نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

بازسازی بازی محبوب GoldenEye 007 با موتور قدرتمند آنریل ۴

بازی GoldenEye 007 یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین تیراندازی‌های اول‌شخص در تاریخ بازی‌های ویدئویی است. حالا این بازی کنسول نینتندو ۶۴ به‌لطف بازسازی با موتور گرافیکی آنریل ۴ که به وسیله‌ی یکی از طرفداران انجام شده زیباتر از قبل به نظر می‌رسد.

جود ویلسون، دانشجوی رشته‌ی طراحی محیط در دانشگاه شفیلد هالام، به‌عنوان بخشی از پایان‌نامه‌ی خود برای دریافت مدرک فوق لیسانس تصمیم گرفت تا مرحله‌ی «تاسیسات» (The Facility) از بازی GoldenEye 007 را به‌صورت کامل با موتور آنریل ۴ بازسازی کند. نتیجه‌ی کار ویلسون واقعا تحسین‌ برانگیز است چرا که یکی از بهترین مراحل بازی را با طراحی مدرن و امروزی به نمایش می‌گذارد. ویلسون درباره‌ی کار خود اینگونه توضیح می‌دهد:

من سعی کردم تا طرح‌بندی بازی اصلی نینتندو ۶۴ و فیلم‌های این مجموعه را با استفاده از موتور آنریل ۴ ترکیب کنم. تمام تلاش من این بود که با استفاده از نماهای داخلی، دکور و نورپردازی‌هایی که در فیلم‌ها وجود داشت، آن را به واقعی‌ترین شکل ممکن بسازم و در عین حال به بازی اصلی وفادار بمانم.

ویلسون همچنین گفت برای این بازسازی علاوه‌بر آنریل ۴ از نرم‌افزارهایی مثل 3DS Max و Marmoset Toolbag 2 و nDo2 و Substance Designer و فتوشاپ نیز کمک گرفته است. شما می‌توانید سایر کارهای ویلسون را در وبسایت شخصی‌اش مشاهده کنید.

بازی GoldenEye 007 در سال ۱۹۹۷ به‌ وسیله‌ی استودیوی ریر برای کنسول نینتندو ۶۴ منتشر شد. این بازی که براساس فیلم GoldenEye (سال ۱۹۹۵) از سری James Bond ساخته شده بود داستان یک مامور مخفی به اسم «جیمز باند» را روایت می‌کرد که سعی داشت تا با یک سازمان تبهکاری مقابله کند و مانع استفاده آن‌ها از یک سلاح فضایی خطرناک در شهر لندن شود. این بازی دارای یک بخش چندنفره‌ی جذاب هم بود که در آن حداکثر ۴ بازیکن می‌توانستند به بازی بپردازند.

GoldenEye 007 یک بازی بسیار موفق بود و امتیازات بالایی را از منتقدان دریافت کرد. میانگین نمرات این بازی در وبسایت متاکریتیک ۹۶ از ۱۰۰ است؛ ضمن اینکه GoldenEye 007 در بخش تجاری نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با فروش بیش از ۸ میلیون نسخه‌ای به‌عنوان سومین بازی پرفروش کنسول نینتندو ۶۴ شناخته می‌شود. این بازی ثابت کرد که ژانر تیراندازی اول‌شخص می‌تواند روی کنسول‌های خانگی نیز موفق ظاهر شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده