// سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

با اسلحه‌ها و بخش چندنفره بازی Gears of War 4 آشنا شوید

Gears of War یکی از برترین بازی‌های تیراندازی سوم شخص است که اسلحه‌ها و بخش چند نفره آن نیز بسیار مهم به شمار می‌روند. اما قسمت چهارم از این مجموعه در این بخش‌ها چگونه عمل خواهد کرد؟ با زومجی همراه باشید.

از ابتدای کار Gears of War تا به امروز، این سری از جمله برترین بازی‌های چند نفره همکاری و رقابتی بوده است. Gears of War 4 نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. اما یکی از تغییرات مهم این بازی این است که همکاری چند نفره در قسمت چهارم GeOWدیگر همانند Gears of War 3 به صورت چهار نفره دنبال نمی‌شود و بر خلاف آن، شما به صورت دو نفره داستان بازی را دنبال خواهید کرد. بازیکنان همراه با دوستان خود می‌توانند تمام بخش‌های بازی را به صورت دو نفره آنلاین و همچنین به صورت قابلیت اسپلیت اسکرین یا دو تکه شدن تصویر به صورت آفلاین بازی را دنبال کنند. بازیکن اول همیشه کنترل جی دی فنیکس را در دست خواهد داشت، اما بازیکن دوم می‌تواند بین کیت و دل یکی را انتخاب کند. در بسیاری از بخش‌های بازی، این سه شخصیت اصلی در کنار هم خواهند بود. اما زمان‌هایی می‌رسد که آن‌ها ممکن است برای زمان کوتاهی از یک‌دیگر جدا شوند. همچنین لازم به ذکر است که بسته به نوع شخصیتی که بین کیت و دل انتخاب می‌کنید، تغییرات کوچکی در داستان بازی نیز خواهید دید.

اما بخش چند نفره آنلاین که همیشه جزو یکی از نکات برتر بازی‌های Gears of War بوده است. استودیو کوالیشن نیز خوب می‌داند که تجربه یک بخش چند نفره چه مقدار روی کیفیت Gears of War 4 تاثیر خواهد داشت. متاسفانه هنوز از جزییات کامل بخش چند نفره و حالت‌هایی که در آن در دسترس خواهند بود چیزی مشخص نیست. هرچند این را خوب می‌دانیم که تیم کوالیشن مهم‌ترین اجزای بخش چند نفره GeOWهای گذشته مانند بخش Horde را در این قسمت قرار خواهد داد. کوالیشن این قول را به بازیکنان و طرفداران سری Gears of War می‌دهد که آن‌ها از بخش چند نفره‌ای که Gears of War 4 به بازیکنان ارایه می‌دهند ناامید نخواهند شد. راد فرگوسن رییس استودیو کوالیشن می‌گوید:

از لحاظ تاریخی، طراحی و ساخت یک بخش تک نفره داستانی سخت‌ترین کار روی چنین بازی‌های است. اگر شما به ساخت شماره اولی بازی Gears of War نگاه کنید، متوجه خواهید شد که ۹۰ درصد آن مربوط به بخش داستانی بازی و تنها ده درصد آن مربوط به بخش چد نفره می‌شد. در طی عمر مجموعه Gears of War، این درصدها رفته رفته تغییر کرد اما فکر نمی‌کنم که از درصد بین هفتاد به سی بالاتر رفته باشد. اما حال همه چیز تغییر کرده است و بخش چند نفره یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها و موقعیت‌های روی میز ساخت بازی است. در روزهای اول ساخت Gears of War 4، همانطور که نمونه‌های اولیه بخش داستانی را تدارک می‌دیدیم، از همان موقع نیز طراحی و ساخت نقشه‌های بخش چند نفره را شروع کردیم. ما نه تنها می‌خواستیم که بازیکنان فقط برای سرگرمی به سمت بخش چند نفره بیایند، بلکه می‌خواهیم بازیکنان eSport نیز به سمت این بازی بیایند. این چیزی است که ما در تمام دوره‌های ساخت این بازی به آن فکر می‌کردیم.

3

اسلحه‌ها

شاید در تصاویر و نمایش بازی Gears of War 4 به خود گفته باشید که چرا اسلحه‌ها نیز در طول این زمان تغییر نکرده‌اند؟ استودیو کوالیشن جواب قانع کننده‌ای برای چنین سوالی دارد. هنگامی که لوکاست‌ها برای همیشه نابود شده‌اند و سیاره سرا به آرامش بی‌سابقه‌ای دست پیدا کرد، استودیو کوالیشن به این فکر افتاد که ممکن است اتفاق عجیبی باشد که مردم و مخصوص نیروهای COG دوباره به فکر ساخت اسلحه‌ باشند. وقتی که جنگ به پایان رسیده است، مردم نیاز به طراحی اسلحه‌های جدید نمی‌بینند. هرچند، استودیو کوالیشن قصد ندارند بازیکنان را همیشه با اسلحه‌های کهنه و تکراری پشتیبانی کند که ۲۵ سال پیش با مارکوس و گروه دلتا از آن‌ها استفاده می‌کردید. آن‌ها تصمیم گرفتند تا شخصیت‌های بازی از اسلحه‌هایی بر اساس ابزار ساخت و ساز ساختمانی استفاده کنند. البته اسلحه‌های معرفی شده تمام آن چیزی که می‌بینید نیستند و تعداد بیشتری خواهند داشت.

Dropshot

این اسلحه به نوعی یک اسلحه منفجره به شمار می‌رود که تیرهای آن روی مَته آن قرار دارند و می‌توانید در گوشه کنار محیط بازی پیدا کنید. دراپ شات به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هر زمانی که می‌خواهند مته منفجره آن را روشن کنند و آن را به سمت دشمن روانه کنند. استفاده از دراپ شات حسی شبیه به شلیک با اسلحه Digger در Gears of War 3 به شما دست می‌دهد. این اسلحه به شما کمک می‌کند تا دشمنانی که در کاور قرار گرفته‌اند را از بین ببرید.

Lancer

لنسر، اسلحه جاودانه Gears of War. لنسر یک اسلحه جدید به شمار نمی‌رود، اما این سلاح قدرتمند که با آن لمبنت‌ها و لوکاست‌ها را مانند کره از وسط نصف می‌کردیم، در طول این ۲۵ سال تغییرات کوچکی را به خود دیده است. سربازان COG تغییرات ریزی را در لنسر اعمال کرده‌اند. قنداق این اسلحه چوبی شده است تا استفاده از آن راحت‌تر شود. ارّه منحصر به فرد لنسر نیز با سرعت بیشتری به چرخش درمی‌آید و همچنین یک چراغ قوه به آن اضافه شده است، زیرا دوران تاریکی را در بازی سپری خواهید کرد.

Combat Knives

این خنجرها برای مبارزات تن به تن با دشمنان طراحی شده‌اند. حال یکسره کردن کار دشمنان که آن را در این سری به نام اعدام یا Execution می‌شناسیم، با انیمیشن‌های بیشتر، جذاب‌تر و خونین‌تر همراه هستند. این انیمیشن‌ها بسته به موقعیتی که شما در برابر دشمنان قرار دارید متفاوت خواهد بود. در بخش چند نفره نیز، هر شخصیتی که انتخاب می‌کنید، طراحی خنجر متفاوت به خود را خواهد داشت.

Buzzkill

این اسلحه چند ثانیه طول می‌کشد تا گرم شود، اما وقتی که آماده به کار شود لذت وصف‌ناپذیری را به شما می‌دهد. این اسلحه دارای صفحه‌های از تیغ‌های بسیار برّنده است که با نشانه‌گیری آن را به سمت دشمن پرتاب می‌کنید. البته این صفحه‌ها در هوا شناور می‌شوند و هر چه که بر سر راه آن قرار بگیرد را به چند قسمت تقسیم خواهد کرد. هرچند، بازیکنان به هنگام استفاده از این اسلحه باید بسیار محتاط باشد زیرا همانطور که تیغ‌های آن در هوا شناور خواهد شد، ممکن است آن‌ها بچرخند و به سمت شما بیایند و این شما باشید که مورد هدف این تیغه‌ها قرار بگیرید.

Gears of War 4 پاییز امسال برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

تهیه شده در زومجی با اقتباس از جدیدترین شماره مجله گیم‌اینفورمر


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده