نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۶

تماشا کنید: اجرای ویندوز ۹۵ روی ساعت هوشمند اپل واچ

یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین کارهایی که کاربران مشتاق دنیای گجت‌ها انجام می‌دهند، اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های قدیمی روی دستگاه‌های جدید است. حالا به تازگی، توسعه‌دهنده‌ای به نام نیک لی توانسته ویندوز ۹۵ را روی ساعت هوشمند اپل اجرا کند.

اگر صبر طولانی دارید و می‌توانید حدود یک ساعت برای اجرای ویندوز ۹۵ بر روی اپل واچ خود صبر کنید خبر خوبی برایتان داریم؛ چراکه به تازگی این سیستم‌عامل بر روی ساعت هوشمند اپل نصب و اجرا شده است. توسعه دهنده‌ای به نام Nick Lee یک ویدیو در یوتیوب منتشر کرده که در آن نشان می‌دهد چگونه ویندوز ۹۵ بر روی ساعت هوشمند اپل اجرا شده است. البته در نهایت وی می‌گوید که سرعت اجرای این سیستم‌عامل در این شرایط کم است؛ اما ظاهرا کاربردی‌تر از آن است که انتظار دارید.

برای اجرای ویندوز ۹۵ بر روی ساعت اپل‌واچ باید مراحل خاصی را طی کنید.

همان‌طور که Lee در بلاگ خود نیز اشاره کرده، مشخصات فنی اپل‌واچ بالاتر از رایانه‌هایی است که ویندوز ۹۵ را اجرا می‌کرده‌اند؛ بنابراین می‌توان اجرا شدن این سیستم‌عامل قدیمی مایکروسافت را بر روی ساعت هوشمند اپل توجیه کرد. البته برای اینکار باید مراحل خاصی را طی کنید؛ چراکه اپل به صورت رسمی راهی را برای نصب سیستم‌عامل جدید بر روی ساعت هوشمندش ارائه نکرده است.

Lee در گفتگو با وب‌سایت Verge اعلام کرده که برای اجرا شدن ویندوز ۹۵، مجبور بوده تا نرم‌افزار توسعه‌ی اپل را با روش‌های غیرمعقول تغییر دهد. اینکار به وی اجازه داده تا بتواند ویندوز ۹۵ را به صورت یک اپلیکیشن مخصوص ساعت درآورد و علاوه بر این محیطی را برای اجرای این سیستم‌عامل شبیه‌سازی کند.

Lee همچنین مجبور شده تا مشکل خاموش شدن صفحه‌نمایش را در حالی که از آن استفاده نمی‌شود، حل کند. برای اینکار وی یک لوله‌ی موتوری شکل را برای جلوگیری از به خواب رفتن نمایشگر بکار گرفته است.

در نهایت ویندوز ۹۵ با سرعت کمی بر روی ساعت هوشمند اپل‌واچ اجرا شده، اما می‌توان از امکانات آن استفاده کرد. این توسعه‌دهنده اعلام کرده برای شناسایی و دنبال کردن حرکت نوک انگشتان، نرم‌افزار ساعت خود را تغییر داده تا از این طریق اپل‌واچ بتواند حرکات موس و جابجایی‌های آن را تشخیص دهد. اگر می‌خواهید به طور کامل از چگونگی اجرا شدن ویندوز ۹۵ بر روی اپل‌واچ آگاه شوید، سری به پست وبلاگ Lee بزنید.

بنا بر دلایلی، برخی از توسعه‌دهندگان نمی‌توانند با این موضوع کنار بیایند که بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کلاسیک از رده خارج شوند و سعی می‌کنند آن‌ها را به پلتفرم‌های جدید آورده و اجرا کنند. ویندوز ۹۵ یک مثال خوب در این زمینه است. چند وقت پیش نیز یکی از توسعه دهندگان فیسبوک بازی Doom را بر روی اپل‌واچ اجرا کرده بود. در ادامه می‌توانید ویدیوی اجرای ویندوز ۹۵ بر روی ساعت هوشمند اپل‌واچ را تماشا کنید:

منبع: زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده