سازنده بازی Everspace: توسعه بازی برای چند پلتفرم مختلف زمانبر است
پس از عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس توسط مایکروسافت و بررسی بازیهای منتشر شده بر روی این کنسول، این مساله که با قدرتمندترین سخت افزار حال حاضر کنسولها روبرو هستیم کاملا روشن است. اما سوالی که شاید ذهن بسیاری از طرفداران و بازیکنان را مشغول کرده باشد این است که آیا توسعه بازیها برای دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس از لحاظ اقتصادی برای توسعهدهندگان توجیهی دارد یا خیر؟ آیا توسعه هر بازی بر روی دو سختافزار مختلف به زمان طولانیتری نیاز خواهد داشت؟
حال در مصاحبهای که روز گذشته وبسایت گیمینگ بولت با سازنده بازی Everspace انجام داده است، در مورد توسعه بازیها بر روی کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس و مشکلات پیش روی توسعه دهندگان سوالی پرسیده شده که سازنده بازی Everspace اعلام کرده است که توسعه دهندگان نسبت به قبل به زمان بیشتری برای توسعه هر بازی بر روی دو کنسول Xbox One و Xbox One X احتیاج خواهند داشت، اگرچه این مساله به سود مشتریان خواهد بود. سازنده بازی Everspace در ادامه این چنین اظهار داشت:
توسعه دهندگان به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت تا بتوانند بازیها را با کیفیت مناسب بر روی دو پلتفرم مختلف عرضه کنند. البته این اتفاق به سود مشتریان خواهد بود تا آنها مجبور نشوند برای خرید بازیهای جدید کنسول جدیدی را تهیه کنند، بلکه برای تجربه همان بازیها با کیفیت بهتر میتوانند سختافزار قدرتمندتری را انتخاب کنند. البته توسعه بازی برای دو سختافزار مختلف به دشواری توسعه بازیها برای پی سی و هزاران سختافزار مختلف این پلتفرم نخواهد بود.
سازنده بازی Everspace در پایان در مورد مشکلات توسعه بازیها برای دو پلتفرم مختلف به این نکته اشاره کرده است که توسعه دهندگانی که تجربه توسعه بازی برای پلتفرم کامپیوتر و سختافزارهای مختلف این پلتفرم دارند، با مشکلات زیادی برای ساخت هر بازی بر روی دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس روبرو نخواهند شد.