فیل اسپنسر به عدم ثبات سرمایهگذاری مایکروسافت روی بازی های انحصاری اعتراف کرد
فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت، اعتراف کرد سرمایهگذاریهای این کمپانی در بخش بازیهای انحصاری یا فرست-پارتی در سالهای اخیر ثابت و پایدار نبوده است. طی مصاحبه سایت بلومبرگ با اسپنسر، کسی که بهخاطر سخنان صادقانهاش شناخته میشود، اعلام شد مایکروسافت بهدنبال بهدست آوردن و راه اندازی استودیوهایی جدید به عنوان قسمتی از تلاش بهمنظور تولید بازیهای انحصاری است. اسپنسر در این رابطه توضیح داد:
ما باید رشد کنیم و من مشتاقانه به دنبال این موضوع هستم. تواناییهای ما برای خلق محتوا باید یکی از قدرتهای اساسی ما باشد. ما همیشه در بخش بازیهای انحصاری به یک اندازه سرمایهگذاری نکردهایم و در این قسمت با فراز و نشیبهایی رو به رو بودهایم.
کمپانی مایکروسافت در این اواخر نسبت به عملکرد در بخش بازیهای انحصاری به باد انتقادات فراوانی گرفته شده است. در سالهای اخیر، مایکروسافت استودیو معروف لاین هد (LionHead) را تعطیل و بازی در دست توسعه آنها برای کامپیوتر و ایکس باکس وان را نیز کنسل کرد. این کمپانی همچنین بازی انحصاری دیگر از استودیو پلاتینوم گیمز (PlatinumGames، سازنده سری بازی Bayonetta) به نام ScaleBound را کنسل کرد. اوایل سال جاری میلادی بود که اسپنسر اعلام کرد کنسل شدن ساختههایی نظیر بازی Fable Legends و بازی ScaleBound شاید در نهایت با توجه به فراهم کردن توانایی و فرصت مناسب برای خلق ساختههایی جدید و جالب، اتفاق خوبی باشد. برای همین و به منظور ایجاد فرصتهای بیشتر، گاهی اوقات باید تصمیمات سختی گرفته شود. اسپنسر در این باره گفت:
این بدان معنی است که ما باید ساخت برخی چیزها را متوقف میکردیم تا فضا و فرصت مناسب برای این مساله را ایجاد کنیم و این موضوع بهنوعی بخشی از طبیعت اجرای یک کسب و کار است. زمانی که به این جایگاه منصوب شدم، یکی از مسائلی که میخواستم انجام دهد، مربوط به استودیوهای داخلی و نیازهای ما به آن بود. گفتن این حرف منصفانه نیست اما باید در این زمینه بازنگری میکردیم. متاسفانه، این موضوع به این معنی است که برخی کارهایی که قبلا انجام دادیم، نیاز به بازنگری و انجام کاری متفاوت داشتند. یعنی به هسته اولیه بازگردیم و دوباره همه چیز را پایهگذاری کنیم.
شانون لفتیس، مدیر بخش بازیهای فرست-پارتی ایکس باکس اخیرا گفته بود که بازیهای مایکروسافت برای سال ۲۰۱۷ میلادی نقصی ندارد و در کنار آن همچنین اشاره کرد این کمپانی تصمیم دارد بازیهای بیشتری را طی سال آینده میلادی رونمایی کند.