// جمعه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

مرورگر مایکروسافت اِج برای ایکس باکس وان هم عرضه خواهد شد

مرورگر جدید مایکروسافت با نام مایکروسافت اِج برای رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل در راه است اما سوال اصلی اینجاست که آیا ایکس‌باکس وان از غافله عقب خواهد ماند؟ مایکروسافت جواب می‌دهد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

تقریبا بعد از گذشت ۲۰ سال، مرورگر اینترنت اکسپلورر قرار است بازنشسته شود. تقریبا همه‌ی ما از این مرورگر برای دانلود مرورگری دیگر استفاده می‌کردیم اما همیشه مکان ویژه‌ای برایمان در رایانه داشت. مکانی که به ندرت به آن سر می‌زدیم.

با این حال قبل از طلوع مرورگرهایی مانند فایرفاکس یا گوگل کروم، این مرورگر کارمان را همیشه راه می‌انداخت لذا باید از مایکروسافت به این خاطر تشکر کنیم.

حال با اینکه اینترنت اکسپلورر قرار است با ما خداحافظی کند اما از طرفی دیگر مایکروسافت مرورگر بسیار قدرتمندتری با نام مایکروسافت اِج که پیش از این «پروژه‌ی اسپارتان» شناخته می‌شد را به معرفی کرده است. به گفته‌ی آن‌ها مایکروسافت اِج آینده‌ی وب گردی در ویندوز 10 خواهد بود.

کمپانی مایکروسافت مرورگر جدید خود را به عنوان برنامه‌ای فراگیر تبلیغ می‌کند یعنی اینکه مایکروسافت اِج بر روی طیف وسیعی از پلتفرم‌ها قابل دسترس خواهد بود. ما درحال حاضر می‌دانیم که به محض اینکه ورژن نهایی ویندوز 10 به بازار عرضه شود، مرورگر مایکروسافت اِج نیز همراهش برای رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل عرضه خواهد شد.

در این بین اخیرا از تیم سازنده درمورد احتمال عرضه‌ی این مرورگر بر روی کنسول ایکس‌باکس وان سوال شده بود که آن‌ها در پاسخ توضیح دادند که نسخه‌ی ایکس‌باکس وان در برنامه‌ی کاریِ آن‌ها قرار دارد اما فعلا در حال حاضر تمرکز خود را بر روی نسخه‌های رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل معطوف کرده‌اند.

تیم سازنده در ادامه دوباره تایید کرد که مایکروسافت اِج برای کنسول نسل بعدی این کمپانی هم عرضه خواهد شد اما فعلا نمی‌توانند تاریخ عرضه‌ی مشخصی اعلام کنند. پس به این نتیجه می‌رسیم که اگر مایکروسافت اِج برای ایکس‌باکس وان عرضه شود، مرورگر کنونی بر روی دستگاه هم باید بازنشسته شود.

مایکروسافت توضیحاتی در رابطه با تفاوت‌های نسخه‌ی کنسولی این مرورگر با نسخه‌ی اصلی خود ارائه نداد. کنفرانس E3 نزدیک است و اگر خبر مهمی در این باره وجود داشته باشد حتما آن را اعلام خواهند کرد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده