نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

تماشا کنید: موهای طبیعی در بازی‌های ویدئویی به لطف تکنولوژی جدید انویدیا

فناوری پیشرفته‌ی شرکت انویدیا به نام HairWorks کمک می‌کند تا در آینده شاهد موهای کاملا طبیعی برای شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی باشیم. برای مشاهده‌ی ویدئوی مربوط به این تکنولوژی جدید با زومجی همراه باشید.

به تازگی نسخه‌ی ۱.۱ فناوری HairWorks منتشر شده است که نسبت به نسخه‌ی قبلی پیشرفت‌های چشمگیری در آن مشاهده می‌شود. استفاده از HairWorks نیاز به سخت‌افزاری قدرتمند دارد، به همین دلیل شاید اکثر افراد توانایی اجرا کردن آن در بازی‌هایی مثل The Witcher 3: Wild Hunt و Far Cry 4 را نداشته باشند؛ اما اخیرا ویدئویی توسط یکی از کاربران وبسایت Vimeo به نام تارکان سریم منتشر شده است که ویژگی‌های شگفت‌انگیز نسخه‌ی جدید HairWorks را به نمایش می‌گذارد. این ویدئو که در ادامه آن را می‌بینیم در کانال یوتیوب شرکت انویدیا نیز منتشر شده است.

دانلود ویدئو

HairWorks ۱.۱ قادر است ۵۰۰ هزار تار مو را به طور هم‌زمان پردازش کند، در حالی که نسخه‌ی قبلی این فناوری تنها ۲۲ هزار تار مو را پردازش می‌کرد. همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده می‌کنید، حرکات موها کاملا نرم و طبیعی است و حتی ممکن است آن را با تبلیغات تلویزیونی که برای شامپوها انجام می‌شود اشتباه بگیرید! قطعا استفاده از این تکنولوژی می‌تواند شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی را زنده‌تر و واقعی‌تر از گذشته جلوه دهد.

فناوری HairWorks متعلق به شرکت انویدیا است و فقط روی کارت‌های گرافیک این شرکت اجرا می‌شود. ویدئوی بالا روی سیستمی که از یک کارت گرافیک GeForce GTX 980 بهره می‌بُرد ضبط شده است. متاسفانه استفاده‌کنندگان از کارت‌های کمپانی ای‌ام‌دی (AMD) حداقل تا آینده‌ی نزدیک از چنین قابلیتی در بازی‌ها محروم خواهند بود.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده