دایرکت ایکس 12 بالاترین رکورد به کارگیری از زمان عرضه دایرکت ایکس 9 را به دست آورد
دایرِکتایکس ١٢ بیشترین میزان به خدمتگیری را در بین تمام بستههای API یا رابطهای برنامه نویسیِ گرافیکی از زمان عرضهی دایرِکتایکس ٩ تا به اکنون را به دست آورد. برای خواندن جزییات با زومجی همراه باشید.
مَکس مَکمولن در این باره گفت:
دایرِکتایکس ١٢ سریعترین میزان به کارگیری یک رابط Direct3D را که از زمان Direct3D 9 تا به حال شاهدش بوده ایم دارا بوده است. این رابط، بیشترین سرعت به خدمت گیریِ یک API را در طول بیش از یک دهه داشته است.
وی همچنین در مورد ویژگیهای چند کارتی دایرِکتایکس ١٢ هم صحبت کرد و توضیح داد که دایرِکتایکس ١٢ از هر دو حالت تراشههای گرافیکی متصل ( مثل SLI و CF در حالتهای چند کارتی فعلی) و تراشههای گرافیکی غیر متصل پشتیبانی میکند. حالت دوم از آن جهت قابل توجه است که به گیمرها اجازه خواهد داد که چند کارت گرافیکی از سازندگان مختلف و متفاوت را در کنار هم استفاده کنند. مثلا یک کارت گرافیکی از اِنویدیا و یک کارت گرافیکی از اِیاِمدی را میتوانید در کنار هم و داخل یک پیسی نصب کنید.
مَکس مَکمولن در ادامه گفت:
این ویژگی همچنین کنترل مستقیم دو تراشهی متصل به یکدیگر را نیز آشکار میسازد. ممکن است تکنیکهای Cross Fire یا SLI را که به ترتیب از اِیاِمدی و اِنویدیا برای اتصال تراشههای گرافیکی هستند بشناسید، اما در دایرِکتایکس ١٢ خواهید توانست کنترلِ مستقیمِ هر دو تراشه را در صورتی که مایل باشید به اختیار خود درآورید.

به علاوه، دایرِکتایکس ١٢ قابلیت تخصیصِ حافظهی مستقل را نیز پشتیبانی خواهد کرد، به این معنی که به توسعه دهندگان و بازیسازان اختیار استفاده از مجموعِ حافظهی کارتهای گرافیکی چندگانه در حالت CrossFire یا SLI را خواهد داد. چیزی که در حال حاضر فقط به حافظهی یکی از کارتها محدود میشود. فرضا با داشتن ٣ کارت GTX 980 در یک سیستم گیمینگ و در حالت SLI، فقط ٤ گیگابایت حافظهی گرافیکی برای بازی در دسترس خواهد بود چرا که هر کارت از بافر مجزای خود استفاده میکند، اما این میزان در صورت استفاده از دایرِکتایکس ١٢ به ٣ برابر یعنی ١٢ گیگابایت قابل افزایش خواهد بود.
منبع: eteknix