نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

برنامه های ویندوز 10 تابستان ۲۰۱۶ برای ایکس باکس وان عرضه می شوند

مایکروسافت قصد دارد تا امکان عرضه برنامه‌های یونیورسال ویندوز 10 برای ایکس‌باکس وان را تابستان سال ۲۰۱۶ برای توسعه‌دهندگان فراهم کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

چندی پیش، ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد به زودی برنامه‌های یونیورسال ویندوز 10 را برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه کند. حال در جریان رویداد GDC، جیسون رونالدز از مایکروسافت، اعلام کرد که این امکان در تابستان ۲۰۱۶ فراهم خواهد شد. این اولین باری است که Microsoft تاریخ مشخصی برای عرضه برنامه‌های ویندوز 10 برای کنسول نسل هشتمی خود اعلام می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که این برنامه‌ها، به چه شکل به فروشگاه ایکس‌باکس وان اضافه خواهند شد. با استناد به گزارش سایت بیزینس اینسایدر، این برنامه‌ها به مرور زمان و در طی سال ۲۰۱۶ اضافه خواهند شد.

مایکروسافت قصد دارد با تبدیل ویندوز 10 به یک پلتفرم جهانی (UWP)، کار ساخت بازی برای توسعه‌دهندگان را راحت‌تر کند. بازیسازان از این طریق می‌توانند یک برنامه مشترک را فقط با اعمال تغییراتی در سایز صفحه نمایش، برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان، گوشی یا تبلت عرضه کنند. البته باید در نظر داشت که بازی‌های ایکس‌باکس وان قابل مقایسه با بازی‌های موبایل نیستند و مایکروسافت باید فکری به حال کنترل کیفیت بازی‌های ساخته شده بکند.

البته ایده تبدیل ویندوز 10 به یک پلتفرم بین دستگاه‌های مختلف، واکنش‌های منفی کمپانی مثل اپیک را داشته که تیم سویینی، رییس آن، این کار را انحصار طلبی مایکروسافت می‌داند. با این حال فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرده که این ایده هیچ محدودیتی برای بازیسازان ندارد. به هر حال باید تا تابستان سال ۲۰۱۶ منتظر ماند و دید که کدام برنامه‌ها یا بازی‌های ویندوز 10 برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهند شد.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده