بازیهای موبایلی ساخته شده با آنریل 4 و API «وولکان» همتراز بازیهای کنسولی خواهند بود
آنریل انجین کمپانی اپیک گیمز، یکی از موتورهای بازیسازی رایج در بین بازیسازان است که برای ساخت بازی برای تمامی پلتفرمها از آن استفاده میشود و بازیهای موبایل هم از این قاعده مستثنی نیستند. جایی که کمپانی گیملافت با عرضه بازی Wild Blood در سال ۲۰۱۲ که توسط آنریل انجین ۳ ساخته شده بود، گرافیک بازیها موبایل را وارد سطح جدیدی کرد و این پیشرفت تا به امروز ادامه دارد. حال و پس از معرفی گوشیهای پرچمدار گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج توسط سامسونگ در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC 2016) در شهر بارسلون، تیم سوینی از کمپانی اپیک به روی سن آمد و اعلام کرد که این گوشیها، اولین موبایلهایی خواهند بود که از API جدید وولکان پشتیبانی میکند. وی در این مورد گفت:
ترکیب قدرت آنریل انجین ۴ با API جدید Vulkan، باعث میشود تا بازیهای موبایلی به سطحی از کیفیت برسند که پیش از این فقط در کنسولهای بازی شاهد آن بودیم.
وی سپس ویدیویی با نام ProtoStar نمایش داد که یک محیط سه بعدی ساخته شده توسط موتور آنریل انجین ۴ را نشان میداد که بر روی گوشی اس 7 به صورت زنده رنده میشد. سوینی سپس در این مورد گفت:
این صحنه بسیار زیبا توسط آنریل انجین ۴ طراحی شده و به صورت زنده در حال اجرا بر روی گوشی جدید سامسونگ است. به لطف API جدید Vulkan، ما میتوانیم اشیا را چهار برابر سریعتر از Open GL رندر کنیم که سبب گرافیکهای بهتر در کنار مصرف باطری کمتر میشود. بهعلاوه در این دمو شاهد افکتهایی از سایه زنی تا ریزش اشیا هستیم که پیش از این چنین جلوههایی فقط در بازیهای کنسولی ممکن بودند. ولی از این پس گوشیهای موبایل هم قادر به پردازش آنها خواهند بود.
متاسفانه فعلا ویدیو نمایش داده شده در جریان کنفرانس سامسونگ منتشر نشده است، با این حال برای تماشا ویژگیهای دمو ProtoStar میتوانید ویدیو زیر را تماشا کنید که توسط اپیک گیمز منتشر شده است:
|
به نظر شما بازیهای موبایل قادر به ارائه گرافیکی همتراز بازیهای کنسولی خواهند بود؟
منبع: DualShockers