نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸

بروز رسانی جدید کیت بازیسازی ایکس‌باکس وان برای سازندگان مفید بوده است

ماه دسامبر کمپانی مایکروسافت بروز رسانی جدیدی را برای کیت بازیسازی ایکس‌باکس وان منتشر و استفاده از حافظه‌ی کنسول را برای سازندگان آسوده‌تر کرد. پس از انتشار این بروز رسانی، سازندگان بازی Dying Light عقیده دارند ساخت بازی برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت آسان‌تر شده است. با زومجی همراه باشید.
استودیوی تِکلَند، سازنده‌ی بازی Dying Light اخیرا تایید کرد این بازی با رزولوشن 1080P و نرخ فریم ۳۰ برروی کنسول پلی‌استیشن 4  اجرا می‌شود. این بازی در ابتدا قرار بود با نرخ فریم ۶۰ برروی دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان اجرا شود، اما سازندگان عقیده دارند ارائه‌ی نرخ‌فریم ثابت در این بازی یکی از ارکان مهم است. براساس صحبت‌های ماچِی بینکوسکی، طراح ارشد بازی Dying Light، بروز رسانی ماه دسامبر مایکروسافت برای کیت بازیسازی ایکس‌باکس وان دسترسی به ESRAM کنسول را آسوده‌تر کرده است:
مهم‌ترین ویژگی این بروز رسانی کنترل بهتر برروی ESRAM کنسول است. بروز رسانی جدید به ما اجازه می‌دهد کارهای بیشتری را با این قسمت که در گذشته قادر به انجام آن‌ها نبودیم را انجام دهیم. این بروز رسانی و ابزارهای بهتر برای ساخت بازی، عملکرد ESRAM را بسیار بهتر از گذشته می‌کند.
Dying Light از ابتدای نسل هشتم، اکثر سازندگان از ESRAM کنسول ایکس‌باکس وان و سختی استفاده از آن صحبت می‌کردند. براساس صحبت‌های سازندگان، مقدار حافظه‌ی ۸ گیگابایتی و GDDR5 کنسول پلی‌استیشن 4 در برابر حافظه‌ی ۸ گیگابایتی و DDR3 ایکس‌باکس وان استفاده از مقدار حافظه‌ی کنسول نسل هشتمی سونی را آسوده‌تر و سریع‌تر می‌کند. با این‌حال مایکروسافت با مقدار حافظه‌ی ۳۲ مگابایتی ESRAM، قصد دارد این اختلاف را جبران کند. البته هنوز مشخص نیست تِکلَند با این بروز رسانی بتواند نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی را مثل نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه اجرا کند، چراکه تنها یک ماه به عرضه‌ی بازی مانده مایکروسافت این بروز رسانی را منتشر کرده است. کمپانی مایکروسافت در رابطه با بروز رسانی جدید کیت بازیسازی ایکس‌باکس وان گفته:
همان‌طور که ما متعهد هستیم با بروز رسانی‌های پی در پی استفاده از ایکس‌باکس وان را برای طرفداران لذت‌بخش تر کنیم، باید با در اختیار قراردادن ابزارهای بهتر در اختیار سازندگان برای ساخت بازی‌های بهتر به آن‌ها کمک کنیم.
بازی Dying Light، جدیدترین بازی استودیوی تِکلَند، در تاریخ ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. شما همچنین می‌توانید پیش‌نمایش این بازی را اینجا مطالعه کنید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده