نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

کمپانی «لاجیتک» نام خود را به «لاجی» تغییر داد

کمپانی لاجیتک که یکی‌ از معروفترین برند‌ها در ساخت لوازم جانبی رایانه‌های شخصی‌ از جمله کیبورد‌، ماوس و اسپیکر است از امروز نام خود را به لاجی تغییر داد. با زومجی و ادامه این خبر همراه باشید.

هنگامی که این سوال مطرح شد که چرا شرکت بزرگی‌ مانند لاجیتک (که از این‌پس باید با نام لاجی به آن اشاره کرد) نیمه پایانی اسم خود را حذف کرد، شارلوت جوهس نایب رئیس  توسعه برند این کمپانی گفت:

چون تک هیچ معنی خاصی‌ نمی‌دهد. تک همه‌‌جا وجود دارد. تک در هوایی‌ که شما تنفس می‌کنید، در لباسی که می‌پوشید و در آینده وجود دارد. پس وجود کلمه تک در انتهای نام شرکت ما هیچ چیز خاصی‌ نمی‌گوید.

(لازم به ذکر است که منظور وی از تک، شکل کوتاه شده کلمه تکنولوژی است که در انتهای نام این شرکت وجود داشت)

این اولین باری نیست که در تاریخ، شرکتی که محصولات مربوط به تکنولوژی و کامپیوتر تولید می‌کند، این کار را می‌کند. استیو جابز هم سال‌ها پیش نام شرکت اپل کامپیوتر را به اپل تغییر داد. این کار البته برای شرکتی که نامش ازدو کلمه Logic (منطق) و Tech (تکنولوژی) تشکیل شده بود کمی‌ عجیب به نظر می‌رسد به دلیل اینکه کلمه Logi به تنهایی هیچ معنی خاصی‌ را نمی‌دهد. یک امتیاز مثبت برای شرکت لاجیتک این است که آنها از این پس می‌توانند محصولات خود را در ژاپن نیز با نام اصلی‌ به فروش برسانند زیرا به دلایل مسایل کپی‌رایت نام این شرکت در ژاپن، لاجیکول بود.

هنگامی که از جوهس پرسیده شد چرا و چگونه این ایده به ذهن آنها آمد، وی گفت:

فکر می‌کنم در زمان ساخت اسپیکرهای سری بووم بود که این ایده مطرح شد. به نوعی اسپیکرهای سری بووم اولین محصولات ما هستند که از نام جدید شرکت الهام گرفته‌اند.

این نکته هم لازم به ذکر است که اسپیکرهای سری بووم متعلق به شرکتی به نام اِربَن ایرز است که سال ۲۰۰۸ توسط  لاجیتک خریداری شد.

از لحاظ بصری لوگو جدید شرکت بسیار زیبا تر از لوگوی قدیمی‌‌اش است. طراحی لوگو قدیمی‌ متعلق به ۳۴ سال پیش است.تمام عناصری که در طراحی این لوگو جدید استفاده شده نوید یک شرکت مدرن را می‌دهد. عنصر دیگری که در طراحی لوگو جدید از اسپیکرهای بووم الهام گرفته شده استفاده از  رنگ‌های شاد و زنده است.

Logitech New Logo

اسم لاجیتک اما به همین زودی از بین نخواهد رفت و شرکت کماکان به صورت رسمی‌ لاجیتک نامیده می‌شود و بر روی محصولات قدیمی‌ شرکت مانند ماوس‌ها، کیبورد‌ها و حتی اسپیکر‌های بووم حداقل برای مدتی‌ خواهد ماند. اما اگر بنا به گفته لاجیتک همه‌چیز بر طبق برنامه ریزی پیش برود به زودی تمام محصولات شرکت دارای برند لاجی خواهند شد.

منبع: Gizmodo


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده