نویسنده: سارا مرتضوی
// دوشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰

در دنیای DOOM‌ داستان از چه قرار است: بخش اول

در این مجموعه ویدیوها به روایت خلاصه‌ای از داستان بازی‌های ویدیویی می‌پردازیم. این‌بار برای شروع، سراغ مجموعه بازی‌های DOOM، محصول استودیو ایدسافتور رفتیم.

به بحث داستان و داستان‌پردازی در بازی‌هایی ویدیویی که می‌رسیم، شاید بازی‌های DOOM آخرین بازی‌هایی باشند که به ذهن‌ برسند. شاید با خود بگویید وسط آن کشت و کشتار و خونریزی که دیگر وقت دنبال کردن داستان را نداریم. شاید دانستن این حقیقت که سربازی هستیم با نام دوم‌گای و ماموریت داریم تا دمار از ارتش اهریمن در بیاوریم برای‌مان کافی باشد؛ البته که تا مدت‌ها بخش عظیمی از داستان بازی در همین هم خلاصه می‌شد.

با رسیدن به سال ۲۰۱۶ و ریبوت بازی‌های DOOM، آن هم برای دومین بار، ایدسافتور خط داستانی جدیدی تشکیل می‌دهد که به نظر می‌رسد به نسخه‌های قبلی مجموعه چندان بی‌ربط هم نباشد. در این بین، گویا داستان نسخه سوم بازی، به خطِ زمانیِ دیگری منتقل شده و دوم‌اسلیرِ فعلی، با دووم‌گای نسخه‌هایِ اول و دوم و ۶۴ بازی، یکی است. البته که هوگو مارتین، کارگردان نسخه‌های جدید بازی DOOM ادعا دارد که از المان‌های داستانی ارائه شده در نسخه سوم از این مجموعه هم در شکل‌گیری دنیای جدید بازی‌های DOOM استفاده کرده‌اند.

به‌همین دلیل و برای رعایت کوتاهی مطلب، ما هم از روایت داستان نسخه سوم صرف‌نظر کردیم و تصمیم گرفتیم سرنوشت دووم‌اسلیر فعلی را دنبال ‌کنیم. به این ترتیب در قسمت اول ویدیو سراغ روایت داستان نسخه اول، دوم و نسخه ۶۴ از بازی‌های قدیمی رفتیم و درنهایت به روایت داستانِ نسخه ۲۰۱۶ از بازی‌های DOOM پرداختیم که به نظر می‌رسد وقایعش، درست بعد از وقایع نسخه ۶۴ بازی جریان داشته باشد. در بخش بعدی این ویدیو هم سراغ روایت داستان نسخه Eternal بازی می‌رویم و سعی می‌کنیم با پیشینه‌ی شخصیت دوم‌اسلیر بیشتر آشنا شویم. 

تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده