// سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲

طراح ایکس‌باکس وان و موسس ایکس‌باکس لایو، مایکروسافت را ترک کرد

بوید مالتِرِر (Boyd Multerer) طراح ارشد کنسول ایکس‌باکس وان و موسس شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو، امروز از مایکروسافت استعفا کرد.
مالترر این خبر را در صفحه‌ی رسمی توییتر خود اعلام کرد و گفت پس از خروج از مایکروسافت، می‌خواهد بر روی «چیز جدیدی» کار کند.
خداحافظ مایکروسافت، مسیر خوبی را پشت سر گذاشتم، ایکس‌باکس عالی بود. زمان کار بر روی چیز جدیدی رسیده است. بوید مالترر
مالترر در سال ۱۹۹۴ به شرکت مایکروسافت پیوست و از سال ۱۹۹۷ کار خود را به صورت تمام وقت در این شرکت آغاز کرد. وی در سال ۲۰۰۰ تیم توسعه‌ برای ساخت شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو تشکیل داد و در سال ۲۰۰۲ که این شبکه‌ی بازی آنلاین راه اندازی شد، وی به عنوان اولین نفر وارد آن شد. مالترر در سال ۲۰۰۴ بخش ایکس‌باکس لایو را ترک کرد و بخش دیگری را در شرکت مایکروسافت با هدف تمرکز بر روی توسعه‌ی زبان برنامه‌نویسی XNA و کمک به بازی‌سازان مستقل برای دسترسی‌های راحت‌تر، تشکیل داد. پس از آن، وی سرپرستی تیم طراحی سیستم‌عامل ایکس‌باکس 360 را برعهده گرفت. working با اتمام این پروژه، سال‌ها بعد وی برای طراحی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت انتخاب و به یکی از کلیدی‌ترین افراد پروژه‌ی توسعه‌ی ایکس‌باکس وان شناخته شد. وی نقش پررنگی در طراحی رابط کاربری و سیستم‌عامل پیشرفته‌ی کنسول ایکس‌باکس‌ وان داشت. سیستم‌عاملی که امکان اجرای چند منظوره برنامه‌های مختلف و بازی‌ها را در یک لحظه امکان‌پذیر می‌سازد. مالترر قبل از جدایی خود از مایکروسافت، اعلام کرده بود که بر روی «یک پروژه‌ی سری معرفی نشده» کار می‌کرده است. هنوز مشخص نیست که مالترر بعد از این جدایی، بر روی چه چیزی کار خواهد کرد و چه شرکت‌هایی درصدد به خدمت‌گیری وی خواهند بود. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده