نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

آکیولس ریفت از ابتدا قرار بود بدون کنترلرهای لمسی عرضه شود

پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیولس، در جریان میزگردی که توسط وب‌سایت آرس‌تکنیکا برگزار شد، اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی  آکیولس ریفت از ابتدا قرار بود بدون کنترلرهای لمسی به بازار عرضه شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

زمان زیادی تا عرضه رسمی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت باقی نمانده است و اخیرا پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیولس، در جریان میزگردی اعلام کرد که از ابتدا قرار نبود کنترلرهای لمسی این هدست در هنگام عرضه در دسترس باشند و آنها قصد داشتند که بیشتر تمرکز خود را برروی گیم‌پدهای سنتی بگذارند:

ما هرگز نمی‌خواستیم که همزمان با عرضه آکیولس ریفت، کنترلرهای لمسی را در دسترس خریداران قرار دهیم. ما در سال ۲۰۱۶ بازی‌های بسیاری منتشر می‌کنیم که با کنترلرهای لمسی اجرا می‌شوند، اما ابتدا قصد داشتیم که تمرکز خود را برروی بازی‌هایی بگذاریم که توسط گیم‌پدهای سنتی اجرا می‌شوند و مردم به آن‌ها عادت دارند.

در ادامه لاکی افزود آن‌ها اصلا دوست ندارند که مردم را مجبور به خرید کنترلرهای لمسی بکنند زیرا این کنترلرها فقط در بازی‌های ژانرهای خاص کاربرد دارند. از طرف دیگر، هدست رقیب آکیولس ریفت یعنی اچ‌تی‌سی وایو که با قیمت ۸۰۰ دلار در ماه آوریل (فروردین / اردیبهشت) عرضه می‌شود، در جعبه خود دارای کنترلرهای حرکتی است و دیگر هدست واقعیت مجازی، یعنی پلی‌استیشن VR نیز از کنترلرهای Move که هم‌اکنون در بازار وجود دارد، پشتیبانی خواهد کرد.

کنترلرهای لمسی ریفت، قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ منتشر شوند اما هنوز تاریخ عرضه و قیمت مشخصی ندارند. ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ (آذر ۱۳۹۴) بود که Oculus اعلام کرد این کنترلرها به دلیل اعمال پاره‌ای از تغییرات، با تاخیر عرضه می‌شوند زیرا این کمپانی قصد داشت که ارگونومی این کنترلرها را تغییر دهد تا آنها حس بهتر و طبیعی‌تری در دستان به گیمرها القا کنند. این کنترلرها که ظاهری عجیب دارند، تابستان سال گذشته معرفی شدند. کنترلرهای لمسی آکیولس که از دو کنترلر برای هر دست تشکیل شده‌اند، هر کدام شامل یک آنالوگ، دو دکمه و تریگر و همچنین دارای موتور لرزاننده هستند. علاوه بر این دکمه‌ها، یک تریگر دست هم برروی آنها تعبیه شده که توانایی تشخیص حرکات دست از جمله اشاره کردن را دارد.

بنا به گفته‌های لاکی، این کنترلرها در بازی به خوبی دستان شما را پیاده‌سازی می‌کنند و این حس را به گیمر القا می‌کنند که در حال استفاده از دستان خود در بازی است و این مسئله به بیش از پیش واقعی شدن تجربه واقعیت مجازی بسیار کمک می‌کند. با این حال برای تجربه بازی‌های ریفت داشتن این کنترلرها الزامی نیست و چون آکیولس قرارداد همکاری با مایکروسافت منعقد کرده است، درون جعبه ریفت یک گیم‌پد ایکس‌باکس وان وجود دارد. در ادامه لاکی افزود با اینکه امسال سه هدست واقعیت مجازی به بازار عرضه می‌شود، اما این مسئله دلیل نمی‌شود که این تکنولوژی جدید امسال به موفقیت دست پیدا کند:

بسیاری از مردم از سال ۲۰۱۶ به عنوان سال واقعیت مجازی یاد می‌کنند. این مسئله تا حدی درست است اما نمی‌شود انتظار داشت که در سال ۲۰۱۶، ناگهان همه مردم از این تکنولوژی استفاده کنند. حتی نمی‌توان انتظار داشت که تمام گیمرها از این تکنولوژی در سال ۲۰۱۶ استفاده کنند. همه‌گیر شدن این تکنولوژی، نیازمند زمان است و آغاز کنندگان این راه هم گیمرهای رایانه‌های شخصی هستند که یک رایانه پر قدرت دارند.

لاکی در انتها افزود که آنها قصد دارند در آینده، ریفت را گسترش دهند و آن را به چیزی بین یک گوشی موبایل و کنسول تبدیل کنند:

ما قصد داریم که سخت‌افزار خود را بهتر، ارزان‌تر و سبک‌تر کنیم و همچنین رایانه‌ای که بتواند از این هدست پشتیبانی کند، به مراتب ارزان‌تر خواهد شد و به همین دلیل افراد بیشتری از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

در دیگر اخبار مربوط به این هدست، چندی پیش اعلام شد که آکیولس ریفت به همراه ۳۰ بازی عرضه می‌شود.

نظر شما درباره سخنان پالمر لاکی چیست؟

منبع:Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده