده صنعت گیمینگ خواهد داشت و هرچند فیل اسپنسر اعلام کرده که هدف ایکس باکس از این کار انحصاری کردن بازی‌ها نیست و نمی‌خواهند که گیمر‌ها روی سایر پلتفرم‌ها از تجربه بازی‌های محبوب‌شان دور بمانند، ولی قطعا همه‌چیز مثل سابق نخواهد بود و باید منتظر ماند و دید که این خرید چه نتایجی خواهد داشت.

به هر حال، ما هم در زومجی، در قالب یک برنامه زوم‌کست سراغ این اتفاق رفتیم و سعی کردیم تا ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم؛ از کلیت ماجرا تا بررسی تاثیرات احتمالی آن در آینده گیمینگ. پس این شما و این هم قسمت جدید زوم‌کست با محوریت خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت:

تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده