نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

ولو: هدست‌های واقعیت مجازی نباید به سلامتی افراد آسیب برسانند

اخیرا یکی از اعضای کمپانی ولو به نام چِت فَلیشِک، که در تیم آزمایش هدست واقعیت مجازی HTC Vive مشغول به فعالیت است، گفت که آینده‌ی فناوری واقعیت مجازی وابسته به پیدا کردن یک راه‌حل مناسب برای مشکل سرگیجه‌ای است که این هدست‌ها برای کاربرانشان ایجاد می‌کنند.

در اولین کنفرانس مربوط به فناوری واقعیت مجازی در کشور ایسلند که با نام Slush Play برگزار شد، فلیشک روی صحنه رفت و طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که «مریض کردن افراد کار پسندیده‌ای نیست».

مشکل سرگیجه که استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی باعث ایجاد آن می‌شود تاکنون نگرانی بسیاری از سازندگان را برانگیخته است. اوایل امسال بی یانگ، از کمپانی والت دیزنی، اعلام کرده بود که این موضوع می‌تواند یک خطر اجتناب‌ناپذیر برای تکنولوژی واقعیت مجازی باشد که از عدم تطابق تصاویری که کاربر می‌بیند، با آنچه که به طور فیزیکی در گوش درونی او اتفاق می‌افتد ناشی می‌شود.

اما براساس گفته‌های فلیشک، اگر سازندگان طرز فکر خود را تغییر دهند، این مشکل قابل حل خواهد بود. او می‌گوید:

اینکه به مردم بگوییم هیچ مشکلی وجود ندارد، یک ایده‌ی کاملا اشتباه است. اگر نیاز باشد که مردم به آن عادت کنند، این یک شکست خواهد بود. تصاویر باید به صورت ۹۰ فریم برثانیه اجرا شوند و اگر کمتر از این باشد افراد احساس سرگیجه خواهند کرد.

فلیشک با اشاره به تحقیق جدیدی که درباره‌ی این موضوع صورت گرفته و برای حل مشکل سرگیجه استفاده از یک بینی مجازی روی تصویر را پیشنهاد داده است، گفت:

قرار دادن یک بینی روی صفحه، راه‌حل نیست. هنگامی که شما این کار را درست انجام دهید هیچ‌کس مریض نخواهد شد.

فلیشک در ادامه صحبت‌هایش ضمن اشاره به این نکته که سازندگان هنوز احتیاج به کسب تجربه دارند گفت که چگونگی حرکت کردن افراد در هنگام استفاده از واقعیت مجازی یک مشکل بزرگ است که باید برای آن هم یک راه‌حل پیدا شود. او همچنین یادآوری کرد که واقعیت مجازی تازه متولد شده است و راه زیادی تا تکامل این تکنولوژی باقی مانده است.

فلیشک سپس یکی از سازندگان را به روی صحنه دعوت کرد و با تاکید روی اینکه اکنون زمان رقابت نیست، گفت:

همه‌ی ما باید به یکدیگر کمک کنیم. ما درباره‌ی واقعیت مجازی چیز زیادی نمی‌دانیم. ما نمی‌دانیم که در حال انجام چه کاری هستیم. ما حدس می‌زنیم و سپس آن را امتحان می‌کنیم. هر کسی باید هر کاری که از دستش برمی‌آید را انجام دهد چون هیچ یک از ما نمی‌دانیم که چه کاری را انجام می‌دهیم؛ پس بیایید همه با هم هر کاری که می‌توانیم بکنیم و دانسته‌های خود را با هم به اشتراک بگذاریم و البته تلاش کنیم که تمام این کارها را بدون ابنکه منجر به مریض شدن کسی شود انجام دهیم.

منبع: GamesIndustry


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده