نویسنده: زومجی زومجی
// جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰

فیل اسپنسر از دلایل مشکلات Master Chief Collection در هنگام عرضه می‌گوید

در انتهای سال ۲۰۱۴ بیشتر محصولات عرضه‌ای نا امید کننده را سپری کردند. البته این موضوع به این معنی نیست که آن‌ها بازی‌های خوبی نبودند، بلکه به این دلیل است که آماده شدن آن‌ها برای ارائه یک عملکرد مناسب، کمی به طول انجامید. اما چراHalo: The Master Chief Collection هم دارای این مشکلات بود؟
بازی‌هایی که در چندوقت اخیر با مشکلات زیادی همراه بودند، بسته‌های بروزرسانی زیادی را هم دریافت کردند. اگر بخواهیم لیستی از بازی‌هایی درست کنیم که عرضه آن‌ها با مشکلات زیادی همراه بود، بی‌شک Halo: The Master Chief Collection رتبه اول را به خود اختصاص خواهد داد. از طرفی، Assassin’s Creed: Unity نیز می‌تواند در جایگاه اول باشد، چرا که عرضه بسته‌های بروزرسانی آن به داستانی دنباله‌دار و طولانی تبدیل شده بود. بازی Halo: The Master Chief Collection مشکلات زیادی داشت، اما می‌توان گفت بزرگ‌ترین آن، مچ‌میکینگ (Matchmaking) بود. کاربران برای پیدا کردن یک رقابت، مجبور بودند ساعت‌ها منتظر بمانند. پیش از این، استودیوی 343 و شخص فیل اسپنسر از سوی مایکروسافت، شخصا از کاربران بابت عرضه Halo: The Master Chief Collection با مشکلات فراوان، عذرخواهی کرده بودند. البته هیچ گاه مشخص نشد چرا این بازی که تا این حد مشکل دارد، چراغ سبز را برای عرضه دریافت کرده است؟ فیل اسپنسر در جدیدترین صحبت‌های خود، از این موضوع سخن می‌گوید:
هنگامی که به عرضه بازی نزدیک می‌شدیم، تیم داخلی ما که شامل تست کنندگان و تحلیل‌گران می‌شود، به ما گفتند که بازی برای عرضه آماده است. سپس، بعد از عرضه بازی، ما چیزهایی یاد گرفتیم که پیش از عرضه بازی نمی‌دانستیم. فکر می‌کنم همین موضوعات، مواردی هستند که باید در آن‌ها بهتر شویم. هر زمان که محصول جدیدی را عرضه می‌کنید، چیز جدیدی یاد خواهید گرفت. به نظرم نمی‌توانیم دنیای واقعی را در یک محیط کاملا سالم و بی نقص شبیه سازی کنیم.
اگر حرف‌های اسپنسر کاملا درست باشند، پس به زودی تغییر اساسی در بخش «تضمین کیفیت» آن‌ها رخ خواهد داد. خوشبختانه مایکروسافت و 343 درحال تلاش بیشتری هستند تا نسخه بعدی در این سری، یعنی Halo 5 از چنین مشکلاتی رنج نبرد. نسخه‌های آزمایشی اولیه و همچنین معرفی‌ ویژگی‌های جدید، درحال کمک به سازندگان هستند تا ساخت بازی را پیش از عرضه رسمی آن، کامل کنند. از طرفی، مایکروسافت و 343 تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات Halo: The Master Chief Collection انجام داده‌اند. پس اکنون، زمان مناسبی برای دریافت این بازی، و لذت بردن از دنیای Halo است.
کلیه اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید.
منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده