نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۲

راهنمای ویدیویی رسمی مایکروسافت از ویژگی‌های ایکس باکس سری ایکس و اس

مایکروسافت ساعاتی پیش ویدیو جدیدی را ازطریق اکانت رسمی ایکس باکس در یوتیوب منتشر کرده که در آن به‌صورت کامل و تشریحی به تمامی ویژگی‌های کنسول‌های نسل نهمی این شرکت پرداخته می‌شود.

مقاله مرتبط:

حالا دیگر چند هفته تا فرارسیدن تاریخ عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس زمان باقی مانده و مایکروسافت تصمیم گرفته تا در این فاصله یک راهنمای ویدیویی کامل از تمامی اطلاعاتی که در خصوص کنسول‌های نسل نهمی این شرکت به آن نیاز خواهید داشت ارائه کند. مالک پرینس (Malik Prince) مدیر برنامه جامعه کاربران ایکس باکس به همراه هریسون هافمن (Harrison Hoffman) مدیر برنامه ارشد این شرکت در این ویدیو به تشریح کلیه ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو کنسول خواهند پرداخت. این موارد از طراحی ظاهری تا صفحه اصلی رابط کاربری، داشبورد چندین موضوع دیگر را در بر می‌گیرند. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

دانلود از آپارات

در جریان این ویدیو، هافمن درباره دو هدف اصلی شرکت از ارائه این تجربه جدید صحبت می‌کند.این موارد اول از همه شامل ساده‌تر کردن این تجربه برای افرادی می‌شود که اولین‌بار کنسول‌های ایکس باکس را تهیه می‌کنند. موارد مذکور همچنین توان بیشتری برای کسانی که قصد ارتقاء دستگاه‌های فعلی خود به نسل جدید را دارند، ارائه می‌کنند. صفحه اصلی (خانه) رابط کاربری این کنسول امکان دسترسی سریع به بازی‌هایی را که اخیراً اجرا شدند فراهم کرده و همچنین با تصاویر پس زمینه پویا و جذابی تزیین شده است؛ تصاویری که در آینده با موارد بیشتر به‌روزرسانی خواهند شد.

در بخشی از این ویدیو، بازی Gears 5 با بهینه‌سازی نسل جدید روی کنسول‌های جدید ایکس باکس اجرا شده و تکسچرهای ارتقاء یافته‌ی آن درکنار سایر جلوه‌های گرافیکی بهبود یافته آن به نمایش گذاشته می‌شود. کیفیت این بازی روی ایکس باکس سری ایکس با تنظیمات گرافیکی Ultra در پی سی برابری می‌کند.

در ادامه درباره بخش جدید Guide کنسول توضیح داده شده که ازطریق فشردن کلید Xbox روی کنترلرهای این کنسول قابل دسترسی است. سیستم هدایت این کنسول تا حد زیادی به وضعیت فعلی آن در ایکس باکس وان شباهت داشته و می‌توان از آن برای سوییچ کردن بین برنامه‌ها، چت‌های گروهی و... استفاده کرد. ضمن اینکه با استفاده از آن می‌توان قابلیت Quick Resume که برای جا‌به‌جایی سریع بین بازی‌های در حال اجرا به کار می‌رود، استفاده کرد.

واکترو ایکس باکس سری ایکس و اس

عملکرد کلید «اشتراک‌گذاری» یا Share نیز در این ویدیو به‌صورت کامل تشریح می‌شود. با یک بار فشردن این کلید می‌توان از صفحه اسکرین‌شات گرفته و با نگه‌داشتن آن، ویدیو ضبط کرد. اشتراک محتوای چندرسانه‌ای در این کنسول سریع‌تر از پیش انجام شده و امکان اشتراک‌گذاری خودکار نیز به گزینه‌های آن افزوده شده است.

شما می‌توانید با تماشای کامل این ویدیو، از سایر نکات و ویژگی‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان تشریح شده استفاده کنید. ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هردو در تاریخ ۱۰ نوامبر مصادف با ۲۰ آبان عرضه خواهند شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده