نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲

سونی خواستار پیشرفت و نوآوری در تکنولوژی پلی استیشن VR است

گزارش سازمانی جدید سونی به تصمیم این شرکت به ادامه سرمایه‌گذاری روی فناوری واقعیت مجازی تأکید کرده و هدف این شرکت را ایجاد پیشرفت و نوآوری در PSVR معرفی می‌کند.

تمرکز سونی روی هدست‌های واقعیت مجازی PlayStation VR یکی از تجربیات موفقیت آمیز این شرکت در دوران PS4 بود. انتشار بازی‌های مستقلی مانند Astro Bot Rescue Mission و Blood and Truth درکنار پشتیبانی بازی‌های بزرگی مانند Resident Evil 7 از قابلیت‌های مبتنی بر تکنولوژی VR، موجب شد تا مخاطبان آینده امیدوارکننده‌ای را برای PSVR متصور شوند. حالا به نظر می‌رسد که سونی تصمیم دارد به این رویکرد ادامه داده و در نسل نهم نیز به پشتیبانی و حمایت از سیستم‌های واقعیت مجازی خود بپردازد.

براین اساس، بازی‌هایی مانند Hitman 3 روی پلی ‌استیشن 5 (و 4) به‌طور کامل از فناوری VR پشتیبانی کرده و گزارش‌ها اخیر حاکی از آن است که این موضوع در خصوص Resident Evil Village نیز صدق می‌کند.

سونی هم دراین‌میان تأکید دارد که در بحث سرمایه‌گذاری برای حمایت از VR کاملاً متمایل بوده و گزارش سازمانی جدید این شرکت نیز مجدداً به همین موضوع اشاره دارد. این شرکت اعلام کرده که ارتباط محتوای گیمینگ با تکنولوژی واقعیت مجازی در نسل جدید بیش‌ازپیش ادامه یافته و یکی از راهکارهای آن‌ها برای این منظور، پیشرفت و نوآوری در فناوری واقعیت مجازی است.

کاربر در حال استفاده از هدست واقعیت مجازی PSVR

در گزارش سازمانی سونی در این خصوص می‌خوانیم: «بیشترین تمرکز به بحث ارتباط با کاربر معطوف خواهد شد. شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی برنامه دارد تا با فراهم کردن محتوای مناسب در ساختارها و ژانرهای مختلف گیمینگ، و همچنین ایجاد پیشرفت در در ارائه‌ی یک تجربه منحصر‌به‌فرد در زمینه VR، در این حوزه فعالیت کند.»

سونی در همین گزارش در مورد احتمال عرضه بازی‌های انحصاری بیشتر برای پلتفرم پی‌سی صحبت کرده و از تمایل این شرکت برای خرید استودیوهای بیشتر و افزودن آن‌ها به مجموعه‌ استودیوهای فرست پارتی خود می‌گوید. در ادامه به تصمیماتی که برای شتاب بخشیدن به عرضه محتوای انحصاری پلی‌استیشن 5 اشاره شده که با مراجعه به لینک مطلب پیش رو، می‌توانید در خصوص آن بیشتر بخوانید.

سونی سال گذشته اعلام کرده بود که قصد ندارد به این زودی‌ها هدست پلی‌استیشن VR جدیدی را روانه بازار کند. هرچند شایعاتی در این رابطه منتشر شده که به احتمال عرضه PSVR 2 درکنار کنسول پلی‌استیشن 5 اشاره دارد.

بااین‌که در این گزارش به پیشرفت‌های به خصوصی که سونی برای نسل جدید هدست‌های PSVR در نظر دارد اشاره‌ی دقیقی نشده است، پتنت‌های ثبت شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که کنترلرهایی شبیه به آنچه در Valve Index استفاده شده، برای این هدست‌ها نیز در نظر گرفته شده است. فناوری تصاویر سه‌بعدی استریواسکوپیک و هدست‌های وایرلس از دیگر احتمالاتی است که برای PSVR جدید عنوان شده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده