نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱

پتنت عینک هوشمند سونی با قابلیت تبدیل شدن به کنترلر بازی

طرح اولیه‌ی سونی برای یک عینک هوشمند و محفظه‌ی نگهدارنده‌ی آن، یک گجت گیمینگ با امکانات VR را نشان می‌دهد که همزمان به‌عنوان یک کنترلر دستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سونی به‌تازگی پتنت جدیدی را تحت عنوان «Glasses Case and System» به ثبت رسانده که باتوجه به توضیحات ارائه شده به همراه آن، به نظر می‌رسد که با یک کیس محافظ دو منظوره برای این عینک‌ها مواجه هستیم. کیف نگهدارنده‌ای که علاوه‌بر محافظت از خود عینک، می‌تواند به‌عنوان به کنترلر بازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در بخشی از متن توضیحات سونی درباره این طرح نوشته شده: «این ایده متعلق به یک نوع کیف نگهدارنده عینک هوشمند است که در وهله اول عینک در آن نگه‌داری می‌شود. علاوه‌بر این، یک باتری داخلی درون این محفظه تعبیه شده که ازطریق اتصال به برق شارژ شده و می‌توان با قرار دادن عینک، باتری آن را شارژ کرد. در قسمت بیرونی این کیس، یک سری کلیدهای کنترلی با پیکربندی مشابه کنترلر بازی‌های ویدیویی قرار گرفته برای ورود دستورها به سیستم کامپیوتری نمایشگر یکپارچه‌ی عینک مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

بنابراین می‌توان اینگونه برداشت که اگر روزی این عینک‌ها ساخته شوند، قرار است به یک نمایشگر یکپارچه داخلی مجهز شوند که کیس محافظ آن‌ها نیز مشابه ایربادهای اپل امکان شارژ کردن عینک را داشته باشد. از طرفی، جایی که شما عینک را در آن نگه‌داری می‌کنید، یا به اصطلاح سونی «Housing»، می‌تواند به‌عنوان یک کنترلر بازی مورد استفاده قرار بگیرد. تصویر زیر می‌تواند یک ایده‌ی اولیه از شکل کلی این پتنت را در اختیار شما قرار دهد.

پتنت عینک هوشمند سونی

لذا ممکن است امکان کنترل بازی‌ها ازطریق این عینک‌ها نیز میسر شده یا اینکه از آن‌ها فقط به‌عنوان یک نمایشگر استفاده شود. بنابراین می‌توان این عینک را به‌عنوان یک گجت VR با تکنولوژی پیشرفته‌تر در نظر گرفت. طرفداران بازی‌های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی و به‌خصوص بازی‌هایی در سبک شوتر اول شخص می‌توانند برای معرفی این طرح هیجان زده باشند. به‌ویژه با توصیف آن به‌عنوان «یک کنترلر دستی بازی‌های ویدیویی که می‌تواند دستورها ورودی را به سیستم هدایت کننده نمایشگر یکپارچه‌ی عینک هوشمند منتقل کند.» می‌توان با اطمینان بالایی ادعا کرد که عینک هوشمند آن صرفاً به‌عنوان یک نمایشگر کاربرد نداشته و همچنین تقریباً می‌توان از امکان اتصال آن به سیستم پلی استیشن مطمئن بود.

نظر شما درباره طرح آزمایشی سونی برای این عینک هوشمند چیست؟ آیا این پتنت می‌تواند در آینده به یک محصول تجاری واقعی تبدیل شود؟ همه‌ی شرکت‌ها همواره ایده‌های اولیه و پتنت‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف به ثبت می‌رسانند که این موضوع لزوماً به‌معنی نهایی شدن این طرح‌ها نیست. مثلاً پیش از معرفی کنسول PS5 نیز پتنت‌های زیادی از آن در خبرگزاری‌ها دیده شده بود که بسیاری از آن‌ها در کنسول نهایی استفاده نشدند.


منبع gamingroute
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده